[TI] [HK]Waar het hart van vol is loopt de mond van over deel 11.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ellieellende

Re: [HK]Waar het hart van vol is loopt de mond van over deel 11.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 10:14

ah ok, dacht idd wel al zoiets ja...
Maar dan is deze variant toch later toegevoegd? want ook bij ADHD zijn er heel veel verschillende vormen, waaronder ook zonder hyperactiviteit?

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 10:15

Ik ga ff mijn hondje uitlaten voordat alle kindjes met rotjes wakker zijn!

Trea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 10:16

He bah Petra wat een nare afsluiting van het jaar :(:)

Succes Ingrid ik moet ook nog een paar kleine boodschappen doen (of zal ik gewoon de kinderen sturen

Phoe kids al om 6 uur wakker, mogen ze opblijven vananvond?

Wij (Desie en ik) gaan vanmiddag zelf appelflappen bakken, oliebollen ga ik wel gewoon kopen.

Vuurwerk is ook al in huis, alleen siervuurwerk en een paar mooie pijlen steken wij altijd de lucht in met een wens briefje eraan. Ik zal er ook 1 afsteken voor alle lieve bokkers.

Nou ter afsluiting van dit jaar, wat is jullie mooiste moment (als je je naarste moment wil delen mag ook hoor) van dit jaar.
Bij mij staat boven aan de dag dat ik "schoon" verklaard werd en daarna toch wel stiekum de dekking van Niamh en de eerste scan. En tuurlijk zijn er vele mooie momenten geweest waar ik enorm trots op ben, Desie der eerste wedstrijd, Damian die het enorm naar zijn zin heeft op school en trots op men vent ben ik altijd.

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 10:23

Grit schreef:
Sterkte vandaag Petra!

Ellen, heel kort door de bocht staat de H bij ADHD voor hyperactiviteit. Bij ADD speelt hyperactiviteit dus minder een rol.

effe snel tussen door... Drinken even een bakkie koffie :D

ADHD is inderdaad hyperactiviteit, dus van aan de "buitenkant" ook goed te zien in gedrag e.d. van het kind.
ADD is meer onrust van binnen uit. Dus je mist die hyperactieve kant, maar het kind heeft veel onrust in zijn hoofd waardoor het gauw afgeleid is bijvoorbeeld op school...

Arm wordt verder niets aangedaan. Dat kan maaaaaaaaaaaaaaanden duren zei de huisarts... Maar ik loop ook nog bij een osteopate en die kan er wel wat mee zegt ze ;)

Peet... knuffel en sterkte!

Ravien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 10:30

Goeiemorgen, :wave:

:(:) petra heel veel sterkte :(:)

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 10:34

Goeiemorgen lieve mensen!

Was in diepe slaap, maar manlief vond het nodig mij wakker te bellen met de vraag of ik nog boodschappen ging doen... :( :+ Nouja, moest er toch uit...

Hee Denise, ik heb ook Chocolat gekeken, heerlijk zo'n rustige film he?!
Succes bij de kapper Leon, we zien het wel he? :P

Nog 1 keer mijn mening over het bijlezen/reageren... 't is gewoon heel leuk als je idd wat interesse in de rest toont, maar denk dat het velen van ons niet altijd lukt. Dat ervaar ik zelf tenminste zo, maar probeer toch altijd vooral wel op de bijzondere dingen te reageren. En soms kan ik het een paar dagen helemaal niet volgen... Y;(

Mirjam, was hij zo bang voor de knallen dan? Arm beest... :(:) Als je zeker weet dat hij en Bonny goed samen kunnen gewoon even proberen? Bij ons gaat dat prima, Kas en Banbay samen. Hier gaan ze vanmiddag in het weiland naast ons carbit (hoe schrijf je dat eigenlijk?) schieten, doen ze elk jaar, en vaak staan de paarden er gewoon rustig naar te kijken, is wel grappig. Maar nu hebben we Fries erbij, die schrikt denk ik wel, dus maar even in de gaten houden.

