[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VandeMol

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 14:54

Fijn dat de verhuizing goed is gegaan !

Ellie , Dikke knuffel...

Hier alles wle bijgelezen , maar niet tot nauwelijks gereageerd. ben 4 dagen 2 x daags aan het melken geweesst en heb alles in mijn eentje kunnen rooien ....Op zondag na , want toen was manlief toch onverwachts vrij.
gevolg is , dat ik doodop ben en echt moet bijkomen .....

Maar nu heb ik weer een beetje rust in mijn lijf ( al ben ik goed verkouden en heb ontzettend last van orpijnen ... ) en dat helpt wel met het bijkomen .. het zijn toch dagen die je draait van 6.00- 21.00 uur....

Annabel gisteren bij de andere paarden gezet , ging best goed.
vanochtend heb ik ze mooi het land opgegooid ( niet letterlijk natuurlijk , hihih ) , om mijzelf een beetje vrijaf te geven...
Moet alleen de bak even schoonmaken , water bijvullen en hooi in de hooibakken doen , dan ben ik klaar voor vandaag , ze moeten alleen nog even terug van de weide naar de paddock , maar dat doen ze zelf , hoef alleen maar een draadje los te maken en ze kennen de weg.

Ik kruip weer even terug in mijn meeleesmodus .... moet even bijkomen !

dikke knuf !

NB ... topic van Annabel hou ik wel aardig bij , hoe vinden jullie haar veranderen ?

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 16:20

Mara wat fijn dat ze toch meteen aansluiting liet zien. Dan ga je met een gerustiger gevoel weg he?
Ik hoop dat het een fijne stal blijft voor jullie.

Moest nog reageren om de val van Tinky :D Gelukkig dat je erom kunt lachen. Heb ik meestal ook wel hoor tenzij het zeer doet haha.

Chantal, leuk dat het goed gaat met Anabel en de andere paarden. En weer lekker druk dus he haha. Ik zie het ook al aan Anabels uitdrukking, ze gaat zo vooruit. Ze heeft een fijn huis bij jou.

En zag je foto's ook op fb Jess. Wat een leuke combi zijn jullie :)

Nou ik ben net terug. Echt waar ze blijft mij verbazen. Ze gaat een echte springwonder worden haha.

Uiteraard begonnen we met de balkjes en van lieverlee iets omhoog geschoven. Maar van de balkjes heb ik geen foto's haha is niet zo boeiend om te zien hihi.

Grace kan zo goed overdrijven... :+
Afbeelding

Haar beste vriendje deed ook mee. Ze zijn echt echte maatjes vanaf het begin.
Afbeelding
Afbeelding
Woody is erg dominant en kan alleen met Gracey op het land. Gracey vindt alles best.. en dat werkt dan ook goed die twee

Ze vond het volgens mij wel erg leuk. Had niet echt aansporing van mijn stem nodig.
Afbeelding

Afbeelding

Zo lekker dagje, nu met een warme choco achter de laptop hihi

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:59

Juulxx schreef:
mijne heeft nummer 5:D

'mijne' 4 :)

NathalietjeB schreef:
Snackie schreef:
wat deed hij?

:') eigenwijs zijn....mij over t land sleuren aan t halstertouw (had geen zin om em vast te zetten) dus had borstel in me ene hand en touw in me andere toen besloot hij in ene om maar terug te rennen naar ze vriendinnetje
daarna heeft hij wel flink op ze hasses gehad hoor maar ik vond em echt even stout heeft hij namelijk nog niet gedaan...
daarna heeft hij wel weer dik een half uur stil gestaan hoor omdat ik em verder wou poetsen en ze staart beetje uitplukken

:')

Lepel schreef:
oei , klinkt bekend ....
Ik slik gewoon de pil door , want na 5 bevallingen is de maandelijkse ..... 1 grote puinhoop( inclusief pijnen ) geworden bij mij ... in overleg met de huisarts is dit prima !
Plusminus 2 x per jaar breekt het door en slik ik 1 weekje niet ....
Heerlijk , geen gedoe meer !

