Dewi daarentegen...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Maya schreef:Dewi is in principe 22 april uitgerekend. Dusja, ze mag wel wat dikker zijn onderhand
Bij mij was het juist altijd andersom CP. Ik heb Amanda, en die zal nooit smerigheid uithalen, of schrikken of rare dingen doen. Die blijft altijd haar rustige en betrouwbare zelf. En zelfs al heeft zij haarmomentje, dan kan je haar altijd ala minute op de rem trekken. Ook maakt zij zich niet zo druk in een groep, ze kan voorop, middenin, achteraan. Wat je maar wilt. Dat was ik dus gewend. Omdat ik dan die rust van Aman heb, breng ik die rust ook op Dewi over, en als zij gaat stuiteren en spinnen blijf ik ook relaxed. Maar ik weet nou inmiddels wel dat Dewi meestal niet echt link wordt. En daar heb ik ook aan moeten oefenen hoor. Ze heeft me maar een paar keer echt bang gehad omdat ik geen controle had. Toen ook een periode stil gezet, en later weer opgepakt.
Trappen onder de kont is 1 ding, en da's makkelijker gezegd dan gedaan. Wat veel kan helpen is gewoon met iemand optrekken die wel rustig is, of een braaf paard heeft, en je daarop baseren, en laten meetrekken. Je hoeft het echt niet allemaal in 1x gelijk zelluf te doen
Stennisje schreef:Gaat het goed met Mambo Lois?
Resi_lover schreef:Stennisje schreef:Gaat het goed met Mambo Lois?
Ja hoor, het gaat super, hij kan al op comando zitten![]()
ook is hij gister en vandaag mee naar stal geweest waar hij even lekker met Delwyn, een Golden Retriever pup heeft gespeelt![]()
Hij is wel iets terughoudend naar vreemde, maar dat hoort een beetje bij het ras, maar dat komt nog wl goed![]()
Ik mag 'm van m'n moeder op 1 maart naar de hengstenkeuring nog niet mee, dus dan kan je 'm niet zien![]()