[TI] [HK] Tinker geklets, voor al jullie off-topic behoeften.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

snowdon

Re: [HK] Tinker geklets, voor al jullie off-topic behoeften.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 20:54

grrr schreef:
Maar ik wil zo graag een halsterhoofdstel, wie heeft er nog goede tips?
Lijkt me zo handig met buitenrijden, en kan in het bos ook het bit uit.

Waarom perse een halsterhoofdstel? Misschien iets anders wat bitloos is?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 20:54

Plus dat je, Maya, je meiden gelijk mee naar buiten moet sturen..
En dat je toch wel een wat ouder, zeker 15 of 16 plus iemand wil hebben denk ik omdat ze nagenoeg alleen zijn daar?

Ik weet niet wat de rest doet, maar als Martinique naar buiten wilt dan fiets ik braaf mee.. Ik durf dr buiten niet alleen te laten, zeker na vorige week niet meer.. Misschien na de zomer.. Het zou wel goed gaan hoor, maar als ik zou weten dat ze in dr eentje ergens in de polder zou zwerven krijg ik bij de gedachte alleen al een knoop in me maag.. Bloos

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 20:55

Wat jammer dat het halster hoofdstel niet past. Dan zal het bij Ziggy wel helemaal niets worden als hij mirthe al niet eens past.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 20:56

Jammer dat het hoofdstel niet past Marleen...
Kun je het nog retour zenden? Ik heb het hoofdstel zien hangen in Damme, op Equistyle, maar ik vond het op de foto mooier als in het echt.. Ik zou het nu ik het gezien heb niet zo gauw zelf meer kopen, terwijl ik het echt een stoer hoofdstel vond.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 20:57

Lisa is er ook helemaal alleen als ik er niet bij ben... daarom wilde ik in eerste instantie ook wel een ouder iemand, maar die zijn veel lastiger te vinden Clown
Maar buiten het feit dat ik er zoveel mogelijk ook probeer te zijn, mag ze wel alleen naar buiten ondertussen. Ze gaat ook nog niet zo ver weg, dat scheelt.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 20:58

Mja.. Waarschijnlijk is Snowdon ook een stukje braver als Amy buiten.. Bloos
Amy peert er makkelijk eens tussenuit en bepaald zeer graag zelf haar tempo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 20:58

Siet, ja maar Amy is ook niet een paard waar je gelijk iedereen mee op buiten kunt sturen. Ik vind dat ik aardig kan sturen Clown (klinkt zo opschepperig) maar het meest van de tijd is het een hartstikke braaf paard, maar als ze dr kop erop krijgt, is ze verdomd lastig terug te krijgen (denkt aan de galop). Dus ik snap wel dat je haar er nog niet alleen mee op pad durft te sturen.

Wat mij betreft. Met Aman kan je bijna iedereen er alleen op uitsturen. Ik zei vroeger iedereen, maar sinds er eens een enorme angsthaas erop gereden heeft, zeg ik bijna iedereen Clown Dus daar heb ik geen problemen mee, maar het is meer, dat de bijrijder dat ook maar moet willen / leuk vinden. En met Aman, daar mag eigenlijk ook alles wel mee Lachen Met Dewi mogen ze niet op pad, nooit. Ik laat al moeilijk andere mensen erop in mijn bijzijn, omdat ik die knol gewoon totaal niet vertrouw. Maar daar mogen ze gerust mee op het erf rondklooien na een tijdje kijken hoe het gaat.

Zelf houd ik niet zo van halsterhoofdstellen, vind ze gewoon wat onhandig, en heb een voorkeur voor leer Lachen Gewoon een simpel hoofdstel, voor de lange tochten dan eventueel halster mee, easy as that.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 21:00

Juist Maya.. Jij snapt hem.. Ik ben al blij dat ik dr buiten zelf onder controle heb..
Enne.. Dat van die angsthaas op Aman.. Die snap ik ook.. Vork ROFL

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 21:00

Waarom een halsterhoofdstel?: Omdat ik echt niet het eerste stukje zonder bit over straat durf nog.... Mirthe loopt, stampt, briest Vork en gaat overal dwars overheen dan. Soms ziet ze ineens iets engs, en heb ik niets meer te vertellen, zonder bit voelt dan helemaal eng...Komt vast nog wel. Maar een halsterhoofdstel kan ik dan eerst even met bit, en ben ik in het bos, bit uit... enne als ik dan durf, helemaal bitloos.

