ik kan haar ook een heel deel goed begrijpen omdat ik het probleem heb dat ik overal angsten in zie. In werkelijkwaar alles.. Ik zie overal het gevaar in terwijl dat het er niet is ofzo..
Is wel niet vergelijkbaar, maar kan wel de gedachte begrijpen van het malen en piekeren
Overal angsten in zien heb ik gelukkig geen last van, ik wou dat ik iets daarvan aan jullie kon geven.
TurboTinker
Geplaatst: 07-02-12 20:32
HijadelaLuna schreef:
Ik heb vandaag bezoek gehad van twee hele leuke meiden En een superbrave pony, ik heb EROP door de sneeuw gestapt Alles is vastgelegd, ik ben erg benieuwd naar het resultaat
Leuk zeg! ben benieuwd.
En waar een ander te veel angst heeft, ben jij misschien wel overmoedig?
gaat ook steeds beter (dankzij Dana en therapie, heb nog 'n probleem waar angst een grote rol bij speelde waarvoor ik therapie nodig had, maar kon deze angst ook in kaart brengen)
Als ik een geluid hoor is dit mijn gedachte - knal, paard schrikt, paard rent weg, paard gooit mij eraf, ik lig op de grond, ik heb pijn, ik lig in het ziekenhuis, ik kan nooit meer lopen.... terwijl het geluid dan nog naar net geweest is. Dana is gelukkig heel nuchter en zo moet ik het geluid ook zien. Ik interpreteer het geluid al verkeerd. Het had ook een dichtslaande deur kunnen zijn ipv een ophol geslagen paard ofzo..
ik ga ff lekker badderen, en vanavond bank avond met gtst, glee, new girl, modern family en raising hope
naja wat jij dus hebt jolanda, heb ik dus ook, maar dan zonder geluid. bijv als ik onderweg in de auto zit.
medicatie is geen optie, dat betekend een echtscheiding, want ik heb nu al verschillende dingen geprobeerd, het enige resultaat was dat ik echt "dodelijk" agressief wordt naar frank(door de rebounds) en het paardrijden is helemaal een ramp!
Ik heb mijzelf wel ingeschreven bij de sokkenwasrit!! ik ga het gewoon doen!! En heb lotte die mij wil helpen(alvast heel erg veel thnx lotte!!) dus dat gaat echt helemaal goed komen!!
Ik vind het alleen maar leuk San, wil er al jaren eens bij zijn, en Luna is gewoon nog te jong. Punt. (Daar hebben we het geduld Leo ) Wachten tot volgend jaar dus. Dus een win-win situatie
precies en het voordeel voor mij is dat jij weet hoe een tinker denkt en ik heb soms het idee dat een tinker soms zo anders is dan een ander paard.. Tegen king kan je niet zeggen mijn wil is wet en je doet wat ik wil en wel nu, dan vlieg je door de lucht of hij rent naar huis..
Nou, mijn wil is wel wet hoor, alleen moet je dat niet zeggen zo, gewoon om de tuin leiden. Niet naar rechts? Nou, dan gaan we toch drie keer links, komen we er ook
ja pcies, je wil is wel wet, maar het gaat om de manier van vragen.. als je het king dwingt, dan gaat ie dus er tegen in, vraag je het aan hem, doet ie het ook
Ga Luna eens onterecht slaan, die mept terug hoor Maar als ze een duidelijk waarschuwing heeft gehad dan druipt ze na een tik braaf af. Gelukkig is dat zelden nodig. Maar het gaat idd heel vaak om de manier waarop, alleen je houding kan al zoveel doen.
Onterecht slaan doen we niet aan Geen idee wat dan de reactie is trouwens. Het is ook een stukje natuurlijke dominatie. Teveel daarvan hebben is ook niet goed trouwens, ik heb dat wel een beetje, waardoor het met sommige paarden echt niet klikt en ook nooit zal klikken.
Maar je hebt nog 3 maanden de tijd (om conditie op te bouwen en trailerladen te oefenen). Trouwens, er is ook een stapgroep, die doet echt alleen maar stappen.
Andrea, in 3 mnd krijg je het wel voor mekaar om Jaron goed de trailer o te krijgen hoor met de juiste begeleiding.
flowerstreet
Geplaatst: 07-02-12 21:39
ik ben wel de laatste die een paard slaat ik heb in 4 jaar tijd mijn mac een keer een tik op de neus gegeven toen was ze ook echt stout . inderdaad alles de klik er niet is vergeet het maar
Ik heb Luna aan het begin een paar keer echt flink aangepakt, ze maakte me echt hopeloos. Ik kon er niks mee, vast staan heeft me drie halstertouwen gekost, uit de wei halen (nog geen 100m) koste me meer dan een kwartier, ze verzette geen stap, stond me alleen maar uitdagend aan te kijken. En dan had ik haar in beweging, vloog ze alle kanten op behalve de goede. Terwijl ze alles gewoon netjes geleerd had bij de vorige eigenaresse. Zelfde verhaal met voetjes geven, dat vertikte ze, terwijl ze het toen ik ging kijken prima kon. Maar ik heb ook een paar tikken terug gehad, dus maar over gegaan op andere methode's. En nu kan er een heleboel, van beide kanten. Maar ik ben degene die uiteindelijk de grens bepaald, en dat weet ze en respecteert, daar hoef ik zelden over in discussie.
Aah, kom op Mara, zo ken ik je niet, gewoon oefenen. Kom je eerst maar een keer hierheen T kan best dat hij er ineens zo oploopt hoor, het gevoel ligt toch wat anders dan wanneer hij net verkocht is he.
O dat klinkt echt superleuk zeg! Helaas heel ver weg voor mij, en 'we' hebben maar een echte tinker, de andere is 3/4 dus als het zou kunnen zou de eigenaresse zelf niet kunnen meerijden.
Misschien dat ik wel zonder paard kan komen. even kijken hoe het zit met OV erheen. Klinkt namelijk wel errug leuk.
O haha oke. Ik weet niet of het te regelen valt, het moet natuurlijk haar het leukst lijken, zij is de eigenaar haha. Wie weet. Het is alleen zo ver weg, dat is dan weer zo jammer. Dus ik denk dat het helaas niet mogelijk is voor ons. Er is geen mogelijkheid tot paarden huren daar?
Die vraag krijg ik meer Nee zou zo snel geen plek weten in de buurt waar je kan huren. Heb er misschien 1 beschikbaar, maar dat weet ik pas kort voordien. We hebben wel stalling beschikbaar, voor de mensen die het niet op 1 dag willen doen.
Ten eerste ga ik niet mee om te stappen , Als ik naar het strand ga, wil ik galopperen En in 3 maand klaar stomen zou ook nog lukken. Trailer laden oefenen zou ook nog lukken, maar ik ga nooit de begeleiding vinden die me kan rijden,en ik ook nog een dag zoet kan houden in zld Maar ik hoop volgend jaar zelf e achter b te hebben, dat scheelt zoveel!
Ja dat galopje is ook heerlijk, op dat strand! Eigenlijk doet 80% van de groep daar aan mee Dan moet je er een weekendje van maken en iemand vinden die je dan kan droppen bij het bevrijdingsfestival de dag ervoor in Vlissingen