[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sofietje0802

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:02

Lieve Jaron-puppy!! Ze kunnen soms zo lekker knullig staan he?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:13

Thanks sofie. ja lekker puppy hoofd he. en dat terwijl hij toch 5.5 is.

lot hij lijkt inderdaad. Maar nog meer op jaron zijn volle broer marcow zal van hem vanavond even een foto zoeken.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:38

HijadelaLuna schreef:
De term Drumhorse betekent letterlijk paukenpaard. Tegenwoordig is in mijn ogen die betekenis een beetje weg en is het iets wat in mijn ogen tussen Tinker en een grotere koudbloed in hangt. Links naar de site vh stamboek: http://www.gcdha.nl/

Wat gaaf zeg een drumhorse. Vind het echt mooi die maat :9

Bommeltje_ schreef:
En dit is mijn verkoop missie :

Mijn missie is het toegankelijk maken van sjieke, mooie en kwalitatief goeie ruitersport artikelen die normaal
alleen bedoeld zijn voor Warmbloed paarden.
De producten zijn milieu en diervriendelijk en zijn vooral paard vriendelijk.
Wij staan voor een eerlijk paardenrecht en verkopen dan ook alleen producten die op een eerlijke manier bij het paard inwerken.
De artikelen stralen rust, warmte en comfortabiliteit uit en zijn veel al van diervriendelijke schapenwol en nep leer van goede kwaliteit gemaakt.
Wij verkopen veel boomloos en bitloos harnachement en stimuleren het gebruik daarvan.
Wij staan met onze koudbloeden ruitersport zaak voor een fijne samenwerking tussen ruiter en paard.

wat vinden jullie daarvan :)?

Ik zou persoonlijk het dikgedrukte veranderen.. zijn staat 2 x in de zin.
1e regel is net of je op oorlogspad bent :P ik zou er iets van mijn streven of mijn doel er van maken.. ook sjieke zou ik een ander woord voor zoeken.

Mallow schreef:
Afbeelding

Winterhaar!

Afbeelding

<3

Dat stipje :+:

Diaz schreef:
Je kan veel zeggen.. maar Diaz is het afgelopen jaar echt volwassener geworden <3

2011
Afbeelding

2012 (nu)
Afbeelding

Vind haar nu 'puppy' af. echt een Dame <3

Tamadine schreef:
Sorry moet ff mn verhaal kwijt. Net schrik van mn leven gehad:

Vanmorgen op het land liepen er allemaal schapen los in de polder die over de sloot/ijs liepen van land naar land. Nadat ik weg was zijn ze waarschijnlijk dus ook bij ons op het land gekomen. Toen werd ik gebeld, je paard loopt los op de weg. (ze zijn dus de schapen achterna gegaan toen die weer verder gingen lopen over het ijs) Dus ik en eigenaresse land M heen gegaan. is Mona zelfs door het ijs heen gezakt. Dr achterbenen en staart tot de staartwortel waren nat en waarschijnlijk heeft ze een hele strijd geleverd om eruit te komen, want dr hele hals was zeiknat van het zweet.
Wij weer naar huis lopen, paarden op zo een manier lopen alsof er niets gebeurd is. Mona dapper voorop lopen. Pffff moet er niet aan denken als ze niet uit de sloot had kunnen geraken zeg. Niet goed voor mn hart dit.
Paarden staan nu voorlopig dus maar weer alleen in de paddock, die is volledig afgehekt. Vanwege de harde grond konden we ook geen prikpaaltjes plaatsen om de sloot af te hekken. Maar goed....
Pffff, het dringt nu allemaal ff helemaal door. Wat had er wel niet kunnen gebeuren....

jeetje dat is schrikken zeg.. maar goed dat ze er nog is :(:)

Bommeltje_ schreef:
Ik ben Vrijdag naar war horse geweest dat is echt de mooiste paarden film ever ik moest echt huilen!

ja die was echt prachtig mooi. ook voor de niet paardenliefhebber is het een prachtig verhaal. Wat een mooie muziek en film kwaliteit..

Inney schreef:
Ja he :j Hij krijgt ook steeds meer witte stipjes. Ken hem nu een half jaar ongeveer, en de stipjes lijken met de dag meer te worden!

edit: Als je goed kijkt zie je ook dat hij stipjes bij zijn oogleden heeft!

