Ik ben ook weer terug van stal.
Eerst vanmorgen een gesprekje gehad met Natas, nog van gister ook wat Shania betreft.
Shania is gisteren gewisseld van stal omdat ze nogal wat trappen tegen de muur heeft gegeven naar Anja toe en nu is de muur wat beschadigd en liggen er wat stenen los. Dus nu moeten er 2 lagen stenen vervangen worden en is Shania van stal verplaatst om verder beschadigen te voorkomen.
Alleen, nu staat ze naast een ruin, en die ruin slaat ontzettend veel naar zijn buren. Echt niet normaal, zowel zonder als met eten in het spel en Shania is heel bang aangelegd met als gevolg dat ze heel bang in een hoekje van de stal blijft staan en zich niet durft te verroeren.
Gisteravond was ik op stal en werd er gevoerd en ze mocht van ruin zelfs niet eten en ze durfde ook helemaal niet. Dus vanmorgen vond ik haar weer in dat hoekje, ze had wel gegeten. Nu weet ik dat ze dat kon doordat ze die ruin gisteravond laat nog uit zijn stal hadden gehaald zodat ze rustig kon eten.
Vanmorgen naar Natas gegaan en het er even over gehad. Ook over haar hengstigheid, daar komt van de week een DA voor en ik hoop dat hij een oplossing heeft. Ik heb eens gehoord dat dekken en een veulen krijgen helpt, dus wie weet moet dat dan maar. Anders moet ze maar aan de 'pil'.
Ook dus over de stalling gehad. Of dit tijdelijk was en dat ik het hier op zijn zachtst gezegt niet mee eens was en of die ruin dat niet kon verkassen. Ik ben zelf met een oplossing gekomen om wat paarden te switchen en daar gingen ze mee akkoord! Dus ik hoop dat de eigenaren ook akkoord zullen gaan, anders hebben ze pech..
Geeneen paard gaat er op achteruit behalve de mijne die van een lekkere buitenstal naar een binnenstal moet dan..
Maar goed, dat nemen we dan maar voor lief.. 
Daarna Amy helemaal ontmodderd.. Lekkere massagepoetsbeurt gegeven. Ze was wat stijf, maar niet zoals toen met de kerst. Viel echt reuze mee! Lekker haar sokjes gewassen en daarna lekker op de paddock gezet zodat ze wat in beweging blijft.
Shania zo'n zelfde poetsbeurt gegeven en lekker gespeeld in de bak.. Zo leuk! 
Dat paard heeft echt humor!
Maar de spelletjes steeds moeilijker en dan word ze ook steeds heter, leuk voor de reinig later
.. Heb haar nu een rollback aangeleerd
Zó komisch! 
Daarna mijn kar uit de schuur gehaald.. Schoongemaakt en de schade opgenomen.
Het lamoen is wat krom (goh) en de voorkant heeft een flinke optater gehad en er is wat ijzer verbogen en die plaat moet vervangen worden. Maar dat is maar een kleine ingreep. Verder lijkt het of de voorste as wat krom is, maar dat kan ook komen doordat we er nu steeds op zitten kijke en misschien spoken zien. Maar dat is niet iets om me zorgen over te maken, het is echt nihil!
Amy nog bij de kar laten kijken, heb hem ook schoongespoten voor haar neus en ze keek niet op of om. Ze keek wel eventjes he, een kar.. Maar niet paniekerig zoals ze naar de trailer kan kijken. Hoop dus dat het meevalt met haar angst!
Zometeen de rest van mijn tuig schoonmaken en dan ziet er niemand meer wat er is gebeurt..
Weer een heel verhaal..
Maar deze keer wat positiever!