[TI] [HK] Deel 6, Waar ons hart vol van is,stromen de monden.....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] Deel 6, Waar ons hart vol van is,stromen de monden.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:18

Amanda stap ik zo op, ook gewoon zonder zadel etc.

Dewi daarentegen... := Die is toch altijd wel in stuitermodus, dus ongeacht ik er veel of niet op zit :+ Moet wel zeggen dat ik alleen zonder zadel rij in de zomer als ze veel meer loopt. En in de rest van het jaar stap ik soms wel wat, maar als ze me te druk wordt, spring ik er zo vanaf. Die knol kan nl gáán, en dat zit ik nog niet zo makkelijk uit :+

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:20

Maya schreef:
Dewi is in principe 22 april uitgerekend. Dusja, ze mag wel wat dikker zijn onderhand :+

Bij mij was het juist altijd andersom CP. Ik heb Amanda, en die zal nooit smerigheid uithalen, of schrikken of rare dingen doen. Die blijft altijd haar rustige en betrouwbare zelf. En zelfs al heeft zij haar :):) momentje, dan kan je haar altijd ala minute op de rem trekken. Ook maakt zij zich niet zo druk in een groep, ze kan voorop, middenin, achteraan. Wat je maar wilt. Dat was ik dus gewend. Omdat ik dan die rust van Aman heb, breng ik die rust ook op Dewi over, en als zij gaat stuiteren en spinnen blijf ik ook relaxed. Maar ik weet nou inmiddels wel dat Dewi meestal niet echt link wordt. En daar heb ik ook aan moeten oefenen hoor. Ze heeft me maar een paar keer echt bang gehad omdat ik geen controle had. Toen ook een periode stil gezet, en later weer opgepakt.

Trappen onder de kont is 1 ding, en da's makkelijker gezegd dan gedaan. Wat veel kan helpen is gewoon met iemand optrekken die wel rustig is, of een braaf paard heeft, en je daarop baseren, en laten meetrekken. Je hoeft het echt niet allemaal in 1x gelijk zelluf te doen :)

Het brave paard heb ik gelukkig wel, en daar haal ik nu weer heel veel vertrouwen weg tijdens het rijden. Laatst zag hij ineens links van zich een pony, en draaide uit het niets 180 graden om zijn achterhand (bijna het kanaal in) en zet het hem op een lopen... Ik wist niet wat er gebeurde! hij schrikt nooit. Maar heb hem wel gewoon weer omgedraaid en we zijn er met veel gedribbel, pogingen om om te draaien, en een hele hoop gesnurk toch langsgekomen. Nu ga ik iedere keer nog steeds langs diezelfde plek, juist om dat vertrouwen weer op te bouwen en dat werkt super :j

Ik ben blij als straks de bak klaar is, en de omheining staat. Dan ga ik gewoon lekker wat grondwerk oid met Guus doen, beetje vertrouwen en een basis opbouwen. niet meteen erop maar elkaar een beetje leren kennen. Denk dat dat mij wel zal helpen :j Merk het nu al wel nu ik in het land wat vaker met hem bezig ga. Al is het alleen poetsen je bouwt toch vertrouwen op. Hij staat overigens altijd gewoon los en de laatste keer was voor het eerst dat hij de hele tijd netjes is blijven staan :j was ik heeel erg blij mee :D

Achja, het is ook een kwestie van tijd. Als ik op Guus stap dan zorg ik wel dat ik een cameraman/vrouw bij me heb. Dan kan ik het jullie ook daardwerkelijk aantonen :P haha :))

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:23

Wie maakt trouwens het nieuwe topic?

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:23

Ziggy staat nu ook al een tijdje stil door de vorst. Maar ik kan er zo opstappen en hij geeft geen kik. Snap niet waarom ik dan zo zenuwachtig moet gaan doen.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:25

Girocco stond voor afgelopen keer dat k gereden heb ook al anderhalve maand stil. interesseert hem niks :P
Gisteren was hij wel wat drukker, maar dat komt door de wind, gaat hij wat dribbelen.
Deed hij eerder ook nooit maar hij zit nu veel beter in zijn vel en het is gewoon vrolijkheid, vind ik alleen maar leuk om hem zo te zien :j :D

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:27

Ik heb de middag bij Ilse op een ijskoude wei doorgebracht.
Stal en uitloop uitgemest, beetje aan de stal geklusd en nog even zonder zadel wat oefeningetjes gestapt.
Word altijd wel slaperig van een middag met de wind om m'n oren.

Sita een ijskoude fotoshoot gehad.

Wat een mooi uitzicht zo Marleen :+:

Gaat het goed met Mambo Lois?

Fanatiek hoor 2 lessen Puck. Sk8er geweest :D

Joyce heerlijk gereden. Prada aan het uitbreken.
M'n vorige verzorgpony kon elke sluiting openen en dan ging ie ook z'n buren bevrijden.

