[TI] [HK] Deel 6, Waar ons hart vol van is,stromen de monden.....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_janet_

Re: [HK] Deel 6, Waar ons hart vol van is,stromen de monden.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:03

ik moet mezelf ook af en toe een flinke trap onder mijn hol geven, omdat ik dan zo zenuwachtig ben om op Ziggy te stappen.
Maar als ik dan zit, heerlijk!

BerdienJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:04

Herkenbaar hoor, ik kan ook heel erg mutsen met Jessie. Dat veldje maar liever niet, die berm ook maar liever niet, en uiteindelijk heb je de bibbers voor zowat overal. Dus donderdag mezelf een rotschop verkocht, Jessie verteld dat als ze ging kløten ik haar naar de slager deed en het beruchte bospad opgedraaid. We gingen hárd 8-) maar ik gaf aan dat ze hard mócht. En dat is het hem, hard maakt niet uit, maar dat maffe geëxplodeer van haar...

Eventueel kan ik volgende week zondag?

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:05

wat een schattige foto's!!!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:05

Ik heb 1 keer op Guus gereden, toen hadden we hem nét. Was echt zoo zenuwachtig, maar toen ik eenmaal zat was er niks aan de hand. Maar het is ook het opzadelen e.d. Meneer is nogal kijkerig en nieuwschierig en daar wordt ik alleen nog maar zenuwachtiger van :Y)

*zucht... Ik wil paardrijden.....

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:06

Ik ben ook zo'n miep.. Zit ook altijd van te voren mezelf helemaal op te fokken.. :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:06

Nou.. ik ben ook weer terug van m'n ritje met Dewi. Madam had er géén zin in _O- En ze is lekker dik, singel moest gewoon aan weerskanten een gat langer :oo Dus het erf af, slingerdeslinger, treuzeldetreuzel, draaierdedraai. Af en toe zo'n por, van Dewi, doe effe normaal en schiet op. Dan echt die kop van oohja.. kont eronder en gas :+ Uiteindelijk maar een half uurtje rondgesukkeld, nog een lekker stukje galop gedaan en weer naar stal :)

Joh CP, uiteindelijk is het toch gewoon veel doen :) Dewi was destijds ook een dolgedraaide idioot waar ik niet mee overweg kon. Nou zitten we op 75% controle :Y)

Jasses Joyce, geen koliek aan overgehouden? :=

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:07

Ligt het trouwens aan mij of lijkt Guus op die 1e foto wel erg dik....? :=

Volgende week zondag kan ik denk ik niet Berdien :n dan gaan wij hopenijk, eindelijk ons eigen plekje inrichten :D schoonouders zijn klaar hun kant te renoveren dus gaan volgende week ook over *\o/*

_janet_

haha gelukkig ben ik niet de enige.
Ik snap nooit waarom ik zenuwachtig ben, zit mezelf helemaal op te fokken. Wat als dit... wat als dat... zou ik dit wel doen... zou ik dat wel doen...

D_Travis

Op Misty stap ik echt zo op.. staat ze al een half jaar stil en leg ik een zadel op, kan ik zo wegrijden. Ik weet gewoon dat ze nooit iets zal doen.. tenzij ze bijvoorbeeld pijn heeft. Maar dan nog zal ze nooit druk, gemeen of springerig zijn.
Misty is overigens het enige paard waar ik dat bij durf.. En ik hoop dat dat straks met Travis ook zo zal zijn.
Tuurlijk heeft ze soms haar frisse buien maar dat is nooit een probleem. Love her :+:

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:08

Dewi dikker.. Prada is afgevallen! :):)
Nee gelukkig niet, was daar ook al bang voor!

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:09

waneer is het zover voor Dewi Maya?

_janet_

dewi al een dik, maar wel lekker gereden

cp112

Weet je wat het is Maya.. Guus is gewoon hartstikke braaf! Echt geen doorgedraaid eng beest wat het hem op een lopen zet oid. Nee echt gewoon braaf, en luisterd super. Maar ík ben het....
Dat stomme vorige beest, die #$^%@$@ Merrie (voor mij noooooit geen merries meer, alleen shets) heeft mijn vertrouwen een behoorlijke deuk gegeven, zelfs met Girocco heb ik af en toe de bibbers, nou dat had ik daarvoor echt nooit. Heb hem al 5 jaar en ken hem door en door, en dan nog....

