[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pellie

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 13:31

jack sorry nu snap ik het dan nog niet nee

diny, wil hij naar jou kijken of moet jij ergens naar kijken?

misselijk van heien... dan moet het wel erg heftig zijn!

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 13:36

Hij wil dat ik hem uit bed kom halen en dus bij hem kom kijken! Ja daaaaaag

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 13:38

Ach gossie Vashti
Valt vanzelf wel in slaap toch?

*voor hetzelfde geld zit er een onwijze spin die hij je graag wilt laten zien*

Voor Flettie een

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 13:39

Goeiemiddag, heb ruim de klok rond geslapen en voel me al wat beter. Mensen waar ik gister oppaste waren onverwachts 1,5 uur vroeger thuis (hadden ze zelf ook niet verwacht) dus was ik om 11 uur ipv 1 uur thuis. Ben in bed gedoken en heb ruim de klok rond geslapen, toch best fijn voor een keertje. Hoofdpijn is wat afgezwakt maar neus en voorhoofd is nog niet best. Ga het vandaag rustig aan doen.

Wel bijgelezen maar niet de lust tot reageren gevoeld..

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 13:46

Ik hoop dat hij zo in slaap valt Chub. Hij huilt niet en het geroep wordt steeds minder dus die spin zal al wel weer in z'n hol zitten.......

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 13:54

ook maar even klagen dan. Sinds zaterdagmorgen nieuwe hoge bloeddruk pilletje....zou beter zijn, "moderner" pilletje die beter werkt ....
m'n aders "pompen" als een gek door m'n hele lichaam, hart om de haverklap op hol en m'n hoofd is nu net een enorme rooie ballon (koppijn erbij).

Net de dokter gebeld...of dit normaal was bij wisseling van medicijnen. Volgens de assistente niet, maar de dokter had z'n telefonisch spreekuur al gehad, dus belt me morgenvroeg terug.

Zooo mijn klaaguurtje ook weer gehad

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 13:58

Tsssssk... Hij belt je morgenvroeg terug?! Schandalig zeg...! Kon je geen afspraak meer maken?

Maya, goedemorgen dan maar Lekker hoor, de klok rond slapen!

En Juul gaat nu netjes zijn slapie doen. Wordt er haast lui van, al die slaapverhalen!

abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 14:16

Pffftt Ben weer uit de verhuisdozen gekropen en worstel me door de laatste drie dagen voor kerst heen. Heb een mega-deadline aan mijn broek en geen creativiteit-op-commando meer over voor dit jaar.

Voor alle tinkermensen in het zuiden: Nelly Abbenes geeft zaterdag 7 januari aanstaande een clinic in Echt (Midden-Limburg). De clinic is op stal bij 'Tinkermeisje' en er zijn nog een paar plaatsjes over. Meedoen? Bel me even na 18.00 uur (telefoonnummer 06-28441426) of stuur een e-mail naar escoladafantasia@yahoo.com.

Er doen al vier Tinkers mee, dus laten we er een echte Tinkerclinic van maken!

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 14:20

Vasthi schreef:
Yarka, weer een nieuwe aanwinst! Leuk hoor. Heb je meer foto's van haar?

Heb ik wel, alleen niet bij de hand. Wil tussen kerst en nieuw even met mijn website aan het up daten, daar komen ze zo wie zo op.
Iedereen overigens gezien dat ik een cursus over paard en voeding organiseer in februari 2006? Meer info staat op mijn site.
Beloofd er interessant te worden en ook wordt er uitgebreid ingegaan op persoonlijke 'voer-problemen/vragen'.

Chantaljamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 14:33

Ow ow ow, Allereerst TM Wat erg voor je zeg. Alles komt in een keer lijkt het wel.

Voor de rest van de mensen die het nodig hebben ook

Jeetje wat een lappen tekst weer zeg. Nu heb ik gelukkig alle tijd om het bij te lezen gezien het feit dat ik nu vakantie heb. . Nog een paar nachtjes slapen en dan ga ik een weekje naar huis, even bijkomen en dan weer terug en met mn neus in de boeken.

Yarka: Ik ben benieuwd naar meer foto's van je nieuwe aanwinst hoor. Enne die voeding cursus, heb je daar al wat meer info over.

Fotomensen: Wat een leuke foto's weer allemaal

De rest kon ik echt niet meer bijbenen hoor, dus iedereen die ik vergeten ben sorry

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 14:56

Kijk maar even op mijn site Chantal!
Hoor graag of je het wat vindt!

Chantaljamie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 15:00

Nu al? of tussen kerst en oud en nieuw als je em ge update had ??

