[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 15:08

Op 12 april in bunschoten?

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 15:09

Ik kom ook kijken op 12 april :D
Gezellig als er meer gaan !

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 16:35

Ik rij mee en mijn bijrijder ook, trwk me aan mn jassie he! Vind het leuk om te kletsen!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 17:12

Ik twijfel ook of ik naar die van nsvt ga kijken of ics want het is beide een behoorlijk eind rijden...
Ik ben sowieso zelf een nsvt voorstander maar moeder zit bij ics be. Maar Guess en Wesson zitten bij ics momenteel maar die gaan toch ook naar de nsvt keuring volgend jaar... Maar die hengstenshow is echt vet, alleen zijn de keuringen veel later toch? En wij moeten erg ver rijden dus als ze laat beginnen kunnen we niet alles zien. Keuzes!

Een tijdje terug hadden jullie het over boomloze zadels toch of was dat het andere topic? Ik ben nu toch sterk aan het overwegen m'n prachtige reining zadel in te ruilen voor een boomloos zadel maar ik heb er totaal geen verstand van verder :') Die arizona lijkt me wel wat maar schuift dat niet behoorlijk? Wie had er nog meer een boomloze?

En dankjewel! Ik ben nu toch wel echt een fan van Wesson geworden, ook dat karakter van hem, wat een absolute lieverd is hij <3

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 17:17

Blijf je bij mij pitten. Heb nog wel een 2 persoons matras liggen

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 17:31

Zou super gezellig zijn! Maar moederlief wil ook mee komen kijken.

Maar het lijkt me echt eens leuk wat tinkermensen ook daadwerkelijk te ontmoeten zodat ik er een gezicht aan kan plakken, foto's zijn zo onpersoonlijk!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 17:34

Jaron herken je wel. Staat op zn dek. En tis een 2 persoons matras hoor ;)

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 18:21

Jou durf ik wel aan je jasje te trekken!! :)
Zijn er ook wedstrijden ? Of ga je iets 'speciaals' doen Andrea?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 18:35

Er is dressuur, waar ik aan mee doe.
Niks speciaals. Mss als t financieel mee zit dat ik ook nog een parcourtje pak

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 18:44

Oh spannend zeg dat je meedoet :D

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 18:45

Ja,vind t wedstrijd rijden erg leuk :D

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 18:49

Kan ik me voorstellen, je paardje mooi showen en alles! Ik geef toe, ben sterk aan het overwegen op z'n minst een van de hengsten te laten beleren engels en dan dressuur matig te beginnen. Ik vind western heel fijn, rij nu toch al zolang ik Cheyenne heb western maar ik vind het wel wat saai dat ik nooit op wedstrijden kan aangezien pleasure niets voor mij is, zit niet genoeg uitdaging in, en cutting is niets voor m'n tinkers dus dan is dressuur een leuke verandering waardoor ik hopelijk weer de motivatie krijg goed te gaan rijden.
Lijkt me echt super om die wedstrijd adrenaline weer te voelen! En hopelijk doen jullie het super goed waar ik wel van uit ga! ;)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 18:54

Komt vast goed. Hoop de laatste puntjes B binnen te halen daar.

En waarom niet? Dressuur en western ligt niet gek ver uit elkaar. Super leuk!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 18:57

Hengsten regeling is dan ideaal Chimello :)

Hier iemand die 12-4 zeker aanwezig is ;) Laatste wedstrijd met Myrthe ook.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 19:07

Haha ja Leonoor jij kan zeker niet ontbreken op de keuring.
Wij komen sowieso wel volgend jaar met Wesson, Guess als hij wat forser is tegen dan. Nu heb ik een jaar de tijd om Wesson in orde te krijgen voor de hengsten keuring. Ik weet nl nog niet precies wat er van hem verwacht wordt vandaar dat ik het wel belangrijk vind te gaan kijken, dan weet ik ook wat ik kan oefenen met hem, wil tenslotte dat hij op z'n paasbest voorkomt!

Klopt ook wel, kan best eentje western en de ander engels rijden onder begeleiding. Maar die overstap naar zo'n engels zadeltje! Eng :') Ik ging in Finland bij een vriendin rijden en ik zat echt doodongelukkig op dat veelzijdigheidszadel haha, dat was zo wennen.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 19:09

Is geen keuring van NSvT he, is alleen de Jubileumshow en Hengstenshow ;) Keuring is in het najaar.

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 19:24

Mooie foto's weer! Wesson is leuk! Knappe roos lekker racen, mooi man! Braaf paardje is het ook :D

Succes in de Ardennen hetlevenwint! Voorbij voor je het weet.. en misschien is het best gezellig.

