[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 01:15

Succes Shayla. Ik weet dat er nu nog plek is omdat ze nog niet adverteert met stalruimte maar hier zitten overal wachtlijsten op in Soest. Ik snap dat de afstand iets minder is, maar misschien kan je dan om de dag komen? Ze heeft haar beweging al.

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 01:19

Shayla

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 01:20

Das waar , maar ik hou altijd zo graag de controle per dag
Heb er al een hekel aan om thuis te blijven als ik ziek ben...
Ben een keer met koorts d'r naar toe gereden om uit te mesten , wat was m'n vriend kwaad toen zeg !

Ga morgen gewoon eerst eens overleggen welke maat zandplaat mogelijk is en op welke plek hier. Heb al gezegd , zand tekort geen probleem , betaal alles zelf bij. Paar stevige hekken erom , en lekker de hele dag naar buiten !

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 02:00

Ik heb opnieuw opgestart om mijn post te deleten maar was al te laat. Vond het een beetje emo-post. Enfin, schenk er maar niet teveel aandacht aan luitjes. We hebben allemaal wel wat hè!

Hopelijk van de week wat beter weer. Wil benen eens goed nakijken en eventueel wassen. Maar heb alleen koud water ter beschikking en e.e.a. moet ook buiten gebeuren, brrrrrr.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 06:30

Goedemorgen,

ff bijgelezen.

Fijne dag allemaal

ps Heb ook eigen land en stal, is wel veel werk, maar ook heel fijn, vind het wel jammer dat er niet zo veel tijd voor rijden overblijft, heb toch ook een drukke baan z'on 50 uur per week en dan nog veel vrijwilligerswerk, maar mij zie je niet achter de geraniums zitten en zou het niet willen ruilen voor een pensionstal.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 06:46

Heel veel sterkte Peetorlan!
En ook voor Sox

Jellie; dank je! En wat een geweldig kaartje zeg!!

Sterkte met de hormonen, FK, vervelend zeg!

Wat leuk dat je je haar hebt laten verven, Vashti,
En nog nieuwe schoenen voor Julian, hij boft maar

Tja, een eigen weiland.. wij zijn stiekem op zoek naar een huisje met weiland, maar het valt nog niet mee… kunnen beter richting ’t noorden gaan, daar lijkt het nog betaalbaar…

Ik ben ook weer bijgelezen, kon echt m’n bed niet uit daarstraks.. pff zo vroeg
(vorig jaar moest ik er ’s zomers om half 5 uit, hoe ik dat gedaan heb? Geen idee )
Fijne dag allemaal!

Jean

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 07:27

Goedemorgen

dobbel schreef:
De eerste krijg je vergoed uit je aanvullende verzekering en de 2 en 3de poging uit je basis verzekering,
Het heeft bij ons ook best lang geduurt hoor voor we er aan toe waren, maar goed op natuurlijke wijze is het voor 99% uitgesloten. vandaar dat we toch die keus gemaakt hebben, we zijn nu vanaf april bezig en het is best zwaar,
Het is ook per persoon verschillend hoe je er mee omgaat en wat voor keus je maakt, als je wat wilt weten wanneer dan ook mag je altijd pben hoor ik ben er ondertussen aardig ervaren in,

Dobbel, bij ons lukte het pas de derde keer, [ook in zwolle] via natuurlijk was ook uitgesloten , ik had maar 1 eierstok meer enz, en toen Kristel geboren was zei de arts als je nog kinderen wilt moet het weer zo, na 3 maanden was ik echt ziek, ik naar arts, bleek spontaan zwanger te zijn, had waarschijnlijk nog zoveel hormonen in mijnlijf van vorige keer, dus ik zeg altijd Kelly is een kadootje.

Soxje, ja dat zeker, maar ik ook heel erg, gaat steeds beter, grote pleisters era en nu alleen nog kleine strikjes, vrijdag voor controle, je ziet bijna niks
Heb veel gelezen, ga niet op alles reageren, ben gisteren naar de bank geweest, plan en zo uitgelegd, hoor voor nieuwjaar meer. Vandaag naar nog een bank, wel heel spannend.

