Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

en zou het niet willen ruilen voor een pensionstal. 

)dobbel schreef:De eerste krijg je vergoed uit je aanvullende verzekering en de 2 en 3de poging uit je basis verzekering,
Het heeft bij ons ook best lang geduurt hoor voor we er aan toe waren, maar goed op natuurlijke wijze is het voor 99% uitgesloten. vandaar dat we toch die keus gemaakt hebben, we zijn nu vanaf april bezig en het is best zwaar,
Het is ook per persoon verschillend hoe je er mee omgaat en wat voor keus je maakt, als je wat wilt weten wanneer dan ook mag je altijd pben hoor ik ben er ondertussen aardig ervaren in,

Citaat:Mennen zou in principe, als het om het lichaamlijke gedeelte gaat, nog best wel kunnen. Ze word dan anders belast, waardoor ze geen last heeft van haar voorbenen. Maar voor mennen moet ze wel conditie hebben....Om conditie op te bouwen moet je een paard kunnen trainen (longeren, rijden e.d) Ook longeren is voor Shay uit den boze en rijden heb ik het net over gehad.
Je hoort vaak zat van mensen (hier in de buurt tenminste) die hun paard 1x per week inspannen en verder niets aan
conditie opbouw
doen. Gevolg : Paarden staan na een half uurtje rijden druipend voor de wagen en hebben de volgende dag ontzettende spierpijn. Dat is iets wat ik Shay dus niet wil aandoen.
Dus mennen ?? Nee, ook dat zit er niet meer in.
Ik probeer er het beste van te maken door te poetsen (als dat niet al gebeurd is) en te wandelen. Maar dat is in deze periode van het jaar niet makkelijk.
Ik kom regelmatig pas na 6 uur uit mijn werk, heb geen bak, geen paddock o.i.d. geen wei waar ze even in kan dollen / relaxen, geen verlichting en ben verplicht om of op het erf te blijven, of om in het donker langs en op een drukke weg te lopen.
Dat ben je na een paar weken goed zat kan ik je vertellen. Niet alleen vanwege het donker en steeds dezelfde omgeving , maar ook omdat Shay steeds meer energie kijgt en op een bepaad moment toch echt een keer wil galopperen en gek doen. En ik heb al meerdere keren meegemaakt dat ze met 4 benen tegelijk boven m'n hoofd uitsprong. En dan voel ik me alles behalve prettig al ze naast me loopt.

Ikke is heel benieuwd nu!*
Leuk kaartje met Teck...

Ik hoop dat die pesters eens goed aangepakt worden. En zeg maar tegen Kristel dat pesters juist pesten omdat ze vaak zelf bang zijn om gepest te worden. Men zegt niet voor niets: de aanval is de beste verdediging.Baileys schreef:flettie schreef:Ach, eigen weilandje hebben... Wil iedereen dat niet?
Ik heb er lang over gedacht maar hier wil ik toch even op reageren.
ik ben dus iemand die een 'eigen' weilandje heeft, van m'n vader maar ik gebruik het en dus is het 'eigen'.
Mag ik even zeggen dat hier ook best veel nadelen aanzitten? Je moet dus ALLES zelf doen. En alles is best veel, hoor.
) maar afgelopen zomer heb ik heel wat afgesjouwd met 25 liter jerrycans toen de paarden op de 'zomerwei' stonden (3 km verderop waarvan 1.5 km een onverhard tractorpad). Helemaal in de warme periode toen ze me wel 50-60 liter per dag dronken. Verder heb ik pas sinds deze zomer een kleine rijbak en sinds dit najaar (na zeer lang aandringen) verlichting bij die bak zodat ik in de avonduren nog kan rijden. Dit was vorig winter ook wel wat anders en toen moest ik Fayette noodgedwongen op rust zetten. Roy doet wat dat betreft weinig met de paarden behalve dan af en toe de bak glad trekken met zijn tractor (maar dan gaat het hem meer om het rijden op de tractor dan dat die bak glad wordt
). Als ik ziek ben of bijvoorbeeld 2-3 dagen weg dan neemt hij het wel over van me maar als ik er ben moet ik alles zelf doen. De paarden zijn mijn hobby en dus moet ik daar ook zelf voor zorgen.
De was opvouwen komt vanavond dan wel
We hebben er beiden in ieder geval lekker van genoten vooral toen we op het punt kwamen voor haar krabbeurt. Dan begin ik bij haar hals en manenkam en ga zo naar achteren toe. Fayette staan dan echt helemaal te genieten. Hoofd en ogen in genot helemaal weg gedraaid, dat bovenlipje wordt dan naar voren gestoken totdat het zo lekker is dat ze er van moet flemen. Het allermooist vind ik nog als ze mij zachtjes aanraakt, ik een stapje opzij doet en zij dan aangeeft waar ze graag gekrabd wil worden
Och, dat is voor haar dan het toppunt van genot 
Ik heb laatst een goed gesprek gehad waarin ik uitlegde dat zo druk zijn nu eenmaal bij mij past. Dat ik daarvan geniet, en niet van thuis op de bank hangen. Dat begreep ze wel, en nu is het gezeur dat ik zo weinig thuis ben al heel wat verminderd. Ik heb gemerkt dat mensen vaak te weinig praten, zeggen wat ze dwars zit. Ik ben er ook zo 1 hoor, maar ik loop er wel vaak tegen aan dat ik denk van: he, maar als ik zus of zo gezegd had hadden we heel de discussie niet hoeven hebben....

Gelukkig waren ze er na een kwartier wel, maar is toch maf, als stagiaire eerst en enige zijn
... even nog 40 kerstpakketten inpakken! whahahahahaha.
kan Toetje naar onze "grote" stal eventueel en dan kan ik heeeerlijk Indy bijvoorbeeld achter m'n huis "houden" met een vriendje ofzo. Maar dat is allemaal toekomst en zien we dan wel. Nu eerst voor de 2 kleinsten.
Ik ben aan de laatste sessie kerstkaarten bezig
Moet ze enkel voor België nog vouwen