Welkom :D

marjootje schreef:
Hebben jullie tinkers allemaal een snor?????
Nino had hem toen ik hem kocht, zo mooi, ene kant wit, andere kant zwart, maar na 2 weken was hij hem kwijt, dus nu geen snor meer......... :n
Heb ook geen idee waar hij hem gelaten heeft..............begon al te denken dat het een plak snor was, was van de ene op de andere dag helemaal weg....... :D

Dana heeft er eentje. Een kleine (gelukkig)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:38

HijadelaLuna schreef:
De term Drumhorse betekent letterlijk paukenpaard. Tegenwoordig is in mijn ogen die betekenis een beetje weg en is het iets wat in mijn ogen tussen Tinker en een grotere koudbloed in hangt. Links naar de site vh stamboek: http://www.gcdha.nl/

Wat gaaf zeg een drumhorse. Vind het echt mooi die maat :9

Bommeltje_ schreef:
En dit is mijn verkoop missie :

Mijn missie is het toegankelijk maken van sjieke, mooie en kwalitatief goeie ruitersport artikelen die normaal
alleen bedoeld zijn voor Warmbloed paarden.
De producten zijn milieu en diervriendelijk en zijn vooral paard vriendelijk.
Wij staan voor een eerlijk paardenrecht en verkopen dan ook alleen producten die op een eerlijke manier bij het paard inwerken.
De artikelen stralen rust, warmte en comfortabiliteit uit en zijn veel al van diervriendelijke schapenwol en nep leer van goede kwaliteit gemaakt.
Wij verkopen veel boomloos en bitloos harnachement en stimuleren het gebruik daarvan.
Wij staan met onze koudbloeden ruitersport zaak voor een fijne samenwerking tussen ruiter en paard.

wat vinden jullie daarvan :)?

Ik zou persoonlijk het dikgedrukte veranderen.. zijn staat 2 x in de zin.
1e regel is net of je op oorlogspad bent :P ik zou er iets van mijn streven of mijn doel er van maken.. ook sjieke zou ik een ander woord voor zoeken.

Mallow schreef:
Afbeelding

Winterhaar!

Afbeelding

<3

Dat stipje :+:

Diaz schreef:
Je kan veel zeggen.. maar Diaz is het afgelopen jaar echt volwassener geworden <3

2011
Afbeelding

2012 (nu)
Afbeelding

Vind haar nu 'puppy' af. echt een Dame <3

Tamadine schreef:
Sorry moet ff mn verhaal kwijt. Net schrik van mn leven gehad:

Vanmorgen op het land liepen er allemaal schapen los in de polder die over de sloot/ijs liepen van land naar land. Nadat ik weg was zijn ze waarschijnlijk dus ook bij ons op het land gekomen. Toen werd ik gebeld, je paard loopt los op de weg. (ze zijn dus de schapen achterna gegaan toen die weer verder gingen lopen over het ijs) Dus ik en eigenaresse land M heen gegaan. is Mona zelfs door het ijs heen gezakt. Dr achterbenen en staart tot de staartwortel waren nat en waarschijnlijk heeft ze een hele strijd geleverd om eruit te komen, want dr hele hals was zeiknat van het zweet.
Wij weer naar huis lopen, paarden op zo een manier lopen alsof er niets gebeurd is. Mona dapper voorop lopen. Pffff moet er niet aan denken als ze niet uit de sloot had kunnen geraken zeg. Niet goed voor mn hart dit.
Paarden staan nu voorlopig dus maar weer alleen in de paddock, die is volledig afgehekt. Vanwege de harde grond konden we ook geen prikpaaltjes plaatsen om de sloot af te hekken. Maar goed....
Pffff, het dringt nu allemaal ff helemaal door. Wat had er wel niet kunnen gebeuren....

jeetje dat is schrikken zeg.. maar goed dat ze er nog is :(:)

Bommeltje_ schreef:
Ik ben Vrijdag naar war horse geweest dat is echt de mooiste paarden film ever ik moest echt huilen!

ja die was echt prachtig mooi. ook voor de niet paardenliefhebber is het een prachtig verhaal. Wat een mooie muziek en film kwaliteit..

Inney schreef:
Ja he :j Hij krijgt ook steeds meer witte stipjes. Ken hem nu een half jaar ongeveer, en de stipjes lijken met de dag meer te worden!

edit: Als je goed kijkt zie je ook dat hij stipjes bij zijn oogleden heeft!

Welkom :D

marjootje schreef:
Hebben jullie tinkers allemaal een snor?????
Nino had hem toen ik hem kocht, zo mooi, ene kant wit, andere kant zwart, maar na 2 weken was hij hem kwijt, dus nu geen snor meer......... :n
Heb ook geen idee waar hij hem gelaten heeft..............begon al te denken dat het een plak snor was, was van de ene op de andere dag helemaal weg....... :D

Dana heeft er eentje. Een kleine (gelukkig)

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:08

King staat op ijzers om een scheur eruit te laten groeien maar na bijna een half jaar is er nog steeds niets veranderd.
Heb een keer al onder een plaats gelegen die zich liet vallen omdat ie met vechten niet los kwam.

