Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tamadine schreef:Haaai
Nou einde van de middag weer bij Mona geweest. Ging met zenuwen heen, aangezien ik het toch wel moeilijk vind te zien dat ze met wat stress staat en het niet fijn vind alleen te zijn. Dat breekt wel een beetje mijn hart.
Maar vandaag was ze eigenlijk best goed. Je merkt wel dat ze duidelijk aangeeft dat ze wel een maatje wilt, maar ze hinnekt niet meer, gisteren wel erg veel, en ze was best relaxt vandaag. Ze liep me weer heel lief door het hele land te volgen en daarne liep ze zelfs bijna helemaal los mee naar dr stalletje. Maar ze kwam op een plek waar ze nog niet geweest was, dus wilde ze eerst even onderzoeken haha. Toen moesten we dr alsnog met halster even halen. Maar alles super relaxt.
Morgen word Mona gewoon in dr landje gezet en de friese ruin en fjord gewoon in hun landje ernaast. Wel doen we het draadje achter in de weide gewoon los, dus ze kunnen bij elkaar komen. Alleen moeten ze daar nog achter komen dan. Dit gaf me even fijner gevoel dan ze direct te confronteren en bij elkaar te ' gooien'. Maar Mona is helemaal weg van die fries, want is net een maand hengst af. Als ze ovder draad staan te knuffelen pist ze zich rot. Daarnaast staan ze samen naast elkaar op stal en heeft een laag schot, en dat gaat ook erg goed. Er is een kans dat ie dr gaat dekken, maar dat gebeurd ook alleen maar als Mona dat echt wil, want als ze echt niet wil dan gebeurd t ook niet, daar is ze wel mans genoeg voor. Daarnaast is de kans dan heeeeeeeel klein dat ze drachtig raakt. Mocht het zo zijn, so be it, vind ik wel leuk eigenlijk haha.
Als ze straks dan een week met die fries en fjord staat en de fries is 100% niet meer vruchtbaar dan gaan ze met zijn 3en de kudde weer in. Zo heeft Mona al wat houvast aan de twee paardjes en staat ze er niet helemaal alleen voor.
Sinds vandaag voel ik me ook echt wel goed, aangezien ik zie dat Mona het allemaal goed oppakt. Ik had het allemaal heel anders verwacht, maar gelukkig doet ze het echt super. Ik ben echt super trots op mijn jonkie!! Dappere knol van me!!!
Ellie, nogmaals heel veel sterkte. En het gevoel zal idd slijten. Toen Stafanja was overleden heb ik idd na een paar dagen haar spullen opgehaad. Ik word en werd echter heel erg bijgestaan door mijn medicijnen (enti-depresiva) en op dat moment werd ik heel erg afgevlakt en ging het eigenlijk wel vrij makkelijk. De klap is uiteindelijk later wel gekomen. Maar uiteindelijk is de dood ook wel iets anders als verkoop, maar op dit moment zal het voor jou niet anders voelen. Maar nogmaals herhaal ik mezelf weer; hou voor ogen waarom je het gedaan hebt.
Jess, lekker bezig geweest met follow up, wat leuk!
Mooie foto's.
Mira, fijn dat longeren goed is gegaan. Soms moet je net ff een foefje gebruiken wat helpt.
Jolanda, doe jij nooit grondwerk/loswerk met je paardje? (dus paardje los in bak of roundpenn)
Lepel moet ff bijkomen. Neem gerust je tijd
fayem89 schreef:zal ook eens foto's maken van die ouwe haha.. staan wel enkele in mn profiel van hem.
maar zal binnenkort eens nieuwe maken.
Jaaa dat dacht ik ook, heel de dag op stal staan vind ik niks en de winter duurt nog zo lang.
Tamadine schreef:En ze willen zometeen, aangezien het nu aardig weer is en de paardjes allemaal rustig zijn (en er slecht weer en wind aan komt) nog paar keer paar paardjes erbij zetten zodat vanmiddag de hele kudde bij elkaar staat.
Was ik van mn stress af, zit die er nu alweer behoorlijk in....