Schafstall

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 15:30

desillies schreef:
Citaat:
Hengstenkettingen heb ik in het verleden ook wel gebruikt, maar verkies dan toch liever een bit met hoofdstel. Al dat geruk met een hengstenketting vind ik eigenlijk ook niks.

als je een keer flink rukt op het goede moment is het daarna niet meer nodig,maar dat is mijn ervaring....
en Tomie is misschien wel een doetje

Als ik met Boya over straat loop, gebruik ik ook een hoofdstel met bit. Dan is ie ook rustig, met halster en hengstenketting blijf ik rukken en plukken, daar is ie niet zo van onder de indruk. Heb al een keer de ervaring dat ie het andere geslacht rook en dan stelt zo'n hengstenkettingkje ook niets voor (ligt er natuurlijk aan hoe je em gebruikt, maar over de neus vertik ik!). Met bit heb ik geen kind aan em, als ik dan een keer druk uitoefen geeft ie op.

desillies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 15:35

Boya schreef:

Als ik met Boya over straat loop, gebruik ik ook een hoofdstel met bit. Dan is ie ook rustig, met halster en hengstenketting blijf ik rukken en plukken, daar is ie niet zo van onder de indruk. Heb al een keer de ervaring dat ie het andere geslacht rook en dan stelt zo'n hengstenkettingkje ook niets voor (ligt er natuurlijk aan hoe je em gebruikt, maar over de neus vertik ik!). Met bit heb ik geen kind aan em, als ik dan een keer druk uitoefen geeft ie op.

kijk dan is de keuze niet moeilijk

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 15:44

Chantaljamie schreef:
Nu al? of tussen kerst en oud en nieuw als je em ge update had ??

De info over de cursus staat er al op.
De 'general up-date' (nieuwe foto's e.d.) volgt inderdaad nog.

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 15:46

Goed he dat we al weer over de 10.000 berichten heen zijn!

Fijn dat het nu zo goed gaat met de leenmoeder van Koot! Je steekt onderhand meer tijd in de koeien Wat heerlijk dat T zo genoot met Kootje Leuke foto's! Beterschap

Soxje schreef:
Oeieoeioei, lekker "samen" in bad gelegen, Jellie? Vandaar snel je bedje in, huh

Zou mooi zijn als ze Soxje erbij kan houden voor buitenritten. Klikt iig goed! Die premies zijn echt niet misselijk. Gelukkig krijgen we via Jan's werk een mooie korting. Ik kan me daar ook opgeven. Scheelt met zijn 2-en iets van 35 of 45 euro per maand.

Haha roos, Mooi dat de soembalippen goed in de markt lagen Leuk dat je de foto gaaf vond!
Flantje is een van de meest veelzijdige paardje van stal. Alleen de Fjord doet precies dezelfde dingen

Chev, je slaapt nog al onregelmatig Kit had geen zin om weg te gaan. Ik ben benieuwd hoe hij t allemaal op gaat pakken! Leuk dat je er toch regelmatig bij gaat kijken. We hopen regelmatig foto's te zien en ik kijk uit naar je verhalen

Tmuts, logisch dat je weinig fut hebt om hier te reageren. Doe rustig aan hoor

Cindy, gelukkig dat je thuis wel kan douchen. Schiet het verbouwen verder al op? Wat naar dat je vriendin opgenomen is. Ik snap je zorgen. Sterkte voor jou en beterschap voor haar Balen dat je HA een nare vent is. Ik heb bij de mijne af en toe ook vraagtekens…

Chubb, is t nieuwtje al bekend? Ah, ik lees net. Zou gaaf zijn!!!!!! Leuk van die pennen!

Yarka, thanx Lekker dat je ook een kort weekje hebt. Bij mij ook zo. Morgen hebben we hier trouwens een kerstluch. Altijd erg smakelijk en gezellig Ik zal je site eens checken.

Jacky, ik ben benieuwd of je een metamorfose ondergaat

Silas, beterschap

Mazzel, zeker lekker. Ook spullen van elkaar die we afschuwelijk vinden maar die we toch vertikten op te ruimen

Flet, lekker geshopped!

Dienie, er kan nog sneeuw vallen voor de kerst joh! Wel gaaf dat je van die foto's hebt. Mijn slee staat hier ook nog maar ongebruikt te wezen

Dobbel, toch even nieuwe kleren gekocht gaaf! En super van de eitjes

Pel, minder van die Rhino

Vasthi, juultje wil lekker spelen haha Krijgt een eigen willetje.

Maya, goed geslapen Verder lekker rustig aan doen!

Ijones, tjee geen suc6 dus die hogebloeddrukpillen. Jan heeft er ook pillen voor gehad maar is er nu 'vrij'van. Hij heeft het heel langzaam af moeten bouwen. Anders is t niet goed. Begreep ik.