Verder was gisteren een niet leuke dag, kristel smste of ik haar op wou halen van school, dus ik terug van waarom? belde ze helemaal huilen, ik kon haar haast niet verstaan, ze wordt al weken gepest en heeft zo'n tas trolley, ivm haar been, zitten ze elke keer eraan te trekken, en laten haar struikelen en zo, nu was het weer gbeurd en was ze helemaal door het lint gegaan, was meisje aangevlogen en door 2 meisjes aangevallen, handen zijn helemaal opengekrabt, overal diepe krassen en vel eraf, dik en opgezet. Meisjes worden waarschijnlijk geschorst voor even, hadden verontschuldigingen wel aangeboden maar dit is al weken aan de gang vertelde leraar, is niet eens haar eigen klas. Dus ik heb haar opgehaald en ze heeft wat mij betreft al vakantie, wil eerst weten wat school er aan gaat doen. Dit is al de 2e, een andere jongen uit Kristels klas zit ook al thuis vanwege pesten. Kristel kreeg natuurlijk migraine, hele middag op bed gelegen en spugen.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 08:08

Jean, sterkte met je dochter, hoop dat de leraren en/of schoolleiding dit eens goed gaan aanpakken, pesten is het ergste wat er is

desillies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 08:24

jeetje Jean,dat klinkt diep ellendig,arme Kristel.
het word hoog tijd dat ze de pestkoppen er eens flink van langs geven,dat snap je toch niet dat dat niet eerder de kop in is gedrukt

Soxje,waarom mag een emo berichtje niet van jezelf
thats live en je maakt er toch dingen duidelijk mee?
ik lees er dus niet overheen maar het stoort mij in ieder geval niet hoor!

nog even een reactie op Shayla
Citaat:
Mennen zou in principe, als het om het lichaamlijke gedeelte gaat, nog best wel kunnen. Ze word dan anders belast, waardoor ze geen last heeft van haar voorbenen. Maar voor mennen moet ze wel conditie hebben....Om conditie op te bouwen moet je een paard kunnen trainen (longeren, rijden e.d) Ook longeren is voor Shay uit den boze en rijden heb ik het net over gehad.
Je hoort vaak zat van mensen (hier in de buurt tenminste) die hun paard 1x per week inspannen en verder niets aan
conditie opbouw

doen. Gevolg : Paarden staan na een half uurtje rijden druipend voor de wagen en hebben de volgende dag ontzettende spierpijn. Dat is iets wat ik Shay dus niet wil aandoen.
Dus mennen ?? Nee, ook dat zit er niet meer in.

Ik probeer er het beste van te maken door te poetsen (als dat niet al gebeurd is) en te wandelen. Maar dat is in deze periode van het jaar niet makkelijk.
Ik kom regelmatig pas na 6 uur uit mijn werk, heb geen bak, geen paddock o.i.d. geen wei waar ze even in kan dollen / relaxen, geen verlichting en ben verplicht om of op het erf te blijven, of om in het donker langs en op een drukke weg te lopen.
Dat ben je na een paar weken goed zat kan ik je vertellen. Niet alleen vanwege het donker en steeds dezelfde omgeving , maar ook omdat Shay steeds meer energie kijgt en op een bepaad moment toch echt een keer wil galopperen en gek doen. En ik heb al meerdere keren meegemaakt dat ze met 4 benen tegelijk boven m'n hoofd uitsprong. En dan voel ik me alles behalve prettig al ze naast me loopt.

om conditie op te bouwen zou je Shayla ook mee kunnen nemen naast de fiets,zij word dan niet belast maar reken maar dat er conditie opgebouwd word.
je geeft aan alleen langs de weg te kunnen in het donker maar die mogelijkheid had je ook alleen maar gehad als je een paard had zonder artrose,je moet dan toch ook ergens rijden in de winter??
hoe had je het dan gedaan?
ik begrijp dat je je stinkende best doet maar heel eerlijk gezegd vind ik dat je of als de bliksem moet zorgen dat je paard buiten kan staan (dus je eist nu een zandplaat aan je vriend/schoonouders en roept zand erin of ik eruit **evilsmiley werkt niet** ) en jij je dus minder schuldig hoeft te voelen of je zoekt een andere stalling ook al is die duurder of verder weg waar ze deze mogelijkheid wel bieden.
als je echt wilt kunnen zeggen dat je goed bent voor je paard en er alles aan doet om het een zo'n fijn mogelijk leven te geven neem je er desnoods een baantje bij

