[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

donnar

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 21:32

Oeh gelukkig ben je blijven zitten! We hebben Dublin ook vandaag en vannacht en morgen zonder staan, vannacht gaat hij toch op stal en morgen word het ook heel warm.

Niene87 wat zijn ze toch leuk! <3

Vandaag eerste praktijkscholing gehad van het koetsiersbewijs, was super! Zulk lekker weer en op stal met de paarden bezig, Dublin geeft met lange lijnen ook meegedaan goede oefening. Hij had wel veel spanning maar het ging heel goed! :D

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 21:34

Ze kan rodeo geven soms vooral als ze op dr kop krijgt. Even wat anders geprobeerd vanuit stap aangaloperen. Ging goed netjes beheerst en geen gerace trots :D

Zit Dublin ook dik in de vacht? Oei kwam heel leuk rood tuig voor de shet tegen eerst maar even sparen haha

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 21:35

Jack zweet zonder deken al laat staan met... laat die dekens maar af hoor! :P

Die begint stil aan te vorderen met verharen juuj. :D

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 21:39

Ja Dublin kan dat ook doen, zeker als hij moeite heeft en het dan moet doen. Heb een keer echt niet gelogen een half uur een rodeo gehad, iedere keer als ik been gaf voor de galop ging hij stilstaan en heel hoog bokken.

Dublin zit niet echt dik in de vacht, hij was geschoren. Het is nu bijna terug gegroeid, maar nog te kort om de deken er helemaal af te houden. Het is dit weekend zo warm dat hij lekker zonder staat, alleen 's nachts is het nog te koud maar dan staat hij toch op stal dus dan maakt het ook niet echt ut.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 21:44

Bij Jack de eerste keer aandraven deze week kreeg ik me zo een weiger voor uit te proberen hoe ik ging reageren :') . Jammer voor hem maar die moest toch echt draven van mij hoor := .

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 21:47

Emi ook vandaag zomaar stilstaan in draf oeps. Paarden in het weiland waren ook aan het jagen dus Emi opgefokt en gespannen als hel maja went ze maar aan. Wat een dondersteen Dublin! Hoe heb je het opgelost?

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 22:03

Doorzetten op dat moment tot hij een stukje goed ging, daarna meteen uitgestapt en een tijd alleen buiten en aan de longe galopperen. Was ook een kleine en rottige grasbak, nu doe ik het bijna altijd met rijden even galopperen en dan gaat het meestal wel goed. Laatst met les lastige dingen gedaan en daar wordt hij altijd dwars van en toen ging hij weer bokken (moest hem ook bij elkaar houden met aangalopperen, meestal laat ik hem even los en neem dan weer contact zodat hij ruimte heeft dan is het makkelijker.) nu lukt het eigenlijk altijd gewoon. De spieren zijn beter ontwikkeld en hij is weer rechter, dat scheel ook de helft.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 22:06

Ik pak Emi ook door met dat soort momenten. Dus in dat opzicht denk ik dat ik het goed doe. Longeren gaat nu ook opeens weer goed was eerder ook drama. Naar buiten durf ik niet ze schiet eral vandoor als er een auto langs dr komt. Ik bedank :P

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 22:23

Doorzetten is ook wel echt nodig op zo een moment vind ik anders blijf je met een paard zitten die het de keer erna gewoon terug doet omdat het werkt.

Morgen gaan spetteren door de laatste plassen met Jack. Leuke afsluiter van de vakantie zo :).

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 22:38

Vanmiddag trouwens ook ingeslagen voor Dublin en mij, allerlei dingen die we 'nodig' hadden voor de zomer. :')

Afbeelding

Super blij mee, jodhpurs van Ariat, Chaps van la Valencio, bitje eigenlijk voor mennen maar ik ga ermee rijden, longeersingel van BR, dubbele lijnen van Lammert Haanstra en zadeltassen van Stowaway. :D

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 22:43

Stevige aankoop! :D

Ik heb ook zo een bitje maar dan voor het lange lijnen en het mennen in de toekomst Jack doet het er erg goed op! :)

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 22:48

We hebben al een menbitje, ik wilde in ieder geval tijdelijk voor buiten een bitje waar ik net wat meer mee te vertellen heb. Eigenlijk een pelham bitje, maar deze had een fijn mondstuk en de werking is zo goed als hetzelfde, buiten kan hij heel heet zijn en een bommetje worden. Als ik dan ga draver vliegt hij er zowat vandoor en om hem niet de hele tijd in te hoeven houden en hem dus sterk te maken in de mond wilde ik een iets scherper bitje met 2 teugels. Ik rijd eigenlijk altijd met lange teugel dus het kan weinig kwaad, maar wilde wel 2 teugels zodat ik niet per ongeluk te scherp ben in mijn hand zeg maar.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 23:06

Hier gaat Eros ook alleen snachts nog onder t deken.kan toch nog best wel kil zijn,ze voorspellen van de week toch nachtvorst.

