[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pellie

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 10:26

ff snel tussendoor reageren:

jacky jij koppelt de onkosten van een paard aan de gebruikswaarde, is er mee te rijden of niet.
ik doe mijn best maar zoiets snap ik niet altijd, omdat gam als paard an sich meer waarde voor mij heeft dan wat ik met hem doen kan.
toen het de vraag was of gam een chronische luchtwegaandoening had en ik niet meer met hem zou kunnen rijden was het me meteen duidelijk dat hij zou blijven, ondanks de onkosten. want ik heb voor gam gekozen en het rijden is daaraan ondergeschikt.
dus de onkosten koppelen aan gebruik, nee dat blijf ik lastig vinden

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 10:28

Goedemorgen,

Ik meld me even na mijn weekendje Kerstshoppen in Aaken. Erg leuk en gezellige had samen met mijn mamsie. Allemaal kadootjes gekocht en genoten van de Kerstmarkt. De ene avond bij de Griek gegeten (waar we nog gezellig mee hebben gekletst omdat hij van Zakynthos kwam en wij daar eens op vakantie zijn geweest ) en de andere avond lekker tapas gehad

Ik ga niet meer op iedereen reageren hoor... jullie hebben er in 3 dagen tijd veels te veel bijgebept.

Fayette is vandaag trouwens precies 7 maand drachtig (19 mei laatste dekking en nu 19 december ). Nog 4 maanden te gaan

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 10:29

Silas, beterschap! Lekker ziekgemeld?

Lekker Yarka, zo'n korte week! Wij doen vrijdag ook niet meer zoveel, maar zijn wel aanwezig 's Middags kerstlunch en 's avonds met wat collega's naar een 80's & 90's party...

Damn, heb van die "sexy panty's" aan. Omdat een gewone panty niet fijn zit. Na... Deze zitten allesbehalve comfortabel! Gelukkig heb ik nog een normale panty bij me, dan heb ik tenminste nog minder het idee dat alles afzakt

Ik heb mijn paard ook om toch af en toe mee te kunnen rijden hoor, da's tenslotte de hobby/ de sport. Knuffelen kan ook met de hond bijvoorbeeld, en is dan een stuk minder prijzig. Ik heb bewust voor een merrie gekozen, mocht er iets misgaan (niet erfelijk) kan ze nog zichzelf wat terugverdienen middels het fokken van veulens. Ik kan geen 2 paarden onderhouden helaas.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 11:01

Goedemorgen allemaal!!

We stonden donderdag toch gewoon in de krant!!
Echt we hadden er gewoon overheen gekeken en hoe ons dat ik gelukt met een Mega kleuren foto

Hier is de link met t stukje
http://www.pzc.nl/regioportal/PZC/1,147 ... ID=2998775

Ik hoorde vrijdag dat we ook op de voorpagina van de paardenkrant stonden..
Wie heeft er hier de paardenkrant en kan dit stukje aan mij kopieren ofzo..??
Ik heb zelf die krant niet..

Ik heb (weer) niet echt bijgelezen.. Ik zit nl op school en bokken is illegaal
Wel las ik dat mijn foto's goed aangekomen waren bij cheveyo..
Dat is mooi want mijn pc sloeg een beetje op tilt

Kga weer even verder aan mijn schoolwerk.. Ben bijna klaar.. Gelukkkig dan kan ik weer naar huis
Ben nog steeds niet lekker.. Maar ik ben wel al minder moe.. Dat klinkt als goed nieuws
wel moet ik nu steeds hoesten e.d echt niet te filmen hoeveel keelpijn ik nu heb..
Echt waar ik heb echt vanalles tegelijk.. Not Fair..

Allemaal prettige dag nog!

silas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 11:08

sjietaah: gewoon de paardenkrant bellen dan krijg je vast een exemplaar, heb ik ook een keer gehad...

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 11:26

Het regent helaas vanmorgen, alle sneeuw smelt, geen witte kerst dus. Ben blij dat ik gisteren zoveel sneeuwfoto's gemaakt heb.

Knuffelen kan ik voldoende met 8 dieren, 4 honden en 4 paarden. Ze zijn allemaal verschillend van karakter, maar houden allemaal van lekker knuffelen elke dag.

Het verzorgen op zich vind ik al heel prettig om te doen en het rijden dat komt nog wel als het beter weer gaat worden.