(klinkt allemaal vast weer harder dan ik het bedoel)

p.s 45 minuten enkele reis naar mijn paard deed ik nooit van mijn leven
zoiets overweeg ik alleen als dat heeeeeel goedkoop is mijn paard in een grote groep leeft en ik toch niks meer met mijn paard kan.....

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 08:27

Goedemorgen!
Hier is het inderdaad hetzelfde, heel erg fijn dat ik mijn paarden aan huis heb, maar het is inderdaad erg veel werk. Ook ik heb er een baan naast (40 uur). Vandaar dat ik de lente/zomer zo heerlijk vindt. Langere dagen en dus meer tijd om ook nog eens lekker met de paarden aan de gang te gaan, naast de dagelijkse verzorging.

Wat ee nrot situatie zeg Jean! Ik hoop dat er een oplossing voor gevonden wordt.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 08:35

Goedemorgen!

Jacky2, heel herkenbaar! Een grote mond over wat verstandig zou zijn, maar is een probleem eenmaal daar neem je toch vaker beslissingen met je hart...

Misschien heb ik juist daarom geen verzekering voor Chubby

Sox, misschien even afwachten nog, met dat stampen en kuilgras. Misschien is het gewoon een kwestie van wennen?

En financieel. Tsja. Ik heb een behoorlijke salarisverhoging gehad, maar moest wel mijn lease- auto inleveren. Netto zit ik wrs net zo hoog als mijn beste vriendin bruto, en da's hetzelfde als wat ik verdiende 5 jaar geleden. Dus mag niet klagen. Maar ook voor de modaalverdienende mensen is het soms even knijpen. Laat staan voor WWers. Heb je nog wat gehoord van die job bij je pensionhoudster?

*Hmmmm... Krijg net een envelopje met daarin mijn nieuwe salaris. We krijgen een verhoging per 01-01-2006 en dus geldt mijn salaris wat ik had onderhandeld per 01-12-2005 al niet meer Ikke is heel benieuwd nu!*

Sox, nog even en de nederlanders komen wel weer in opstand. Zoals het nu gaat, dat kan gewoon niet! Maar ik vraag me af of het nut heeft...

Indezzz, huisje is nog niet zeker. Vanavond gesprek met huidige bewoonster...

Wel leuk trouwens: een eigen Tinkerpensionnetje

Jeetje Peetorlan. Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Sterkte maar gewoon. Je kunt hier lekker je verhaal kwijt.

Ach Des, misschien niet de netste of verstandigste oplossing. Maar wrs volgens veel paardenmensen wel een goede

Oh Jellie, wat wonen jullie nu ook leuk zeg! Wel mixed feelings, is begrijpelijk! Leuk kaartje met Teck...

Baileys, eerlijk: mijn paardje staat prima op pension! Moet er niet aan denken alles zelf te moeten doen...

Shayla, ik weet niet zo goed wat ik je kan zeggen. Het lijkt me inderdaad een ontzettend moeilijke situatie, waar je helaas ook niet meer uitkomt. Mensen kunnen vanalles roepen, zeker als ze zelf niet in zo'n situatie zitten. Misschien kun je eens homeopathisch wat uit gaan zoeken? Of geloof je daar niet in?

Ach jeetje Jean. Wat sneu voor je meisje! Wens je haar sterkte van mij? Het is zo'n leuke mooie meid!

