[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 11:22

Ik denk eigenlijk dat iedereen wel eens gepest is. Sommigen wat heftiger dan anderen. Ik had het ook niet makkelijk thuis, was de eerste van de klas waarvan de ouders uit elkaar gingen. De vriendin van mijn vader was niet erg lief en zorgzaam (en da's zacht uitgedrukt). En daarbij hadden we het niet breed.

Ik kan me bijvoorbeeld wel herinneren dat ik in groep 8 de week voor de herfstvakantie nog op zomerslippers liep. Was uiteraard reden genoeg om mij weer eens in de zeik te nemen, waardoor ik uiteindelijk met blote voeten door de regen naar huis kon...

Het heeft me mede gevormd tot wie ik ben. Sommige dingen zijn nadelig beinvloedt, maar denk wel dat het me 'beter' heeft gemaakt.

Ben wel benieuwd: zijn er hier ook mensen die anderen hebben gepest? Of komen die daar liever niet voor uit?

En mensen die gepest zijn: ben je er sterker door geworden?

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 11:24

even melden

[edit] Ik krijg net een hele grote witte doos binnen met de post
eerst even iets afmaken voor mijn werk en dan ga ik pas in de doos kijken. Oei moeilijk haha, moet me nu even beheersen.

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 11:43

Cindy, thanx Rustig aan he

Sox, bedankt. Hihi, ik hou je op de hoogte van de groentes. Fijn dat je dit als 'praatpaal' ziet. Wat een gedoe met je zus en die creep zeg Ook sterkte voor je depri gedachten beterschap voor de schijndrachtigen.

Vasthi bedankt Lem vind t wel interessant die mutsen e.d. Heeft wel wat voeten in de aarde gehad om zo'n foto te maken wat gaaf dat je nu ook een redhead bent

Beel, ik kan me voorstellen dat het best zwaar is om je eigen weiland te hebben. Zodra je pa's heup vervangen wordt zal t best zwaar zijn zeg! Ik geniet echt van het feit dat Flan op pension staat.

Shayla, ik vind t zeker spannend. Ik kan me je verdriet zooo vreselijk goed voorstellen Voor jullie zou t fijn zijn als de dagen weer langer worden… Zou fijn zijn als je die matten van Pel kan gebruiken.

Chev, heb nog geen tijd gehad je weblog te lezen.. maar ga proberen t te volgen

Mazzel, thanx Zou leuk zijn als je ooit je paardje bij huis zou kunnen krijgen. Idd naar t noorden/dld. Pffft half 5 uit bed dat was dapper toen!

Jean, wat sneu voor kristel

Chub, bedankt voor lieve woordjes Lekker gefreubeld met Chubje Jammer dat je ma zich een hotel voelt Ik kan t me wel voorstellen maja je bent ook geen 15 meer en hebt nu toch meer een eigen leven.. t wordt weer tijd voor een eigen plekkie…

Verder ben ik blijven steken bij Annick maar heb totaal geen tijd om bij te lezen.

Iedereen fijne dag!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 11:55

Chub, ook hier iemand die gepest is (uiterlijk). Ik ben er inderdaad sterker van geworden. Maar ook iets cynischer en vooral harder

groep 8 was een cursus zelfverdediging geworden. Op de middelbare was het de 1e 2 klassen drama en daarna draaide dat om.
Ik was enorm onzeker en hoewel ik dat niet vaak toon, schuilt dat nog steeds in me.
Maar het is nu wel take it or leave it hoor!

Sox, ik had al via een pb gereageerd op je inkomsten/uitgaven. Je hebt iets minder, maar ik heb dan nog een duur kind erbij en ook een auto, want anders kom ik niet op mijn werk.
Maar ach, we redden ons allemaal wel!