Ik geef mijn paarden iedere dag 1 appel en 1 wortel als extraatje bovenop het krachtvoer en het hooi. Ze vinden dat erg smakelijk. Ook geef ik verschillende paardesnoepjes per dag als ik ze buiten zet, krijgen ze eerst een snoepje bij het loslaten en bij het op stal komen ook een snoepje. Heb dan ook altijd een pluk hooi klaarliggen, zodat ze gelijk iets kunnen doen op stal.

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 11:59

Cheveyo schreef:
Kwam nog een stukje tegen op de site van de Irish Cob Vereniging, dat deed mijn gezicht toch een andere uitdrukking aannemen....

Wat is het verschil tussen de vereniging en de twee in Nederland bestaande stamboeken?

- Wij behandelen alle leden gelijk.

Op mij komt dit over alsof dit bij het NSvT niet zo zou zijn omdat dit over een paar puntjes gaat die afwijken van de TWEE in Nederland bestaande stamboeken...... Afbeelding

Dat gevoel deel ik dus echt niet, sorry.

Niemand hier iets over te zeggen? Zie ik het misschien verkeerd?

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 12:12

Ik voel het zelfde als jou Chev wat dat betreft.
Ik voel me mij NTS als gelijke behandeld, volgens mij is er geen sprake van 'vriendjespolitik' e.d. zaken.
Vindt dit wel een foute, niet objectieve uiting de Irish Cob vereniging.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 12:20

Heb niet specifiek de behoefte om mijn mening te ventileren inzake de ICV.

Heb morgenavond een afspraak met iemand. Zij zoekt iemand die tijdelijk in haar huisje wilt wonen. Haar ex valt haar lastig, al 3 jaar en daarom woont ze voorlopig bij familie. Maar nu staat haar huurwoning leeg en da's ook geen fijne gedachte voor haar.

Dat was mijn nieuwtje

Een voorzichtige dus

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 12:23

Dat mag natuurlijk Chub

Ik voel me alleen wel aangesproken als NSvT-er en vind het niet staan. Op deze manier wordt er wel weer op dezelfde wijzende manier verder gegaan, voor mij dus weinig verandering. Snap ook niet waarom die regel er bij moet staan, tevens voor het ICS. Het heeft toch niets van doen en zo schep je alleen maar weer een bepaald gevoel.

Vraag me ook af of je met een paard van NSvT mag mee doen.

Ga naar revalidatie, tot latter!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 12:29

Volgens de site mag je NST paard meedoen. Maar de plannen zijn om, zodra een nieuw ICS is opgericht, daarbij aan te sluiten.

Soort ICS/ Tinkervereniging opstelling dus, lijkt me?

Dus betaal je dan 37,50 voor het meedoen aan Tinkerritten...

Chubby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 12:30

Och, laat ik me toch weer verleiden tot...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 12:40

Krijg net van Indoor Brabant echt 2 poepiesjieke pennen

Toch best leuk....

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 12:42

Chubby niet doen nee hoor ik denk er hetzelde als jij over geloof ik, ik was ook niet van plan wat te zeggen maar heb het toch ook weer gedaan op de site,

Cheveyo leuk dat het echte werk met Kit nu gaat beginnen, ik ben heel benieuwd naar de eerst foto`s,

TM het is wat ook nog slecht nieuws over je vader ik wens je veel sterkte de komende tijd,

Verder heb ik een boel leuke foto`s voorbij zien komen,

Ben de rest weer kwijt,

Zo gisteren ondanks de pijn toch even naar zwolle geweest (koopzondag)
en alvast wat nieuwe kleren gekocht, moet ook gebeuren he,
En we hebben net tel gehad van het ziekenhuis en gelukkig 3 bevruchte eitjes dus woensdag terug plaatsing en dan weer duimen geblazen,

verder niks te vertellen weinig meegemaakt de laatste dagen.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 12:44

Ik denk dat het 'politiek correcter' was geweest om te zeggen:

Wat is het verschil tussen de vereniging en de twee in Nederland bestaande stamboeken?

Wij zijn een (gezelligheids)vereniging en hebben geen (directe) connecties met de beide NL stamboeken behalve dan dat bij ons iedereen lid mag worden ongeacht bij welk stamboek zijn/haar paard staat ingeschreven (en waar dit paard ook blijft ingeschreven).