Anyway... Gisteren een beetje gefreubeld met Chubje. We liepen lekker door de bak, af en toe een kriebeltje. Heb haar rug helemaal gemasseerd en toen ik daarmee ophield werd ze jolig. Ze steigert en bokt, de mensen in de achterste bak kregen een hele lading bakzand over zich heen

Daarna lekker op bed CSI liggen kijken. Hoorde mijn moeder net na 10en thuiskomen uit haar werk. Begon gelijk te tieren tegen m'n broertje over zijn was. Naja. Kom ik beneden om nog even in de tuin een sigaretje te roken, begint ze ook tegen mij. Dat ik nooit thuis ben, nooit gezellig op de bank zit, nooit gezellig een wijntje mee drink. Ze voelde zich een hotel.

Nu snap ik dat wel: ik voel me namelijk gewoon te veel in huis en trek me dus terug. Ben werken, of op de manege, of bij vrienden, of in mijn eigen kamer. Ik eet 's avonds wel mee, ruim de tafel mee af. In het weekend even stofzuigen ofzo. Maar inderdaad, ik kom 's avonds niet kijken naar het zapgedrag van m'n broertje. En zusje msn-t hele avonden, dus kan ook niet achter de comp. De krant mikken ze 's middags al weg. En in het weekend ligt alles uitgestrekt op de bank, zodat er uberhaupt geen ruimte meer voor mij is. Dus wat willen ze nu?!

Ik heb gewoon zo'n behoefte aan rust. Aan een eigen plekkie zonder al dat gezeik van "ben je nu pas thuis" of "je mag alleen in het weekend snoepen". Pffff, laat me dat lekker zelf uitmaken!

Hoop dat het vanavond wat wordt....

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 08:38

Hai Allemaal.
sorry ik heb nog niks bij gelezen, het was even te druk om te bokken.
wou even zeggen dat het naar omstandigheden goed gaat met jan z'n moeder, ze komt vandaag naar huis, dus toch wel een fijne kerst voor ons, al heeft ze wel veel hulp nodig, ik sta weer helemaal versteld van haar, ondanks de 36 kilo, voelde ze zich goed, ze zei, en nu wil ik naar huis, hahaha.

ik probeer het bij te houden hier, maar pfff valt niet mee.
Chev, heb zelf een kaart gemaakt hoor.zo heb je meer tijd voor de andere kaarten, .
Afbeelding
bij deze fijne dagen gewenst, en een gezond 2006

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 08:54

goeiemorgen! Chub kom je eens een weekendje hierheen?

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 09:06

pittige schoonmoe heb je annick!

chub, misschien eens een wasje tussendoor opvouwen zonder te vragen etc. zodat je moeder het idee krijgt dat haar inzet in het gezin gewaardeerd wordt? probeer een eventuele negatieve spiraal om te draaien!

sox, is niet erg hoor, hoe ouder hoe emo-er hè?

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 09:11

Goedemorgen!! Ben ziek...

Paarden op eigen land... Tja, is hard werken. Nu ook, ik ben ziek, maar de paarden moeten toch eten en drinken, dus ik ben net maar even heen en weer gereden. Vanavond moet ik weer.

Water is bij ons niet eens via een leiding, maar via een grondwaterpomp. Heel erg primitief, maar wel veel charme vind ik. In de winter is het veel werk, maar dan rijd ik toch niet veel (durf niet 's avonds laat alleen in het donker daar te zijn) dus dan is het extra werk niet erg. In de zomer is het minder werk en rijd ik meer. Voor mij (en Lisje) is dit ideaal.

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 09:14

Beterschap Wenk!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 09:22

Beterschap WenK!

I-L, dat kunnen we best eens doen!

Pellie, ik probeer vaak wat extra's te doen inderdaad. Ik denk ook niet dat het zozeer daar aan ligt. Mijn moeder vindt het vervelend dat ik mijn eigen plannen volg en mijn eigen dingen doe, ipv steeds gezellig en knus bij hen te zitten. Is herkenbaar van voor ik op mezelf ging hoor. Ben gewoon niet iemand die steeds gezelschap wilt.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 09:52

Goedemorgen!

@ WenK: sterkte meid

@ Jean: sterkte voor Kristel Ik hoop dat die pesters eens goed aangepakt worden. En zeg maar tegen Kristel dat pesters juist pesten omdat ze vaak zelf bang zijn om gepest te worden. Men zegt niet voor niets: de aanval is de beste verdediging.