Hmm hier gelukkig geen bevallingen gehad en die wil ik de komende 5 jaar ook zeker niet..
verder slik ik 'm ook best veel door. meer omdat ik het gruwelijk irritant vind om ongesteld te zijn. Ik kan amper paardrijden en zwemmen vind ik niet prettig. verder heb ik altijd een dag mega krampen. Ga kapot van de pijn dan. Als ik 4x per jaar ongesteld word vind ik meer dan genoeg :)

NathalietjeB schreef:
oh jeetje die link had ik niet aan moeten klikken maar deze
[ Afbeelding ]
is gaaf

Gave kleuren, maar erg weinig manen.

Snackie schreef:
lol, dat is wel grappig!

Ik heb jaron gewoon onder deken staan. nu 300 grams, want ik heb alleen regendekens 0 grams.
Maar die moest wel kaal want na 5 min was hij al doorweekt.
[ITP] Knappe tinker poseerde in het bos voor Tezzy!

mooie foto's zeg!

Sandra1984 schreef:
zo vergeet ik gewoon de rest te beantwoorden..

ik hou niet zo van scheren. Krijg dan altijd het idee dat ze het koud hebben, ondanks een deken!
plus hou wel van een teddybeer. ik stap wel beter uit als merc straks ingereden is.

Daar was bij Dana helaas geen beginnen aan. ze bleef nat als ze een half uur uitgestapt had. Bovendien staat haar stal met verkeerde wind in de tocht. Inmiddels geschoren en dan zweet ze nog, maar na 10 min stappeen en maar 1 zweet deken is ze zo droog. Eerst had ik er al 2 a 3 nodig en dan was ze nog nat. Ik zweer bij scheren :)

Jackytje schreef:
Super hoor, Jaron doet het erg goed!

Ben vandaag van Tinky gepleurt :P We gingen op een weide, omdat men vriendin even wou filmen. Haar paard schoot in galop en Tinky dus ook.. Daar crossden we dan door die weide zeg.. Maakt men vriendin een bocht, begint Tinky kei hard te bokken :+ Had me vast gegrepen aan een van haar vlechten, maar ze bleef bokken en gleed er dus uiteindelijk af. Heb me helemaal niet bezeerd, integendeel, zat er heel hard mee te lachen :o

Edit; Heb wel last van mijn rug en mijn nek is stijf, maar dat eerste kon ik wel al verwachten. Elke val - ondanks geen harde - heb ik last aan mijn rug, eigenlijk hoef ik al niet te vallen.. naja, heb binnenkort onderzoek en ga er eens naar vragen :j

Oepsie! gelukkig kon je er zelf wel om lachen :P

elliecuijk schreef:
leuke foto jackytje!

heftig hoor, heel veel sterkte gewenst de komende tijd. Ik ben benieuwd hoe Ruana het vergaat. Lekker de tijd er voor nemen :)

Jackytje schreef:
[ Video ]
:=

Als ze begint te zeggen 'Neen roxy, whaaah' ging ze dus in galop :') Mijn val heeft ze niet op film -O-

