edit: Petra, kan je ook gelijk vragen aan je DA of zo'n ontsteking zich kan herhalen ofiets dergelijks als ze straks drachtig zou worden?
Ik heb vanavond ook nog wat meegemaakt trouwens...
Ik zat heerlijk met Tobias in het hooi bij de paardjes...
Reageren Santa en Snowdon opeens ergens op, koppies erop, oortjes naar voren.. Snowdon snuivend, Santa met een flinke pluk hooi in de mond...
Ze draven statig wat naar voren om vervolgens weer stil te staan en hetzelfde ritueel herhaalt zich zo een paar keer, steeds verder naar voren. Shiloh rent in eerste instantie mee, maar draait al snel om richting Chayenne en het hooi.... eten is belangrijker haha
Ik loop ondertussen mee met Snowdon en Santa, genietend van hoe hun reageren, halve cirkels om mij heen dravend met de staarten in de lucht en koppies hoog met neusgaten wijd....
En toen zag ik het, achter het riet (met nog een brede stromende beek ertussen) komen een aantal witte en zwarte ruggen voorbij.... koeien! Ze sluipen voobij, soppend in het 'bijna-moeras', ze lopen nl in het vogelreservaat! Een enkeling doet wat vreugdebokken, terwijl een ander uit de sloot probeert te drinken of van het riet wat afsnoept. Die horen hier niet, dat was me al gelijk duidelijk... en Snowdon en Santa vertrouwden het voor geen millimeter hihi
Het was nog net licht genoeg om te zien dat het hek gewoon open stond, zoals altijd... ze hoorden in het weiland er tegenover, maar dat hek kon ik niet zien. Ik besefte me nog dat ze zo de weg op konden als ze de betonnen brug zouden ontdekken.
Ik dus in de auto en op zoek naar de eerste buurtbewoner... ik had nl geen idee van wie die koeien waren! Op die weilanden en het vogelreservaat zie je amper mensen eigenlijk. Bij de schietvereniging iemand erop aangesproken en hij zou het binnen bij de schietbaan verder informeren, daar waren genoeg boeren uit de omgeving aanwezig. Uiteraard nog wat flauwe grapjes of mijn diepvries al goed gevuld was etc.... Ik heb het daar maar bij gelaten, ik was al moe en hun kenden elkaar allemaal wel, ik niet. Bovendien kon ik toch niet helpen ws 
Ben benieuwd hoe het is afgelopen!