Zijn ene oog komt mooi uit hier, zie je het blauw er een beetje in
Mooi snorretje
jorretje
Geplaatst: 03-03-14 22:48
Geweldige snor hierboven! Bandit heeft een hoog kwijlgehalte haha. hup hup mama ook in draf! Onwijs schattig die foto's! Tja fotomeetings, zelf geen ervaring mee. Ik kan zelf best aardige plaatjes schieten met de (ook best aardige ) camera, maar ik zie vaak zúlke gave fotoshoot-foto's langskomen... Snap heel goed dat je dat dan ook wil en dan sta je er zelf ook eens op he .
Leuk hoor, zo'n dagje wedstrijd met moeder en dochter Leuke foto's!
Ah wat een mooi snorretje
Hier gaat het erg goed met de paardjes bij elkaar, langzaam begint het meer te wennen. Hopelijk is na morgen de carnavals herrie ook weg, dat zouden de paarden niet erg vinden.
Zo vandaag Jack zijn staart maar eens in een emmer zwieren terug dat dat ook terug netjes is, die is erg goed aan het verharen als het zo door gaat zie je over een maand amper nog verschil tussen het geknipte deel en het ander deel .
Ook gaan rijden waarschijnlijk 'm nu eens eerst eten gaan geven en zelf wat eten dan beginnen aan die staart .
Oh leuk dat Bonnie zo goed went Drogan mag ook al met de rest mee eten nu, die mannen zijn een stuk makkelijker dan de merries bij ons zijn.
Straks met broertje rijden! Ben benieuwd, hij gaat op Cheyenne dus dat kan niet mis gaan. Vooral als ik met Chihiro mee ga. Nu alleen de zadels meeslepen uit huis naar stal omdat we wegens diefstal gevaar alles nu binnen hebben liggen. En westernzadels zijn niet bepaald licht Maar heb er zin in, het is heerlijk weer vandaag! Fijne middag aan iedereen
Kan ik geloven mijn zadel ligt ook lekker veilig binnen nu, zou niet willen buitenkomen dat alles weg is. Dan maar slepen maar kan geloven dat een westernzadel veel weegt, ik heb de boomloze versie dat valt nog mee maar de leren versie zou ik echt lange armen van krijgen als ik dat naar buiten moet slepen
Mijn billy cooks zijn toch wel zwaar. M'n big horn is wat lichter, is ook een roundskirt. Soms had ik ook liever zo'n klein engels zadeltje!
Vandaag met mn broer gaan rijden, voor hem de eerste keer buiten, 4 of 5e keer uberhaupt op een paard, ging goed. Cheyenne was super braaf, auto-pilot aan en karren maar. Chi heeft de hele rit zo'n soort half stap-half drafje gelopen, die had echt te veel energie. Maar broertje durfde maar een stukje te draven en Chi had wel zin in een sprintje maar kon haar energie dus niet goed kwijt. Gek paard, maar wel een brave. Ben zo trots op mijn meisjes.
Nee ondanks dat de zadels zwaar zijn toch geen engels zadel meer voor mij, western model ook als is het boomloos zit veel beter dan die engelse zadels.
Super dat het goed ging vandaag met je broer!
Hier Jack zijn staart gewassen en eens wat modder vanaf gespoeld, gene dat ik er niet afkreeg met gewoon kammen is nu ook een groot stuk er af . Die verhaart nu ook volle bak
SIEMxFUNNY
Geplaatst: 04-03-14 18:16
Westernzadels kunnen idd érg zwaar zijn.
Ik twijfel nu tussen een WOW en van Rijs laten komen, en zo verschillende zadels uit te proberen. Lastig, want zijn beide 2 verschillende opties.
Op zich wel goed, eet drinkt en mest goed. Ze gaat nu eigenlijk pas symptomen van de maagzweren laten zien. Volgende week terug op controle. Maar ze heeft een flinke klapper te verwerken.
tinker_sally
Geplaatst: 04-03-14 20:55
Stille meelezer meld zich Lees wel mee, maar het is hier nogal hectisch. Mijn moeder heeft 2 weken geleden haar enkel gecompliceerd gebroken en haar spaakbeen. Ze is vorige week geopereerd en moet naar verwachting zeker wel 8 weken in het gips zitten. Helaas schiet Sally hier door doordeweeks er bij in. Probeer zoveel mogelijk met haar te doen. Maar thuis is er ook genoeg te doen. De weekenden reserveer ik wel echt voor haar. Zo hebben we beiden afgelopen zaterdag voor het eerst kennis gemaakt met lange lijnen. Wat is dat leuk om te doen. http://youtu.be/5WxL2-ccFoE
En afgelopen zondag buitenrit met stalgenoot gemaakt. We hebben bijna de hele rit voorop gelopen weer een hele overwinning voor ons. Op het eind lagen we beiden bijna in de watergang maar allee. Mevrouw sliep half en links van haar vloog er een aalscholver over het water weg, dus ze spurt naar rechts. Maar daar was de watergang. Kreeg haar gelukkig op tijd weggedraaid. Ze was vond ze zelf doodop terug bij stal Ze was zo moe dat toen ze nog even mocht grazen op de wei, ze zo tegen de stroomdraad opliep en een optetter kreeg
Het circle y westernzadel dat ik voor haar had. Woog met singel en pad 17 kg. Vond het toen ik het zag nog tegenvallen. Het leek altijd dubbel zo zwaar. Ik heb het zadel maar even gehad. Zweer nu bij mijn wintec dressuurzadel. Nooit gedacht dat ik dat ooit zou zeggen
Wat vervelend van Whisper allemaal _Patrick_ hopelijk is ze weer snel de oude.
Gelukkig poept ze al goed nu, komt wel helemaal goed, niet? Gelukkig maar, koliek is zo'n stiekeme gemenerik voor de paarden zeg. Ik let nu altijd extra goed op, had het zelf nooit meegemaakt en zo zie je maar in een keer eigen paard ook koliek.
Paard van bazin op het werk is afgelopen weekend overleden aan koliek. Beestje was iets van 9. Gister lag hij onder een zeil aan de weg, en vandaag is hij opgehaald. Vind dat altijd zo'n naar zicht.
Ik hoop echt dat ik nooit koliek mee maak met Sally.
J_E
Geplaatst: 04-03-14 22:19
Oh gatsie, echt niet. Vreselijk die dingen!
M'n man is vanavond niet thuis. Heb nog niet echt wat nuttigs gedaan
Mijn voer is bijna op en voerde eerste aveve (boerenbond) voer. Nu omdat ik 0,0 weet wat er inzit wil ik stoppen met dat voer (zie verder ook geen effect bij paard ervan). Ik voer als suplement marstall force en bij die zie ik wel veel effect enkel jammer genoeg maar 2 verdelers in dit land tegen de Nederlandse grens. Suplement laten opzenden lukt nog maar een zak van 20kg niet.
Dan vond ik equifyt interessant maar zit haver in de nature base en ik heb geen behoefte aan haver hier. Cavalor lijkt me ook prima maar hoe staan jullie daar over ?
Care4live is ook goed maar vind ik veel te duur eigenlijk...