[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kytha

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 16:33

Jeetje wat een ellende voor je dochter, jean
Sterkte hoor voor jullie!
Ik ben ook wel eens gepest, maar niet in zulke mate.. gelukkig dat ze het tegen jou verteld!

Chubby; kan me voorstellen dat het nu ontzettend wennen is voor jou, en zeker als je het gevoel hebt dat je wat te veel bent.. Succes ermee in elk geval!

Annick; sterkte voor je schoonmoeder, hopelijk knapt ze gauw op!

Beterschap WenK!

Flettie; toch nog best een hoop werk een eigen wei! Maar wel ideaal hoor!
En lekker gekroeld met je Tinkie!

Haha Maya, dat is inderdaad wel raar lijkt me.
Ik ben er ook wel eens eerder, maar dan is alles op slot nog

IJ wat heerlijk dat jullie de paardjes lekker thuis krijgen! En kerstpakketten inpakken is wel leuk werk denk ik?

Chubby; ik ben nooit in zulke erge mate gepest, iig niet lichamelijk, wel mensen die het erg leuk vonden om anderen naar beneden te halen met een zichtbare handicap.
Helaas is het bij mij ook zichtbaar, als ik moe ben, dat ik staar op een van m’n ogen heb.
Maar goed, het heeft me van de ene kant heel onzeker gemaakt, van de andere kant ben ik ook wel veranderd.. toch uiteindelijk wel sterker

Veel plezier Cheveyo met je Barefoot!

Eventjes een vraagje als leek (shame on me); wanneer is een hengstje vruchtbaar? kaylen is 8 maanden maar zo te zien hangt het hele zaakje er al onder...

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 16:54

Mazzel-meid schreef:
Eventjes een vraagje als leek (shame on me); wanneer is een hengstje vruchtbaar? kaylen is 8 maanden maar zo te zien hangt het hele zaakje er al onder...

Men zegt vaak vanaf 1.5-2 jarige leeftijd maar er zijn ongelukjes bekend van hengsten die met 10-12 maanden al vruchtbaar bleken te zijn. Zelf had Hercules met een maandje of 10 ook allebei zijn balletjes ingedaald en had hij erge last van zijn hormonen Fayette willen bespringen (toen zij dus nog niet drachtig was) incl. stijve penis .....vies, klein kereltje is het eigenlijk ook
Ik zou zeggen: hou Kaylen erg goed in de gaten. Mocht jij (of je oom) hem erop betrappen dat hij Darlah probeert te bespringen dan zou ik ze z.s.m. uit elkaar halen. Helemaal omdat je nog steeds niet zeker weet of Darlah wel of niet drachtig is. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat je stiekem op een dergelijk ongelukje hoopt

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 17:02

Op het moment zit ik er niet echt op te wachten, ik heb liever dat we van het voorjaar gewoon met haar naar maxolo gaan ( ik denk niet dat ze drachtig is overigens), maar mocht hij op Darlah springen dan is het niet zo'n ramp als dat hij op z'n eigen moeder zou springen.
Bedankt voor je snelle antwoord
k hoop in elk geval dat het allemaal mee valt!

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 17:06

Bedankt allemaal voor de beterschapswensen....

Annick, ik heb besloten dat ik morgen weer beter ben. De baas neemt dan afscheid en ik vind wel dat ik daar bij moet zijn...

Pesten, tja ik ben ook gepest, op de basisschool. Mijn thuissituatie is (was toen zeker) "nogal vervelend" en tja, dat merken ze. Ik was "anders", volwassener vooral. Op de middelbare school werd het beter, maar een buitenbeentje bleef ik...

Chev, gefeli met je zadel!!! Wat gaaaaaaaaf!!!

Vasthi, balen van de Battie. Geef tegen die tijd maar een gil. Ik ben helaas niet vrij tussen kerst en oud & nieuw, maar als ik weer kan helpen hoor ik het wel.

