[TI] [HK] Tinker geklets, voor al jullie off-topic behoeften.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sita_

Re: [HK] Tinker geklets, voor al jullie off-topic behoeften.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 20:17

Oh dat is zeker heel erg fijn zeg! Wel leuk dat ze les mag nemen van jou met Snow!
Ik ben benieuwd wat ze er mee gaat bereiken.. Maar volgens mij kan Snow best wel wat! Ja

Martinique heeft ook de kans om met Amy te gaan lessen.. Alleen ze mag niet naar Nieuwvliet met Amy.. Had er eerst wel aan zitten denken, maar sinds gisteren heb ik dat idee weggevaagt bij mezelf.. Het moet namelijk klikken met allemaal, zowel paard, ruiter als eigenaar en de instructrice..
Ze wilde waarschijnlijk al stoppen na dit kwartaal daar. Dus dan mag ze kiezen, of ze laat iemand (dressuur) aan huis komen óf ze gaat naar de manege in Oostburg, maar dat is western.. Dus ik weet niet of ze dat leuk vind..

Ik zou het leuk vinden als ze bijvoorbeeld dresuurles zou nemen.. En dan ook wedstrijdjes zou doen.. Want gister knalde ze er toch eens even een uitgestrekte draf uit.. Nou, daar begon ik als niet dressuurmens echt van te kwijlen.. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 20:18

Leuk om te horen Ja Lisa past ook mooi bij Snowdon vind ik. Leuk zo'n combinatie Ja Lesgeefmens komt dan bij jou op stal?

Siet, je zou ook eventueel nog eens kunnen bellen voor de zekerheid als je twijfelt? Lachen

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 20:19

Ja, dat zal ik eens doen.. Bellen.. Ja
Kan ik inderdaad nu, of ja Maandag dan, ook al doen.. Hoef ik de verhuizing niet voor af te wachten!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 20:20

Jaaaa, die tinkiebinkies kunnen soms best knallen, zo dat wij flink zitten te kwijlen Haha! Clown

Aan huis is erg fijn, ik hou niet zo van al dat gesleep met paarden voor een les Bloos

Ik denk dat het ook wel fijn voor het paard is om een beetje afwisseling te hebben (voor Snow iig wel...), dus zou best leuk zijn voor Amy en Martinique als ze iemand vind die 'thuis' les komt geven!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 20:22

Ja, we hebben een 'thuisinstructrice' Lieke, alleen die is vrij prijzig..
Dus misschien een keer in de twee weken ofzo.. Maar dan moet ik ook weer een dressuurzadel aanschaffer.. Clown Tong uitsteken Ach, we zien het wel.. Ze mag kiezen dus.. Ze zal dit ook wel lezen.. Vork Dan zal ik het wel van dr horen wat ze dr van vind..

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 20:23

Hier is het 12 euro, vond dat netjes voor een uur!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 20:24

Lieke vraagt 12 euro voor een half uur.. En 25 voor een heel uur..
Dat is incl reiskosten, en dikwijls zit je er nog dik 20 minuten langer op ook..

Op de manege is het maar 10 euro voor een uur.. Heel verschil dus..

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 20:26

Wat fijn dat het goed ging in de les met snowdon. Wel fijn als het klinkt tussen alle partijen.
Wat gaaf dat martinique amy even in een uitgestrekte draf zette.

Ik heb net Dundee en Ziggy even gelongeert, het ging wel heel goed. Dundee moet die vet buik ook maar eens kwijt.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 20:28

Hier op de manege was het ook goedkoper, maar Lisa betaalt nu een deel zelf en d'r moeder dus ook nog steeds. En lesgeefmens heeft haar paarden op de pensionstal staan van dezelfde boer als waar ik van huur... da's 200 meter verderop Haha!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 20:29

Hoe doe jij dat trouwens met de kosten Leon?
Hier is het zo, ze mag alles doen.. Maar wedstrijdjes of les moet ze zelf betalen.. Ze mag namelijk Amy ook al gratis doen, ik vraag ook geen vergoeding voor de ijzers ofzo..
Vind ik zelf best redelijk of niet?

Edit: Ze betaald zelf lees ik net.. Lachen

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 20:30

Hihi, Dundee op dieet Knipoog

Onze Santa is heel erg veel afgevallen op sexvakantie.... Ze ziet er nog wel goed uit, dus nu zo proberen te houden deze zomer. Daarna mag ze voor winter en veulen voorzichtig weer aankomen Lachen
We hebben d'r vandaag ook nog aan het werk gezet, ze geniet dan volop! D'r vachtje komt nu ook goed door. Ze wordt nu toch wel weer zwart *LOL* En begint te glanzen!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 20:30

ziggy_janet schreef:
Ik heb net Dundee en Ziggy even gelongeert, het ging wel heel goed. Dundee moet die vet buik ook maar eens kwijt.

Hihi Dundee moet aan de bak! *LOL* Zou het geen idee zijn om met hem te gaan mennen?
Of heb je dat al eens gedaan?

Zien jullie trouwens het knipperende vlaggetje voor onze topictitel in de topiclijst op TI?
We zijn populair vanavond! Haha!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 20:31

Sita_ schreef:
Hoe doe jij dat trouwens met de kosten Leon?
Hier is het zo, ze mag alles doen.. Maar wedstrijdjes of les moet ze zelf betalen.. Ze mag namelijk Amy ook al gratis doen, ik vraag ook geen vergoeding voor de ijzers ofzo..
Vind ik zelf best redelijk of niet?