Goed, ik ben ook een geestdodend klusje aan het doen, enquetes aan het invoeren (alweer)

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 11:57

Chubby - ben vroeger ook wel gepest hoor, op de lagere school kan ik me wel herinneren, door een meid die had het gewoon op mij gemunt. Ze zei altijd iets over mijn kleren, tja mijn ouders hadden geen geld om trendy kleding te kunnen kopen. Op de HAVO in de brugklas had ik jeugdpuistjes, was onzeker en kwam van een boeren dorpje waar ik niks 'ergs' meegemaakt had. Liet het allemaal maar gebeuren, maar heb er toen wel onder geleden. En nu? Ik zou ze nu achterna zitten en even een koekje van eigen deeg geven.

Ja, ik ben er wel sterker door geworden en nu denk ik weleens hoe heb ik het toch kunnen laten gebeuren toen.

O ja Chubby - ik zou ook niet meer kunnen samenleven met mijn moeder onder 1 dak, toen ik 28 jaar was heb ik even thuisgewoond, nou na 1 dag was het al strijd en ben toen maar naar vrienden vertrokken.

Als mijn moeder nu op bezoek komt bij mij gaat het best, maar ik moet haar af en toe wel corrigeren in haar gedrag, ze wil graag alles doen volgens haar maniertjes en dat werkt niet altijd. Of ik houd soms wijselijk mijn mond dicht en denk van, ach ik heb maar 1 moeder.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 12:05

Chubby schreef:
Ben wel benieuwd: zijn er hier ook mensen die anderen hebben gepest? Of komen die daar liever niet voor uit?

En mensen die gepest zijn: ben je er sterker door geworden?

Ik heb nooit iemand bewust gepest. Wel eens mensen genegeerd maar dat kwam meer omdat ik intuitief wist/voelde dat contact met deze mensen alleen maar nadelen voor mij met zich zou meebrengen wat achteraf gezien ook gebeurd zou zijn

Op de lagere school werd ik wel eens gepest. Ik werd (m.n. door een aantal jongens) gezien als een buitenstaander. Ik praatte waarschijnlijk niet plat Twents genoeg (tja, ouders komen uit Amsterdam ). Ik trok me er weinig van aan. Ging er niet op in en meestal was de lol voor de pesters er al snel (voor een tijdje) weer vanaf. Zodra ik op de middelbare school zat was het over. En dat komt vast doordat ik als enige van de lagere school naar die middelbare school ging
Het heeft me wel gevormd. Vooral op het gebied dat ik me dus al van jongsaf me er weinig van aantrek wat mensen van me denken en dan vooral die mensen waar ik geen contact mee wens te hebben. En ik kom tegenwoordig veel sneller en feller voor mijn eigen mening op. Vroeger wilde ik nog wel eens mijn mond houden maar tegenwoordig trek ik die dus veel sneller los

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 12:16

Tsjee zware onderwerpen zo voor de kerst zeg. Moeilijke tijden, die toch al zo duur zijn

Jean, sterkte met je dochter

Wenk, beterschap

Shayla, ik weet in Hendrik-Ido-Ambacht nog wel een plek waar je paardje altijd buiten kan staan. Eventueel met inloopstal of zelfs een gewone stal. Is in totaal 80 ha weiland (op een eiland), dus genoeg plaats. Vanaf Gorinchem is dat 15 min. met de auto rijden. De hele dag toezicht. Het is geen luxe voor de mens, maar wel een paradijs voor paarden. Boya heeft daar als veulen ook gestaan. Er is veel mogelijk daar! Als je interesse hebt, moet je me maar even pb-en.

