[TI] [HK]Deel 5. Op naar Deel 6! Met ons tinkergeklets!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: [HK]Deel 5. Op naar Deel 6! Met ons tinkergeklets!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 09:56

Doei!

Aaah Schotland.. Lovers Lovers Lovers Zo'n geweldig mooi land. Hopelijk vier ik er oud&nieuw dit jaar met een Amerikaanse vriendin Hyper!

Jeetje wat een medische misere allemaal Scheve mond Jes heeft een keer zandkoliek gehad, gevolgd door totale spierbevangenheid. Dat was iets minder Nagelbijten / Gniffelen en ze heeft een keer in de sloot gelegen en is daar door de brandweer uitgetakeld, op stal gezet en toen ik 's ochtends weer bij haar kwam had ze de box afgebroken en MOEST ze naar buiten Clown
En na een AB-kuur is ze een keer niet lekker geweest, ook op stal gezet en 's ochtends was het ook een dikke zooi op stal. Jes houdt niet van op stal staan ROFL
Flynn heeft zichzelf een keer opengehaald aan de boxdeur, een flinke snee in z'n borst, dat moest toen gehecht worden. Verder heeft hij -nog- niks gehad.

Bij Leon koeien op stap Nagelbijten / Gniffelen hadden wij laatst ook een keer. Alleen ging onze kudde niet langzaamaan op verkenning, maar die gingen gierend aan de kletter.

Morgen inderdaad rijden bij Marleen, heb er echt zin in!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 10:08

Leuk zeg dat je gaat rijden bij marleen! Ben benieuwd.

Peet: Ik vind de teef ook erg mooi, ze is voor een jaar oud ook al mooi grof.
Maar heb toch altijd meer met het uiterlijk van een reu.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 12:19

hier had het verhaal van de koeien nog n staartje!
Koeien liepen dus op het zandpad richting het dorp
Ik heb de auto daar maar dwars op het pad gezet, 6 van die pinken kwamen recht op me af hahahaha Kreeg al snel hulp van een groep jagers met jeeps, ik voorop.. die koeien teruggejaagd. Had Petra ook nog aan de telefoon, ow heb wel gelachen hoor! Halverwege het pad zijn een aantal jagers uit de auto's gesprongen om ze tegen te houden, zodat ze het zijpad in gingen en niet naar mijn wei Ik ben daarna doorgereden, want de hoefsmid kwam er aan. heb vanaf onze wei nog heerlijk genoten van een leuk schouwspel met die jagers en de koeien hahahaha Eind goed, al goed overigens Ze liggen nu levend en ongewond te herkauwen in hun eigen weide.
(wel belachelijk dat die boer onbereikbaar is!)

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 12:37

Hahah je hebt wel genoten dus Leon Haha!

Boncho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 13:06

Hihi, wat een verhaal leon!! Dat had ik wel willen zien!!
Ik ga me maar eens klaar maken om naar Boncho toe te gaan! Het zonnetje schijnt hier dus ik heb er zin in!

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 13:16

Heb ook al een heerlijk productief morgentje achter de rug, wel weer genieten hoor, thuis en de gewone dingetjes!

Haha Leon, zou er ook erg om gelachen hebben! Haha!

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 14:02

Trouwens, tijdens het scheren zag ik ineens zwarte haren op de grond vallen, keek ik is goed, heeft ze een zwarte vlek onder dr buik van zeker 10 bij 10! En ook nog eens onder haar nek, zal morgen is een foto maken!

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 14:10

Tijdens het scheren hihi Haha!
Afbeelding

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 14:14

Ja was wel even lache Leon.
Ik schrok wel van je Sms omdat ik dacht er is iets met Arjan of met de paardjes en die koeien.
Maar gelukkig was het allemaal lol.

Hier hebben we minder nieuws.
Hoe de ontsteking heeft kunnen onstaan is gissen.
En heb besloten me daar ook niet meer druk om te maken.
HEt zit er nu eenmaal dus kunnen we alleen maar zorgen dat het weg gaat.
De Da kwam vanmorgen vroeg weer bij Whis kijken en temp meten die blijft netjes onder de 38graden maar is niet zo raar, ze staat al vanaf maandag stijf van de antibiotica.
Vandaag heeft ze haar tweede prik in d'r bloedbaan gekregen.
Maar de Da denk wel dat er blijvende schade is aan het uier.
Ze vind de verdikking te dik blijven en niet minder worden.
Als de verdikking blijf zitten (kan je vergelijken als littekenweefsel) dan is die uiers niet meer goed voor een veulen aan te hebben.
Nu kan je wel fokken op 1 uier maar of ik dat wil en een ander een risico wil laten lopen dat het straks mis gaat en je een flessen veullie krijgt daar moet ik nog hard over nadenken.
Al met al loopt mijn hoofd een beetje ovedr met van alles en nog wat.
Iedereen weet waarom Whis even wegging van hier.
Nu moet ik dus als ze langer blijft gaan zorgen hoe ik toch mijn hoofd boven water kan houden.
Maarja we zien het allemaal wel.
Ik heb nu wel gezegt op stal dat als vandaag die ene box niet word verhuurt ik heb voorlopig voor Whis wil huren.
Tot we kunnen gaan kijken of ze terug gaat naar Leon. enz enz.