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 15:07

@Jolandaa_ haha op oorlogspad :'0 nee je hebt wel gelijk ja! ik zal het aanpassen :)

Aah leuke Jaron! ik wil hem wel snel een keertje zien hoor :)

Vandaag Pride zijn mok weer behandelen en lekker een lang stuk wandelen :)

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:59

Ik heb nagevraagd wie bonita's vader is, even wachten op antwoord :D
Xaffier, Jade en Bonita hebben alledrie geen deken op. Of Bonita een snor heeft weet ik trouwens niet, Xaffier iig wel :')

Ik wil ook nog erg graag naar warhorse! Wel aan te raden dus? :D

Ik dacht altijd dat een drumhorse kruizing shire of clydesdale was?

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 17:39

Bonita's ouders staan trouwens als onbekend op papier, helaas!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:14

Bommeltje, dat komt binnenkort goed.
Ik ben ook erg benieuwd naar Pride, maar creperen in de sneeuw willen we beiden niet toch :P

flowerstreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:30

van mijn merrie is ook de stamboom niet bekend
komt uit Engeland bij tom price denk ik

eszsie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:44

Inney schreef:
Ik dacht altijd dat een drumhorse kruizing shire of clydesdale was?

Is idd de meest bekende kruising maar hoeft niet.

Ik zit met mezelf in dubio, willow had een deken op maar die heb ik snel weer af gedaan omdat hij het veel te warm had. Nu is het mij al een paar keer opgevallen dat hij staat te rillen in zijn stal...

Ik heb hem natuurlijk gelijk flink wat te eten bij gegeven ( mochten best een extra voerronde houden op de manege)

Maar nu ben ik aan het denken of ik toch de deken weer op zal leggen..

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:40

Het is het een of het ander, deken op deken af heeft geen zin.

sofietje0802

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:44

Werd het rillen toen minder?? Na het eten?
Misschien nog meer hooi voeren?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:44

Inderdaad, deken eenmaal op, niet meer eraf halen of definitief aflaten. Desnoods een dunnere deken dan.

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:45

ff ego berichtje hoor!
ik heb weer zo'n last van mn adhd.. waarom moet ik overal over doordenken, doomsenario's maken en dat soort dingen.
King vond met wandelen vandaag een man die in de heide liep heel eng, daardoor liep ie wat te drammen en wilde er vandoor gaan, maar bleef wel redelijk bij mij.
eenmaal terug in het bos, een paar stappen aan de hand gedraaft en daar was meneer weer helemaal rustig en bedaard..
Wat spookt er dan weer door mn hoofd: dadelijk gaat ie helemaal flippen als ik erop zou zitten, dan vliegen we over die heide heen en kletteren we over de weg.. en verongelukken we nog een keer.
maar ik weet ook dat meneer nog nooit zoiets geflikt heeft bij mij. hij is er bij 1 iemand vandoor gegaan en bij diezelfde heeft hij ook een paar keer gebokt. Bij een ander meisje is hij er in de bak vandoor gegaan al bokkend. en bij mij heeft hij nog nooit gebokt, nog nooit er vandoor gegaan en nog nooit lelijk gedaan.
Maar waarom kan ik dan dat stomme gevoel niet los laten dat king bij mij dit niet zal flikken, omdat ik hem anders rij dan die andere mensen..
dan spookt er ook weer door mn hoofd, moet ik hem anders maar verkopen, maja wat los ik daar mee op, king doet niets bij mij dus waarom zou ik hem dan niet vertrouwen. Wie weet doet een ander paard dat ook.

soms wou ik dat die adhd gewoon een weekje uit kon en ik gewoon durf te ervaren hoe king rijdt en niet zo doormalen en mijzelf een trauma aanpraten..

sorry moest er even uit!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:47

*Geeft Sandra een schop onder dr kont*

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:48

AD(H)D uitzetten, dat lijkt mij ook wel wat 8-)

Ik kan je wel gerust gaan stellen, maar dat helpt toch niet weet ik uit ervaring. Enige wat ik je kan aanraden is dat gevoel negeren. Je zult toch verder moeten leven, en je kan ook in de auto een ongeluk krijgen, van de trap vallen, weet ik veel wat meer. Als het gebeurd, so be it. Je kan beter genieten van zolang er niks gebeurt dan je hele leven bang zijn en dingen niet doen om uiteindelijk voor je sterft te kunnen zeggen dat je je leven hebt gehaald zonder kleerscheuren toch?

