Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Die hebben van die enge hoorns... 
Blanche is een kruising met een Belgisch witblauwe (vind ik niet zo mooi, maar vlees is wel lekker
) 

Het enige wat ik niet kan eten is koeientong. Dat is me iets te tastbaar / duidelijk herkenbaar. Mijn oma is er gek op, maar ik ril altijd als ik dat ding bij ons in de diepvries zie liggen (wij bewaren het omdat zij geen grote diepvries heeft, ze eet het meestal rond kerst op).
Ze kan in een open stal binnen schuilen / slapen als het te koud is. Heeft een lekker rustig en vrij en fijn leventje
Volgend voorjaar, of het jaar erop (pa twijfelt of hij er nog een kalf uit gaat halen) gaat ze naar de slacht.
Ze hebben een leven als god in Zeeuws Vlaanderen waar menig dier voor zou tekenen, en daarna gaan ze de diepvries in, niks stressen met veel andere koeien hutjemutje, maar gewoon rustig en vlot. 
oid

Maar ik zou dan eerder voor een melkkoe gaan, die zijn nl wat meer mensmak en gewend daaraan. Er zijn mensen die ook echt op koeien rijden en er mee springen ook 
) en daarna ín de wei gesprongen, uit de wei, over het terras een hut gemold, weer in de wei gesprongen...
En sowieso, nadat Cassie geboren is, hebben we dr weggedaan, ze was te gevaarlijk op stal (gebruikte haar horens ook)
Is hele mooie wei
Niet zo heel groot, maar wel veel bomen en gras. Je ziet op de achtergrond bij de graas / loopfoto's ook de fruitbomen die Dewi graag mag rammen