Wij zijn ook op de hengstenshow, mits Aranka netjes wacht natuurlijk. Vond het vorig jaar erg leuk! Alleen kan mijn man nooit zo lang staan met zijn rug. Hopelijk vinden we weer een handig plekje. Jaron ook in het echt zien, leuk!
Eind dit jaar gaat Givenchy ook naar de keuring. Ben reuze benieuwd hoe hij het er daar vanaf brengt. Dan zie ik die van jou vast ook daar, Chimello.

Ik lees wel eens wat van proefdekkingen. Het lijkt me leuk om te kijken of Givenchy wel vruchtbaar is en wat hij ongeveer vererft. Aranka mag hij dekken dit jaar en het zou leuk zijn als hij nog 1 of misschien 2 andere merries kan dekken. Maar aan de andere kant zijn er ook al zoveel pony's, dus ik weet nog niet of ik het wel verstandig vind. Chimello, jij doet dat met jouw hengsten toch? Wat is de precieze reden en hoe pak je dat aan?

Ik heb een Barefoot Cherokee. Bevalt me erg goed, is nog een oud model zonder VPS. Moet er wel bij zeggen dat ik nooit heel erg veel rijd, een keer of 2 in de week en heb daarbij geen last van drukplekken o.i.d. Hij schuift wel eens met opstijgen, maar ik heb van die slimmerds die zich lekker opblazen met aansingelen en dan wil het niet zo goed. Ik weet eigenlijk niet of je daarmee mag starten mocht je dat in de toekomst willen.

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 19:28

Ik ben er 12 april misschien ook bij, moet even kijken of ik niks te doen heb. Leuk kijken, ik ga verder nergens aan meedoen oid. :D

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 21:13

12 april ben ik ook vd partij op de alv en alles erna .

Ik heb de barefoot Lexington en de London
Ik wil niet meer anders.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 21:14

Oh, ik dacht dat er in de avond een keuring zou zijn! Zal ik wel niet goed gelezen hebben.

Hm nou Guess dekt dit jaar 3 eigen merries en volgend jaar weer, maar voorlopig nog geen externe merries. Dit is in principe niet voor 'proef', we willen zijn dun graag in nakomelingen fokken (liefst grullo). Nouja, wel proef als in we willen zien wat voor veulens hij heeft, maar ook hoe hij zijn kleur vererft.
Wesson die verwacht van z'n vorige eigenaar voor dit jaar al 5 veulens dus proefdekken hoeft hij niet meer, hij weet hoe het moet :+ Maar die zou eventueel wel extern mogen dekken, komen leuke cream veulens uit dan.
Maar we willen ze eigenlijk al laten onderzoeken door de DA maar dat sperma onderzoek enzo moet ik nog allemaal opzoeken hoe we dat moeten regelen enzo. Dat is voor ons ook nieuw.

Edit: Waarom die modellen? Ook andere nog geprobeerd? Ook ervaring met de arizona? Ik stel veel vragen haha maar wil natuurlijk de juiste keuze maken en alle info is welkom! :)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 21:24

Heb ze bijna allemaal geprobeerd en mijn voorkeur gaat uit naar de dressuurmodellen, dus London en Lexington :j

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 21:29

Is er veel verschil qua zit? Ik wil graag die western feel behouden. Ik heb een vrij diepe zit in m'n barrle racing zadeltje en die blijft sowieso, die past goed op Chi, is ook een roundskirt. Maar m'n reiner zadel zit me sowieso wat ruim, dat stoort me al een tijdje. Het is jammer, had graag eens even proefgereden maar niemand die ik hier ken heeft zo'n zadel. Ik wil eventueel wel zo'n zadel op proef nemen die je kunt testen maar ik ben zo bang dat ik per ongeluk iets beschadig ofzo. Ben altijd zo bang met andermans spullen. Heeft iemand dat hier gedaan?

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 22:00

JoanneE wil je hem op de HK aanbieden in de toekomst of laten ruinen?

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 23:11

Ik ben er zeker ook bij op 12 april.
Neem mijn kampioentje helaas niet mee.
Wil naar de keuring en de tinkerrecordrit,moet keuzes maken....
Daarbij vind ik Krallissi niet goed genoeg in conditie na een winter onbeperkt hooi....

Hier loopt alles lekker door.
Na een paar weken verplichte rust(wondroos)heb ik Pearse en Blue Boy weer opgepakt en onze eerste buitenritjes zijn weer een feit.Ik geniet weer volop van mijn mannen!

Zijn hier meer mensen trouwens die naar de keuring van het NsvT in Erica gaan?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 23:14

@Chimello ik heb een boomloze arizona en bij Jack ligt dat echt als een huis :).

Zo bijlezen maar nu trots trots trots net een rit gaan maken in het donker met Jack van 8km nog. Waarvan meer dan de helft in draf afgelegd wat een mijlpaal is want vroeger bestonden onze ritten uit bijna alles in stap en af en toe eens 200meter draven en gedaan. Jeej *\o/*