Mazzel, kan hij niet naar een opfok oid? Dat lijkt me dan verstandiger (mits het kan he)...

Heb net ff hondjes uitgelaten en de paardjes weer gevoerd. Pfff, weinig eten/drinken kost veel energie zeg! Ik heb nu 1 glas water op gedurende de dag en 1 mandarijn, maar ik moest halverwege het weiland even op adem komen... Echt erg dit!!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 17:11

Ja WenK, ouderdom he...

Kaylen wordt dus onderhand een beetje echte kerel

Ik ga er zo eens vandoor... Spannend ivm huisje en daarna lekker ff rijden met knolliebollie...

Fijne avond allemaal!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 17:50

Chubby schreef:
Citaat:
verder was ik een misbaksel zowel op school als thuis als in de winkelstraat. stelen, vernielen, grote bek... ai ai...

En weet je, ik had het nog achter je gezocht ook Niks verkeerd bedoeld hoor, maar jij bent volgens mij nog steeds wel een beetje een branie schopper...?

Vind het wel "leuk" om jullie pestverhalen te lezen. Heeft onze omgang met en liefde voor de paardjes hier iets mee te maken denken jullie?

neeej... IK BEN LIEF!!! ik kan het satan in mijn hartje tegenwoordig goed reguleren door flauwe opmerkingen te maken en af en toe eens uit mijn dak te gaan op feestjes oid }>

een achterbuurman had, toen ik een purk was, 3 friezen bij huis... daar is het o.a. begonnen; elk vrij moment zat ik daar op de kraal bij de paarden, dan was ik iig niet thuis.

chub, succes met eventueel huisje!!

diny, jammer maar overmacht! wel lastig dat je tussen de feestedagen moet inpakken hè?

het indalen van ballen staat dat gelijk aan het starten van de zaadproduktie??

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 18:04

jean: sterkte met je dochter

fk: beterschap

sox: ik heb dus heel veel ook uit jou verhaal .
vanmorgen wed ik van het zweten wakker.
omdat ik in een vliegtuig de uitgang niet kon vinden en toen ik hem had kwam ik in een doolhof terecht.
dus die nacten heb ik er ook bij.
en net wat je zegt de onrust die door je lijf giert.
ik heb dus volgens de dokters een burn out en een postromatiche stress syndroom ( ik weet niet of ik het goed heb geschreven hoor).
dat laaste is vanwege het feit dat mijn oudste zoon op zijn negende een erg ongeluk heeft gehad.
en aan bijde handen vingers is kwijt geraakt.
nu dit jaar 10 jaar geleden.

chev: veel plezier met je barefoot

annick: sterkte met je schoonma.

en als ik iets of iemand vergeten ben sorry daar voor

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 18:42

Chev, gaaf dat je zadel er is!!!! Tzt natuurlijk wel een mooie foto he!
Wenk, beterschap, nog even kalm aan doen!
Peetorlan, hoe is dat gebeurd met je zoon?
Chub, succes bij het huuske!

Ben net terug van ziekenbezoek van mijn vriendin. Ze lijkt wat op te knappen. Misschien moet ze morgen nog een bloedtransfusie hebben.
Ik duik nu zo mijn bedje in. Ben moe

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 19:05

Cheveyo schreef:
Mijn barefoot western zit er in!! Yeahhh!!
Ben even druk met bankleuning zitten en fenders op maat maken.

*zoekt naar haar zweepje en cap om het geheel compleet te maken* yihaaaa!

Zeg jongedame, die zweep kan weg, je hebt er een westernhoofdstelletje bij nodig, met van die leuke witte lange teugels met een zwiepleertje eraan.
Yiehaaaaaa

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 19:12

Moest even terugbladeren maar jullie huidige woning ziet er ook goed uit Jellie! Maar niet zo schattig als je nieuwe huis met die mooie tuin.