@ Sox: zo... ik heb bewondering voor je hoe je het toch voor elkaar krijgt om van 750 euro min of meer rond te komen terwijl je vroeger mocht rondkomen van 5000 euro.
Maar wat die ziektekosten betreft: bij ons wordt die ook verdubbeld hoor. In plaats van 45 euro per maand moet ik nu 87.50 euro gaan betalen. En dan nog niet eens meegerekend dat ik op zulke dingen zoals kraamzorg en behandelingen die onder de AWBZ vallen geen aanspraak kan maken omdat ik in het buitenland woon. Maar van de andere kant: omdat ik in het buitenland woon hoef ik die AWBZ premie dus ook niet te betalen (in 1e instantie wel maar we krijgen het weer terug van de belastingdienst).
En van die verdubbeling van de ziektekosten kunnen jij en ik minimaal een week minder goed van eten....

@ Chubby: succes vanavond!

@ Annick: wat een leuke kaart van Damian!

Baileys schreef:
flettie schreef:
Ach, eigen weilandje hebben... Wil iedereen dat niet?

Ik heb er lang over gedacht maar hier wil ik toch even op reageren.

ik ben dus iemand die een 'eigen' weilandje heeft, van m'n vader maar ik gebruik het en dus is het 'eigen' .
Mag ik even zeggen dat hier ook best veel nadelen aanzitten? Je moet dus ALLES zelf doen. En alles is best veel, hoor.

Ik dan ook maar even terug reageren. Zoals ik al in mijn eigen berichtje aangaf: wij hebben zelf ook een eigen weiland. En ook ik moet alles zelf doen: stallen uitmesten, voeren, binnen/buiten zetten, stront scheppen in de bak/weiland, hooi/krul/brok regelen, etc. etc. Het voordeel voor mij is dat ons weiland direct aan huis ligt en ik dus niet echt met water hoef te sjouwen (tenzij de kraan bevroren is ) maar afgelopen zomer heb ik heel wat afgesjouwd met 25 liter jerrycans toen de paarden op de 'zomerwei' stonden (3 km verderop waarvan 1.5 km een onverhard tractorpad). Helemaal in de warme periode toen ze me wel 50-60 liter per dag dronken. Verder heb ik pas sinds deze zomer een kleine rijbak en sinds dit najaar (na zeer lang aandringen) verlichting bij die bak zodat ik in de avonduren nog kan rijden. Dit was vorig winter ook wel wat anders en toen moest ik Fayette noodgedwongen op rust zetten. Roy doet wat dat betreft weinig met de paarden behalve dan af en toe de bak glad trekken met zijn tractor (maar dan gaat het hem meer om het rijden op de tractor dan dat die bak glad wordt ). Als ik ziek ben of bijvoorbeeld 2-3 dagen weg dan neemt hij het wel over van me maar als ik er ben moet ik alles zelf doen. De paarden zijn mijn hobby en dus moet ik daar ook zelf voor zorgen.

Gisteren weer even lekker met Flet gekroeld en uitgebreid gepoetst. Ik had niet echt de tijd want ik moest eigenlijk hoognodig stofzuigen, de was ophangen en opvouwen, etc. etc. maar toch lekker de tijd genomen voor mijn meiske De was opvouwen komt vanavond dan wel We hebben er beiden in ieder geval lekker van genoten vooral toen we op het punt kwamen voor haar krabbeurt. Dan begin ik bij haar hals en manenkam en ga zo naar achteren toe. Fayette staan dan echt helemaal te genieten. Hoofd en ogen in genot helemaal weg gedraaid, dat bovenlipje wordt dan naar voren gestoken totdat het zo lekker is dat ze er van moet flemen. Het allermooist vind ik nog als ze mij zachtjes aanraakt, ik een stapje opzij doet en zij dan aangeeft waar ze graag gekrabd wil worden Och, dat is voor haar dan het toppunt van genot
Kortom: ik ben weer helemaal

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 10:00

Zo ff verder reageren...