Mooi idee Trea! Mooiste moment... had er velen, maar misschien wel het hele beleren van Kascha en Banbay, daar heb ik echt van genoten. En vele kleine momentjes in huis met de hond en de kat, en natuurlijk Mees. Heel naar vond ik de keuze die ik moest maken een paard te verkopen, en Mirthe weg te doen, en de brand hier ligt me ook nog erg vers in het geheugen!

Petra, heel veel sterkte vandaag! En hopelijk voor jullie toch ook een heel gelukkig nieuwjaar! :(:)

Liesbeth, je bent er altijd maar druk mee meid! :D :(:)

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 10:38

Ha Trea!

Ik weet nog precies op de cm nauwkeurig waar ik was toen je mij dat goede nieuws vertelde! Was ook zoooo blij!
Heb er dit jaar een paar fijne vrienden bij gekregen, en ben ook erg blij dat jij en je gezin daar ook bijhoren Trea!

Ik ben dit jaar natuurlijk ook wedstrijden gestart met Niamh, wat ontzettend goed gegaan is! Het meest trots ben ik nog op de 4e plaats bij de selectiewedstrijd van onze kring :D
En volgend jaar staat natuurlijk helemaal in het teken van de tinker puppy :+:

En dit jaar ben ik natuurlijk begonnen met bokken! Kei gezellig!

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 10:39

Haha, ja dat bokken is ook een hoogtepunt he Ellen? :D
Jouw nieuws was uiteraard wel heel bijzonder Trea! ;)

bailey94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 10:41

goede morgens

hier weer druk aant werk, helaas

6 uur wakker, jeetje ik draaide me daarna nog eve 2 uurtjes om

nare afsluiting zo petra, succes

heerlijk, zelfgemaakte appelflappen
leuke idee trea, wensbriefjes

grr, das ook niet lekker wakker worden zeg

mooiste moment van het jaar, even denken, dat zijn er meerdere denk ik. natuurlijk mn huisje die we nu ander halve maand hebben, bailey die zo goed al herselt is van een heeeele zware peesblessure, en de huwelijks aanzoek die we hebben gehad, die schieten als eerste bij mij om hoog, maar er zijn er vast nog veeeeeeel meer

ik ga weer even verder werken, kom zo nog even om de hoek springen

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 10:49

Oh ja jongens, en ik ga nu eindelijk morgen naar Sir Ziggy Banbay, z'n vorderingen bekijken en lekker knuffelen!

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 10:52

Veel plezier Marleen! nog ff snel een hoogtepuntje op de laatste dag van het jaar! *\o/*
Ik ga ook naar mijn ponypaard! tot later!

edit; de eerste dag van het jaar :o

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 10:52

Nee MORGEN Ellen, dus eerste hoogtepunt van nieuwe jaar! Veel plezier bij paard :D
O, haha, je had het al gezien.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 10:57

Trea schreef:
Ik moet ook nog een paar kleine boodschappen doen (of zal ik gewoon de kinderen sturen)
}> }>

Goed idee Trea om de mooiste momenten te delen! En jouw moment is ook wel heel erg super +:)+
Ik ga er eens even over nadenken.

Marleen ruw uit haar slaap gebeld :\

Plannen zijn gewijzigd, vriendin en twins komen hierheen :D
AH overleefd, het was nog niet eens druk.

Spoeky loopt hier te hijgen en stressen, overal wordt geknal :(:)

Trea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 11:11

Kheb wel medelij met al die honden en paarden die zo bang zijn, kben zo blij dat wij dat hier niet hebben. Kzou ze dan zo graag willen knuffelen en troosten terwijl ik dan weet dat dat zo fout is.

Boncho

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 11:21

Goedemorgen!

Ben ik ook weer!
We hadden hier wat drukke dagen en zo schoot het bokken erbij in! Wel jammer want zie dat er weer veel gekletst is.

Lees over bange paarden met het vuurwerk. Gelukkig is Boncho eigenlijk helemaal niet bang. Bij ons op stal mag op het erf ook helemaal geen vuurwerk af worden gestoken en omdat ze best buitenaf staan valt het wel mee met het vuurwerk. Fijn voor de paardjes die het wel eng vinden. Ze staan bij ons dan ook wel gewoon op stal 's avonds en 's nachts.

