[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Poosje81

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:01

Je moet het vooral in jezelf zoeken :j Je geeft het zelf al aan, je bent nog best wel onzeker in sommige dingen. En als je onzeker bent, als is het maar een heel klein beetje en onbewust, is je paard dat automatisch ook. Simpel voorbeeld, ga op hindernis af en twijfel een beetje, je paard zal geheid ook twijfelen en de kans op een weigering is groot.

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:02

King vind draven op een klein rondje met een ruiter erop moeilijk. hij vind galopperen aan de lijn ook erg moeilijk...
en idd de spanning zie je verschijnen voor hij er vandoor schiet. De eerste keer in het bos was heel anders.. maar in de bak weet ik wanneer hij het doet. Hij doet het alleen niet bij mij.. dit soort geintjes flikt hij eerder bij anderen..

sofietje0802

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:10

Onzekerheid uit zich meer in het steeds analyseren van zijn gedrag en nagaan of het mijn gedrag spiegelt. In het bos was echt uit het niets... Andere acties zijn inderdaad te wijten aan te laat inzetten van mijn leiderschap (zit er nog niet van nature in...)
Daarom ben ik idd actief bezig met leiderschap en grondwerkoefeningen.
Toch was ik benieuwd of er meerdere eigenaren zijn met soortgelijke acties.

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:10

sofietje0802

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:14

In de bak zie ik die spanning soms ook wel opkomen ja...
Maar net als in het bos, dus bijvoorbeeld helemaal niet.
Dat king het bij jou niet probeerd heeft dat te maken met he feit dat hij weet dat hij dat bij jou niet moet flikken (leiderschap)?

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:17

owh jawel hoor, hij kan het met gemak flikken bij mij.. in de bak niet, maar buiten kan ie alles doen en ik zou nog net niet gaan janken hahaha.
maar omdat wij elkaar vertrouwen en wij een hele goede band hebben, doet hij dat niet.
maar in de bak probeert ie t wel uit

sofietje0802

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:18

Heb je hem al lang?
Hoe is die vertrouwensband ontstaan?? Kwestie van tijd?

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:21

tijd en we zijn heel veel bezig geweest met grondwerk, vd en targetten.

zo heeft hij bij mij ook nog nooit gebokt als ik erop zit, terwijl hij bij anderen dit wel gedaan heeft.. en ik heb toch ook best moeilijke dingen aan hem gevraagd!

sofietje0802

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:24

thnxxx in ieder geval...

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:24

Hey Jayney,als je bij Lotte en Luna langsgaat ff laten weten hoor!Kom ik ook ff dag zeggen,2 bokkers in 1 klap!

Jullie gaan wel snel hoor!

Inney welkom,leuke tinkies,Bonita is al vergeven geloof ik?

Kailonne,wij heben ook nog een superbomproof merrie te koop,je mag gerust eens langskomen en op haar rijden(als je wilt natuurlijk,zelfs meerdere keren).Ze staat trouwens niet actief te koop,er zit dus geen druk achter.

Hier ook wel eens een ontploffend tinker,Bo de tinker waar mijn dochter op rijdt is echt supervoorwaarts,vol energie en daardoor wil ze op buitenrit wel eens overenthousiast zijn,gelukkig is ze na een paar galoppasjes wel terug te nemen...

:wave:

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:28

king is juist normaal heel beheerst, maar als hem iets niet lekker zit, dan merk je dat aan alles.
Zo was de vorige stal niet goed genoeg.. want meneer wilde meer buiten, grotere stal(iig meer beweging)
nu op de nieuwe stal is meneer de rustzelve en weer de oude vertrouwde king.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:28

Overenthousiast vind ik juist fijn :+ Heb 2 jaar geworsteld met Myrthe die heel snel de puf eruit had in een proefje. Bloedonderzoek gedaan, ze heeft magnesiumtekort. Dus ik hoop oprecht dat met aanvulling daarvan ik opeens een actievere knol onder mijn reet heb straks :j

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:31

king moet ik gewoon actief rijden en zelf zeker gaan zijn, dan wordt hij ook veel voorwaartser en actief voor je been. maar nu hobbelen we ff wat rond vanwege het weer enzo(en vanwege het verhuizen) en weg voorwaarts paard hahahahah)

en nu ga ik slapen! morgen naar mijn maatje!