Sox, ff klagen mag altijd he, maar probeer na die traan ook weer een lach te laten zien. Moeilijk is het als je krap zit en dat zal ook zo blijven, maar je hebt wel je paardje en je hondjes nog om van te genieten....

Chub, ik ken dat. Ik heb laatst een goed gesprek gehad waarin ik uitlegde dat zo druk zijn nu eenmaal bij mij past. Dat ik daarvan geniet, en niet van thuis op de bank hangen. Dat begreep ze wel, en nu is het gezeur dat ik zo weinig thuis ben al heel wat verminderd. Ik heb gemerkt dat mensen vaak te weinig praten, zeggen wat ze dwars zit. Ik ben er ook zo 1 hoor, maar ik loop er wel vaak tegen aan dat ik denk van: he, maar als ik zus of zo gezegd had hadden we heel de discussie niet hoeven hebben....

Knap hoor van je schoonmoeder Annick! Ik hoop dat ze gauw weer echt goed gaat...

Jean, wat mooi hoe jij je dochters heb gehad, dat zijn echt cadeautjes dan...

Wat naar voor Kristel. Pesten is echt heel erg, ik ben benieuwd hoe ze dat nu weer op school gaan oplossen.

Flet, lekker is dat he, zo kroelen met je pony... Lisje heeft ook een paar van die plekjes waar ze in de lucht van gaat terugkroelen...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 10:26

Shayla, voor rubberen matten moet je even bij de Agradi ofzo informeren, of informeer bij je collega-veehouders. Een aantal jaar terug kreeg mijn vader een aantal rubberen matten van een koeienboer die ze over had na de stal bemat te hebben. Het formaat kwam niet uit voor onze koeienstal, dus heb ik ze gekregen, en ze zijn werkelijk waar ideaal. Makkelijk schoon te maken, ligt lekker zacht, en ze liggen gewoon meer. Aah, ik lees nu dat je wat met Pellie kunt regelen, zou super wezen

Sja, paarden aan huis, ik heb ook het voordeel dat mijn vader ook veel doet (iig ’s ochtends voeren, en verder al het voerwerk als ik er niet ben), en hij zet ze ook op de wei in het seizoen. Sleuven graven doet hij ook altijd, en als ze de draad of een isolator hebben gesloopt dan repareert hij dat ook meestal gelijk even. Ik moet alleen zelf uitmesten eigenlijk, en daar word ik nu ook in geholpen. Elke dinsdag komt Bram, een man die manisch depressief is, en die komt dan een dagje ‘dagbesteding’ doen in kader van welkomboerderij. En hij heeft een bepaalde structuur nodig voor de dag, dus dat is elke dinsdagochtend eerst thee drinken, en dan de stal mesten, dan eten en in de middag allerhande klusjes op het erf. Dus nu worden ze 2 keer per week gemest (gelukkig!) Ik doe het zelf dus ook nog eens in het weekend, en soms de donderdag ook, als ik niet te moe ben. Maar toen ik met die whiplash zat, toen heeft ma ook elke dag de paddock gedaan omdat ik nog te moe was om te vegen.

Maar net zoals afgelopen weekend, het is rotweer, het is druk en het enige waar je mee bezig bent is de stal uitmesten, de schuur opruimen en aanvegen, hooi en stro klaarleggen en voorraad aanvullen. Voerbakken + speciekuipen voor water schoonschuren, de paarden een grondige poetsbeurt geven, en dat is het enige wat je ze aan aandacht kan geven. Gelukkig was het toen zondag nog goed weer waardoor ik kon gaan rijden. Maar ook toen had ik ze allebei mee omdat ze allebei eruit moesten, terwijl Amanda zozeer haar persoonlijke aandacht zonder Dewi nodig heeft, en dan voel ik me ook wel eens schuldig om.