Kootwijk is ook leuk Chev, wij huurden daar in de buurt meestal van Landal Greenparks geloof ik, mooie omgeving.

Goed dat je plannen toch vorm beginnen te krijgen Jean en dat je dit jaar nog meer hoort.
Ellendig voor Kristel met dat gemuts op school. Hopelijk wordt er een goed gesprek met die treiteraars gehouden zodat ze dimmen.

Chubby, het is te hopen dat je snel weer een plek voor jezelf vindt. Als je zo'n goed salaris hebt is iets kopen dan niet verstandiger? Vastgoed behoudt minimaal zijn waarde en het komt dan naar je toe hè?
Het is denk ik ook wel leuk voor je moeder om af en toe met haar dochter te kletsen bij een hapje en drankje.

Flettie, dat bedrag van 87,50 is alleen de basiszorg neem ik aan, dan heb je nog geen tandartsverzekering noch aanvullende verzekering.
Ik hoorde op de radio vanmiddag dat de zgn. pensionado's ook op allerlei zaken geen recht hebben omdat ze in het buitenland wonen, daar zal dan ook wel de awbz mee bedoelt worden.
Lekker hè zo'n uitgebreide poets/knuffelbeurt. Vooral als je paard er net als jij zo van geniet

WenK: beterschap.

Annick: mooie kaart! Fiin dat schoonmoeder, hoe licht dan ook, weer naar huis kan.

Pesten, hm, in de 3e klas lagere school zat een roodharig jongetje dat Hielke heette, wij noemden hem altijd hieleke pieleke, was dus verbaal pesten. Op een gegeven moment heeft ie me teruggepakt. Ik was jarig en kwam met een trommel snoep aanzetten op de speelplaats, had ie een groep om zich heen verzameld die van die doorntjes uit bosjes naar me ging gooien. Vreselijk vond ik dat, ik heb nooit meer gepest. Maar ben ook nooit meer gepest. Op de Mulo was ik nogal popi, ging toen mijn grote bek ontwikkelen denk ik. Ouders waren daar minder blij mee.

FK, is ook niet echt lekker zo'n inkomensdaling van Peter. Ik ben ook uit de deel-wao gemieterd vorig jaar. Gelukkig kan hij iig 20 uur blijven werken daar.

*o/* Chev, zadel binnen *o/*

Da's niet mis Peetorlan.Wat is er met je zoon vroeger gebeurd, vuurwerk of snijmachine?

Zo, heb 4 pagina's bijgelezen en ga nu kip Tandoori maken, van vriendje Knorr

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 19:16

Chubby schreef:
FK, succes met de kat met kiespijn. Is dat zo'n goede dierenarts, dat je er verder voor gaat rijden?

Nee, is mijn kat niet en mijn d.a. niet. Is de kat van P zijn broers, en die hebben een andere d.a. dan ik. Het is een perzische dame van 18! jaar, en ze had te veel tandsteen op 1 kies. D.a. vond narcose link, dus heeft geprobeerd met d'r nagel tandsteen eraf te krijgen. Kies kwam gelijk mee
Poesje heeft ook een melkkliertumor, maar die laten ze gewoon zitten, opereren is geen optie meer.

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 19:25

Goedenavond allemaal,

Poe ik zit ook nog ziek thuis, heb een fikse buikgriep te pakken gehad...
Het gaat nu wel iets beter en heb vanavond weer voor het eerst sinds zondag middag een echte maaltijd gegeten.... Tot nu toe gaat dat goed.... *klopt het even af op hout*

Ik ga proberen om weer een beetje bij te komen ....

#de ICV discussie, leuk initiatief maar ik zelf heb daar geen behoefte aan... Ik voel me prima bij het NSvT en voor tinkerritten heb ik de vereniging niet nodig. Ik organiseer tenslotte zelf ook ritten....

#Dobbel: Hoe gaat het nu met je? Hoop dat alles goed gaat verlopen!!
Hoe gaat het met die kleine Biggels en Lonan?