Edit: Ze betaald zelf lees ik net.. Lachen

Lisa zorgt zelf dat ze de les betaalt en ze mag spullen kopen wat ze wilt als ze het niet laten kan Knipoog
Zo hebben we het samen erg leuk! We hebben profijt van elkaar, want ik gebruik haar dekjes en shetlanderzadel (voor langelijnenwerk) net zo goed.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 20:32

Wat houdt dan precies in, dat knipperende vlaggetje?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 20:33

Aha.. Net zoals bij ons dus.. Ja
We hebben het samen ook erg leuk.. Helpen elkaar waar het kan, geld ook voor Collin, en ik vind het wel goed gaan zo..
Ben iig erg tevreden en dat ben ik niet zomaar.. Bloos

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 20:33

snowdon schreef:
Wat houdt dan precies in, dat knipperende vlaggetje?

Dat we op dit moment een goedbezocht en populair topic zijn volgens mij..

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 20:35

Hihi, erg herkenbaar... ik ben ook zo'n moeilijke Bloos
Soms wel jammer dat Lisa zelf geen eigen paard heeft, bezig zijn met een ander paard is ook best leuk zo op z'n tijd Knipoog
Ze is nog wel bezig om ook Welsh K en shetjes van de buurman te gaan verzorgen (worden nu grotendeels 'verwaarloosd'), dan kunnen we ook op die Welsh gaan rijden. Is een E-pony.

edit: heeeej, meelezers, post eens wat? Knipoog

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 20:37

Sita_ schreef:
ziggy_janet schreef:

Hihi Dundee moet aan de bak! *LOL* Zou het geen idee zijn om met hem te gaan mennen?
Of heb je dat al eens gedaan?

Zien jullie trouwens het knipperende vlaggetje voor onze topictitel in de topiclijst op TI?
We zijn populair vanavond! Haha!

Ik zit er ook aan te denken om met hem te gaan mennen. Maar heb nog geen centjes over om een tuigje en sulky te kopen. Dundee is een echt hengst, dus het is ook wel goed om samen aan de slag te gaan.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 20:38

Oh dat is wel leuk! Dan kan je ook eens samen op stap.. Ja
Ik heb dan Shania nog, zij Collin dan, maar als we samen willen rijden moet er altijd een met de fiets mee.. Ach binnen een ruime 2 jaar kunnen we samen.. Dan hebben we 3 paarden tot de beschikking.. Lachen

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 20:40

ziggy_janet schreef:
Ik zit er ook aan te denken om met hem te gaan mennen. Maar heb nog geen centjes over om een tuigje en sulky te kopen. Dundee is een echt hengst, dus het is ook wel goed om samen aan de slag te gaan.

Doe je wel al lange lijnen werk enzo?
Ik had voor mijn shetje zelf een borsttuigje gevlochten van dikke strotouwen en op zijn borst een binnenband van een fiets, zo kon ik hem wat laten trekken.. Zo leerde hij het dan ook. Lachen

Dat was zeg maar een schoftje, met de band als borstgeval en dan twee strengen met lussen om er wat aan te hangen er aan.. allemaal uit een stuk.. Wel een goedkope oplossing..

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 20:43

Ik wil een oude longeer singel gaan inkorten, en er een shet maatje van maken.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 20:43

Ik zie gewoon nu pas Maya's reactie Gestoord
We gingen even erg snel net Haha!

Maarre ja, Lisa past erg goed bij Snowdon! En het is idd gewoon bij ons zelf, de lessen.
Ik was al die tijd wat voorzichtig om Lisa met bijv. een zweep te laten rijden door haar leeftijd, maar nu ze les krijgt... ben ik om geloof ik en zal ik het maar gewoon vertrouwen dat ze die rechtvaardig en consequent gebruikt Clown

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 20:51

Doei! Hai!

Waar vlaggetje? Ikke niet zien! Duivel

Wanneer moeten we dan een nieuw topic openen? Bij 500 pagina;'s? Ik ben totaal heul nie handig met de computer, dus laat mij het maar niet doen, want dan spreken we elkaar noooooooiiiittt meer! Huilen

Dus alle verzorgmeisjes gaan goed zo te horen! Ik ben hier nog altijd niet 100 % tevreden, maar misschien komt dat nog wel.

Baal een beetje, heb dat nieuwe halsterhoofdstel van Barefoot net binnen, ikke helemaal blij, maar hij past niet! Boos! En als ik er wat riempjes bij wil zetten moet dat volgens mij echt aan alle kanten, da's natuurlijk ook zonde.

Maar ik wil zo graag een halsterhoofdstel, wie heeft er nog goede tips?
Lijkt me zo handig met buitenrijden, en kan in het bos ook het bit uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 20:52

Ik dacht al dat je eroverheen gelezen had Clown

Bijrijders... ach.. op zich zou ik er wel een willen, met name voor de paarden zelf dan. Dat die dan eens wat te doen hebben als ik op Dronten zit. Maar ik heb geen bak, ik heb geen dressuurpaarden, en ik woon blijkbaar teveel in the middle of nowhere. Dus niet interessant genoeg blijkbaar. Maargoed, paarden hebben het al goed genoeg zo Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 20:53

grrr schreef:
Maar ik wil zo graag een halsterhoofdstel, wie heeft er nog goede tips?
Lijkt me zo handig met buitenrijden, en kan in het bos ook het bit uit.

www.goedhard.nl
www.equestriannomads.nl
Mijn persoonlijk voorkeur gaat trouwens naar de 2e link Lachen Van Biothane heb je ook goede halsterhoofdstellen.