Vooral in de winter is het niet altijd zo leuk om ze aan huis te hebben, ook vanwege de nattigheid, vroeg donker, vaak slecht weer etc. Maar in de zomer is het gewoon super. Dus daar kijk ik nu maar naar uit…

Jean, geef een dikke knuffel aan Kristel en zeg dat het niet haar fout of schuld is, of dat er iets mis met haar is, maar dat zij geweldig is, pesten is afgrijselijk en zo vreselijk vals

Annick, fijn dat het beter met Jan’s moeder gaat

Wen, beterschap! Hier hebben we wel leiding trouwens, maar de kraan van de paardenstal en koeienstal zit ook op grondwater aangesloten, soms handig, en soms niet. Vroeger moesten we idd ook zelf oppompen, maar de handpomp is gelukkig kapot dus is er een automatische gekomen, want was anders wel eens zwaar

Kwam vanochtend aan op stage, was alleen de schoonmaakster er Gelukkig waren ze er na een kwartier wel, maar is toch maf, als stagiaire eerst en enige zijn

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 10:38

vergeet op dochter van jean te reageren. ik snap niet waarom leraren zo laat aan de bel trekken, als dit al weken speelt... je hoort als ouder daar toch in gekend te worden?

chub, oké daar zal het dus niet aan liggen nee... moeders denkt teveel vanuit d'r eigen straatje.

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 10:58

TM, ja dat hoop ik ook, ze hebben vandaag nog niets van zich laten horen, ben benieiuwd.

Soxje, mag best toch? is niet verkeerd hoor.

Yarka, nu staat ook alles op stal hier en ben blij met de stalhulpen, maar hier rijden we niet alles is meer de verzorging waar nu veel tijd in gaat zitten.

Chubby, lekker weer salarisverhoging zeg. Super, vind niet dat je je vervelend gedraagt thuis, vind eerlijk gezegd je fam. nog al ingewikkeld.Ik duim vanavond voor je mee. [kristel zegt bedankt]

Annick, Fijn dat Jan z'n moeder nu thuis komt, wat een positieve instelling. Mooie kaart heb je gemaakt.

WenK, beterschap en ja ik vind het ook kadootjes.

Pellie, Ja dat had de rector ook tegen ze gezegd maar ze zijn gewoon te bang om zelf slachtoffer te zijn dus dan maar een ander, en daar kan ik zo boos om worden.
Lekker dat je zo hebt genoten van het poetsen, is zo veel waard.

Maya, dank je, ja ik ben vroeger ook zo gepest met mijn hoofd in wc pot en zo, vandaar dat ik er waarschijnlijk ook zo fel op ben, en ik kon er niet mee thuis komen, mijn moeder zei altijd, dat moet je zelf oplossen, gelukkig komt Kristel er wel mee, maar ze is nu dubbel boos omdat haar handen zeer doen en met die wondjes kan ze ook niet echt paardrijden. Heb beloofd dat we morgen naar Zwolle gaan om lekker te winkelen, hoeven niks te kopen maar we vinden alledrie [kelly, kristel en ik] gewoon winkelen al leuk.

Pellie, ja snap ik ook niet, maar nu waren ze er pas achter hoe erg het eigenlijk was.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 11:00

*klik*
Iemand nog op zoek naar een kleine huifkar?

Maya, soms krijg ik na zo'n post van je echt het idee dat je een soort slavendrijver voor jezelf bent
Wordt al moe als ik je verhalen lees!

WenK, moeders.... Pffff.... Maar ben gisteren er niet op doorgegaan. Het ging al een paar dagen niet zo lekker met me en stond dus ook weer meteen te janken. Heb m'n excuses aangeboden, gezegd dat ik het zo allemaal niet bedoel en uitgelegd dat ik ruimte en rust nodig heb. Weet niet of ze alles verstond

Annick, jeetje zeg, zo weinig kilo's nog maar. Hoop dat ze snel ook weer een beetje aansterkt. Maar las ik nu goed, ze heeft geen maag meer?!

Flet, dat heb ik dus gister ook met Chubje gedaan. Lekker gemasseerd. We stonden alleen wel nogal in de kijkert, veel publiek in de kantine. En dat zijn vaak mensen die niet snappen dat je ook kunt knuffelen met je paard

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 11:14

zit op m'n werk en jullie raden nooooooit wat ik aan het doen ben... ... even nog 40 kerstpakketten inpakken! whahahahahaha.