#Voor alle zieken een dikke

#Paard aan huis houden/of een eigen weiland lijkt me ook geweldig maar moet wel eerlijk zeggen dat het nu wel erg fijn is dat er gevoerd wordt en dat de stal uitgemest wordt... Ik weet dat mijn paard super behandeld wordt en zoveel mogelijk buiten staat en aan hem merk ik niet dat hij zich niet lekker voelt. Hij is vrolijk en braaf. Misschien dat we ooit de loterij winnen en dan een boerderij kunnen kopen maar ja je moet toch iets te dromen hebben

#Vasthi: Heb je geen foto van je nieuwe kapsel? Wel jammer dat het niet helemaal lukt met de Battie zoals je zelf in gedachten had. Laat maar weten en dan kan ik kijken of ik kan helpen!

#IndianaJones: Hoe gaat het nu met je?

#Tinkermuts: Hoe gaat het meid? Kan je nog een beetje troost bij Chuck vinden?

#Yarka: leuk een voedingscursus, helaas komt het financieel even niet uit. Misschien de volgende keer.

#Buiten wandelen: Ik doe ook altijd een hoofdstel in wanneer ik met Silas de weg op ga. Ik weet dat hij sterk is en met een halster heb je gewoon niet veel te vertellen wanneer hij er echt vandoor zou willen gaan. Met hoofdstel in is hij zo mak als een lammetje....

#Nikitagogo: wat een leuke foto's van je paarden heb ik voorbij zien komen.

#Desillies: wat een tuig kom je tegenwoordig tegen op de weg. Wel een super actie van je!!

#Jellie: spannend je huisje in de verkoop.

#Baileys: Wat een spannende tijd voor je vader... Heel veel sterkte tegen die tijd.

#Shayla: wat een lastige situatie zeg. Ik zou wel proberen om een plekje te vinden waar ze gedurende een lange periode lekker buiten kan staan....

#Jean: wat ontzettend vervelend voor je dochter! Belachelijk dat ze op school niet in actie zijn gekomen om haar te helpen..

Ik ben vroeger ook heel erg gepest. Toen ik in debrugklas zat overleed mijn vader en lieten ze me welgeteld 1 maand met rust en daarna begon het allemaal weer net zo hard opnieuw.... Het heeft me wel getekend, ben heel onzeker en ga niet snel alleen ergens heen waar ik niemand ken...

#Annick: leuke kaart

#Cheveyo: Oh wow je barefoot....!! Gaaf zeg, nou ben benieuwd naar de foto's straks...

#Mazzel-Meid: Het is heel erg verschillend per paard wanneer ze vruchtbaar zijn. Ik zou het wel goed in de gaten houden.

#WenK: Balen zeg.... Hopelijk knap je snel op!

#Chubby: succes met het huisje!

zozo ben weer bij, jullie kletsen wat af zeg!

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 19:33

Mijn zoon heeft op z'n negende (6december 1995) een fikkie voor eht eerst in z'n leven gestookt.
met nog drie andere kids in de zandbak.
Toen ze naar bladeren en takjes aan het zoeken waren hebben ze een vuurwerkbom gevonden.
De nacht ervoor hadden ze namelijk achter een paar aan gezeten de politie die ze op sinterklaas avond af liepen te steken.
dus of deze was niet afgegaan of weggegooit.
maar waldo van ons heeft toen staandent op de rand van de zandbak hem open getrokken om te kijken wat er in het pakje zat.
toen is er kruit uit gelopen zo in het vuur.
en dat heeft zich aangestoken en heeft als een lont naar boven de boel doen ontploffen.
daar door waren zijn handen alle twee kapot verbruizelt verbrand tot aan zijn pols.
hij is toen met spoed naar het kinderziekenhuis in rotterdam gebracht en daar hebben ze hem geopereerd 5 1/2 uur lang.
toen hij wakker werd miste hij aan iedere hand twee vinger huis en bot en pezen en spieren.
1 hand hadden ze in zijn lies vast gemaakt voor huidtransplantatie.
en z'n andere hand hebben ze huis van z'n vingers die eraf waren gebruikt.
zo is hij in de volegnde drie jaar 15 keer geopereerd.
ook kreeg hij na een jaar zijn eigen tweede teen als duim aan gezet.
omdat hij die links miste.
dat is zo'n beetje het verhaal over zijn ongeluk.
sorry voor spelfouten maar diktee is niet mijn sterke kant