haha leuk filmpje! :D

Tamadine schreef:
Hoooi allemaal,
Nou eindelijk ff de rust vandaag om mijn verhuisverslag te typen. (alle stress van afgelopen tijd is er vannacht uitgekomen waardoor ik halve nacht op wc heb doorgebracht en nu dus ziek thuis zit).
Mona hebben we zaterdag verhuist. Aangezien ook de klok weer achteruit is gegaan zaterdag, was zaterdag gewoon de beste optie, aangezien ik nu dan mooi verlichting heb voor de avonden. Mona stapte echt als een hele dappere dame de trailer op. Gewoon paar keer op en af laten gaan en op den duur er helemaal op zetten met helemaal appels en wortels en toen stang er achter en klep dicht. Ze leek vrij rustig te staan. Onderweg behoorlijk wat hinneken, maar ik toeterde paar keer (reed achter dr), zodat ze wist dat ik mee reed. Ik toeter namelijk altijd als ik aan kom bij de paarden en Mona herkent mijn auto en toeter inmiddels. Toen we daar aankwamen stond ze uiteindelijk toch te trillen als een rietje en was ze aardig nat van het zweet. Ze liep wel keurig de trailer af (wat dan juist vaak probleem was) en toen hebben we dr ff in de bak gezet zodat ze ff kon razen en rollen. Rollen deed ze wel, maar razen niet. Toen in haar landje gezet. Ze stond alleen met naast haar een friese ruin die net gecastreerd is en een fjord. Mona en de ruin zijn best snel vriendjes geworden. Aan andere kant van het land staat een veulen met moeder (welsh) en een shet. Mona is dol op keintjes. Na uurtje geprobeerd om Mona bij de kleintjes te zetten, maar ze claimde het veulen en ging dus niet helemaal goed. Toen maar weer apart. Maar dat kleine uitje had Mona wel even goed gedaan, want vanaf toen is ze wel uit dr schulp gekropen en zoelt ze nu toch wel contact met paarden, terwijl ze zich normaal afzijdig houd.
Nou na paar uurtjes op stal gezet. Stal heeft beide kanten lage schotten, dus kunnen met hoofd er over heen. Ene kant staat ene merrie, maar daar hadden we nog even een draadje gespannen en andere kant de friese ruin. Dat is helemaal super en prima gegaan. Ook met de merrie gaat het goed. 1 dezer dagen gaat het draadje ook weg. Mona stond gisteren ook nog alleen en merk dat ze het veulen goed in de gaten houd. Nu besloten om Mona bij de friese ruin en fjord te gaan zetten deze week en als de friese ruin helemaal hersteld is van castratie dan gaan ze met zijn 3en terug de kudde in en hoop ik dat het op die manier goed zal gaan. Er is een hele kleine kans dat de fries Mona gaat dekken, maar dat zien we dan wel weer. Geen problemen mee eigenlijk haha.
Over 2 uurtjes ga ik weer heen, kijken hoe het gaat.
Wel besloten dat als Mona straks eenmaal goed gewend is in de kudde om haar dan toch bij de schuilstal te houden en niet op stal te zetten. Maar dan wil ik idd wel erst dat ze volledig op dr gemak is, zodat ze ook de schuilstal in durft en leker op dr gemak durft te gaan liggen etc. Tot die tijd gaat ze de nachten nog op stal.

Magica waar komen de downs vandaan? Leuk dat het goed gaat met Luna.

Ellie heel veel sterkte! meer kan ik je niet wensen. Hou goed in gedachten waarom je het gedaanhebt!

Jacky van tinkly gevallan, gelukkig ging het goed.

Fijn dat het goed gaat met mona zeg! ben benieuwd hoe het gaat vorderen. :D

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:01

Leuke spring foto's!

Dat durf ik met Dana niet te doen.
meer omdat er ooit een stagiaire was die een pony over de bakrand joeg omdat ze die pony wilde laten vrij springen. Pony compleet in paniek de bakrand over gevlogen en op z'n stuitje geland. Na veel masseren, medicatie en rust is de pony goed hersteld. maar ik ben zelf heel huiverig voor die dingen. Dana is best lief, maar als ze los in de bak is en ik ben weg, al is 't maar een zadel weg brengen ofzo dan panikeert ze en sjeest ze heel de bak door. Ben zelf ook bang dat zij dat gaat doen. Hoop van niet, maargoed. Een paard erover is genoeg. Bovendien is dana en die pony van dezelfde eigenaresse.

misschein met lessen binnekort ohz proberen. maar eerst flink actief maken..

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:13

Gracey springt gelukkig niet over de bakrand. Hoef haar ook niet op te jagen met zweep oid. Stem is voldoende. Gewoon "galop" en ze galoppeerd :)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:15

Dana gaat eerst rollen, dan eens kijken of ze ergens iets lekkers kan vinden. Wel is ze bang van de zweep. m'n parelli stick vond ze in het begin ook heel eng.