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 14:15

Vervelend Meissie Ach gut

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 14:35

Ach het kon er ook allemaal nog wel bij.
Vind het enkel heel erg balen voor Whissie.
Maar ze loopt nu lekker op het gras.
Ga haar vanavond lekker binnen zetten en uier met mentholcreme masseren

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 14:36

Peet, zo dat is even flink balen meid, maar op 1 speen durf ik het prima aan, kailey heeft nooit te kort gehad, en neem de gok gewoon weer volgend jaar,

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 14:40

Ik weet ook wel dat het mogenlijk is.
Piet de stal baas zegt ook.: Zolang ze op goed gras staan komt dat echt wel goed hihihihi
Maar ik denk wel zo als het bij jou door wat dan ook mis gaat dan heb je de paardjes aan huis staan als je om de twee uur een fles moetgeven.
Als dit over een jaar bij Leon gebeurt heeft hij die mogenlijkheid gewoon niet.
Kijk ik overdrijf nu ook misschien wel hoor.
Maarja zit me even allemaal niet mee nu dus denk dan al gauw het erge er van.
Misschien is er een hele kleine kans dat het uiers nog wel goed komt.
Zo en zo is het advies nu te wachten tot over drie weken.
En dan met overleg enz enz te kijken of Whis hier blijft of terug naar Leon kan.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 14:53

Bij mij was het anders he, voor die tijd had ik geen idee van de speen, ik kwam er pas achter toen kailey er al was, maar het is zo goed gegaan, ze gaf met die ene bijna net zoveel als normaal met 2, dat ik die gok nu wel weer aan durf,

maar het zit je even niet mee meid, nou met je andere kleine meid gaat alles heel erg goed, groeid goed. ludie heeft 2 weken geleden der voetjes geveild, volgende week ergens zal die er een randje afhalen, ze vond het helemaal niet erg, na een poosje wel een beetje het geduld op, nog even lekker met der gewandeld, allemaal prima hoor. ze kan ook gewoon uit de bak van de grond eten zonder hem om te schoppen ondertussen, en wie het eerste van de 2 klaar is gaat mee uiten bij de ander uit de bak, en vreselijk eigewijs dat ze dan zijn, bij spirit is boe zeggen genoeg om hem te doen stoppen en aan de kant te gaan, bij die 2 mutsen niet hoor, die kijken je echt aan van nou en ik ga toch mee eten.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 14:57

Ahhh heerlijk om te horen meid dat het zo super met haar gaat.
Ik hoop haar snel zelf te weer eens te zien .
Maar daar werken we aan dat weet je.

Ja kijk misschien is het over drie weken allemaal wel niet zo erg als dat ik het nu in mijn hoofd heb.
Het rotte is enkel dat er nu een stalbox leeg is en als ik die misschien niet neem voor Whis en het gaat niet goed.
Dat ik dan niks heb voor haar.
Ze kan dan wel een poos in de schapen stal maarja die komen in januari ook naar binnen omdat die dan moeten lammeren.
Dus ja ik kijk misschien te ver vooruit maar moet wel rekening met dingen houden.

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 15:53

Heb je gelijk in Peet. Ach gut
Je moet gewoon kijken hoe het loopt Lachen

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 16:02

Weer veel kunnen lezen.

Vervelend verhaal van Whis, kan me voorstellen dat je hoofd even over loopt. Laten bezinken en kijken hoe het gaat, plannen op langer termijn kan toch niet. Maar wel lastig dat je snel een keuze moet maken mbt haar stal. Sterkte!!

En wel meer kwakkelkonten hier. Over Vince zijn mest ben ik ook niet tevreden, is sinds een week dun en ik kan er geen aanleiding voor vinden. We mengen nu stro door het kuilvoer.

Ik ben even niet zo sterk en nuchter meer als het gaat om zieke dieren. De periode die ik met Bert heb meegemaakt heeft er flink ingehakt, die onzekerheid, de onderzoeken, de keuzes, de verantwoordelijkheid wanneer je het goed doet voor je paardje. Je allerliefste maatje ziek zien en uiteindelijk afscheid moeten nemen.
En drie jaar geleden ook een moeilijk jaar gehad, waarna zijn linkeroog operatief is verwijderd.