Ook wij hebben hier onze paarden aan huis, eigen weiland, eigen stal. Natuurlijk is het meer werk, maar belangrijk vind ik dat wij zelf beslissen wanneer de paarden buiten staan en hoeveel stro/hooi ze krijgen. Geen gezeur met zo'n stalhouder, die toch net altijd weer iets anders erover denkt. Je zit er wel mee aan huis gekluisterd, want als je eens een weekendje of weekje weg wilt, moet er wel iets geregeld worden. Maar het genot en de ontspanning van paarden aan huis vind ik echt super. Meer tijd er aan kwijt? Nou niet echt, toen ik nog op een pensionstal stond waar we zelf moesten mesten was ik per avond zo'n 2 uur kwijt met rijden erbij. Nu kan ik het zo gek maken als ik zelf wil. Ik kan nu natuurlijk nog niet rijden, maar soms ben ik 1 uur bezig met de paarden, maar soms zijn er ook dagen dat het hooguit 10 min. of een kwartier is. Effectief kost het minder tijd (onderhoud even buiten beschouwing gelaten), het kan zelfs tussen het eten koken door. Wij zijn echt superblij met deze eigen faciliteiten!!!

Chubby, ook ik heb nooit iemand gepest. Wel had ik altijd het idee dat ik het voor de kinderen die wel gepest werden op moest nemen. Zo hadden wij een meisje met een bril met enorm dikke glazen, die altijd gepest werd en een jongen met enorme hazentanden. Voor beiden sprong ik dan in de bres. Heb zelfs nog ergens een tekening in een foto-album zitten als bedankje en een schildpadzeepje gekregen (van z'n moeder).

Werd zelf altijd gepest door een jongen bij ons uit de straat. Menig keer stond mijn moeder bij zijn moeder op de stoep omdat ie mijn haren weer uit mijn staart had getrokken. Toen kwam er een meisje bij ons in de straat wonen, een Engelse, en die sloeg em toen een keer zo hard dat ie jankend naar z'n moeder ging. Ik was daar zo van onder de indruk dat de eerstvolgende keer dat ie mij weer kwam pesten, ik die jongen heel hard met de klosjes van m'n springtouw op z'n kop heb gemept.....en hij afdroop naar z'n moeder. Eindresultaat dat ik trots was, maar uiteindelijk samen met m'n moeder weer excuus aan kon bieden bij hem en z'n moeder. Daarna was 't over en heeft ie het nooit meer gedaan. Slaan is niet de goede oplossing, maar mijn leerschool was om van mij af te bijten.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 12:16

Inderdaad, NikitaGoGo, je hebt maar 1 moeder. En ook al kunnen moeders hevig irriteren, je beseft soms pas hoe dierbaar ze zijn als ze er niet meer zijn.

Goed dat schoonmamma weer naar huis mag, Annick!

Wat een k*tkinderen, Jean. Knuffie voor Kristel!

Heb halve nacht wakker gelegen, had te veel geslapen. Wilde vanochtend weer gaan werken, maar kreeg even een klap met de houten hamer, dus heb werk gemaild dat ik er morgen weer ben. Ga vandaag vroeg naar peerdjes toe, T is er dan ook, ik hoop dat we ze kunnen longeren, dat 't bakje niet weer eens bezet is. Een van de stalgenoten pleurt haar paard met een pony in 't bakje en verdwijnt dan, om de rest van de dag niet meer terug te komen. Ik HAAT het om met andermans paarden te moeten slepen.

Net 3 kwartier onder de douche gestaan, begin weer mens te worden.
Zo eerst kijken of de pasjes van paps zijn nieuwe girorekening het doen. Oude is dus NIET geblokkeerd, moet eerst 500 euro aangevuld worden. 3x raden wie dat mag doen? Juist ja.... mam draait zich in d'r urn om als ze weet wat ik met haar geld doe. Maar ik heb weinig keuze. Nu kan het nog, straks niet meer, dan heb ik 't zelf nodig, Peter raakt zijn WAO kwijt, kost ons 300 euro per maand, en met de toestand op zijn werk kan hij zijn 20 uur niet verhogen naar 30 of 40.
Ook even kadootje kopen voor achternichtje van Peter wat vandaag 2 jaar wordt. Dan naar de dierenwinkel om wat Bibi (vlees met extra vitamines en mineralen) voor de kittens te halen. Kleine Kruimeltje is nog steeds onder de 400 gram, en hoort rond de 700 gram te wegen. Maar ja, hij blijft eten, dus zolang hij vecht vecht ik ook.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 12:24