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:31

Hi,hi, :j zo zie je maar weer,de een wil niet lopen en de ander gaat weer te snel....Heerlijk,die Tinkers

Sandra,fijn dat King zich weer lekker voelt /3

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:47

Mijn vorige tinker was een absolute binnenvetter. Hij heeft iets te veel meegemaakt en is erg op zichzelf. Er vandoor gaan deed hij niet, maar hij had wel veel moodswings. Knuffelen vind die vreselijk, tot die je vertrouwd.

Clover is een spring in het veld en heel recht voor dr raap. Daar heb ik het mee getroffen. Ze is een echt spiegelpaard zoals ze dat noemen. Heel leerzaam. Overgins is alles en iedereen wel lief en uitgebreid knuffelbaar tot het tegendeel bewezen is.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 00:14

Zo hier wordt druk gekletst.ga morgen even goed bijlezen en dan reageren.heb net de repetitie er weer opzitten en we zijn eindelijk begonnen aan een lied wat ik gevonden had voor ons koor.ben helemaal blij want ik kreeg veel reacties als dit lied is echt geschikt voor ons,goed gevonden e.d
zie je wel dat ik een goed muzikaal gehoor heb dacht ik bij me zelf.
sorry,moest ff me blije guppie gevoel kwijt!

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 00:37

Ik ben van plan morgen bij Lotte en Luna langs te gaan waar dus blijkbaar nog wat meer bokkers staan :D

Ik dacht vandaag leuk foto's maken van mijn pony in de sneeuw...ligt er geen sneeuw in een dorp 21 km verder van Leeuwarden :')
Dus toen maar gepoetst en lompe filmpjes gemaakt :P
die is alleen nog aan het uploaden op facebook dus daar moet ik nog even geduld voor hebben

Afbeelding

Morgen eerst van kwart voor negen tot kwart over 12 school en dan naar Groningen hopen dat ik alles in een keer vind en de treinen meewerken :+

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 01:37

Mijn tinker is geen binnenvetter, maar ik zelf wel. Wordt vannacht weer een nachtje extreem vervelend slapen, ik heb weer eens wat staltwijfels. Bah, ik ga maar eens schapies tellen.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 05:58

:wave:

Ik hoef inmiddels niets meer uit te leggen, meisje heeft besloten haar springpaard toch maar mee te nemen naar stage ;) En ik heb mn eigen sportpaardje staan *D

Andrea, idd, Jarons koppie ja, aan deze: http://www.bokt.nl/markt/ad/11762/prachtige-tinker-ruin

Die witte wimpers zijn ook gaaf Kaat, en leuk, die dekens! :)

Welkom Amy. Ik heb een Tinkertje, een merrie wie in april 3 jaar wordt. Haar naam is Luna. Hoe heten jouw Tinkertjes?

Leuk, zo'n groeimeter Rebecca. Ik weet niet hoe hoog Luna haar kont is, maar ach, ik moet echt ophouden over stokmaten, Luna is gewoon Luna, en hoe vaak ik op sommige momenten ook denk dat ik haar misschien beter weg kan doen, diep van binnen weet ik dat ze echt niet weg gaat. Al was ze maar 1.10m :Y)

Sandra, mag ik dan vragen waarom je King op ijzers hebt laten zetten? :D

Beterschap Mara :(:)

Ik gebruik imageschack voor uploaden, voorheen photobucket, maar bij teveel views moet je je account upgraden :$ Daar had ik niet zo'n zin in. Bovendien vallen je foto's te traceren (ik kan dus bij iedereen die bij photobucket upload inbreken in de albums). Toen heb ik mijnalbum gedaan, maar dat vind ik gewoon niet fijn werken. Eens kijken hoe lang ik het bij imagesack volhou. Daar kan je trouwens ook resizen, net als bij photobucket.

