[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DaisyUkkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 23:37

Bedankt allemaal voor jullie steun :)
Met Joy gaat het al iets beter, eten is op dit moment bij haar geen nr 1 (wat normaal juist wel zo is). Ze is nog een beetje sloom, maar is wel veel meer alert dan een paar dagen geleden.

De manege heeft met de dierenarts gesproken en die heeft vrijgegeven dat je van het terrein af mag met je paard. Nog steeds geen neuzen, ook al denk ik dat ze misschien toch even mochten wachten met het vrijgeven? het virus is nu weg? de 15 paarden hebben geen koorts gehad en de anderen paarden op stal ook niet, de 15 getroffen paarden hebben allemaal bijna geen eetlust, bij de meeste komt dit bij de dag steeds beter op gang..

Verder natuurlijk super leuke foto's hier in het topic :D echt gaaf!

ik volg al een tijdje een topic van een veulentje, dat maar niet wilt komen ;) sorry chimello, maar je veulen houd ons wel in de wacht :D

draaakje

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 08:20

Arme Joy, gelukkig gaat het al iets beter.

Wij voeren Quatro van Mijten, gewoon te koop bij de boerenbond.
En Khaleesi krijgt de Gerstemix
http://www.mijten.be/_ln/paarden_gerstemix.php?part=pv

(van een beetje haver worden ze overigens niet meteen vlug hoor, verschilt een beetje per paard)

dagmach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:02

draaakje schreef:
Arme Joy, gelukkig gaat het al iets beter.

Wij voeren Quatro van Mijten, gewoon te koop bij de boerenbond.
En Khaleesi krijgt de Gerstemix
http://www.mijten.be/_ln/paarden_gerstemix.php?part=pv

(van een beetje haver worden ze overigens niet meteen vlug hoor, verschilt een beetje per paard)

Haha hier wel één op stal die niet alleen heel vlug wordt van een beetje haver maar ook al tijdens het zadelen staat te snuiven. Schrikt van niks, wil niet ontspannen lopen maar alleen maar hard met de nek erop. Dier werkt zijn leven al hard op enkel ruwvoer, heb het bijvoeren van brok en aanverwante zaken maar afgezworen.

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:30

Dublin is ook zo, hij hoeft maar een keer te veel brok te krijgen en het is een wandelende bom. Overal van schrikken, niet stilstaan en heel gespannen. Ik voer hesta mix light energy van St Hippolyt en Microvital van St Hippolyt, sinds ik de hesta mix erbij voer is hij super in zijn vel gaan zitten. Veel rustiger, appeltjes en glimmen als een spiegel.

Helaas gisteren van mijn scooter gereden door een niet oplettende automobiliste, nu ontzettende spierpijn en scooter waarschijnlijk totalloss. Net 2 dagen mijn rijbewijs en een nieuwe scooter waar die nog maar 70 km heeft gelopen met mij, zo zuur!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 13:20

Ik heb zelf op zich ook niks tegen een klein beetje haver maar moeder lief is daar nu eenmaal geen fan van. :) Wat ik ook wel versta hoor!

Donnar dus wel tevreden van hippolyt er is een plek dat ik het kan bestellen hier in BE ik houd het als optie open wat me aanstaat is dat er zeer veel kruiden inzitten in de struktur Energetikum toch eens verder opzoeken rond hun voeders.

Mijten moet ik ook eens bekijken daar eigenlijk nog niet naar ingelezen.

Dankje alvast!

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 13:36

Voer, pff, zeker lastig. Ik heb sinds een maand of 3 ook Hippolyt hesta in brokvorm en bevalt uitstekend. Ze zien er goed uit, geen jeuk o.i.d. Ze worden er niet druk van, mijn andere pony wordt snel heet van voer, maar heeft van deze geen last en het is iets goedkoper dan care4life.

Fijn dat het wat beter gaat met Joy en Whis!

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 13:38

Och ik vergeet nog wat. Wat een pech Donnar! Tjonge na 70km totalloss en net je rijbewijs... Hopelijk heeft je zelfvertrouwen niet teveel deuken opgelopen! Succes met de spierpijn :(:)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 14:43

Donnar had er overheen gelezen wat een pech ! :(:)

Hier is Jack aan het genieten van het zonnetje straks terug gaan rijden ermee en een nieuwe strook afzetten die die kan afvreten. :9k

Toch meer tevreden gebruikers ervan was me totaal onbekend dat proefzakje stonk wel enorm in eerste instantie van al die kruiden etc die er in zitten e dan vast zaten in dat klein zakje := . Ga eens de andere voeders van Hippolyt bekijken.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 16:12

jezus man, wat een geluk dat je zelf niets ernstigs hebt ...

Vandaag heeft m'n broer voor het eerst gegaloppeerd :D En het lichtrijden begint hij ook onder de knie te krijgen. Dit is z'n tweede buitenrit geweest, vind het wel knap. Maar Cheyenne is ook een super leerpaard. Chi was echt de hele rit in twee versnellingen te snel. Die heeft zoveel energie... Alleen maar dribbelen. Maar verder wel goed onder controle te houden. Moest alleen steeds stoppen zodat Cheyenne bij kom wandelen want dat is eentje van auto-piloot en en gaan met die banaan. En dan moet het niet teveel moeite kosten voor d'r

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:45

Wat leuk Chimello!
Ook wel gezellig zo, samen met je broer!

