[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

flettie

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 16:39

Pellie schreef:
misselijk van heien... dan moet het wel erg heftig zijn!

Wel als je beeldscherm er van gaat trillen en mijn water golfslag maakt Maar het is nu 16:30 dus nu is het weer rustig

Ach, eigen weilandje hebben... Wil iedereen dat niet? Wij hebben het geluk om al een halve ha. te hebben maar zijn ook nog steeds op zoek naar minimaal een halve ha. extra om te pachten/huren. Het schiet nog niet echt op maar onderhand weet ongeveer iedere boer in de directe omgeving dat wij wel bereid zijn om een redelijke prijs te betalen voor pachten/huren. Nu nog afwachten wanneer er een stuk vrij komt en wij de eer krijgen om dat te pachten/huren

Sorry, Chub, ben al mijn hele leven lang inspiratieloos geweest wat betreft spreuken en (sinterklaas)gedichten betreft.

Yarka, leuk die avonden en als ik het goed begrijp is die prijs voor alle drie de lessen? Dus al met al betaal je dan 40 euro per les. Nog prijzig maar zo bekeken valt het wel weer mee

Spetter: sterkte meid Is er geen mogelijkheid om een 2nd opinion bij een andere HA te vragen?

IJ en TM ook een

En verder? Ach niet zoveel bijzonders gebeurt vandaag op het werk. Daarnet een saaie en langdradige vergadering gehad waarbij het enige goede nieuws was dat onze manager eind januari 2 weken op vakantie naar Taiwan gaat Waarbij hij zelf al aangaf: "So you won't be bother by Taipei for 2 weeks" Hoezo hij weet wel hoe wij over Taipei denken?

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 16:46

flettie schreef:
Yarka, leuk die avonden en als ik het goed begrijp is die prijs voor alle drie de lessen? Dus al met al betaal je dan 40 euro per les. Nog prijzig maar zo bekeken valt het wel weer mee

Klopt helemaal!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 16:49

yarka schreef:
flettie schreef:

Klopt helemaal!

Jaja, ik ben er goed in om grote betalingen op zo'n manier voor te stellen dat de plant manager alsnog tekent omdat hij denkt dat het dus minder is

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 16:51

Haha!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 16:55

Flettie; het begint al lekker op te schieten met je drachtige dame!
Lekker ge-kerst-shopt dus

Ik heb mijn paarden eigelijk meer om mee te kroelen, en ja, ook wel op op z’n tijd een rondje te boscrossen
Nee, van het voorjaar wil ik wel serieus aan de slag met m’n 2 mutsen.
Van darlah verwacht ik dressuurmatig wat meer dan van Shakje..
Shak is een echte boscrosspony

Dat is wel erg gaaf, Chub! Van dat huisje!
En flink spreuken aan het bedenken, leuk leuk!

Vervelend hoor, Spetter.. vaak wordt je door dokters van het kastje naar de muur gestuurd.
In elk geval sterkte ermee!

Zo ook IJ zo te lezen.. ppff dat is ook wat!

Beterschap FK!

Dobbel ook sterkte!

Lekker Jellie, runderlapjes!
Wij gaan vanavond ook sjiek kipcordonblue’s eten, paps en mams zijn vandaag 22 jaar getrouwd dus dat is feest

Ben naar school geweest, was weer saai, en zowat al m'n vakken vielen uit

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 17:02

Ow ja... daar wilde ik nog wat over zeggen

Fayette en Hercules zijn ook mijn knuffels. Ik kan op en top genieten om ze een goede krab- en/of poetsbeurt of gewoon om bij ze in stal te zitten en naar ze te kijken. Maar.... voor mij is het rijden met Fayette ook een soort van ontspanning. Ik kan me nog goed herinneren hoe ik afgelopen winter soms tegen de muren op kon rennen omdat ik niet met Fayette kon rijden voor mijn ontspanning. Gek werd ik er af en toe van. Fayette zou ik nooit verkopen als ik niet meer met haar zou kunnen rijden. Misschien als weidemaatje aanbieden maar ze zou altijd van mij blijven maar als het financieel uit zou kunnen zou ik wel weer op zoek gaan naar een ander paard waar ik mee zou kunnen rijden.