Onder het zadel is het wel fijn dat ze er bang van is :')
we beginnen van voor af aan met de training. Been = reactie, geen reactie = zweep. Net zolang tot er wél reactie is. Op een bepaald moment was ze het er niet meer mee eens en kreeg ik bij elke tik een bok. Tja helaas is het wel reactie. En flink tempo erin. ze kán het wel. maar niet uit haarzelf :P
In galop ging ze mega snel en ze bleef doorlopen zonder dat ik ook maar been moest geven. tot ze helemaal total loss was.. Hoop dat ze 't morgen ook gaat begrijpen in de les :)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:42

Heb gister heerlijk gelongeerd kreeg een tip van sandra1984 voor het longeren en het ging super goed! :D

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 19:01

succes met je les jolanda :-) komt vast goed.

En Mira, lekker gelongeerd? Mooi :-)

Ik vond het "follow up" vandaag ook eens leuk om te proberen, al is Gracey al heel braaf. Maar wilde toch kijken of het echt werkt en hoe je verstandhouding inmiddels is.

Hadden een stukje afgezet zodat ze een mooie cirkel kon lopen. Na dat ze al twee tekenen gaf dat ze zich over zou geven draaide ik mij op en wachtte vol spanning f..en ja hoor toen ik omkeek stond ze netjes ineens een halve meter achter me :-)

Zo grappig

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 19:46

Wat gaaf Jess!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:34

Leuke verslagen dames!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:37

Goedeavond allemaal,

t gaat ietwat beter hier.Alhoewel ik nog de hele tijd een gespannen lichaam heb en nog steeds vermoeid ben,is het niet meer zo zwaar in mijn hoofd.Dat bevestigd mij dat ik het allemaal wat aan het loslaten ben,en dat ik zeker niet de foute keus heb gemaakt.Anders was ik niet zo rustig.
het werken ging toch best goed vandaag.zolang ik maar bezig ben en mijn routine blijf volgen dan komt alles op z'n pootjes terecht.

Ben dus ook even naar stal gegaan.Op t laatste stukje voor ik bij stal kom,had ik wel even dat ik onrustig werd,maar zodra ik daar was was t wel weer goed.Zeker omdat ik mijn vertrouwde stalgenootje daar was.ze was even haar pony aan het uitstappen na t longeren.ik ben even mee gaan lopen,zeker omdat die pony wil dat ik hem aanhaal als die mij ziet.
Daarna vast een paar kleine spulletjes uit de kast gehaald zodat ik die in het sop kan leggen thuis.verder een beetje gekletst met stalgenoot,en geknuffeld met haar pony(is een echte theeleut,kan uren bij je blijven staan voor aandacht).

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:44

fijn dat het iets beter gaat, al zal het ene moment van het andere verschillen. ogmaals sterkte en doe lekker rustig aan

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:01

Dat kan ik wel geloven jess.zeker als ik straks bijvoorbeeld haar hoofdstel eventjes ga schoonmaken of als ik woensdga voor t eerst een ander paard ga poetsen.Of misschien als ik de stalhouder zie.ik zie t allemaal wel.
Routine houden is voor mij altijd belangrijk geweest.daarom ook ben ik vandaag gewoon gegaan.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:03

toen mijn paard 2,5 jaar geleden overleed was ik de dag erna op stal om spulletjes op te halen. Ik keek er tegen op, maar wilde het achter de rug hebben. Alles weggedaan muv haar hoofdstelletje die hang mooi in de studiekamer. Heb daardoor wel veel contact gehouden en nu sta ik er weer met Grace. Ik wilde alleen niet dezelfde stal. Dan kreeg ik die verschrikkelijke beelden weer.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:25

