[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pellie

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 20:44

genoeg liefde om je heen dus, zou mooi zijn als dat genoeg is! er komt zo vaak wat anders aan te pas, peuten en pilletjes... maar als dat niet hoeft is het mooi!

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 20:49

Oh lekker kipcordonbleu’s! Gefeliciteerd met de trouwdag van je ouders mazzel

Pel voor de nieuwe loonwerker!

Peeto

Oh sox, lekker aan de hutsekluts Venkel of bleekselderij heb ik nog nooit gemaakt. Het is spitskool geworden, mjam! Spruitjes is t enige van groente wat ik echt nooit zal maken, vind ik bar smerig.

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 20:56

Sox, kan me indenken dat het inderdaad knijpen is..... Vervelende toestanden allemaal.....

Peet :

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 20:57

Pellie schreef:
genoeg liefde om je heen dus, zou mooi zijn als dat genoeg is! er komt zo vaak wat anders aan te pas, peuten en pilletjes... maar als dat niet hoeft is het mooi!

nou daar zit ik nu ook aan vast hoor.
morgen moet ik weer naar de GGZ voor me medicijne
ik wil ze niet maar moet ze wel slikken anders komt de angst en paniek terug

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 20:58

Niet echt goed bijgelezen, maar ik leef nog hoor

Kreeg vandaag een telefoontje van de oudste dochter van Jean... m'n cadeautje was binnen en ze was er zeker blij mee zo te horen :D

Vandaag de peerden geborsteld, ze zijn vanochtend ge-ent. Nuja.. Snowdon geborsteld en met Uk geworsteld Zaten wat klitten (door de diarree die ik de laatste tijd niet weg had gekregen dmv wassen of poetsen) tussen zijn achterbenen en die moest ik weghebben...

Maar de diarree is weg, ben benieuwd of het nu ook wegblijft.

Sox en Peet: En voor degenen die het nodig hebben uiteraard!

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 21:12

dankje leon

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 21:23

Hou je taai Peetorlan, en neem die meds nou maar, soms heb je iets nodig om je er doorheen te slepen. Jarenlang angst om mijn moeder te verliezen (ze verhuisde naar Luxemburg om van haar
vervroegde pensioen te gaan genieten, binnen 6 mnd had ze borstkanker, ze is 12 jr later overleden, mrt 2003) heeft mij een snelwegfobie opgeleverd, waar ik nu niet de energie voor heb om te lijf te gaan. Doorgaan met leven, maar vooral zoveel mogelijk genieten van de beesten, de natuur en het vastleggen ervan (fotografie) hebben mij er een heel eind bovenop geholpen. Ik probeer me niet meer druk te maken om onbelangrijke mensen en dingen, en dat gaat behoorlijk goed. Mira erbij is ook weer een extra verreiking van 't leven. Wat ik wil zeggen is GENIET zo veel mogelijk. Herstel kost tijd.

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 21:24

Thanks Leon. Sox ook aan de dunne

Peetorlan: ik weet niet waar die paniekaanvallen bij jou door komen maar waarschijnlijk door stress. Ik heb ze 's-nachts gehad toen ik mijn burnout had. Ze zijn overgegaan toen ik in de Ziektewet kwam en rust kreeg. Angstaanvallen (hyperventilatie) had ik in de aanloop er naar toe héél vaak, vooral in de auto (file, en dat dus iedere dag naar mijn werk) en supermarkten (wachten aan de kassa). Dit heeft zeker 5 jaar geduurd. Misschien dat therapie er je vanaf kan helpen. Je komt er in ieder geval vanaf, denk niet dat het voor eeuwig zoals nu zal zijn!

Wat ik eraan overgehouden heb zijn hartkloppingen. Een heel gejaagd gevoel. Ik ben dan ook op eigen verzoek aan de beta-blokkers gegaan en slik sinds die tijd 1 capsule per dag. Soms heb ik ze nog maar dat is dan volgens mij te wijten aan gewone koffie (ik heb zelf altijd caféinevrije) of te druk maken. Soms ben ik heel gejaagd als ik ga rijden maar zodra ik bij Sox ben gaat het over. Op dat moment besef ik het niet maar als ik thuis ben denk ik verrek, het is over. Het gaat eigenlijk al over bij het poetsen of opzadelen en zeker tijdens het rijden. Alles heeft (bij mij) met je geest te maken. Ontspanning, afleiding, ik weet het niet.
Ik vraag me af hoe dat bij jou werkt?