ik ben vroeger ook gepest, vooral door jongens, hardhandig maar ik werd er alleen maar agressiever van. in mijn thuissituatie kende ik ook veel agressie, vooral verbaal soms lichamelijk en dit imiteerde ik op de kleuterschool al. en dat terwijl ik stiekum een heel gevoelig meisje was. pas op de mavo leerde ik me een beetje gedragen, iig qua pesten, verder was ik een misbaksel zowel op school als thuis als in de winkelstraat. stelen, vernielen, grote bek... ai ai... wat ben ik blij dat het allemaal nog met me is goed gekomen maar het heeft van ver weg moeten komen. arme kleine pellie en omgeving...

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 12:34

Zo ik heb alles weer bijgelezen,

Jean heel veel sterkte met Kristel echt niet tof en zeker dat de leraren er weer zo lekker op tijd mee komen,

O ik zou rustig met mijn moeder onder 1 dak kunnen wonen ik kan heel goed met mijn ouders over weg gelukkig,

Hier ook iemand die vroeger wel gepest is heb me er alleen niet veel van aangetrokken, ik was de enige die op een woonboot woonde en dan wordt je al gauw vergeleken met het woonwagen kamp (waar ik overgens niks tegen heb) maar de moeders van de kinderen op school wel en ze mochten daarom niet bij me komen spelen, op een paar enkelen naar, 1 van die enkelen zie ik nu nog en dat is dan wel weer tof.

op de middelbare school werdt ik door een deel voornamelijk genegeerd, maar ik moet zeggen dat ik er wel sterk door geworden ben, mensen denken al gauw dat ik een fel persoon ben maar heb eigelijk maar een klein hartje. Maar ik wijk niet gauw van mijn mening af,

achja zo heeft iedereen wel wat gehad,

Shayla ik persoonlijk zo een paard met atrose nooit op stal laten staan, als er iets niet goed is is dat het, Ik zou dan persoonlijk liever om de dag 3 kwartier rijden en wat meer geld kwijt zijn, maar dat dan wel je paardje lekker buiten kan lopen als de bijna de hele dag op stal staan,
succes met de keuze is niet makkelijk.

zo ik heb verder niks meegemaakt, een paar films gekeken,

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 12:35

Citaat:
Ik was daar zo van onder de indruk dat de eerstvolgende keer dat ie mij weer kwam pesten, ik die jongen heel hard met de klosjes van m'n springtouw op z'n kop heb gemept.....

*Gniffel*

Maar leg maar eens uit aan je collega waar die binnenpretjes toch steeds vandaan komen

Citaat:
verder was ik een misbaksel zowel op school als thuis als in de winkelstraat. stelen, vernielen, grote bek... ai ai...

En weet je, ik had het nog achter je gezocht ook Niks verkeerd bedoeld hoor, maar jij bent volgens mij nog steeds wel een beetje een branie schopper...?

FK, ja, het is heerlijk om overdag te kunnen slapen. Maar die nachten. En wat duren ze dan lang he? Normaal wordt ik om 7 uur wakker en vind de nacht veel te kort, maar als je wakker ligt...
I.i.g. vandaag nog lekker thuis om bij te komen.
Sterkte met die financiele chaos...

Chev, wat zit er in die witte doos?!

Dobbel, gaaf juist: op een woonboot! Zou het zo doen als het kon.. Maar beetje weinig water (ligplaatsen) hier in de buurt

Vind het wel "leuk" om jullie pestverhalen te lezen. Heeft onze omgang met en liefde voor de paardjes hier iets mee te maken denken jullie?

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 12:41

Nou, niet lekker thuis hoor, Chub, kan zo de deur uit, naar de andere kant van Den Haag rijden, om met een kat van Peter zijn broers naar een d.a. te gaan, dier heeft kiespijn...