Ik vond het Barefoothoofdstel juist wel heel mooi Sita. Maarja smaken verschillen.

Dankje Maya voor de links, ik vind dat Biothane spul niet zo mooi.
Heb hier een of ander boek liggen waaruit ze bij Country Mill bestellen kunnen, daar staan ook gewone nylon halsterhoofdstellen in, of van leer. Moet maar eens kijken.

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 21:02

tja bekwame verzorgers zijn moeilijk te vinden...
Sita/snowdon: wees er maar zuinig op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 21:03

Niet aanvallend Clown Maar waarom wil je juist bitloos? Als je dat nog niet durft?

En is een ander type bitloos hoofdstel dan niet beter / handiger? Lachen Halsterhoofdstellen zijn niet bedoeld om mee bitloos te rijden, de signalen komen dan niet makkelijk door. Die zijn eerder bedoeld om het bit makkelijk eraf te kunnen halen zodat je ze aan het halster kan vastzetten bij een pauze Lachen Maar er zijn vele bitloze hoofdstellen / varianten, wellicht even proberen wat voor jullie het beste werkt? Lachen

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 21:07

Maya, je mag alles vragen hoor!!! Knipoog

Ik hoef niet perse bitloos, maar vind het wel fijner voor het paard.
Juist voor lange ritten vind ik het fijn voor Mirthe om lekker zonder bit rond te sjokken. En lekker even pauze te houden, zodat ze even gras kan eten.

Op Ravello(vorige tinker) reed ik ook bitloos, met een sidepull, dat ging prima, maar in hem had ik op straat veel meer vertrouwen. Dat komt in Mirthe ook nog wel hoop ik, ze is ook altijd wel te houden, maar schrikt veel meer, en dan gaat standje tank erop... Boos! Niet hard, maar wel onhoudbaar!

Dus als ik echt bitloos zou willen rijden zou ik wel wat anders proberen, maar nu is het alleen voor de lange ritten, zodat ze lekker kan eten en ook een stuk zonder bit kan rijden.

Maar misschien heb je wel gelijk, en moet ik het gewoon eens proberen.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 21:10

silas schreef:
tja bekwame verzorgers zijn moeilijk te vinden...
Sita/snowdon: wees er maar zuinig op

Dat ben ik ook zeker.. Heb al genoeg narigheid meegemaakt..

Zoek jij trouwens nog iemand voor Silas? Of was jij dat niet die ik daar eens over hoorde?

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 21:38

Wow! wat gaan we ineens hard over de 400 alweer en Bloos nog niet alles bijgelezen ...

Ik zou eigenlijk morgen wedstrijd hebben maar heb afgezegd ... Say loopt niet helemaal lekker Ach gut , niet kreupel of zo maar weet niet wat t is ... dus ff rustig aan Knipoog

Zag wel al iets over les. Snow + Lisa + fijn lesgeefmens OK dan! klinkt goed Ja --> Hé vriend in Volkel dat is bij ons Tong uitsteken maar moest vandaag werken dus kon niet gaan kijken leek me best leuk Ja gister al oefenen gezien en poeh sommige vliegtuigen Cool morgen is ook nog toch ?!

en Amy en matinique ook OK dan!

Hier les €12,50 voor half uur Ja er zijn hier ook nog wel veel duurdere Knipoog vind dit een nette prijs voor súper fijn les *LOL* OK dan!
en half uur is lang zat Nagelbijten / Gniffelen --> rij zelf altijd nu altijd ca 15 minuten los, dus totaal ca. 45 minuten Knipoog

Ga nu bankhangen Gaaaap

Doei!