Straks als Flet aangeeft niet meer te willen werken kan ik gelukkig mijn hart nog ophalen bij Noelle en hun ruinen/hengsten

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 17:16

chev, volgens mij heb je niet de behoefte om je woorden door te geven aan mariska oid, en ben je aan het ventileren. ik wou zeggen, zeg het dan even maar zo werkt dat niet als je de behoefte niet hebt

ik had ff geen rekening gehouden met je borstbeen, qua inrijden van kit. zit dat écht met medisch ijzerdraad aan elkaar?

dobbel, ik denk ook dat als je kinderen wilt je grenzen gaat verleggen als het niet lukt. hoop voor jullie dat het deze keer bingo is.

heb vanmorgen een andere loonwerker gebeld, die kwam vanmiddag om 4 uur al kijken... zo hoort het dus. die andere koekebakker kwam niet eens kijken. geduld was op.
deze is enthousiast en heeft al diverse bakken in de omgeving aangelegd. hij gaat kijken wat de beste optie voor ons is en ik krijg eind van de week wrs. te horen hoe en wat en een prijsopgaaf. voor bart!! toch fijn als je via via weer aan mensen kan komen die je ook wel weer kent van de kroeg enzo, lang leve het platte land!

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 18:26

Cheveyo:

Ik vatte het ook niet persoonlijk op hoor,
ik wilde alleen even melden dat bij ons in de buurt geen weiden te huur zijn,ook geen gedeelde wei.

Mijn moeder moest wel lache toen ik het vertelde van het gesprek op bokt,
want toen vorig jaar macho blessure speelde kon ik er helemaal niet over praten,ik veegde elk gesprek van de tafel en macho bleef als kon ik er nooit meer op rijden en moest hij op een duur pension blijven staan.

Dus eigenlijk wat ik vanochtend schreef was kul want ik zou het nooit kunnen !
Je kan af en toe iets schrijven en denken,ja dat zou verstandig zijn (tenminste als ik niet meer zou durven rijden ,niet het geblesseerde gedeelte ),maar het echt in werkelijkheid doen nee,dat zou ik niet kunnen !

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 18:28

Pellie schreef:
chev, volgens mij heb je niet de behoefte om je woorden door te geven aan mariska oid, en ben je aan het ventileren. ik wou zeggen, zeg het dan even maar zo werkt dat niet als je de behoefte niet hebt

ik had ff geen rekening gehouden met je borstbeen, qua inrijden van kit. zit dat écht met
medisch
ijzerdraad aan elkaar?

ja dat zit echt met staaldraad aan elkaar vast

juist wel, was alleen nog aan het denken of ik het in het topic over icv zou doen of via een of andere email wanneer ik de tijd zou hebben. Maar ik snap niet wat fout is aan mijn vraag of ik dat verkeerd zie. Wil iemand geen reactie geven oke is goed, geen probleem. Dacht alleen dat ik mijn gedachten wel hier kwijt zou kunnen. Kan ik het er hier niet over hebben omdat mensen van ics en nsvt zijn of wat (maakt mij niet uit)? Het kan best dat mensen inderdaad het idee hebben dat we binnen het nsvt niet gelijk worden behandeld, daarom haal ik het aan.

Okidokie Jacky

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 18:34

waahahahaa wat je nu zegt snap ik jacky!

je kan idd je gedachten juist wel kwijt hoor, ik lees mijn zin nog ff over en het staat er wat knullig zie ik.

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 18:39

Afbeelding

Foto gisteren genomen.

Nikita is nu bijna 6 maanden drachtig, ze krijgt al een behoorlijk buikje.

Alle sneeuw is nu bijna weg, hoop dat er met kerst nog sneeuw komt.

Afbeelding

Pellie, hier een fotootje van Sissi in aktie. Filmpjes maken lukt me (nog) niet.

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 18:43

Goedenavond!!!

Tja, dat gedoe over die vereniging. Ieder zijn wil toch?

Weilandjes zijn naar mijn ervaring wel te vinden. Ik sta nu ideaal, kan alles zelf regelen en in overleg kan vrijwel alles wat ik graag wil. Weilandjes waarbij je paard in een groep staat en waarbij de paarden door de "boer" worden gevoerd zijn er meerdere in deze omgeving. Zelf iets pachten, huren of zelfs kopen is heel moeilijk, te meer omdat er toch steeds meer gebouwd word.

Verkopen in geval van blessure vind ik heel moeilijk. Als ik een paard voor de wedstrijdsport zou hebben en hij zou door een blessure blijvend ongeschikt zijn denk ik dat ik hem weg zou doen. Lisje heb ik echter niet als sportpaard gekocht, en zij voldoet prima als recreatiepaard/fokmerrie. Was dat niet mogelijk geweest weet ik niet wat ik zou doen. Het bloed kruipt waar het niet gaan kan....

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 19:26

wel wat bij gelezen maar geen puf om wat te schrijven.
voel me kl*te vandaag

Knollehollen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 19:30

peetorlan schreef:
voel me kl*te vandaag

Lichamelijk of geestelijk?

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 19:31

Hoop bij te lezen en nu moet ik nog hutspot gaan maken....

Wat heb ik onthouden, hm, Spetter en IJ, hebben jullie soms dezelfde "fijne" huisarts?? Dumpen, maar natuurlijk eerst een andere zoeken. Je kan switchen hoor!