Jellie, je moet echt eens wat andere groentes proberen! Het is zo zonde dat deze groentes zo weinig gegeten worden en ze zijn zó lekker en makkelijk klaar te maken. Eén knolletje venkel per persoon is voldoende. Stronje eraf, in dikke plakken, 15 minuten koken en ik doe er dan een roomsausje overheen maar dit hoeft niet! Lekker, het heeft een beetje anijssmaal. Het groen dat eraan zit kun je fijnsnijden en eroverheen strooien. Supergroente! Bleekselderij ook heel makkelijk, stukjes snijden, 15-20 min koken en smullen. Ook heel lekker rauw bij gourmet of fondue, of zó.

Nou, dit was Soxjes kookrubriek
Mijn eigen huts was wel lekker maar de speklapjes veel te hard gebakken, niks aan.

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 21:35

Afbeelding

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 21:38

Peetorlan - balen zeg dat je je zo voelt. Praat er maar veel over hier, is niet erg, wij helpen je wel, dat lucht op en dan zet je het voor jezelf op een rijtje en krijg je meer rust van binnen.

Heb 9 jaar in de psychiatrie gewerkt en heb veel gezien helaas, komt vaak door vereenzaming en het opkroppen van problemen, trek maar aan de bel hoor, gooi het eruit, praten, praten, praten en nog eens praten, daar zijn wij hiervoor toch dames en heer?

Jellie - leuke kerstlemmie
Laatst bijgewerkt door Knollehollen op 19-12-05 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 21:38

Oh sox, dat moet ik dus ook echt eens proberen. Klinkt smakelijk!
We ontdekten net dat ons huisje op internet te koop is gezet Beetje mixed feelings

Edit: http://www.hofstedemakelaardij.nl/start.asp en dan bij nieuw in ons aanbod. Rivierdijk 830. Is wel een zooitje binnen Gelukkig maakt ze na de kerst nieuwe foto's Kijken of we al op Funda staan.....

Edit2: whaha mijn tuinbank staat ook op de foto. Die staat nog binnen vanwege visite.. Op funda staat t nog niet...

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 21:41

Bedankt voor de
Na de hele dag in bed te hebben gelegen heb ik toen Peter thuis kwam mezelf en de honden in de auto gehezen; kon merken dat Peter geen zin had om mee te gaan, maar ik had nog wel een klusje voor hem (bed verschonen).
Heenweg ging redelijk, stront ruimen niet echt, Koot heeft me even psychisch op moeten vangen toen ik een zwakte jankbui kreeg, uiteraard bleef hij braaf staan, ondertussen ging prinses Mira de schone stal in om eens uitgebreid aan haar benen te gaan liggen knagen, daarna ging ze even een paar seconden compleet ontspannen op haar zij liggen. Zo mooi hoe die meid zich thuis voelt
Op de terugweg ben ik een keer gestopt, zo misselijk was ik. Thuis aangekomen wachtte er een vers bed op me, Peter is brrraaaafff. Voel me een stuk beter, zolang ik maar horizontaal blijf met 't laptoppie. 't Is trouwens puur hormonaal, soms 1x per mnd, soms 1x per 2 mnd, en dan 1 of 2 dagen.
Laatst bijgewerkt door KootMiraDrum op 19-12-05 21:47, in het totaal 2 keer bewerkt

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 21:44

Heerlijk dat je bij je paardjes bij kon komen Fk. En aan Peter heb je een goeie

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 21:47

Oef, heavy stuff die hormonen van Fjordkootje

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 21:50

NikitaGoGo schreef:
Heb 9 jaar in de psychiatrie gewerkt en heb veel gezien helaas, komt vaak door vereenzaming en het opkroppen van problemen, trek maar aan de bel hoor, gooi het eruit, praten, praten, praten en nog eens praten, daar zijn wij hiervoor toch dames en heer?

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 21:50

Het grappige is dat hij op zo'n dag heel lief de meest stinkende avondmalen maakt; dit keer pasta met saus en meeeegaveel knoflook, en dan teleurgesteld zijn als ik niets eet

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 21:52

Indezz schreef:
Oef, heavy stuff die hormonen van Fjordkootje

En dan waren de emotioneelste momenten nog weggedrukt door de teunisbloemoliecapsules. Anders had ik die met de migraine gehad. Blerghhhh.

