grrr schreef:Maar ik wil zo graag een halsterhoofdstel, wie heeft er nog goede tips?
Lijkt me zo handig met buitenrijden, en kan in het bos ook het bit uit.
Waarom perse een halsterhoofdstel? Misschien iets anders wat bitloos is?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
grrr schreef:Maar ik wil zo graag een halsterhoofdstel, wie heeft er nog goede tips?
Lijkt me zo handig met buitenrijden, en kan in het bos ook het bit uit.

(klinkt zo opschepperig) maar het meest van de tijd is het een hartstikke braaf paard, maar als ze dr kop erop krijgt, is ze verdomd lastig terug te krijgen (denkt aan de galop). Dus ik snap wel dat je haar er nog niet alleen mee op pad durft te sturen.
Dus daar heb ik geen problemen mee, maar het is meer, dat de bijrijder dat ook maar moet willen / leuk vinden. En met Aman, daar mag eigenlijk ook alles wel mee
Met Dewi mogen ze niet op pad, nooit. Ik laat al moeilijk andere mensen erop in mijn bijzijn, omdat ik die knol gewoon totaal niet vertrouw. Maar daar mogen ze gerust mee op het erf rondklooien na een tijdje kijken hoe het gaat.
Gewoon een simpel hoofdstel, voor de lange tochten dan eventueel halster mee, easy as that.
en gaat overal dwars overheen dan. Soms ziet ze ineens iets engs, en heb ik niets meer te vertellen, zonder bit voelt dan helemaal eng...Komt vast nog wel. Maar een halsterhoofdstel kan ik dan eerst even met bit, en ben ik in het bos, bit uit... enne als ik dan durf, helemaal bitloos.
Maar waarom wil je juist bitloos? Als je dat nog niet durft?
Halsterhoofdstellen zijn niet bedoeld om mee bitloos te rijden, de signalen komen dan niet makkelijk door. Die zijn eerder bedoeld om het bit makkelijk eraf te kunnen halen zodat je ze aan het halster kan vastzetten bij een pauze
Maar er zijn vele bitloze hoofdstellen / varianten, wellicht even proberen wat voor jullie het beste werkt?
Niet hard, maar wel onhoudbaar!silas schreef:tja bekwame verzorgers zijn moeilijk te vinden...
Sita/snowdon: wees er maar zuinig op
wat gaan we ineens hard over de 400 alweer en
nog niet alles bijgelezen ...
, niet kreupel of zo maar weet niet wat t is ... dus ff rustig aan
--> Hé vriend in Volkel dat is bij ons
maar moest vandaag werken dus kon niet gaan kijken
leek me best leuk
gister al oefenen gezien en poeh sommige vliegtuigen
morgen is ook nog toch ?!
er zijn hier ook nog wel veel duurdere
vind dit een nette prijs voor súper fijn les
--> rij zelf altijd nu altijd ca 15 minuten los, dus totaal ca. 45 minuten
l0rdJ schreef:Nog nooit eerder vertoont,
*binnenkant moet zelfs nog geschreven woprden, leon hup aan het werk!
DE KAFT VAN DE ALLERNIEUWSTE DIKKE VAN DALEN!
Oftewel, de dikke leon, met onderandere de woorden Damz, Rommulus, etc......
tadaaaaaa
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()

alvast thnx

Welterusten Sita! Ik ga ook maar eens, Mees is nog aan het werk tot een uur of 1, dus ik ga maar, wachten heeft geen zin.