Het is dat ik niet zonder dieren/paarden kan, maar het verdriet wat je bij ze kunt hebben..... Gelukkig weegt het plezier zwaarder en ik hoop nog lang van Vince te mogen genieten.

Maar ik mis Bert enorm, zit nu weer in een dip, heb zoveel verdriet dat hij er niet meer is. Ik (nuchtere ik) heb een (foto)reading laten doen, ik had zoveel behoefte aan wat informatie van hem. Deze kreeg ik donderdagavond binnen, mijn Bert op papier en precies zoals ik hem heb gekend. Valt even heel zwaar, maar het helpt me ook. Misschien dat ik er nog een verslagje van maak, maar nu is het even "Bert tijd", want ik loop er teveel aan voorbij als ik me verdrietig voel.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 16:05

Ook jij sterkte daar mee wijffie xx

En het is wat je zegt we zijn teveel dierenvriend in hart en nieren dan we dus niet zonder ze kunnen

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 16:19

Sterkte meissie Ach gut

Nog wat foto's van mn meisie Lovers
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Lovers

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 16:21

Wat een heerlijk wijffie is het ook joyce

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 16:27

word met de dag gekker op haar Lovers
Maar ik ben werken!
Doeg Lovers

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 16:27

Doei doei meid werkze

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 17:03

Jeetje Peet, het zit je ook niet mee he Ach gut Eerst maar zorgen dat Whis weer helemaal fit is, en dan kun je wel gaan denken hoe of wat te doen met fokken.

Grit ook een stevige dip Ach gut

Leuke foto's van Prada gezien Ja

Ik ben Zij zijn groot en ik is klein! bijna van Jessie af gelanceerd. Iemand nog een Tinker kopen? Haha! Haha!
Ging al de bak in omdat ze nogal blij mee het land uit kwam, dus ik dacht Pling om mezelf en de omgeving ongelukken te besparen, eerst maar die energie eruit trainen in de bak. Ging goed Ja ze was heel fijn los. Totdat we gingen galopperen en ik wat runs oefende. Normaal stopt ze keurig weer voor de bocht, maar ze werd te Hyper! en knalde te hard te bocht in, ging in de ankers en knalde er weer uit. Ik voelde haar opbollen en PATS! een loeihoge bok waardoor ik uit het zadel geworpen werd, scheef weer neer kwam terwijl Jessie door racete. Heb een brul gegeven, haar op de rem getrokken en mezelf weer recht gezet Huilen van het lachen Wát een beest zeg _O_ Wissels en rollbacks gingen dan wel weer goed, toen was ze de gekke bui wat kwijt.
Flynn is nog op mijn voet gaan staan Clown en toen ik zijn hoeven vijlde tikte ik met mijn ringvinger tegen zijn hoef en pats, dikke snee in mijn vinger Scheve mond Verward die is gewoon open geknapt Nagelbijten / Gniffelen

Zo leuk, paarden Clown Nagelbijten / Gniffelen Haha!

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 17:10

Wahahha Berdien dus bijna zand gehapt.
Maar wel lekker dat het daarna toch wel goed ging je oefeningen.

Hoe kan nu zomaar ineens een snee in je vinger zitten dan.

Fokken is geen must hoor voor mij al zo en zo niet en gelukkig voor Leon en Arjan ook niet.
Dus terug mag ze altijd bij hun.
Gaat er meer om hoe lang dit gaat duren en ik haar niet te vlug terug wil brengen en dan misschien dat het weer terug komt.
Dus dat is nu eigenlijk een beetje het probleem omdat stallen vaak vol zitten in de winter en ik straks niet wil dat ik of niet op mijn oude stal terug kan of dat Leon ineens met een probleem zit om een stal te moeten zoeken voor Whis.
Dus dat is wat mijn hersens om dit moment doen kraken hihi

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 17:32

Ja geen idee Verward doet wel pijn en het typt ook vervelend Clown

Jes gaat het echt lekker doen zo in de western Ja rollbacks gaat ze ook al echt springen en daarna vanuit die 'zittende' houding wegspringen. Krijgt ze lekker billies van *LOL*

Snap ik hoor Ja het is ook allemaal lang niet eenvoudig waar je allemaal rekening mee moet houden.

Overigens is Flynn ook al zadelmak Ja Letterlijk dan, ik gooide vandaag eens mijn BF op hem want die lag in de weg, en hij gaf geen krimp. Ding weegt niks, dus het schaadt hem ook niet.
Daarna de BF nog op de tweejarige Arabier geslingerd, keek ook niet op of om. Koele poownies Cool *LOL*