Tegennatuurlijkheid vrijheidsdressuur; Het is hoe je het bekijkt. Op zich kunnen kleine dingen als nee schudden, kusje geven, liggen op commando niet zoveel kwaad in mijn ogen.

Kort gezegd heeft een paard/vluchtdier in mijn ogen drie (vier) stadiums van gedrag: flight - fight - faint. Als eerste zal het dier proberen te vluchten, wil dat niet dan gaat het vechten, als dat niet helpt dan "geeft het zich over". Die eerste kennen we denk ik allemaal wel. Die tweede zijn vaak paarden die in verzet gaan, steigeren oa. De derde is misschien wat minder bekend, maar er zijn genoeg paarden die op een bepaald moment zodanig overvraagd worden dat ze erbij gaan liggen (en niet omdat ze moe zijn :+ ). Een jonge Tinker die ik zou gaan inrijden vloog mij meerdere keren aan met longeren, leuk dacht ik, een draakje ~~}> Maar draakje schrok toen zo van mij dat het *plof* wild snuivend languit ging liggen, t leek wel een hond. Toen dat na een paar dagen nog niet verbeterde ben ik ermee gestopt, blijkbaar pasten wij gewoon niet bij elkaar (nu ik het zeg, t was een ruin :o ) Lady schijnt het voor de wagen ook vaker gedaan te hebben bij de oude eigenaar.
Een vierde stadium, wat vooraf gaat aan de flight is bij ons gedomesticerde paard vaak een freeze-fase. Hoe sterk en duidelijk deze fase's bij een dier zijn verschilt per individu

Als je een paard bijv. wil leren steigeren dan moet je dat lijkt mij doen vanuit de fight-fase, terwijl je die in de dagelijkse omgang meestal wil vermijden, en tja, ga dat je paard maar eens uitleggen :Y) Ik heb Luna het steigeren gelukkig af kunnen leren (nu nog hopen dat t ook zo blijft), inmiddels hoef ik bijna nooit meer boos te zijn, meestal is een waarschuwende toon al genoeg. Geen haar op mn hoofd die eraan denkt het steigeren weer aan te gaan leren, al geef ik toe, het is stoer als je paard het kan op commando, maar nee, dat staat voor mij echt mijlenver bij NH (gebaseerd op leider - volger principe) vandaan. Daarnaast lijken dingen als plat op de rug liggen of in spagaten gedwongen worden me lichamelijk nou niet heel goed voor zo'n dier. Dat is toch wel wat anders dan dressuur of springen, dat is uitgebuit natuurlijk gedrag, er zijn maar weinig grotere gedomesticeerde dieren waarbij gedragingen niet worden uitgebuit en andere onderdrukt, daar zie ik niet zoveel kwaads in (al ben ik helemaal niet van klakkeloos een dier rondjes laten lopen in een bakje van 20 x 40, dan liever wel selectief op de will to please van het individu).

Mooie Caitlynn <3

Foto's Hilde? :))

Geschaatst? Nee, mijn leven bestaat uit paard - werk - bokken - slapen :Y) Ojaa, een enigzins sociaal leven heb ik ook nog, maar dat staat momenteel ff laag :o

Carolien nog mee gewandeld :)
Nog een functie van mijnalbum trouwens. Als het logo in de hoek zichtbaar is wordt de foto niet op volledige grote weer gegeven. Ff klikken met de rechtermuisknop, foto openen in nieuw venster, in de adresbalk voor Foto (http://www.mijnalbum.nl/Foto-.... ) ff Grote zetten (http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-....) en voila, foto is groter. Dus hierbij Odjus haar prachtige koppie ietjes groter :P
Afbeelding

Mooie filmpjes van Kayleigh en Pride.
Wist je trouwens Simone, dat de eerste keren hier met het "herbeleren" van Thigor ik ben geholpen door iemand die de ouders van Kayleigh heeft verzorgd in de tijd dat moeders drachtig was? Is trouwens dezelfde meid die ook lange tijd voor Misty, de moeder van Baggio, heeft gezorgd. Inmiddels is ze volgens mij geëmigreerd, ze had iig wel die plannen toen. Ze heeft ook een bokt account.