Haaai
Nou einde van de middag weer bij Mona geweest. Ging met zenuwen heen, aangezien ik het toch wel moeilijk vind te zien dat ze met wat stress staat en het niet fijn vind alleen te zijn. Dat breekt wel een beetje mijn hart.
Maar vandaag was ze eigenlijk best goed. Je merkt wel dat ze duidelijk aangeeft dat ze wel een maatje wilt, maar ze hinnekt niet meer, gisteren wel erg veel, en ze was best relaxt vandaag. Ze liep me weer heel lief door het hele land te volgen en daarne liep ze zelfs bijna helemaal los mee naar dr stalletje. Maar ze kwam op een plek waar ze nog niet geweest was, dus wilde ze eerst even onderzoeken haha. Toen moesten we dr alsnog met halster even halen. Maar alles super relaxt.
Morgen word Mona gewoon in dr landje gezet en de friese ruin en fjord gewoon in hun landje ernaast. Wel doen we het draadje achter in de weide gewoon los, dus ze kunnen bij elkaar komen. Alleen moeten ze daar nog achter komen dan. Dit gaf me even fijner gevoel dan ze direct te confronteren en bij elkaar te ' gooien'. Maar Mona is helemaal weg van die fries, want is net een maand hengst af. Als ze ovder draad staan te knuffelen pist ze zich rot. Daarnaast staan ze samen naast elkaar op stal en heeft een laag schot, en dat gaat ook erg goed. Er is een kans dat ie dr gaat dekken, maar dat gebeurd ook alleen maar als Mona dat echt wil, want als ze echt niet wil dan gebeurd t ook niet, daar is ze wel mans genoeg voor. Daarnaast is de kans dan heeeeeeeel klein dat ze drachtig raakt. Mocht het zo zijn, so be it, vind ik wel leuk eigenlijk haha.
Als ze straks dan een week met die fries en fjord staat en de fries is 100% niet meer vruchtbaar dan gaan ze met zijn 3en de kudde weer in. Zo heeft Mona al wat houvast aan de twee paardjes en staat ze er niet helemaal alleen voor.
Sinds vandaag voel ik me ook echt wel goed, aangezien ik zie dat Mona het allemaal goed oppakt. Ik had het allemaal heel anders verwacht, maar gelukkig doet ze het echt super. Ik ben echt super trots op mijn jonkie!! Dappere knol van me!!! :-)

Ellie, nogmaals heel veel sterkte. En het gevoel zal idd slijten. Toen Stafanja was overleden heb ik idd na een paar dagen haar spullen opgehaad. Ik word en werd echter heel erg bijgestaan door mijn medicijnen (enti-depresiva) en op dat moment werd ik heel erg afgevlakt en ging het eigenlijk wel vrij makkelijk. De klap is uiteindelijk later wel gekomen. Maar uiteindelijk is de dood ook wel iets anders als verkoop, maar op dit moment zal het voor jou niet anders voelen. Maar nogmaals herhaal ik mezelf weer; hou voor ogen waarom je het gedaan hebt.

Jess, lekker bezig geweest met follow up, wat leuk!
Mooie foto's.

Mira, fijn dat longeren goed is gegaan. Soms moet je net ff een foefje gebruiken wat helpt.

Jolanda, doe jij nooit grondwerk/loswerk met je paardje? (dus paardje los in bak of roundpenn)

Lepel moet ff bijkomen. Neem gerust je tijd :-)

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:41

Dapper Mona! Zo te lezen slaat ze zich maar goed erdoor heen :)

Ja en de follow up is best grappig. Ik dacht altijd van "Ja zal wel", maar had dan ook echt nooit verwacht de tekenen van acceptatie zo duidelijk te zien! Hoofd en hals gingen duidelijk ontspannen en op het laagste punt begon ze te "smekken" dan stop je en draai je je om. Nou nooit gedacht dat ze ineens dan achter mij zou staan op geaccepteerde afstand?! Had er een leuk filmpje van gezien maar toch werkte het. Dus niet tegen mij aan maar echt achter mij uit eigen beweging. Ik vond het toch wel iets moois! En zeker waard om het uit te breiden.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:58

Ja Mona slaat zich er super doorheen!