Snap niet waar het vandaan komt maar weet ook niet hoe ik ervanaf kom, ja gewoon doen, maar dat gaat zo moeilijk... Kan ik echt behoorlijk pissig om worden, op mezelf dan :P

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:10

_janet_ schreef:
haha gelukkig ben ik niet de enige.
Ik snap nooit waarom ik zenuwachtig ben, zit mezelf helemaal op te fokken. Wat als dit... wat als dat... zou ik dit wel doen... zou ik dat wel doen...

Man o man.. Inderdaad.. Gek word je dan op den duur van jezelf.. :x

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:10

Hihi Dewi aangekomen? :)) lastig is dat he, had het met Girocco ook al, alleen dan 3 gaten in totaal :oo

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:11

we moeten elkaar trappen onder de kont gaan geven denk ik, misschien helpt dat :)

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:12

Dewi mag aankomen he, ze is niet voor niks drachtig.. ;)

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:12

Gelukkig heb ik daar geen last van! :)

Maar wil jullie wel schoppen onder jullie kont geven :))

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:13

_janet_ schreef:
we moeten elkaar trappen onder de kont gaan geven denk ik, misschien helpt dat :)

haha, lijkt me een goed idee.

mag het ook zo? --> ~~}>

BerdienJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:13

Op Jessie stap ik ook rustig na een half jaar op, heb ik na Ierland ook gedaan. Teruggekomen, naar stal gegaan, paard gepakt en gaan rijden :+ :))

Maar het is juist de laatste tijd dat ze vanuit het niets WHAM drie meter de lucht in vliegt en er vandoor stormt. En in de zomer is dat nog eens niet zo heel spannend, maar met die gladde bladeren van de laatste tijd.. En dat onvoorspelbare, daar heb ik niet zoveel mee. Vanochtend keek ik al die foto's door, en wat ik toen allemaal met 'r deed.. :=

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:14

nee dat onvoorspelbare vind ik ook absoluut niks.. Paarden mogen best een beetje drammerig of klierderig zijn, maar graag met aankondiging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:14

Dewi is in principe 22 april uitgerekend. Dusja, ze mag wel wat dikker zijn onderhand :+

Bij mij was het juist altijd andersom CP. Ik heb Amanda, en die zal nooit smerigheid uithalen, of schrikken of rare dingen doen. Die blijft altijd haar rustige en betrouwbare zelf. En zelfs al heeft zij haar :):) momentje, dan kan je haar altijd ala minute op de rem trekken. Ook maakt zij zich niet zo druk in een groep, ze kan voorop, middenin, achteraan. Wat je maar wilt. Dat was ik dus gewend. Omdat ik dan die rust van Aman heb, breng ik die rust ook op Dewi over, en als zij gaat stuiteren en spinnen blijf ik ook relaxed. Maar ik weet nou inmiddels wel dat Dewi meestal niet echt link wordt. En daar heb ik ook aan moeten oefenen hoor. Ze heeft me maar een paar keer echt bang gehad omdat ik geen controle had. Toen ook een periode stil gezet, en later weer opgepakt.

Trappen onder de kont is 1 ding, en da's makkelijker gezegd dan gedaan. Wat veel kan helpen is gewoon met iemand optrekken die wel rustig is, of een braaf paard heeft, en je daarop baseren, en laten meetrekken. Je hoeft het echt niet allemaal in 1x gelijk zelluf te doen :)

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:15

Gister op Amy ook. Staat ook al een lange tijd stil.. Dan twijfel ik ook heel erg.. Maar als ik dan zit dan zit ik ook..
Weet ook dat ik dr niet te wakker moet rijden, want dan heb ik patat.. Maar als ik een week lekker ga stappen en een rustig drafje is dan voldoende, dan kan ik dr weer oppakken zoals voorheen.. :P

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:15

haha ja idd maya.. singel mag dan wel weer wat losser :D

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:16

Als ik een tijd niet op Prada heb gereden is het een vraag.. De ene keer heel rustig, en de andere keer een stuiterbal.