Berdien update op stal gehad :D
Ik deed dat altijd met de Formule 1, tijdens een buitenrit op m'n mobiel via internet bij houden hoe het er voor stond.
Flynn aan het puberen en Jessie als de nanny.

Is wel lekkere muziek he Janet.

Binqy komt inderdaad wat verward over, Chantal.
Guus een zwartig waasje over z'n lijf.

Maya lekker gereden nadat Dewi in de juiste modus was gepord :D

Ilse is eigenlijk superbraaf, kan ik na een week niets doen zo mee wegrijden.
Ze ziet dan wel alles, maar gaat niet gek doen.
Alleen nu met die kou en wind voelt ze zichzelf wel heel lekker, maar als ik ze dan aan het werk zet is het ook zo weer over.
Net zonder zadel in de wei was ze wel wat gespannen, 'iets' achter in de wei was eng en dan vind ik het ook wel spannend.

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:28

ik ga lekker banghangen, ben een beetje moe!
Misschien tot vanavond!

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:34

jeeeetje wat hebben jullie veel gekletst :D.

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:35

whoeii wat was dat weer spannend!!!!!!!!!!!!
ga nu ook even lekker op de bankhangen.. zo eesn even lekker wat koken..

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:46

Ik heb met Vince vanaf het begin geen zenuwen gehad. Hij kan druk doen, maar niet op een vluchterige manier. Mijn tweede buitenrit was alleen en met een beklemde rugzenuw. Dat geeft wel aan hoe ik hem vertrouw, want onverwachte bewegingen waren toen niet welkom.

Maar kan ook schijterig zijn, met Bert wel een paar mindere buitenrij ervaringen gehad. Die kon dus wel echt vluchten en dan was ik de controle helemaal kwijt. Met elkaar leren kennen en vertrouwen ging dat uiteindelijk goed, maar hij was het nooit helemaal kwijt. Ik ben daardoor ook niet van de groepsgalopjes.
Ik heb met Bert altijd heerlijk gereden, maar moest gewoon op mijn hoede zijn en op tijd ingrijpen.
Terwijl ik dit schrijf springen de tranen in mijn ogen. Ik mis dat beestje zo enorm, hij heeft mij zoveel plezier gegeven.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:49

Grit :(:)

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:50

Stennisje schreef:

Ja hoor, het gaat super, hij kan al op comando zitten :P
ook is hij gister en vandaag mee naar stal geweest waar hij even lekker met Delwyn, een Golden Retriever pup heeft gespeelt :D
Hij is wel iets terughoudend naar vreemde, maar dat hoort een beetje bij het ras, maar dat komt nog wl goed :D
Ik mag 'm van m'n moeder op 1 maart naar de hengstenkeuring nog niet mee, dus dan kan je 'm niet zien -O-

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:51

grit :(:)

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 18:51

jullie gaan hárd! nog maar 100 en dan zijn we alweer aan een nieuw topic toe!

Ik ga er een week tussenuit, ga met school morgen naar oenkerk in friesland naar de praktijkschool PTC+

Ben benieuwd of er een nieuw topic is als ik terug ben :D

WIe maakt hem eigenlijk inderdaad?

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:52

leuke foto's trouwens weer gezien :D
en grit :*

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:52

Ja heel begrijpelijk Grit, is ook niet makkelijk :(:)

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 18:52

Resi_lover schreef:
Stennisje schreef:

Ja hoor, het gaat super, hij kan al op comando zitten :P
ook is hij gister en vandaag mee naar stal geweest waar hij even lekker met Delwyn, een Golden Retriever pup heeft gespeelt :D
Hij is wel iets terughoudend naar vreemde, maar dat hoort een beetje bij het ras, maar dat komt nog wl goed :D
Ik mag 'm van m'n moeder op 1 maart naar de hengstenkeuring nog niet mee, dus dan kan je 'm niet zien -O-

Wij nemen hem ook niet mee hoor lois , ;)
is niet handig om een jonge pup of een bandit bij je te hebben, daarbij heb ik het al druk genoeg :P

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:53

nee, da's waar :P

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:55

Dank jullie! Kan zo inene op komen zetten. Maar denk altijd maar, had het ook niet willen missen!!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:55

Veel plezier Annique, de komende week.

Ach dan zien we Mambo wel een andere keer, Lois.

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:56

ja, ooit..... :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:58

Grit :(:)

Grid maakte het nieuwe topic toch?

Ha! Wat ik nou toch weer tegenkom:
Afbeelding
Berdien&Jessie toen we nog dressuur reden :') 8-)

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:58

Kan me wel voorstellen dat je moeder liever niet heeft dat Mambo mee gaat naar de hengstenkeuring.

We gaan echt hard ja. Grid schrikt zich rot als ze op bokt komt. Die is er ook een paar daagjes niet geweest volgens mij.
Grid, als je hulp nodig hebt??

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 19:00

Berdien; ziet er goed uit!