Ik ga ff eten maken en daarna verder bijlezen, niet stiekem 5 pagina's erbij kletsen he :P
Laatst bijgewerkt door Caily op 07-02-12 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

sofietje0802

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:49

Sandra1984 schreef:
ff ego berichtje hoor!
ik heb weer zo'n last van mn adhd.. waarom moet ik overal over doordenken, doomsenario's maken en dat soort dingen.
King vond met wandelen vandaag een man die in de heide liep heel eng, daardoor liep ie wat te drammen en wilde er vandoor gaan, maar bleef wel redelijk bij mij.
eenmaal terug in het bos, een paar stappen aan de hand gedraaft en daar was meneer weer helemaal rustig en bedaard..
Wat spookt er dan weer door mn hoofd: dadelijk gaat ie helemaal flippen als ik erop zou zitten, dan vliegen we over die heide heen en kletteren we over de weg.. en verongelukken we nog een keer.
maar ik weet ook dat meneer nog nooit zoiets geflikt heeft bij mij. hij is er bij 1 iemand vandoor gegaan en bij diezelfde heeft hij ook een paar keer gebokt. Bij een ander meisje is hij er in de bak vandoor gegaan al bokkend. en bij mij heeft hij nog nooit gebokt, nog nooit er vandoor gegaan en nog nooit lelijk gedaan.
Maar waarom kan ik dan dat stomme gevoel niet los laten dat king bij mij dit niet zal flikken, omdat ik hem anders rij dan die andere mensen..
dan spookt er ook weer door mn hoofd, moet ik hem anders maar verkopen, maja wat los ik daar mee op, king doet niets bij mij dus waarom zou ik hem dan niet vertrouwen. Wie weet doet een ander paard dat ook.

soms wou ik dat die adhd gewoon een weekje uit kon en ik gewoon durf te ervaren hoe king rijdt en niet zo doormalen en mijzelf een trauma aanpraten..

sorry moest er even uit!

Wel eens van mindfullness gehoord?
Stop de denker!!
Lekker in het hier en nu zijn...
Je kunt op dat moment op je ademhaling letten en ontspannen, laat die gedachten gewoon komen en weer gaan.
Geen aandacht aan geven.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:49

Nou we gaan wel heel hard met zijn allen idd.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:54

Sandra heb je wel eens hypnotherapie gehad? Ik denk persoonlijk dat het misschien wel iets is voor je. Je leert dan een techniek om op dit soort moment weer terug bij je IK te komen dmv een soort hypnose/trance. En dat duurt vaak maar paar min en als je het vaker 'gebruikt'/ doet, dan gaat dat steeds beter. Ik persoonlijk heb er erg veel aan gehad.
Als je vragen hebt dan hoor ik het wel.

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:55

hahaha die schop onder me kont.. kan je die niet echt komen geven.. Frank moet hem maar weer snel geven, maar die sneeuw zorgt ervoor dat ik weer te weinig rij en daardoor weer over alles twijfel..

zou wel fijn zijn ey adhd uitzetten, medicatie zetten het maar even op een laag pitje om daarna die stroom maar ineens eruit te gooien..

maar goed.. morgen komt de hoefsmid of iig zaterdag(hoor ik vanavond/morgenvroeg) en dan kan ik weer een beetje rondstappen op king!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 20:23

wel lastig de adhd, ik kan alleen het advies geven dat je het moet accepteren en er mee moet leren leven. maar dat is voor mij makkelijk praten :(:)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 20:23

Ettenleur is meer dan 100km rijden helaas, als ik in de buurt had gewoond was ik zo bij je langs gekomen :j

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 20:25

Jolandaa_ schreef:
wel lastig de adhd, ik kan alleen het advies geven dat je het moet accepteren en er mee moet leren leven. maar dat is voor mij makkelijk praten :(:)

Maar je hebt wel gelijk. Ik heb geluk dat ik heel nuchter ben, "als er wat gebeurd zien we dan wel weer". Maar ik snap heel goed hoe moeilijk het is voor mensen als Sandra, dat piekeren totdat je erin verdrinkt en twijfelen over alles of het wel "goed genoeg" is vraagt op sommige momenten zoveel van je.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 20:26

Ik heb vandaag bezoek gehad van twee hele leuke meiden *\o/* En een superbrave pony, ik heb EROP door de sneeuw gestapt :D Alles is vastgelegd, ik ben erg benieuwd naar het resultaat :))