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 19:49

Silas hier gaat het allemaal wel aardig,

Ik ben vandaag weer even op stal geweest en als ik smiddags aankom licht biggels meestal dan ga ik lekker bij hem zitten en kroel ik hem lekker, hij kreunt er dan echt over, hij hangt aardig aan me en dat vind ik wel leuk,

Verder nog even op Lonan gereden ging aardig al voelde ik het wel, Lonan is erg fris de laatste tijd en ik moet zeggen dat ik het erg prettig vind,
Hij voelt zich tegen over Biggels een hele kerel en is sinds ze samen in een box staan best veranderd, meer volwassen aan het worden lijkt het wel,

naja genoeg over de paardjes

Hoe is het met Silas dan?
Fijn dat je je weer beter voelt buikgriep is niet echt lekker,

silas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 19:59

Lekker is dat he....
Als ik zaterdag sochtends op stal kom vind ik Silas ook regelmatig liggend in zijn stal....Ik ga er dan ook altijd even bijzitten en lekker kroelen...
Verder zit hij momenteel lekker in zijn vacht en gaat hij super.... We zijn aan het aftellen voor de 14e...

desillies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 20:05

hheee Jessica,ik wil je even heel veel succes wensen voor morgen!!
ik wens jullie ontzettend veel geluk toe...

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 20:16

ik heb whis nog nooit zelf zien liggen maar andere wel.
ik hoop het gauw eens te zien lijk me echt gaaf.
en zeker om er eens bij te kunnen zitten

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 20:17

Indezz schreef:
Shayla, ik snap jouw niet helemaal hoor. Je hebt een prachtig paard, harstikke lief...... Persoonlijk hoef ik niet altijd te rijden, ik geniet al ontzettend om alleen al naar de paardjes te kijken of te poetsen.... Probeer gewoon te genieten van wat je heb en probeer niet te veel te kijken naar wat je niet meer kunt.....

Ik hoef zelf ook echt niet elke dag te rijden , ben ik ook het type niet voor. Maar 2 a 3 keer per week vind ik toch best leuk.
Maar ik zit nu op het punt met Shay dat dat niet gaat. Ze heeft duidelijk last van haar benen zodra je op haar zit.
Natuurlijk vind ik het ook genieten om je paard lekker buiten te zien staan. Heerlijk vind ik het gewoon ! Poetsen vind ik ook leuk om te doen , zeker zodra je merkt dat je paard er ook van geniet en je terug gaat staan te kroelen. Dat zijn de dingen waar je uiteindelijk de band met je paard mee op bouwt.
Maar om nu dag in , dag uit alleen maar te kunnen poetsen omdat je gewoon niks anders met je paard kan doen......nee daar heb ik d'r niet voor gekocht.

Ik heb ook nooit gezegd dat je daar een paard voor moet kopen. Snap wel dat je af en toe flink in een dip zit, zou ik ook hebben! Maar ik las een keer een opmerking tegen Ron : KON ik maar wat met haar doen!!! Toen had ik zoiets van : je KAN wat met haar doen..... Daarna reageerde je op SuperRoos dat je toch iets van onbewust misschien aan het "afbouwen" (zo heb je het niet gezegd hoor) was. Beetje afstand nemen!
Als ik zoiets lees mag je het me niet kwalijk nemen dat ik daar onder versta dat je er geen zin meer in hebt om haar enkel te verzorgen.....