Ze krijgen hier ook allemaal maar 2 handjes brok per dag, eigenlijk alleen voor de lekker, want ze hebben het niet nodig.

Na mijn werk belde ik mijn zusje om te vragen of ze hulp nodig had me Bonnie. Ze voelt zich hier al goed op haar gemak dus mijn zusje zou voor het eerst hier gaan rijden.
Ze nam al verdacht vrolijk op, en ik hoorde hoefjes op de achtergrond. "nee hoor, geen hulp nodig, ik ben naar het bosje gereden :D"
Was ze na een paar rondjes in de bak lekker naar buiten gegaan :P Ik wou dat ik zoveel zou durven ;)
Ik kon ze nog net op de foto zetten toen ze terug kwamen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Leuk hé :)
Ook echt fijn dat Bonnie al zo op haar gemak is, ze gaat gewoon lekker liggen slapen en is altijd in voor een knuffel. Heerlijk dier.
Khaleesi vind haar ook heeeel lief en staat de hele dag bij haar. Soms is Bonnie dat gefriemel wel even zat en dan kijkt ze een keer boos.
Afbeelding
"jij hebt mooie sokken"

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:55

Awww wat leuk dat ze al zo goed gewend is!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 23:47

Super zeg!! Altijd leuk als ze snel op hun gemak zijn :).

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 00:01

Wat is het ook een mooi zwart deupie die Khaleesi

jorretjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 16:10

oh wat heerlijk dat bonnie al helemaal vertrouwd is voor je zusje!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 16:14

Aaah mijn kont is blauw. Gister zonder zadel op de super haf gereden. En mijn spijkerbroek was gaar dus toen ik opstapte scheurde de broek argh....

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 16:38

Oeps Mira...

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 19:49

Donnar,heel veel beterschap.jij hebt echt een engeltje bij je gehad.van je scooter is t wel vervelend maar liever de scooter totall lös dan jij.die kan vervangen worden

Maartje,wat heeft je zus toch een supertink,dat ze nu al alleen er mee op pad gaat. En khalesi,wat een dupke!

Daarnet met Eros gewandeld.een drama!onder de snelweg door dat ging wel,maar toen wilde ik dezelfde route terug lopen en dat ging echt niet.toen maar de andere kant op,maar dat was al even erg.gelukkig veilig op stal terug gekomen ,maar deze route loop ik ff niet meer.en zeker niet rond 5en met een halster om.heb een complete work out gehad!

En dan nu nog een leuk nieuwtje: ik wordt voor de eerste keer tante. Redelijk onverwacht,maar wel leuk.alleen t woord tante klinkt zo oud....

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 21:56

Gefeliciteerd Ellie!

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 00:51

Gefeliciteerd Ellie!

Donnar,je hebt echt een engeltje!!!!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 06:11

Gefeliciteerd Ellie! Wat leuk!
Oeps, onhandig dat hij er op de terugweg ineens niet onderdoor wou, sta je dan..

Ja, mijn zusje is nergens bang voor, dat is wel heel leuk om te zien, die geeft een paard daarmee ook zoveel vertrouwen :)

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 18:02

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 18:57

Ellie gefelicteerd!!!
Juul knappe ROos zal ook even in topic reageren.
Maartje wat een fijn paardje heeft je zusje zeg nu al saampjes op pad :)
Pfff Donnar onwijs schrikken zeg! Maar je hebt een beschermengeltje gehad zeg...
(wie z'n schuld was het?)

Roos vandaag weer in de trailer gehad, Noah had een lesje bij Cynthia en wat deden ze het weer super geweldig braaf!!
Ze mochten voor het eerst galopperen, helaas snapte Roos de hulp niet en vond ze het allemaal maar moeilijk en ging gewoon hard draven, dat vond Noah dan weer wat spannend.. dus hebben we niet doorgezet. Die galop komt nog wel :D
Trots op de 2 toppers
We gaan gewoon even eerst galop goed oefenen aan de longe alleen en als die hulp erin zit dan kan Noah het ook wel aan de longe als ze er op zit.
We komen er wel niks geen haast

Hier fotootjes (Sorry weer een bommetje hihi ) :=

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 19:32

Hier net broertje laten lange lijnen met Jack, die was wat triest dat die buitengesloten werd daarom maar even meegenomen ondertussen glas in de glasbak gaan deponeren. Vind die de normaalste zaak van de wereld heb ik de indruk. Broertje (6,5 jaar) deed dat goed :D .

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 21:21

Wat een super combi Roos en je dochter.

Vandaag bijna van Emi afgekletterd. Ze was aan het etteren dus gaf haar een tik toen ze omhoog kwam dikke bok erachteraan beugel kwijt. Bijna ernaast gevallen. Daarna heerlijk gereden in het zonnetje. Wat was het lekker weer heb dr zonder deken het land in geschopt. Ze stond te zweten onder een 0 grams deken

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 21:30

Mooie foto's en echt heerlijk weer! Leuk dat je dochter het zo goed doet met Roos.

Fijn Mira, dat je toch nog lekker hebt gereden ondanks de bijna val!

Wat leuk een broertje van 6,5 hetlevenwint.

Hier weer lekker ritje gemaakt met Aranka. Ze wilde nog wel graag mee met haar dikke buik. Ze groeit echt enorm hard nu.
Vanmiddag fotoshoot gehad, erg leuk. Ook nog op Givenchy even gereden op het zandpad, hij deed het weer super *\o/*