Over een paard houden dat ziek is. Tja, iemand heeft hier ooit gepost "ik heb mijn paard niet als grasmaaier". Het is maar net wat je er voor over hebt en wat je je kunt veroorloven. Hier heb ik wat adressen waar je je paard goedkoop kunt inscharen maar dan heb je ook alleen weidegang met kuil. In het westen is het waarschijnlijk veel duurder en als je daar al weidegang kunt vinden is het misschien ook nog eens op een achterafplekje zodat het contact verwatert.

Er worden ook nogal wat paarden afgemaakt met bijv. artrose die niet meer voor de sport geschikt zijn en waarvoor een arbeidsongeschiktheidsverzekering is afgesloten. Die belanden dan bij de slacht omdat er door de verzekering dan wordt uitgekeerd en er een nieuw paard kan worden gekocht. De gedachte vind ik vreselijk maar als je graag rijdt en slechts geld hebt voor één paard is het nog wel te snappen. Zo'n paard is soms nog behoorlijk jong en zou nog 10 of 15 jaar in de wei kunnen staan maar de financiën wegen zwaar door voor veel mensen.

Op die ICV heb ik zowat als eerste gereageerd. Ik ben nergens bij aangesloten en sluit me daar vooralsnog ook niet bij aan, buitenritten maak ik zelf en ik heb toch geen trailer noch auto om ergens heen te gaan.

Chubby: dat zou lekker zijn voor je, dat huurhuis! Duim duim duim.....

Jean: Terry is er wel happy mee geloof ik

Pellie: heb je die trailer nou gekocht? Zag er wel super uit, met een aparte zadelkamer.

Jellie: lekker runderlapjes, mmmmm, met spruitjes of boontjes? Ben te laat, maar ik vind dat lekker. Wat ook een vergeten groente is, is venkel. En dat is zó lekker. Ook bleekselderij, met een roomsausje.

Ik krijg nu spontane trek en moet aardappels gaan schillen. Eer dat ik eet is het weer na achten.

Ik zag Sox weer stampen, zou het dan toch door de eiwitten komen? Ze krijgt nu voordroog hè. Dat is van eigen land dus ze gaan vast geen baaltjes hooi voor mij aanschaffen met 40 pakken kuil op voorraad.

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 19:40

Des : wat heb je dat netjes opgelost met die "brommende" autorijdende puber..... Super!

Vasthi : nee, Lucy heeft nog nooit een veulen gehad....

Branka : lichtslang krijgt dus nog een staartje....

Fjordkootje : goede dag dus gehad gisteren met T en Mira & Kootje....

Soxje : die ziekenfondspremie is inderdaad waardeloos.... Als ze nou ook nog eens salarisverhogingen gaven, dan viel het nog wel mee..

Chev : spannend met Kit.... Ben heel benieuwd hoe hij het gaat doen.... Is hij echt zo'n heethoofd?

Jacky2 : wat ik ook bedoelde te zeggen is dat ik niet snap dat zij haar paard geen aandacht wil geven af en toe. Het paard heeft hier ook niet voor gekozen en het lijkt mij dat je het dier toch het beste wil geven wat er is in deze omstandigheden? Ik zou nooit mijn paard zomaar afkunnen schrijven als ik weet dat ze geen pijn heeft en toch behoefte heeft aan aandacht en een knuffel. Hoe graag ik zelf ook rij, mijn liefde voor het dier wordt denk ik niet minder, alleen maar meer omdat ik weet dat er een grote kans is om afscheid te moeten nemen. Maar dan wil ik voor mezelf wel zeker weten dat ik alles gegeven heb wat ik kan, dus dat het paard een goed leven bij mij heeft gehad..... Je kan wel zelfmedelijden hebben, maar daar schiet het paard niets mee op....

Hoe is het met je modelletje en kleurtje in je haar afgelopen? In ieder geval lekker geslaagd met de cadeautjes...

Flettie : nog 4 maanden.... spannend zeg!

Chev : je ziet het volgens mij goed, maar ik wil er niet op reageren... Het is gewoon weer hetzelfde liedje als altijd.... Ik denk dat een leuke tinkerclub voor allerlei activiteiten en ontmoetingen gezelliger is, als weer zo'n discussie over (eventueel) toekomstige stamboeken...
Stamboeken zijn ook maar door mensen opgezet en smaak afhankelijk. Daar heb ik op zich niet zo heel veel mee! Maar ik moet zeggen dat ik respect heb voor het NST, die ik nog niet betrapt heb op "moddergooien"!

Chub : leuk zeg, misschien weer een eigen plekkie.... Is het zeker?
Bofferd met je pennen

Spetter : ik heb jaren in het ziekenhuis gewerkt hier in het dorp. Mijn ervaring met artsen is dat ze eerst zelf eens iets ernstig moeten gaan mankeren, willen ze zich kunnen inleven in een patient.... Maar

Fjordkootje : beterschap....