Ik zweer op m'n leven....weg doen ? Nee dat nooit. Maar ik kan gewoon erg moeilijk accepteren dat een paard wat nog zo jong is, in principe niet eens meer een rustig buitenritje kan maken. Gewoon omdat pijn doet bij haar.
Mennen zou in principe, als het om het lichaamlijke gedeelte gaat, nog best wel kunnen. Ze word dan anders belast, waardoor ze geen last heeft van haar voorbenen. Maar voor mennen moet ze wel conditie hebben....Om conditie op te bouwen moet je een paard kunnen trainen (longeren, rijden e.d) Ook longeren is voor Shay uit den boze en rijden heb ik het net over gehad.
Je hoort vaak zat van mensen (hier in de buurt tenminste) die hun paard 1x per week inspannen en verder niets aan conditie opbouw doen. Gevolg : Paarden staan na een half uurtje rijden druipend voor de wagen en hebben de volgende dag ontzettende spierpijn. Dat is iets wat ik Shay dus niet wil aandoen. Dus mennen ?? Nee, ook dat zit er niet meer in.

Hier heb ik ook zoiets van : enkel mennen en rustig opbouwen wil niet zeggen dat je paard geen conditie kan krijgen. Longeren is geen must om een paardje conditie te geven om voor de kar te laten lopen....

Ik probeer er het beste van te maken door te poetsen (als dat niet al gebeurd is) en te wandelen. Maar dat is in deze periode van het jaar niet makkelijk.
Ik kom regelmatig pas na 6 uur uit mijn werk, heb geen bak, geen paddock o.i.d. geen wei waar ze even in kan dollen / relaxen, geen verlichting en ben verplicht om of op het erf te blijven, of om in het donker langs en op een drukke weg te lopen.
Dat ben je na een paar weken goed zat kan ik je vertellen. Niet alleen vanwege het donker en steeds dezelfde omgeving , maar ook omdat Shay steeds meer energie kijgt en op een bepaad moment toch echt een keer wil galopperen en gek doen. En ik heb al meerdere keren meegemaakt dat ze met 4 benen tegelijk boven m'n hoofd uitsprong. En dan voel ik me alles behalve prettig al ze naast me loopt.

Hier begrijp ik je heel goed. Het is vroeg donker en de dagen zijn erg kort als je werkt..... En paard heeft beweging nodig....

Indezz schreef:

Wat ik ook bedoelde te zeggen is dat ik niet snap dat zij haar paard geen aandacht wil geven af en toe.

Het paard heeft hier ook niet voor gekozen en het lijkt mij dat je het dier toch het beste wil geven wat er is in deze omstandigheden?

Maar dan wil ik voor mezelf wel zeker weten dat ik alles gegeven heb wat ik kan, dus dat het paard een goed leven bij mij heeft gehad..... Je kan wel zelfmedelijden hebben, maar daar schiet het paard niets mee op....

Maar om deze zin word ik toch wel kwaad en verdrietig tegelijk.....
Ik heb nooit gezegd dat ik Shay
geen

aandacht wil geven.

Ik probeer al een jaar lang (sinds ik weet dat ze artrose heeft) m'n uiterste best te doen. Ik heb heel wat "afgedoktert" met d'r, puur om te weten te komen wat voor haar het beste is. Van reguliere dierenartsen tot accupressuur , noem maar op.
Altijd ben ik een beetje hoop blijven houden , tot vorige maand....
Shay ging met de dag slechter lopen. Moet ik dan weer gaan dokteren ? Weer naar Bodegraven ? Weer Shay strak op de pijnstillers zetten? Weer gewrichtsinjecties die uiteindelijk totaal niet helpen en wat alleen maar ontzettend pijn doet bij m'n paard ? Nee sorry, maar niet voor m'n eigen plezier....
Als ik nou weet dat Shay er echt baat bij zou hebben vind ik het nog het proberen waard , maar wat ze (en waar ik dus aan mee doe / deed) gedaan hebben was ook deels voor mijn plezier.