Ik ben wel benieuwd naar Kena :j

Welkom Jody! Leuke paardjes heb je! Weet je inmiddels als wie de vader is van prachtige Bonita? O:)
Grappig die stipjes, waar Lady stond hadden ze een merrie die dat ook had, alleen een effenkleurige, nooit geweten waar die stipjes vandaan kwamen (lag het misschien aan het voer oid? ) maar het is dus gewoon een kleur :D

Fijn dat je stage leuk is tot nu toe Julie :)

Ik was eerst ook van de grote Tinkers, maar ik spring er graag overal zomaar even op, en dat gaat zo lastig met zo'n reus :+ Daarbij worden ze in mijn ogen vaak was uit verhouding getrokken, een compacte Cob in de hoek uitgerekt zeg maar vind ik leuk, maar als ze alleen de benen uitrekken of de rug wordt te ver uitgerekt vind ik er al vrij snel niks meer aan. Ik heb pas wel een prachtige Shire gezien, zo'n body bij een reuzenTinker lijkt me prachtig: http://img855.imageshack.us/img855/7003/cl1o.jpg

Wauw Mara, prachtige post _/-\o_ Pb is gelezen hoor, jammer dat we niet wat dichter bij elkaar wonen ;) Alhoewel... Als je nou nog plek hebt op je landje, ik een huisje en een baan kan vinden, dan valt er wel wat te regelen O:)

Goed nieuws voor jou dan Simone, heb het pas nog gevraagd aan de fokster van Janesho: De nieuwe eigenaresse (ben je lid van het NSvT? Ze schrijft collums in de Battie) is tot nu toe nog steeds van plan hem op te leiden tot dekhengst :D

Die klik Sofie, héél herkenbaar. Gelukkig lang niet bij alle Tinkers, en in mijn ogen er ook wel uit te trainen. Ik had dat bij die "van mij" er redelijk uit, helaas nog niet bevestigd toen hij verkocht werd. Volgende eigenaresse heeft er volgens mij ook weer een boel moeite voor moeten doen, geen idee hoe het nu gaat Danique? Lees je nog mee?... Het was idd een kwestie van vertrouwen en duidelijkheid, hij zocht gewoon de grens op tot waar mijn leiderschap ging en waar hij het over kon nemen, en dat lukte hem in het begin behoorlijk makkelijk. Totdat hij mij letterlijk de wei uit schopte, dat was mijn eye-opener en ik hoop dan ook nooit meer mn ogen dicht te doen. Luna is gelukkig een stuk duidelijker. Overigens zag ik bij hem buiten de ontploffingen ook niet aankomen, maar de spanning kwam wel duidelijk van het alleen zijn.

Welke Tinkermerrie mag voor een goed plekje wel gaan Carolien? Of eigenlijk allemaal behalve Mel en Bo?

Ik kan niks met paardjes die staken, geef mij maar voorwaarts of gewoon strontvervelend, staken, daar pas ik voor hoor :Y)

Zeg Jayney, je mag veel zeggen, maar er staan geen bokkers daar hoor :P Hooguit een paar paarden van, of beter gezegd, ik weet van een iemand niet of ze bokt heeft, voor de rest zijn het alleen maar paarden van bokkers :) Zie je morgen :):) Is Milou degene die met je meekomt?