Dokter heeft gebeld....moet donderdag even langskomen om voor zekerheid even bloeddruk te meten. Kon komen door overgang ander medicijn (of te weinig mg van dit medicijn) dat m'n hart zo op hol gaat etc.

Heb net even heeeel snel (tijdens m'n ranja-pauze) over 4 bladzijden heen "gebladerd" hier. Nog niet goed aandachtig gelezen waar het allemaal over gaat, lees in m'n pauze straks even aandachtiger. Kwam wel stukjes tegen over "zelf paard verzorgen ipv pension". Wij doen dat ook sinds dik 1,5 jaar. Wij huren een oude schuur met daarin 7 stallen, een grote rijbak, paddocks (zodat de paarden ook s winters altijd naar buiten kunnen) en 1,2 ha weiland. Het is op zich heerlijk dat je zelf kunt beslissen over je paard...over wanneer hij waar staat en wat hij te eten krijgt etc. Wij "doen het" met z'n vijven, dat scheelt wel, zo hoef je niet iedere dag heen. We hebben de week verdeeld in 14 diensten. Dus je moet gemiddeld 3x een dagdeel heen om de paardjes te voeren/stallen uit te mesten etc. Op zich wel te doen. Wat wel duidelijk te merken is...je komt minder aan de leuke dingen met je paard doen toe dan als je op pension staat. Dat is wel jammer.

Dit jaar krijgen wij achter ons huis ook nog 2 stalletjes, een paddock en een klein stukje grasland, voor de 2 jonge kereltjes (Shathu en Reilly). Het gedeelte van onze tuin wat we zelf toch niet echt gebruiken, is een stuk grasland van ongeveer 14x25 meter. Achter onze tuin ligt een weilandje van zo'n 2000m2. We laten een paddock "omgraven" (gele zand is ongeveer op 40 a 50 cm diepte bij ons) van ongeveer 14x35 meter. Daar direct aan vast (direct als 1e achter ons "eigen stukje tuin" komen de 2 stalletjes tegenover elkaar, met poetsplaatsje ertussen.

Dan heb ik dus dat werkje er ook nog bij thuis, maar het lijkt me wel heerlijk, die 2 lekker bij huis.
Als Shathuutje een volwassen kerel is en Indy een oudere opa kan Toetje naar onze "grote" stal eventueel en dan kan ik heeeerlijk Indy bijvoorbeeld achter m'n huis "houden" met een vriendje ofzo. Maar dat is allemaal toekomst en zien we dan wel. Nu eerst voor de 2 kleinsten.

Nog iets meer werk dus, maar goed...zo dicht bij huis lijkt me toch stuk idealer nog.

Het heeft denk ik z'n voor-en nadelen, je eigen stalletje! Maar een groot voordeel vind ik gewoon wel dat je aaaaalleees zelf kunt bepalen...alles zoals je het zelf graag wilt.

Wat een verhaal...hahahahaha

ik moet rennen, m'n collegaatje zit alweer met haar bekkie in de kerstpakketten...zal d'r helpen!

tot straks

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 11:16

Chubby dat heb je mis, achter elkaar lijkt het mssn weel, maar het is nog maar de helft van wat ik zou kunnen doen hoor. Tijdens het mesten stop ik ook geregeld om even te kletsen of te knuffelen met de pony’s, of ik ga bij het legen van de kruiwagen even de koeienstal in om Cassie te borstelen of op te strooien. Ik luiwammes genoeg rond hoor. Ik heb zo nog een hele lijst (schriklint netjes oprollen bijv) die ik nog moet doen maar ook voor me uitschuif.

Jean, groot gelijk hoor. Lekker een dagje weg/shoppen is super genoeg. Pesten heb ik zelf nooit gelukkig fysiek gekend enkel geestelijk (buitensluiten en denigrerend enzo). Maar ik kon er thuis ook niet mee aankomen, dat deed ik mezelf ook aan omdat er al genoeg gedoe was, ik wilde mijn ouders daar niet mee belasten.

Enneeeh Ik ben aan de laatste sessie kerstkaarten bezig Moet ze enkel voor België nog vouwen