Maya : lekker bijgeslapen.... hoofdpijn gezakt

Dobbel : hoe lang zijn jullie het al aan het "proberen"? Klinkt een beetje stom, maar ik bedoel het goed en geinteresseerd....

Nikita : weer mooie foto's gemaakt....

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 19:44

jacky2 schreef:
Citaat:
Jacky

Als je zoiets vind is dat fijn,maar ik zoek al 2 jaar een weitje om te huren in de buurt zonder succes dus ben ik aangewezen op een manege of privestalling.

Ik zou het harstikke leuk vinden om tinkers te gaan stallen, maar ben nog niet zo ver. Een plekkie heb ik altijd wel, zeker in de zomer. Dus als je echt geinteresseerd bent kan je bij mij in de toekomst terecht. Maar ik wil eerst zeker weten of we hier kunnen blijven wonen...... Maar 's zomers zou moeten kunnen hoor....

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 19:49

Indezz:

Ik houd het in mijn achterhoofd want waar ik nu sta zijn we grote weilanden kwijt en vraag ik me af hoe de paarden daar volgend zomer op kunnen grazen.
Dus de kans is groot dat ik komende zomer iets anders moet opzoeken,
want ik wil wel graag dat hij zomers op de wei sta.

Ps: je heb wel een mooie plek om een tinkerstalling te beginnen !

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 20:12

mooie meid is het dienie

sox, goed in de gaten houden dus!
ik ga woensdag naar de trailer kijken, neem vast wat handgeld mee

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 20:25

mooie gezicht die paardjes zo in de sneeuw hoor
Laatst bijgewerkt door Whis_Serada op 19-12-05 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 20:25

NikitaGoGo schreef:
peetorlan schreef:
voel me kl*te vandaag

Lichamelijk of geestelijk?

geestelijk.

ik ben half jaar geleden helemaal in gestort.
ik heb een maand of vier binnen gezeten omdat ik paniek en angst aanvallen had.
ben nu een half jaar verder en heb het gevoel dat het niet ophoud en ik achter de feiten aan loop.
ik heb dagen dat ik me zo zwaar kl*te voel en me lichaam maar niet mee wil helpen.
vandaar weer zo'n dag als vandaag.
dat ik me ene been niet voor de andere krijg en me lijf protesteerd enz

desillies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 20:30

Des : wat heb je dat netjes opgelost met die "brommende" autorijdende puber..... Super!

eerlijk gezegd vind ik het niet echt netjes van me,maar ik had wel gelijk hahahahhahahaaa

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 20:35

hé dat heb ik gemist. hoe heb je het opgelost dan?

jeem peet, da's flink hoe hou je jezelf op de been?

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 20:39

Eten staat te pruttelen.
Indezz, ik heb al járen geen "salarisverhoging" meer gehad. Ben juist sinds dat ik in de wao en later ww belandde er zowat de helft op achteruit gegaan. En aan uitkeringen verhogen wordt echt niet gedaan...
Ik ga minimaal dubbele ziektekostenverzekering betalen en dan heb ik de toeslag van de belasting er al afgetrokken. Het energievoorschot is ook een stuk omhoog en de huur ook. Ik heb de auto al weggedaan en het enige waar ik nog op kan bezuinigen is Sox. Ik doe van alles om haar te houden maar als ze nu ook nog eens ziek wordt van het voordroog weet ik het ook niet meer. Nou ja, ze kan dus altijd ergens in het land. Maar zonder auto kan ik mijn zadel of hooi etc. ook niet meer meenemen dus het wordt nu effies aankijken. Ik maak me misschien weer druk om niks hoor. Ze heeft het waar ze nu staat goed naar haar zin geloof ik maar of die biks en kuil nou zo goed voor haar zijn .......

Peetorlan, ik reageer straks wel. Kreeg je post binnen toen ik de mijne ging verzenden maar mijn kookwekker roept nu. Ga nu dus eerst eten
Enfin, op 't pachtland waren het de vliegen en mugjes en zo is er altijd wel wat. Ik mag blij zijn met deze stalling zo vlakbij en heel veel weidegang. Ze mag 24/7 op het land als ik wil en alles wordt gedaan. Met 2 goede bijrijdsters die super met Sox omgaan heb ik echt geen klagen. Maar het wordt allemaal wat krapper en krapper. Influenza-enting moet ook nog gebeuren en ik zou haar ook wel willen laten testen op bloedarmoede zoals IJ. Ze staat soms zó te gapen en sullig te zijn ....

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 20:40

Pellie schreef:
jeem peet, da's flink hoe hou je jezelf op de been?

door iedere dag te denken dat het toch allemaal wel weer eens goed komt.
door de steun van me lieve man ruud en zoon orlando.
en door liefde te kunnen geven aan me lieve whissie.