Onze kat vindt het wel erg eng en zit dan ook aan de relaxpilletjes. Als ze ze niet krijgt rent ze als een gek door het huis heen om veilige plekjes te vinden.

Het mooiste moment van het afgelopen jaar......
Dat is denk ik toch het moment waarop ik eindelijk weer helemaal aan het werk kon gaan (2 weken terug) nadat ik zo'n poos ziek was en helemaal thuis zat (ruim 5 maanden)
En de dag dat de dochter van mijn beste vriendin geboren werd!

Het minst leuke moment is het moment waarop we hoorde dat de vriend van mijn nicht ongeneeslijk ziek was en de dag waarop we hoorde dat hij overleden was (nog geen halfjaar later)

Wel een erg leuk idee om dit hier neer te zetten Trea!!

Vandaag nog wat boodschappen doen en vanavond komen onze vrienden hierheen! Erg gezellig dus!
O ja, heb 1,5 staatslot dus wie weet win ik die 27,5 miljoen wel!! Hihi

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 11:32

Goedemorgen!

Sorry, niet bijgelezen, en ik ga zo naar de kapper en dan naar Haarlem := Wonen vrienden van ons.

Ojah, wij hebben 10 staatsloten :=

Boncho

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 11:33

Ja, zeg!! Dan is mijn kans gekeken natuurllijk!!

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 11:34

Hahah, mama had ze voor kerst gekocht, en papa. Zonder dat ze het van elkaar wisten. En toen had mama met een ander lot ook nog loten gewonnen :=

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 11:37

Goeiemorgen!

Lucy naar de chirurg, naja, als het daar mee over is :D
Iedereen aan de oliebollen en appelflappen en enkelen niet.
Marleen naar Banbay :D
Sterkte Peet...
Joyce TIEN staatsloten, hahaha! Wij hebben nog niets.

Mooiste moment van 2009.. Oeh.
Ik denk dat dat iets heel simpels was: de eerste keer dat Erik 'onze' paarden zei. Betekende zoveel voor me :+:
Denk ook wel het concert van Marco Borsato :) , X-Life...
Laatst bijgewerkt door Puchje op 31-12-09 11:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 11:39

Hee ladies, ik ga ervandoor!
Hele fijne jaarwisseling!

Aah lief Puck! :+:

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 11:40

Fijne jaarwisseling Joyce!
Ik ga eens zien hoe mijn paarden erbij staan. Het knalt hier al behoorlijk :D

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 11:43

*Om even terug te komen op 4 pagina's terug*: Puck, ben blij dat je er zo over denkt!

:)) Ellen heeft het fenomeen "Bianca en Michellen" weer te boven gehaald!! Was het net weer vergeten, vriendlief snapte al niet als ik in bed ineens moest lachen.. Maarja, als je aan "Bianca en Michellen" denkt kan ik niet meer serieus zijn! _O-

Vuurwerk valt hier altijd reuze mee, eerste oud&nieuw dat we hier woonden door de straat gelopen (4 km lang) en welgeteld 10 mensen tegen gekomen. Je hoort wel iets maar met de radio aan op stal staan paardjes gewoon hooi te knabbelen. Alleen het carbidschieten zijn ze hier fanatiek mee, werd vanmorgen om half 10 wakker geschud door een mega dreun. De ramen van de boerderij staan te trillen. Maar goed, dat is tegen het donker wel klaar, anders kunnen ze het dekseltje niet meer vinden.. :=
Schimp staat nu bij ITS, dus weet niet hoe het daar is, maar valt wel mee denk ik. Ze staan met een stal vol mannen, kunnen elkaar allemaal zien en de radio lekker aan. Komt vast goed..

Even een extra knuf voor Peet! :(:)

Mooiste moment van 2009... Tjee.. Dat zijn er veel geweest! Misschien toch wel het moment waarop ik weer hoop kreeg met Schimpie. En verder natuurlijk de successen met Benson! :+:

Gooi jullie staatsloten maar weg, wij hebben er 1 en dat is de winnende! }:0 Heb de boerderij al uitgezocht, met heeel veeel hectares land erbij!

Ga nu nog even snel naar de Action (fleechetruien voor 4,59) en door naar Ees, nog even de mannen in de molen laten hobbelen.. ~~}>

EDIT: Als ik niet meer online kom vandaag, alvast een hele fijna jaarwisseling!!!! :D

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 11:49

Goedemorgen!