Ja leuk is dat he. Ook speciaal. Mona liep vandaag ook al bijna los achter me aan naar dr stal, zo bijzonder!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 23:11

Wat goed dat Mona zich thuis voelt! Gister stond een Friese merrie zich helemaal hengstig te zijn naast miggs hij gaf er niets om :P

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 23:28

Ik had daarnet even een lastig moment,en dat terwijl ik op het koor was.

een tekst die zo letterlijk valt voor mijn gevoel,dat ik echt moeite had om t droog te houden.ik werdt onrustig,en trillende handen.
Het lied heet you raise me up.

@tamadine:mona doet het super,fijn zeg!lben benieuwd hoe morgen de vereniging zal zijn.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 06:52

knuf el!!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 09:01

:(:) Van mij ook een dikke knuf!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 10:51

Dikke knuf Ellie! :(:)
Fijn dat Mona zo makkelijk is op haar nieuwe plekje :)
Super dat t longeren zo goed ging Mira!
Knappe Gracey

Grappig he hoe paarden communiceren! Ik volg nooit echt een methode, heb hier en daar wat opgepikt en gemerkt dat het werkt en dat hou je er dan in, zo heb ik wel een paar western- natural horsemanship lessen gehad op mijn eerste bijrijdpaardjes, maar dat is meer dan 10 jaar geleden haha.
Een kennis van mij is erg bezig met Parelli, zijn altijd wel leuke filmpjes die van haar langs zie komen. Tja ik weet er niet genoeg van om er over te kunnen oordelen. maar ik zag wel een filmpje hier op bokt langkomen, sjokte heeel ontspannen (dan zie ik toch liever iets meer looplust, maar dat is persoonlijk denk ik) een optomingsloos paard rond, maar de ruiter had wel sporen aan, ja dat vind ik dan weer niet in het beeld passen.

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 11:20

zo de bijlees marathon is weer voorbij hahaha..
zoveel tegengekomen en gelezen.

Ruanna naar haar nieuwe huisje.. heel spannend en heel moeilijk Ellie, heel veel sterkte komende tijd, je komt er wel uit!

Mona op haar nieuwe plekkie, ben benieuwd hoe het gaat bij die fries (toch oppassen dat ze elkaar niet verrot gaan slaan hoor, het kan zo omslaan namelijk).

Zonde van die hengsten die afgekeurd zijn op de HK, maar dat is dan niet anders.

Knappe springtopper Grace!
en Jaron zonder vachtje maar wel een topper voor de kar!

De ongesteldheid problemen.. hier heel veel last van gehad.. overgestapt van de pil naar de nuva ring. Geen last meer van vervelende hormoon problemen en de pijntjes zijn een stuk minder.
Bij erge pijn slik ik nog steeds Alive Feminax. Neem ik de eerste dag in, soms neem ik er twee maar dan heb ik de rest van de week geen pijn! werkt bij mij perfect!!! misschien een tip voor jullie.

Hier gaat alles op het gemakje..
ik twijfel nog of ik de jongens nog op de wei laat, aan huis is zo fijn om ze te hebben maar de bak is nu al enorm nat.
De wei is daarin tegen veel droger nog, dus ik denk dat ze voorlopig nog even in de wei blijven de teddy's.
helaas zijn ze niet meer zo mooi schoon als dat ze waren maar achhh dan heb ik straks op stal weer wat te doen.. ;)

Vieze Denz.
Afbeelding
Afbeelding
en zn lieve koppie natuurlijk.. heb al dat haar maar ff naar de andere kant gegooid hahaha
Afbeelding

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 11:24

heb je ook fotos van je andere topper? en als ze daar droger staan, dan maar verder weg toch?

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 11:28

zal ook eens foto's maken van die ouwe haha.. staan wel enkele in mn profiel van hem.
maar zal binnenkort eens nieuwe maken.
Jaaa dat dacht ik ook, heel de dag op stal staan vind ik niks en de winter duurt nog zo lang.