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 12:46

Mijn barefoot western zit er in!! Yeahhh!!
Ben even druk met bankleuning zitten en fenders op maat maken.

*zoekt naar haar zweepje en cap om het geheel compleet te maken* yihaaaa!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 12:54

Chubby schreef:
Vind het wel "leuk" om jullie pestverhalen te lezen. Heeft onze omgang met en liefde voor de paardjes hier iets mee te maken denken jullie?

Kan zijn. Paarden zijn tenminste eerlijk tegenover je. Ze mogen je (dwz. 'het klikt') of niet en dat laten zo ook duidelijk genoeg merken. Verder heb ik gewoon geleerd om mensen in hun waarde te laten. Willen zij perse zo en zo doen of leven? Laat ze lekker hun gang gaan, het is ten slotte niet mijn probleem. Roy kan zich daar nog over opwinden over zulke mensen. Krijg je van die verhalen: "Ik had het zus en zo gedaan. Ze hadden veel beter eerst dit en dit kunnen doen, etc." En dan zeg ik tegen hem: "Waar maak je je toch druk om? Dit is hun keuze om het zo te doen. Wij hadden het anders gedaan maar het is hun keuze en nu zitten zij met het probleem."
Klinkt eigenlijk best wel hard maar mocht het vrienden betreffen dan sta ik ook altijd klaar om ze, indien nodig, te helpen met het oplossen van het probleem.
En mijn paarden laat ik ook in hun waarde. Fayette is een hittepit van een Tinker maar wat kan ik daar aan veranderen? Weinig behalve zo goed mogelijk op haar rare acties in te spelen en me er niet al te druk over maken. Zo is ze nu eenmaal en dat maakt haar weer speciaal.

@ Cheveyo: bank leuning? Ik zat vroeger met een kussen en meerdere broekriemen op de balustrade van de trap

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 12:55

Jean, sterkte voor Kristel. Vreselijk om met dat soort kinderen in een klas te zitten. Volgens mij gaat er in de opvoeding van die kids al iets mis. Een paar jaar terug heb ik een tijdje voor de klas gestaan en daar zat ook een jongetje in die vroeger erg gepest was en nu zelf pestte. Die had heel veel woede in zich en kwam uit een raar gezin waar het er volgens mij ook hard aan toe ging.

Echt gepest ben ik niet, wel geplaagd maar daar heb ik niet echt iets van over gehouden denk ik. Van zelf pesten kan ik me ook niets herinneren, met sommige mensen ging je gewoon niet om, maar dat is meer een kwestie van ligt die persoon je of niet en helaas liggen sommige mensen bij niemand.....

Het valt me op dat er hier veel mensen gepest zijn zeg!!!

Shayla, misschien is die plek van Boya een goede oplossing? En anders snel die zandbak laten maken want 24 uur per dag op stal is voor geen enkel paard goed. Ik kan me wel voorstellen dat je dagelijks geen 1,5 uur wilt rijden, maar 15 minuten lijkt me goed te doen!

Annick, leuk kaartje en fijn dat schoonmoe naar huis mag en nu maar hopen dat ze snel wat kilootjes aankomt.

FK, echt balen van die rekening en dan ook nog een kat met kiespijn....

Wenk, beterschap. Vervelend dat je ziek bent!

Chub, ben ook blij dat ik niet meer thuis woon, ik heb niks tegen m'n moeder maar woon toch graag op mezelf! Ik hoop dat het wat wordt vanavond!

Chev, leuk je barefoot, maar waar moet je hem nu op uitproberen?????

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 13:03

Als jong kind droomde ik ervan om ooit zelf paarden te hebben, ben altijd erg gek van paarden geweest. Gelukkig had ik in mijn boerendorpje (had dus ook voordelen) de kans om soms op paardjes van een vriendinnetje te kunnen rijden. Jihaaaaaaaaaa, had altijd een heerlijk gevoel in mijn onderbuik van de spanning, dat kan ik me nog wel herinneren. Die droom is uitgekomen en ik geniet elke dag van die verschillende karakters ook.