Kantine geplaatst bij Lies, zou wel balen zijn als je onder het mes moet :(:) maar als het daarna over is, is dat ook wel wat waard.

ADD is meer onrust in je hoofd en moeilijk kunnen concentreren.
Alle prikkels komen binnen, ook de onbelangrijke, maar in de hersenen komen ze als even belangrijk binnen.
Dus een gesprek met iemand voeren terwijl er in de verte een lampje knippert kan al lastig worden.
Bij ADHD uit de onrust zich ook uiterlijk door druk en impulsief gedrag.
Maar die scheidingslijnen zijn niet zo zwart-wit, iemand met ADD kan ook drukke en impulsieve momenten hebben en iemand met ADHD kan ook uiterlijk heel rustig zijn.
ADD is pas later ontdekt, omdat het zich veel minder uit. De concentratieproblemen worden vaak afgedaan als luiheid of desintresse of zelfs domheid.

Nogmaals veel sterkte Petra :(:)

Mijn mooiste momenten dit jaar zijn de geboorte van Gaap en alle goede uitslagen van m'n moeder.

Inderdaad een heerlijke film Marleen :D

Zou nog even het dorp in moeten maar heb geen zin in veel mensen.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 11:51

:wave:

Puck weer happy :D, ik vind het op deze manier ook veel leuker :), maar dan moet iedereen er wel ook gewoon tijd voor hebben natuurlijk :)
Kan je erik vanuit je bed echt horen :+ :P?
Hahah lees dat grit me voor is met dr opmerking :D
Mensen die geen rekening willen houden met de paardjes met vuurwerk.... Die heb je er helaas altijd bij zitten....
En jouw mooiste moment dit jaar, achja kan niet missen he :D

Pfoe ja lastige situatie voor bravour.. Ik weet ook niet hoe groot je stallen zijn? En met wie hij de sterkste band heeft? en zich het veiligst voelt?

Hahaha dat verhaal van Niamh :')

Eevee schoonouders toch in het nieuws.. Bluh geloof best dat het huis er niet meer uitziet :(:)... Gelukkig wel goed opgelost door het schoonmaakbedrijf :j
Succes met het uitmesten van je auto :D

Lies een tennisarm, en eindelijk de rede voor de pijn in je knie :(:), en dan met je kind ook weer allerlei onderzoeken :(:), zit even niet mee!
Maar vanavond lekker rustig aan thuis dus :)

Grit & mirjam, veel plezier met de boodschappen, zal lekker druk zijn :D

Grit veel plezier bij vriendin en twins :D

Sterkte vandaag petra :(:), op naar meer geluk in het nieuwe jaar :)

Hele mooie mooie momenten van 2009 heb jij trea :), en veel plezier met het appelflappenbakken :D

Kasha en banbay lekker relaxed met het schieten :D, gelukkig maar! Mooie momenten heb jij ook gehad marleen :j, en inderdaad ook minder mooie :(:)

Ellen ook jij! En mooie vriendschap met trea :)

Ha carola :wave: Juist doordat er van die vervelende dingen gebeuren leer je het juist zo waarderen als het weer goed gaat he :), En inderdaad dat nieuws van die vriend :(:)

Ook jij mooie momenten dus britta :D, en al een boederij uitgezocht :')

Jij hebt inderdaad ook mooie momenten gehad denise, uiteenlopend maar wel heel mooi :j

Pfoe mijn mooiste momenten.... Denk het optomingloos rijden met Mallow, het besef van hoe sterk een band kan zijn tussen mens en paard.... De aanschaf van mijn nieuwe beste vriendinnetje! En de super vooruitgang die we samen maken :+:
En heel stiekem misschien wel ons nieuwe gezinslid bowie :D

Moeilijkste.. Achja, jullie zullen t wel al weten :), het afscheid van Mallow.. Het laten inslapen van Shabi..
Maargoed, achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herrineringen :)

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 12:05

Kijk, zelfs Bowie wordt steeds leuker gevonden :D ... en wat zeg je dat mooi Eva! :j