Vandaag is Eros weer gereden,zonder bijzet.ging toppie als ik de volgensmij licht verliefd op Eros zijnde bijrijder mag geloven.heerlijk,daar ben ik blij mee!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 10:39

Wat leuk Donnar, dat is nog eens een leuk vak voor op school :P

Hier zijn ze ook flink aan het verharen en gister hadden ze het ook wel warm.
Alleen Khaleesi laat nog geen haar los, maar die had het gek genoeg helemaal niet warm.

Zou dat echt helpen, een scherper bitje? Hier hebben ze allemaal dubbelgebroken bitjes in, of bitloos. Als ze echt willen gaan dan gaan ze toch wel.

Wat fijn Ellie!

Het lijkt wel Lente, heerlijk weer! Vanmiddag gaan we lekker de bossen in :D

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 11:35

Heb geen idee zelf gebruik ik enkel het B bitje voor het lange lijnen omdat ik wil dat dit voor hem duidelijk is. Dat bit is dat doen daar mee uit. Voor het rijden heeft die een ongebroken watertrensje met daar onder aan een 2de teugels bitloos op touwhalster. Ik probeer zoveel mogelijk op het touwhalster te rijden laatste tijd lukt dit vrij goed en kan ik vaak voor de laatste 20/30min mijn bit hoofdstel uitdoen en aan mijn zadelknop hangen en zo verder rijden. :)

Denk enkel als er terug meer traktoren gaan uitrijden ik toch af en toe ga mogen mijn bit teugel erbij nemen, is die nog altijd bang van. Zou misschien beter eens aan een boer vragen of die niet wil helpen met dat probleem (motor aan er rond rijden, voertuig laten rijden Jack ook, later achtervolgen...) is puur door het zwaar geluid van de motor voor auto's is die niet bang ook niet van bestelwagens etc.

Straks ook met Jack gaan rijden, het is inderdaad heerlijk weer. :D :#

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 12:36

Wat een lekker weer vandaag! Maar ik ga vandaag lui niets doen, laatste dag vakantie.

Gefeliciteerd met tante worden trouwens!!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 21:33

Vandaag hebben we een poging tot Wesson wassen gedaan :') Nou, wit krijgen we heb volgens mij nooit meer maar hij was wel hartstikke lief, staart is ook nog wel vrij wit geworden maar die gele plekken grrr Moet die magic shampoo maar eens gaan halen en nog maar eens proberen. Daarna heeft meneer natuurlijk fijn weer liggen rollen dus alles is voor niets geweest, maar heb wel nog even geprobeerd met m'n camera te oefenen.
Daarna baal hooi maar in de wei gerold maar daar waren ze best wel bang voor, stel domme sukkeltjes :')
En morgen weer naar school :( Gelukkig wel veel vakantie dit semester.

Wie gaat er trouwens allemaal naar de ICS hengstenkeuring? Ik probeer m'n moeder over te halen te gaan kijken, lijkt me echt leuk. En wie weet kan ik een paar van jullie daar wel eens voor het eerst ontmoeten.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 21:39

Die magic shampoo werkt geweldig! De staart van een haf mee gewassen die geel was nou die was weer wit na het wassen. Echt typisch dat rollen Emi doet het ook en het liefste in de modder na het afspuiten of wassen...

Waar is de ICS keuring?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 21:59

Zilvershampoo werkt ook goed.

Vandaag ook laatste dag vakantie gehad, nog heerlijk met Jack gaan rijden stevig in gestapt en uitgestapt en ertussen een en ander draf en galop werk gedaan, moest wel wat doorduwen in de galop of die viel er uit.
Hopelijk kan ik deze week terug 3 keer weg over 2 weken jammer genoeg heel de week niet trainen behalve het weekend, ben weg met school voor een week jammer genoeg. Had liever doorgetraind. :P

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 22:51

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 00:02

Heb nu omdat ik niets anders in huis had blond shampoo gebruikt haha

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 10:14

Hier het resultaat! Creme wit met pipi highlights!
Afbeelding

Afbeelding

Had beter toen hij droog was pas kunnen fotograferen maar ik was ongeduldig.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 10:29

Zilvershampoo das echt wondermiddel ;)
Ik was met de goedkoopste shampoo een grote fles is dat met groen middeltje (paardenshampoo dan wel) ik kreeg Roos er mooi wit mee!
Maar Zilvershampoo werkt wel beter

Hetlevenwint, bah vakantie voorbij ;( waar ga je naar toe met school dat je week weg bent?
Donnar, zo lekker flink ingeslagen zie ik! :D Nice

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 10:38

Ardennen soort van sportweek, jammer genoeg sport in de zin van door de modder kruipen.... pfft.

Ahja woensdag ook geen school gelukkig is al iets :). Hopelijk vanavond of dinsdag avond rijden met Jack zo dat ik zijn conditie kan opbouwen verder.

jorretjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 13:41

knappert hoor die wesson!
Ik heb Gijs nog nooit gewassen :oo heb wel cowboymagic shampoo en conditioner gehad, dus van de zomer maar eens proberen.

Vorig jaar ben ik bij de ics hengstenkeuring wezen kijken, dit jaar ga ik waarschijnlijk bij de nsvt hengstenkeuring en show kijken.