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 13:10

Wenk @ beterschap, hoop dat je niet met de feestdagen ziek ben

Jean@ wat kunnen kinderen soms gemeen zijn he,ik ben ook heel veel gepest vroeger, sprak geen Nederlands en had totaal geen vrienden.
ik moet zeggen dat ik er veel van geleerd heb, mn moeder zei altijd ach laat ze maar, maar het deed veel pijn.
ik hoop dat je dochter straks wel weer naar school wil, ik weet van mijn zelf dat ik dus niet meer wou.

sox@ tja geld, het maakt niet gelukkig maar is wel verdomd handig.

Flet@ heerlijk kroelen met je paard, is eigenlijk iets wat ik het meest met deems doe

Chubby@ klopt ze heeft geen maag meer is er 10 jaar geleden uitgehaald, maar je kan zonder , ze is het levende bewijs.

IndianaJones@ pfffff 40 van die dingen maken.

Maya@ je kan straks geen kerstkaart meer zien denk ik

Beel@ zag je nog door het weiland lopen vanochtend

Leonoor@ ook lekker aan het werk

fjordkootje@ doe rustig aan hoor.

Cheveyo@ *o/* te gek je zadel is binnen.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 13:19

Goedemiddag alweer

Jean.. Stekte voor Kristel.. Echt het is zo vals dat iemand je pest.. Ik ben zelf jarenlang, van de kleuterschool tot en met 3e jaar midd. school, gepest..
Op de middelbare school werd ik zelfs zo gepest dat ik dacht dat er wel iets mis moest zijn.. Zelfs de leraren pestten mee..
Die gaven mij lage cijfers en zeiden dat ik naar speciaal onderwijs moest gaan..
Ik praat hier niet graag over maar ik vind het nu zo erg dat iemand anders gepest word..
Echt zeg tegen haar dat ze het niet bij zichzelf moet zoeken.. Maar dat de kinderen die haar pesten gewoon niet weten hoe ze op haar moeten reageren.. Ik las dat ze ook iets aan haar been heeft enzo.. En die trolley tas.. Kinderen zijn alleen maar jaloers omdat ze die zelf niet hebben.. Zo heeft mijn moeder mij altijd zulke dingen uitgelegt..

Ik denk dat mijn gepeste verleden wel invloed heeft gehad op mijn liefde voor dieren en paarden. Ik vertelde in die tijd alle narigheden tegen mijn paard.. Hij luisterde tenminste en het belangrijkste hij vertelde niets door.. Ik vertrouw nog steeds geen mensen.. Het begint te komen maar toch ik heb weinig vrienden.. Maar diegene die ik heb hebben ook er lang over moeten doen om mijn vertrouwen te winnen. Ik vind het ook nog steeds moeilijk om nieuwe mensen te ontmoeten en nieuwe vriendschappen aan te gaan.

Verder gaat het met mij niet zo best.. Met de astma en pheiffer
Echt ik heb gisteravond zon klap (lees: aanval) gehad.. wat nu uitmondt in volledige rust.. Ik had beter op mezelf moeten passen..
Maar ja..
Vanmorgen dus naar de dokter geweest.. Nieuwe (zwaardere) medicijnen gehad en nu dus rusten maar wel bewegen.. Mag wel gewoon naar de paarden maar ik heb er de puf niet voor..
Echt waar het moet nu binnen 2 weken verlichten.. Ik hoop het maar..