Geinige KerstLemmyteck!!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 22:04

*hmz* pittig FK

peet ook nog een

jell wat een ontzettende sweety kaart van lemm.... wordt op slag verliefd *zucht*

mooi húske jell, jammer dat de buitenfoto's donker zijn maar huis komt er goed uit!

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 22:07

Hihi Thanx pel! Lem doet mijn hart ook vaak smelten.
Foto's van de tuin zou ze ook nog opnieuw maken want het was al redelijk donker toen ze kwam. Al is t niet zo erg want er staat nu nog best wat onkruid. Van t weekend eerst even wegblazen

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 22:13

haha ik zie je al gaan, daar kun je ook goed mee rocken, alsof het een gitaar is

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 22:16

Pellie schreef:
haha ik zie je al gaan, daar kun je ook goed mee rocken, alsof het een gitaar is

Ik ga maar eens mijn tanden poetsen. Voor t eerst sinds jaren met een gewone borstel. Mijn electrische heeft t gisteren echt begeven. Ik poets altijd zo hard
Zal wel even wennen zijn. Maar voor t weekend geen tijd om een nieuwe te halen.

Jan heeft lekker op Flan gereden. Ze liep goed en was ook erg braaf. Hij had spoortjes omgedaan om haar even attenter te maken. (niet om te blijven prikken) Paarden op stal zijn vrij slomig en hangerig op t moment. Bij jullie ook?

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 22:20

Zo laat (nou ja laat...?) op de avond nog even een mededelinkje van mijn kant:

Ook in Noord Brabant hebben we sinds vandaag een verkooppunt voor de TinkerBrok!
Kijk snel op www.tinkerbrok.nl voor de adres gegevens van het nieuwe verkooppunt.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 22:28

buiten het rhino gebeuren om heersen er zowiezo veel verkoudheden en aanverwante symptomen in het land zei mijn DA laatst.

kijk je uit jell, dat je geen spierpijn krijgt nu?

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 22:42

Zoo wat veel bijgekletst!!!
Annemarie doe je wel voorzichtig met jezelf???
Peetorlan fijn dat je wel begrip in je omgeving hebt.
FK ook beterschap!
Jellie leuke Lemmyfoto!!!
Verder weet ik het effe niet meer.
Ik heb gewerkt, ben nu bekaf, en heb nag wel heel rustig aan gedaan. Gelukkig stagiaire die alleen kan draaien meegelopen dus ook even wat kantoorwerkzaamheden kunnen doen.
truste

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 22:45

Mooie en leuke foto Jellie! Wil wel horen als je groente klaargemaakt hebt.....controle

FK, je hebt wel een goei een Peet, hijst je in auto, brengt je naar peerd en dan ook nog koken op de koop toe!!! En jij maar jankuh

Ik heb geen praatpaal. Dus jullie moeten het af en toe me doen Aan ex had ik ook niet veel, zei ja en amen. Ook van kindsafaan beetje een pantser om me heen getrokken, heeft mijn zus ook. We proberen onszelf zo te redden en worden er alvast middelbaar mee, haha.
Zij heeft wel heel ander leven, inmiddels 2e leg van Amerikaan en fulltime kostwinner. Hij enorm claimend en (vind ik) blaaskaak. Kind (3) had ruzie op peuterzaal en hijbemoeide zich er natuurlijk mee, moesten ze op gesprek komen. Hij op werk bij voormalig Van Gend&Loos (DLG?) ruzie met Islamitische mensen. Dreigen met ontvoering van hun kind en hij met doden vrouw of ouders. Ik mailde zus dat hij ook grote bek moest houden, einde mailing met zus. Twee weken geleden. Twee jaar geleden heb ik oudjaar met ze gevierd en ik werd helemaal gek van die vent. Vóór doodstraf en wapens, volgens hem is een wapen noodzakelijk, nou ja, iig in Amerika. Ik kan niet tegen dat soort praat hoor. Dus nu is zus ook beledigd. Ik kàn gewoon niet meekletsen als ik het ergens niet mee eens ben. Hij is erg dominant en ontzettend beschermend t.o.v. hun kind. Hij wilde eerst ook niet dat ie op peuterspeelzaal ging i.v.m. ziektes e.d. Creep vind ik 't. Ik praat nu lekker van me af...scheelt me weer om nar een therapeut te gaan