Slaap je inmiddels Rebecca? :(:)

Ik heb al geslapen :Y) Ga t zo maar ff weer proberen, t was een kort hazenslaapje, volgende keer de grote verwarming toch maar weer uit, want nu wacht ik tot het sauna idee weg is, dan het raam dicht en weer verder slapen :P Vandaag Luna ff laten rennen en wat plaatjes geschoten met mn telefoon, zitten leuke tussen, maar kwaliteit om te janken. Hopelijk laat ze zich morgen weer zo mooi zien :)) Verder hou ik me maar ff een beetje stil, beetje boel frustratie over van alles en nog wat, jullie verdienen het niet om dat allemaal aan te horen :+ Bovendien kan ik me beter nuttig gaan maken in dromenland :evaw:

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 09:22

Jody, mooie voorstelling! Van xaffier had ik het topic van de week gezien! Bonita is een mooie zeg!

Sofie, wat een lieve foto!

Had wel verwacht dat diaz klein was, maar zo klein?Volgens de verkoop is Jaron 160,en die vind ik voor mijn begrippen klein (vorige paard was 178)

Tinkie met dr nieuwe deken, staat dr goed!

bulldozer tinks, ik vind ze schitterend. Denk alleen niet dat Jaron in zijn lijf een bulldozer word.
Hij is 160, en volgens een kennisje van me, zou hij goed een Vanner kunnen zijn. Wat denken jullie dan?

Stalling is duur, ik sta nu spotgoedkoop, maarik heb ook niks.
En momenteel kan ik even niks anders betalen.
Crisis met een eigen huis,en een debiele verloning. Afin, dat trekt wel recht,en dan is een goedkope stal toch wel fijn.
De vorige koste 250 vol pension.

Karlijn, jij bent veel afgevallen zeg! dat verschil is duidelijk. hoe heb je dat gedaan?

Geen sneeuw Jayney? apart!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 09:28

hoe stel je jezelf puppie op?
Afbeelding

Afbeelding

:P Afbeelding

Gister lekker met hem door het land gerend, hij rent nu achter me aan, echt grappig.
Vooral dat ik dat gefilmd heb _O-

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:21

Ik ben eigenlijk ook van de grote paarden, en hoe groffer gebouwd, hoe mooier ik ze vind.
Nou is Nino maar 1,50 en erg smal gebouwd, maar nou is het ook de bedoeling dat mijn dochter hem in de toekomst gaat rijden.
Ik wilde alleen wel een paardje waar ik zelf ook op kon rijden (heb ietsie pietsie overgewicht) iemand moet hem inrijden.
Dus was een beetje zoeken naar een geschikt paardje, mijn dochter is 13 en 1,82, ik ben maar 1,65.
En zei blijft het liefst rijden op onze welsh van 1,33 maar dat houd natuurlijk keer op, en ik kan niet op de welsh vanwege mijn gewicht.
Heb laatst voor eerst een stukje gedraafd met Nino................Brrrrrrr en pony drafje.........ik voel mij op grote paarden wat prettiger.......
Voor mezelf heb ik een belgisch trekpaard die in juli 3 jaar word..............die ga ik dan ook zelf inrijden, en dat is meer mijn formaat............... :D

Ik betaal aan stalling 265 per maand, is voor 3 paarden.
Heb dan de beschikking over een grote inloopstal (staan in totaal 8 paarden in) en we hebben ong 2 ha weiland ter beschikking.
Hooi en vlas voor de stal komt daar nog bij, maar ook die kosten delen we over 8 paarden, 3 eigenaars.

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:23

@snackie die laaste foto............geweldig

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:26

Hebben jullie tinkers allemaal een snor?????
Nino had hem toen ik hem kocht, zo mooi, ene kant wit, andere kant zwart, maar na 2 weken was hij hem kwijt, dus nu geen snor meer......... :n
Heb ook geen idee waar hij hem gelaten heeft..............begon al te denken dat het een plak snor was, was van de ene op de andere dag helemaal weg....... :D

sofietje0802

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:00

Dank allemaal voor jullie ervaringen. Heel leerzaam en herkenbaar. Moet het ras ook nog een beetje leren kennen!! Vetrouwen is dus ook een belangrijk aspect als we het hebben over de 'klik' tinkers...

Hier geen snorrevriend...