Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Juulxx schreef:mijne heeft nummer 5:D
NathalietjeB schreef:Snackie schreef:wat deed hij?
eigenwijs zijn....mij over t land sleuren aan t halstertouw (had geen zin om em vast te zetten) dus had borstel in me ene hand en touw in me andere toen besloot hij in ene om maar terug te rennen naar ze vriendinnetje
daarna heeft hij wel flink op ze hasses gehad hoor maar ik vond em echt even stout heeft hij namelijk nog niet gedaan...
daarna heeft hij wel weer dik een half uur stil gestaan hoor omdat ik em verder wou poetsen en ze staart beetje uitplukken
Lepel schreef:oei , klinkt bekend ....
Ik slik gewoon de pil door , want na 5 bevallingen is de maandelijkse ..... 1 grote puinhoop( inclusief pijnen ) geworden bij mij ... in overleg met de huisarts is dit prima !
Plusminus 2 x per jaar breekt het door en slik ik 1 weekje niet ....
Heerlijk , geen gedoe meer !
NathalietjeB schreef:
Snackie schreef:lol, dat is wel grappig!
Ik heb jaron gewoon onder deken staan. nu 300 grams, want ik heb alleen regendekens 0 grams.
Maar die moest wel kaal want na 5 min was hij al doorweekt.
[ITP] Knappe tinker poseerde in het bos voor Tezzy!
Sandra1984 schreef:zo vergeet ik gewoon de rest te beantwoorden..
ik hou niet zo van scheren. Krijg dan altijd het idee dat ze het koud hebben, ondanks een deken!
plus hou wel van een teddybeer. ik stap wel beter uit als merc straks ingereden is.
Jackytje schreef:Super hoor, Jaron doet het erg goed!
Ben vandaag van Tinky gepleurtWe gingen op een weide, omdat men vriendin even wou filmen. Haar paard schoot in galop en Tinky dus ook.. Daar crossden we dan door die weide zeg.. Maakt men vriendin een bocht, begint Tinky kei hard te bokken
Had me vast gegrepen aan een van haar vlechten, maar ze bleef bokken en gleed er dus uiteindelijk af. Heb me helemaal niet bezeerd, integendeel, zat er heel hard mee te lachen
Edit; Heb wel last van mijn rug en mijn nek is stijf, maar dat eerste kon ik wel al verwachten. Elke val - ondanks geen harde - heb ik last aan mijn rug, eigenlijk hoef ik al niet te vallen.. naja, heb binnenkort onderzoek en ga er eens naar vragen
elliecuijk schreef:leuke foto jackytje!
Jackytje schreef:[ Video ]
![]()
Als ze begint te zeggen 'Neen roxy, whaaah' ging ze dus in galopMijn val heeft ze niet op film
Tamadine schreef:Hoooi allemaal,
Nou eindelijk ff de rust vandaag om mijn verhuisverslag te typen. (alle stress van afgelopen tijd is er vannacht uitgekomen waardoor ik halve nacht op wc heb doorgebracht en nu dus ziek thuis zit).
Mona hebben we zaterdag verhuist. Aangezien ook de klok weer achteruit is gegaan zaterdag, was zaterdag gewoon de beste optie, aangezien ik nu dan mooi verlichting heb voor de avonden. Mona stapte echt als een hele dappere dame de trailer op. Gewoon paar keer op en af laten gaan en op den duur er helemaal op zetten met helemaal appels en wortels en toen stang er achter en klep dicht. Ze leek vrij rustig te staan. Onderweg behoorlijk wat hinneken, maar ik toeterde paar keer (reed achter dr), zodat ze wist dat ik mee reed. Ik toeter namelijk altijd als ik aan kom bij de paarden en Mona herkent mijn auto en toeter inmiddels. Toen we daar aankwamen stond ze uiteindelijk toch te trillen als een rietje en was ze aardig nat van het zweet. Ze liep wel keurig de trailer af (wat dan juist vaak probleem was) en toen hebben we dr ff in de bak gezet zodat ze ff kon razen en rollen. Rollen deed ze wel, maar razen niet. Toen in haar landje gezet. Ze stond alleen met naast haar een friese ruin die net gecastreerd is en een fjord. Mona en de ruin zijn best snel vriendjes geworden. Aan andere kant van het land staat een veulen met moeder (welsh) en een shet. Mona is dol op keintjes. Na uurtje geprobeerd om Mona bij de kleintjes te zetten, maar ze claimde het veulen en ging dus niet helemaal goed. Toen maar weer apart. Maar dat kleine uitje had Mona wel even goed gedaan, want vanaf toen is ze wel uit dr schulp gekropen en zoelt ze nu toch wel contact met paarden, terwijl ze zich normaal afzijdig houd.
Nou na paar uurtjes op stal gezet. Stal heeft beide kanten lage schotten, dus kunnen met hoofd er over heen. Ene kant staat ene merrie, maar daar hadden we nog even een draadje gespannen en andere kant de friese ruin. Dat is helemaal super en prima gegaan. Ook met de merrie gaat het goed. 1 dezer dagen gaat het draadje ook weg. Mona stond gisteren ook nog alleen en merk dat ze het veulen goed in de gaten houd. Nu besloten om Mona bij de friese ruin en fjord te gaan zetten deze week en als de friese ruin helemaal hersteld is van castratie dan gaan ze met zijn 3en terug de kudde in en hoop ik dat het op die manier goed zal gaan. Er is een hele kleine kans dat de fries Mona gaat dekken, maar dat zien we dan wel weer. Geen problemen mee eigenlijk haha.
Over 2 uurtjes ga ik weer heen, kijken hoe het gaat.
Wel besloten dat als Mona straks eenmaal goed gewend is in de kudde om haar dan toch bij de schuilstal te houden en niet op stal te zetten. Maar dan wil ik idd wel erst dat ze volledig op dr gemak is, zodat ze ook de schuilstal in durft en leker op dr gemak durft te gaan liggen etc. Tot die tijd gaat ze de nachten nog op stal.
Magica waar komen de downs vandaan? Leuk dat het goed gaat met Luna.
Ellie heel veel sterkte! meer kan ik je niet wensen. Hou goed in gedachten waarom je het gedaanhebt!
Jacky van tinkly gevallan, gelukkig ging het goed.