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 21:43

Ik heb ook les aan huis voor 12,50 per halfuur. Er komen wel altijd 2.50 vergoeding voor de afstand bij, dus 15,00 per halfuur.

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 21:51

zo was ik ook weer Haha!

pagina 400 alweer sjonge we gaan hard zeg!

Ik las dat Leon het nieuwe topic maakt? Dan wel met leuke plaatjes teksten en foto's hea haha, en dan mag het Van dale woordenboek van leon niet ontbreken Duivel

Nog wat gelezen over lessen en verzorgers. Ik ben zelf ook verzorger maar ik ken de eigenaresse van lord al vanaf dat ik in de luiers zit dus dat gaat hartstikke goed. Ik weet niet of ik er ooit een voor pallieter wil, ik heb me moeder ook die voor hem zorgt.

Grid, balen zeg dat ze niet helemaal lekker loopt, maar wel goed dat je het zekere voor het onzekere neemt!

Heb vanmiddag op lord gereden, hij had 2 dagen stil gestaan en ik kreeg hem haha, 2 bokken gehad en een cros moment. Daarna liep hij heerlijk ontspannen en netjes door de bak, raar beest dat het ook af en toe is hihi

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 22:17

Owjee, dan moet ik gaan zoeken naar dat creatieve brouwseltje Nagelbijten / Gniffelen
Niet dus he Clown

Pff, 12 euro voor een uur is dus heel erg goedkoop Bloos!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 22:20

l0rdJ schreef:
Nog nooit eerder vertoont,

*binnenkant moet zelfs nog geschreven woprden, leon hup aan het werk!

DE KAFT VAN DE ALLERNIEUWSTE DIKKE VAN DALEN!

Oftewel, de dikke leon, met onderandere de woorden Damz, Rommulus, etc......

Afbeelding

tadaaaaaa
Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Hier ik heb al gezocht voor je.. *LOL*
Ergens rond pagina 160 staat al dat gedoe..

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 22:24

haha, daar is hij dan

de enige echte dikke leon hahahahaha

kips

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 22:26

wie hebt er nog een tinker te koop staan ??? mijn zus zoekt namelijk een tinker !! pm me maar als er iemand is !! Haha! Haha! alvast thnx Haha!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 22:27

No Cheer

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 22:44

*LOL*

Nou.. Ik ga naar bed! Weltrusten allemaal!

Doei!

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 22:49

Doei, doei Welterusten Sita! Ik ga ook maar eens, Mees is nog aan het werk tot een uur of 1, dus ik ga maar, wachten heeft geen zin.

Heerlijk weekend gevoel! Morgen ga ik me eens lekker met Mirthe bemoeien, even weer flink oefenen in de bak! Ik krijg in draf er gewoon geen ontspanning in, pas na een tijd rijden gaat dat koppie wat omlaag.
En even m'n nieuwe pad proberen morgen, met die dure physio zit ik nog steeds opgescheept, ik krijg helaas geen geld terug, volgens de dealers raak ik 'em wel kwijt!.... maar aan wie? Nagelbijten / Gniffelen

Welterusten! Slapen

resdiray

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 22:54

zo, daar was ik ook weer eens.
Heb geen tijd gehad om bij te lezen helaas, maar zal proberen dat vanaf nu weer te doen.
Vorige week had ik een nieuw zadel gekocht en deze week mijn eigen verkocht.
Dat is echt heel snel gegaan, super!
Het nieuwe Fryso zadel zit heeeerlijk en past erg mooi op ray.

Het enigste probleem is dat ik nog een dressuursingel moet hebben van 50 cm, dus ...toevallig iemand die 1 heeft liggen en m kwijt wil?

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 22:58

sorry hier geen singel,

maar gaat ik ook naar me bed, laat jullie achter hihi
Ik ben der maandagavond pas weer, mijn exuses ik ben het hele weekend stappen, en maandag project voor shcool morgen eerst hele dag werken dus dat word nog wat hihi