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 15:51

Chub, je deed het zelf hihi.
Dat las ik inderdaad ook dat ze zich zodra het kan willen aansluiten. Dan sta je dus in twee stamboeken. Mij gaat het alleen om de ritten maar om daar zoveel geld voor te betalen....
Daarnaast vind ik het erg jammer dat het nu op deze manier zo moet. Haal die regel weg en vervang hem voor iets anders. Zo blijven we modder gooien en verkeerde dingen roepen. Dacht dat ze iets anders in hun hoofd hadden. Nope dit ga ik niet steunen. Het gaat wel over 'mijn' stamboek en daar kom ik voor op als ik voel dat daar onrecht over gesproken wordt. Gaaf van die pennen zeg, kan je dat zien als een soort kerstrelatiegeschenk? Succes met het eventuele huisje.

Dobbel, stoer 3 stuks!! Knap hoor dat jullie deze weg in zijn geslagen. Wij willen dat voorlopig nog niet, ben erg aanhanger van de regels van de natuur hierin of we zijn er nog niet klaar voor om deze stap te maken dat kan ook. Hoop zo voor jullie dat deze keer mag aanslaan. Is het nou dat je de 1e vergoed krijgt en de 2e en volgende zelf moet betalen?

Flettie, ik vind jouw stukje wel oke eigenlijk. Lekker dat dreunen..

Spetter, laat die thoraxfoto lekker maken. Wie weet zit daar toch het probleem. Ribbenpijn kan zo verrekte uitstralen dat je het op een andere plek gaat voelen....laat ze alles bekijken en blijf zeiken!! Mijn motto maar dat wist je al . De ontstekingen zitten er volgens je bloed, je kunt het maar beter uitgesloten hebben hoor! Beterschap meid!!

Pellie, kan wel begrijpen dat je het op verschillende manieren kunt lezen maar ik vind die regel gewoon niet nodig daar. Het kan ook zo anders....
Wel goed dat je het positieve in ziet er van, dat is weer jouw kwaliteit

FK, die rotmigraine ook....voel met je mee sterkte voorlopig.. heb je lange aanvallen??

Jacky, mocht ik nooit op Kit kunnen rijden of met hem kunnen mennen dan zou ik hem nog altijd bij mij houden. Ik hou zielsveel van mijn hummeltje en ik kan hem echt niet missen. Heb hem gekozen om wie hij is en niet het ruggetje waar een zadel op zou kunnen passen. Lijkt me overigens wel heeeerlijk om met hem te mogen rijden in de toekomst. Ik hoef niet perse een weiland van mezelf te hebben om hem 24/7 weidegang en (vervroegd) pensioen te geven. Je kunt toch ook elders inscharen? Pension sta ik nu ook niet, mij te veel geld, dat besteed ik liever aan andere dingen voor mijn paard. Heb geen hekel aan zelf uitmesten en op pension hebben ze vaak geen weidegang of heel weinig. Stel dat je voor 60 euro je paardje op een weitje kan zetten, per maand. Haal dat van die 250 euro pension af en je hebt 190 euro over. Daarvoor staat mijn paardje nu per maand, incl stal, voer, hooi, stro, wortelen en zelf uimesten. Zal ook best wel een goedkopere oplossing zijn nog. Niet zo zeer tegen jou gericht maar meer een uitleg over hoe ik het zie.

Vasthi, slaapt Julian al? Je hebt pb terug.

Maya, heerlijk zo lang slapen. Ik hou van slapen haha wel humor dat je moest oppassen maar het vergeten was.

IJ, gaat je huisarts ook pas morgenochtend poepen als hij nu met een buik als een rode ballon zit van de pijnen en de krampen in zijn darmen....tssss.
Ga eens bellen met de fabrikant van dit medicijn!

Abby, leuk dit Clinic, helaas nog geen bereden paard en veulveul te ver weg voor ons.

Yarka, wat leuk een nieuwe merrie of niet? Heb je voeravonden gezien. Beetje prijzig voor mij en te ver weg helaas.