De paarden aan huis.. Hmmz dat is hier niet mogelijk. Ik vind het wel jammer. Zou het graag zo zien.
Nu moet ik eerst 10 minuten fietsen en met regen zie ik daar nog wel eens tegenop..
Eerst stond Amy bij mijn vriend aan huis.. maar toen had ik helemaal geen tijd voor haar omdat ik maar 1 keer in de 2 weken daar was ivm de afstand.. Nu kan ik iedere dag, en nu ik ziek ben word ze ook volledig verzorgt.. Ze word ook gelongeerd en gereden nu.. Wel een fijn idee..

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 13:23

Poeh wat veel gekletst. Jean erg vervelend voor je dochter dat pesten.
Om het origineel te houden.... hier ook iemand die gepest is. Ik droeg een brace voor mijn rug en werd daar dus mee gepest, mijn hele Mavo periode. Het ergste vond ik nog wel dat mensen mij gewoon negeerden, alsof ik niet bestond. Toch merk ik er nu nog wel van dat ik in contacten met anderen erg onzeker kan zijn.
Annemarie, doe je kalm aan?

Mijn buurvrouw die in het ziekenhuis ligt bleek ernstige bloedarmoede en vit. B12 tekort te hebben. Hierdoor dus allerlei klachten. Ws mag ze vrijdag naar huis. Vanmiddag ga ik even naar haar toe met een mooi boek, kerstslingers voor aan haar bed en even een fotocollage van de kindjes enzo.

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 13:25

O ja over paarden bij huis. Lijkt me ook erg leuk. Maar zoals Annemarie al schreef heeft ons stalletje ook voordelen. Pension hadden we wel veel meer tijd. Gelukkig doen we het met z'n vijven en dat gaat goed. Maar nu moet ik het even kalm aan doen en hebben de anderen dus meer werk. Daar voel ik me dan wel schuldig om, op pension maakte dat niks uit.

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 13:35

Ik heb ook vit B12 tekort..
Mijn Barefoot ga ik tegen die tijd op Kit testen. Het is al mijn koopzadel, ik vertrouw erop dat het past. Moest wel want ze waren bijna niet meer op voorraad en ik wil dat ze met het inrijden hem ook aan de boomloos wennen.

Heb hier niet zo'n stevige trapleuning Flettie, als ik daar op ga zitten zal ik jullie nooit meer kunnen vertellen hoe het zat

Ik ga koppijn krijgen, jullie zien me wel weer.

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 13:44

Spetter schreef:
O ja over paarden bij huis. Lijkt me ook erg leuk. Maar zoals Annemarie al schreef heeft ons stalletje ook voordelen. Pension hadden we wel veel meer tijd. Gelukkig doen we het met z'n vijven en dat gaat goed. Maar nu moet ik het even kalm aan doen en hebben de anderen dus meer werk. Daar voel ik me dan wel schuldig om, op pension maakte dat niks uit.

Ach Cindy, als een ander zich minder voelt kun jij dat toch weer inhalen? Zo werkt dat toch? Je zelf niet schuldig voelen hoor Probeer maar snel weer de oude te worden!

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 13:56

Even balen, ik heb de Batties plus posters binnen maar nog geen etiketten en de drukker is nog bezig met de bijlage. Dat wordt dus pas tussen Kerst en Nieuwjaar versturen ben ik bang.........

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 14:22

Da's wel jammer inderdaad Vashti!

Chev, cool je nieuwe zadel binnen... Spannend allemaal he!

Sjietaah, beterschap

Jeetje Annick... Geen maag! Ze kan dus ook niet eten (of kauwen en terug uitspugen, is ook niet alles)?

FK, succes met de kat met kiespijn. Is dat zo'n goede dierenarts, dat je er verder voor gaat rijden?

Baal een beetje Ben al weken druk bezig met allerlei vergaderingen plannen voor volgend jaar. Bij sommige besprekingen zitten een aantal drukbezette mensen, dus da's vaak een hele puzzel. En dan krijg ik nu net een schema van een of andere f*ck stuurgroep, en die komt neer op "Pas je maar aan"

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 15:59

Chub, minstens een uur later en nog steeds geen nieuw bericht erbij
Werken joh