Ben heel eerlijk. Als ik weet dat het geen baat heeft voor het paard zou ik ook niet langer gaan dokteren!

Wat ik wel weet is dat ze met niks doen geen pijn heeft. Dokteren begin ik dus gewoon niet meer aan. Ik weet voor mezelf dat ik alles heb gedaan wat in mijn macht ligt en dat zal ik blijven doen.
Dus voor mezelf weet ik dat Shay bij mij een goed leven heeft en zal blijven hebben tot het eind. Hoeveel mensen zouden zo'n paard al niet door verkocht hebben of laten inslapen omdat ze er niks meer mee kunnen ?
En wat jij zelfmedelijden noemt....tja dat zie ik toch anders. Mijn gevoelens komen meer doordat je gewoon machteloos staan tegenover een ziekte van je paard waar je niks tegen kunt doen , alleen maar toe kijken...
En als die paar dingen die je dan uiteindelijk nog kan doen voor je paardje , door een ander gedaan worden , dan kan je het wel eens een keer "gehad" hebben. En inderdaad , Shay schiet er totaal niks mee op, maar ik blijf doen wat ik kan doen en dat zal de ene keer meer zijn dan de andere keer. Maar soms geef ik het vechten ook wel eens op en beland ik even in een flinke dip. Zeker met zulke dagen, het is nat, koud en Shay is dan nog eens extra stijf. Dalijk van de zomer zal het vast wel weer beter gaan (daar hoop ik tenminste op)

Sorry voor m'n lange verhaal , maar dit moest er echt even uit. Zit nu wel gelijk met de tranen in m'n ogen , maar goed......
[/quote]

Fijn dat je reageerde. Schept weer een duidelijk verhaal! Mijn excuses dat ik je gekwetst heb, maar soms geven reacties wel eens een onduidelijk of dus een verkeerd beeld.
Wens je veel sterkte met Shayla en de keuzes die je zal moeten maken!

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 20:35

indezz: ik heb een vriendin op stal die heeft een halffie van 8 jaar oud met een peesblecure die nooit meer over gaat.
zei heeft hem bij een hele mooie revalidatie/rusthuisstal staan in brabant.
is dat niks dan???
daar kunnen ze het helejaar buiten lopen in de winter overdags en sávonds op stal.
die man hans is echt heel goed voor de beesjes ben er pas met haar geweest.
ziet er echt goed uit daar.
ik heb al gezegt (ik hoop het nog niet) maar als er ooit iets met whis is doe ik haar niet weg maar gaat ze daar wonen.

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 20:38

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 20:56

Da's niet niks Peetorlan zo'n ongelukje met vuur(werk). Zal destijds nogal wat commotie hebben veroorzaakt bij jullie thuis. En nu dus nog de nasleep bij jou...

Ik vind de vorige post van Indezz wat verwarrend, volgens mij worden er quotes van Shayla aangehaald maar het is onduidelijk wie er nu wat zegt.

Persoonlijk zou ik er met een paard met artrose voor kiezen haar bij een stal met weidegang onder te brengen waar ook een bak is en mogelijkheden tot buitenritten. Eenzaam op een boerderij waar je er niks mee kan is dus eigenlijk niks. Als er nog met Shayla gemend kan worden of bijvoorbeeld freestyle is een ander adres de beste oplossing, het kost dan wat maar je hebt toch een baan? Staat ze meteen met andere paarden en voor jou is het ook leuk.
WenK zat in het begin van Lisjes artrose-diagnose ook in een dip maar nu doet ze er weer van alles mee

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 21:00

Goedenavond allemaal,

Gepest ben ik nooit,kon het eigenlijk altijd wel met iedereen vinden op school.