CJ, lekker weer even een weekje naar huis. Heb je dan lekker kerst en oud&nieuw thuis?

jacky2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 16:02

Citaat:
Jacky, mocht ik nooit op Kit kunnen rijden of met hem kunnen mennen dan zou ik hem nog altijd bij mij houden. Ik hou zielsveel van mijn hummeltje en ik kan hem echt niet missen. Heb hem gekozen om wie hij is en niet het ruggetje waar een zadel op zou kunnen passen. Lijkt me overigens wel heeeerlijk om met hem te mogen rijden in de toekomst. Ik hoef niet perse een weiland van mezelf te hebben om hem 24/7 weidegang en (vervroegd) pensioen te geven. Je kunt toch ook elders inscharen? Pension sta ik nu ook niet, mij te veel geld, dat besteed ik liever aan andere dingen voor mijn paard. Heb geen hekel aan zelf uitmesten en op pension hebben ze vaak geen weidegang of heel weinig. Stel dat je voor 60 euro je paardje op een weitje kan zetten, per maand. Haal dat van die 250 euro pension af en je hebt 190 euro over. Daarvoor staat mijn paardje nu per maand, incl stal, voer, hooi, stro, wortelen en zelf uimesten. Zal ook best wel een goedkopere oplossing zijn nog. Niet zo zeer tegen jou gericht maar meer een uitleg over hoe ik het zie.

Als je zoiets vind is dat fijn,maar ik zoek al 2 jaar een weitje om te huren in de buurt zonder succes dus ben ik aangewezen op een manege of privestalling.

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 16:02

Nog een half uurtje werken en dan lekker naar huis. Moet nog even bedenken wat ik vanaaf bij mijn runderlapjes eet....

Jan zijn aaf om te rijden. Morgen mag ik weer!

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 16:05

Chev: De nieuwe is idd een merrie ja, ben benieuwd hoe ze gaat uitgroeien.
Ik heb de voeravonden qua prijs echt zo laag mogelijk gehouden. Komt ook omdat we het persoonlijk willen houden en de groep dus niet groter dan 15 personen. Is niet goedkoop, ik weet het. Maar zeker wel de moeite waard.
Ik kan goed begrijpen dat het te ver weg is voor je, wie weet organiseer ik het nog eens verderop in het land. Is even afhankelijk van hoe het gaat lopen.

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 16:11

Cheveyo schreef:

Dobbel

, stoer 3 stuks!! Knap hoor dat jullie deze weg in zijn geslagen. Wij willen dat voorlopig nog niet, ben erg aanhanger van de regels van de natuur hierin of we zijn er nog niet klaar voor om deze stap te maken dat kan ook. Hoop zo voor jullie dat deze keer mag aanslaan. Is het nou dat je de 1e vergoed krijgt en de 2e en volgende zelf moet betalen?

De eerste krijg je vergoed uit je aanvullende verzekering en de 2 en 3de poging uit je basis verzekering,
Het heeft bij ons ook best lang geduurt hoor voor we er aan toe waren, maar goed op natuurlijke wijze is het voor 99% uitgesloten. vandaar dat we toch die keus gemaakt hebben, we zijn nu vanaf april bezig en het is best zwaar,
Het is ook per persoon verschillend hoe je er mee omgaat en wat voor keus je maakt, als je wat wilt weten wanneer dan ook mag je altijd pben hoor ik ben er ondertussen aardig ervaren in,

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 16:20

Dobbel, hoe oud ben je? *I know, brutale vraag misschien*

Jellie, ehm... Rode bietjes?

Chev, is inderdaad een soort kerstgeschenk. En geef ze lekker niet aan m'n baas

Heb geen zin meer. Baas is morgen hier, dus kantoor moet versierd. Met slingers en met 'spreuken'. Hij heeft een klein trekkertje gehad zaterdag, dus "Het gebak smaakt weer lekker, van Abraham met z'n nieuwe trekker" en "Bert voelt zich een hele heer, als hij rondrijdt met z'n John Deere" en "Het is echt waar: Bert wordt 50 jaar" liggen voor de hand. Maar verders.... Inspiratie is ff op...

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 16:26

jacky2 schreef:
Citaat:

Als je zoiets vind is dat fijn,maar ik zoek al 2 jaar een weitje om te huren in de buurt zonder succes dus ben ik aangewezen op een manege of privestalling.

Het was dus niet zo zeer persoonlijk tegen jou

Kan je dan niet bij wat andere paarden in de wei? Ik hoef hier ook niets te gaan zoeken om voor mezelf te huren hoor. Heb wel mijn advertenties en vragen uit staan en als ik weiland nodig heb kom ik er ook wel aan (Lees; dik betalen om mijn paardjes te kunnen weiden). Maar een stukje voor mezelf is bijna onvindbaar, ook hier. We zitten allemaal veel te dicht op elkaar in deze regio.

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 16:27

Hmmz bietjes heb ik niet zo veel zin in.... Ik denk eerder knolletjes of groene koolprut ofzo.... Nou t kan nog 10x wijzigen.

Je bent iig lekker crea voor je baas

Dobbel ik kan me voorstellen dat het zwaar is

Ik ga, fijne aaf allemaal!

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 16:32

ik ben 25 richting de 26 ja ik weet het niet zo oud maar ik heb altijd jong kinderen gewild,