Toen ik thuis kwam van werk vond ik een leuke verrassing in de brievenbus, een keuringscertificaat van de keuring in houten.
Echt heel leuk,ik wist helemaal niet dat we zoiets nog zouden krijgen !
Mooi met het tinkerstamboekembleem erdoorheen,en dan macho zijn gegevens,echt gaaf.

Nog een paar dagen en dan kerst,morgen even kijken welke film draait tweedekerstdag.
We moeten het kerstdiner nog verzinnen,wat eten jullie ?

Morgen moet ik toch werken maar dan hoef ik zaterdag niet en heb ik een lang kerstweekend,nou gaat mijn buitenrit niet door met corneel en macho,terwijl we juist hadden afgesproken dat ik er ook op zou gaan,desnoods zij met een halstertouw ernaast.
Nu gaat corneel voor het eerst alleen met macho op stap zonder mij,ben benieuwd hoe dat gaat,ik heb er wel alle vertrouwen in want het gaat echt goed samen die twee !

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 21:04

Dank je Peetorlan, maar dit was een reactie op Shayla. Heb er geloof ik alleen weer eens een potje van gemaakt

Heb flink bij moeten lezen. Op mijn werk hadden we vandaag geen mail en faxverbinding, was dus lekker rustig. Nadeel alleen dat ik dus ook bokt niet bij kon lezen.....

Jean : rotstreek dat pesten tegen je dochter..... Je zou ze wat

Er zijn dus wel meerdere met een flink pestverleden.... Toch denk ik dat je het de rest van je leven mee neemt.... Je vergeet het nooit meer.
Ben zelf nooit echt gepest door klasgenoten of zo, maar had altijd wel de strop om het pispaaltje van de leerkrachten te zijn. Mijn schoolperiode zou ik ook nooit meer over willen doen. Ben als puber erg ongelukkig en eenzaam geweest, en dat uitte ik in negatief gedrag dus : grote bek, luidruchtig, stoer doen.... Mijn beste tijd uit mijn leven begon toen ik mijn man ontmoette en met hem ben ik nog steeds errug gelukkig
Af en toe moet ik weleens even vitten op hem, maar het is mijn beste maatje!! Verder wil ik er niet op terug kijken, stop het liever diep weg en denk er niet teveel meer aan terug....

Heb ik ook gehad : dat keuringscertificaat

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 21:08

Ik heb ook nooit gezegd dat je daar een paard voor moet kopen. Snap wel dat je af en toe flink in een dip zit, zou ik ook hebben! Maar ik las een keer een opmerking tegen Ron : KON ik maar wat met haar doen!!! Toen had ik zoiets van : je KAN wat met haar doen..... Daarna reageerde je op SuperRoos dat je toch iets van onbewust misschien aan het "afbouwen" (zo heb je het niet gezegd hoor) was. Beetje afstand nemen!
Als ik zoiets lees mag je het me niet kwalijk nemen dat ik daar onder versta dat je er geen zin meer in hebt om haar enkel te verzorgen.....

Hier heb ik ook zoiets van : enkel mennen en rustig opbouwen wil niet zeggen dat je paard geen conditie kan krijgen. Longeren is geen must om een paardje conditie te geven om voor de kar te laten lopen....

Hier begrijp ik je heel goed. Het is vroeg donker en de dagen zijn erg kort als je werkt..... En paard heeft beweging nodig....

Ben heel eerlijk. Als ik weet dat het geen baat heeft voor het paard zou ik ook niet langer gaan dokteren!

Fijn dat je reageerde. Schept weer een duidelijk verhaal! Mijn excuses dat ik je gekwetst heb, maar soms geven reacties wel eens een onduidelijk of dus een verkeerd beeld.
Wens je veel sterkte met Shayla en de keuzes die je zal moeten maken!

Dit waren mijn reacties op Shayla haar verhaal, maar ik heb er een rommeltje van gemaakt.... Mijn excuses!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 21:15

hihi ja dat kun je wel stellen maar het is te filteren hoor