Maar al met al: het lijkt weer erg veel op de constructie van de 'oude' Tinkervereniging. Leuk, maar ik heb geen behoefte om lid te worden. Ik ga in het nieuwe jaar wel gezellig buitenritjes maken met Noelle

@ Dobbel:

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 12:50

Precies Flet, wij maken onze eigen buitenritjes wel. En via Bokt en TP kunnen we ook leuke en gezellige dingen organiseren!

Dobbel, spannend! Ik hoop zo voor jullie dat alles goed gaat deze keer!

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 12:56

Dobbel we duimen hier voor je mee! Hoeveelste poging is dit? Spannende tijd voor jullie weer!
Chev succes bij revalidatie, wat moet je allemaal doen?

Vanmorgen weer naar de huisarts geweest. Pfff het blijft een nare vent. Zegt gewoon dat klachten bij mij altijd langer duren..... Wilde me naar de longarts sturen. Mijn longen zijn de vorige keer al bekeken en geen afwijkingen, dus dat zei ik ook. Zegt ie: tja, ik kan ook niks doen.... Nu wil ie een thoraxfoto. Denk niet dat daarop wat te zien valt hoor. Hij had het ook nog over syndoom van Tieste ofzo. Zijn ontstekingen van de tussenribspiertjes. Maar ja de pijn zit dieper als bij de ribben. We zullen weer afwachten. Moest het maar rustig aan doen. Pff alsof ik dat al niet deed.
Zo ik ben klaar met klagen

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 13:04

Spetter sterkte is echt niet tof dat je zo`n rot huisarts hebt, ik kan er over mee praten die van mij werkt ook niet mee en roept maar dat ik moet leren leven met pijn,

verder is dit nu de 4de keer dat ik er aan begin alleen zijn de eerste 2 keer vroegtijdig afgebroken omdat ik niet goed reageerden op de hormonen,
op papier is het nu poging 2.

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 13:05

O dus nog wel vergoed zeg maar. Nou we duimen heeel hard hoor!!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 13:11

Spetter, zo'n thoraxfoto is misschien niet zo'n slecht idee? Kramp op mijn tussenribspieren voelde ik ook tot in m'n tenen zeg maar...

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 13:12

pfoeh cin, ja die medici wordt je ook niet vrolijker van, die vonden ook dat ik met mijn rug maar moest leren leven, daarom heb ik het heil ook elders gezocht.

chev, wrs lees ik over dat soort regels heen, er zal niks kwaads in steken dus boeit het me ook niet. of ben ik nou naïef? er is vast iemand die ze de tip geeft om het anders te formuleren. ik heb me wel aangemeld, al was het alleen maar om te steunen.

er heerst trouwens rhino in de regio meppel, balkbrug, koekange...

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 13:16

ook ff klagen, stralend weer + migraine, ziekgemeld, blerghhh

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 13:21

Pellie schreef:
ff snel tussendoor reageren:

jacky jij koppelt de onkosten van een paard aan de gebruikswaarde, is er mee te rijden of niet.
ik doe mijn best maar zoiets snap ik niet altijd, omdat gam als paard an sich meer waarde voor mij heeft dan wat ik met hem doen kan.
toen het de vraag was of gam een chronische luchtwegaandoening had en ik niet meer met hem zou kunnen rijden was het me meteen duidelijk dat hij zou blijven, ondanks de onkosten. want ik heb voor gam gekozen en het rijden is daaraan ondergeschikt.
dus de onkosten koppelen aan gebruik, nee dat blijf ik lastig vinden

Je lees het iets anders dan ik het bedoel,of ik schrijf het verkeerd,macho is ook een goed jaar geblesseerd geweest en toen was ook de vraag zou je hem niet wegdoen,toen zei ik ook nee,hij gaat niet weg,desnoods blijft hij op de wei.

Wat ik bedoelde was dat ik niet meer durfde te rijden nadat hij weer beter was,en dan word een paard erg duur in onderhoud en verdient hij ook beter !
Gelukkig is dat niet meer aan de orde.

Het ligt erook aan wat je mogelijkheden zijn,heb je een eigen stukje wei dan kan je makkelijk een paard aanhouden maar sta je op een manege dan betaal je zo E250,00 per maand dan gaat het allemaal niet zo makkelijk,je moet het wel betalen.
Laatst bijgewerkt door jacky2 op 19-12-05 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 13:21

Pffff, ze zijn hier aan aan de overkant aan het heien en dat merken we hier door trillende bureau's, stoelen, etc.... en daar wordt ik lichtelijk misselijk van (en mijn zwangere collegaatje helemaal misselijk).

Dus voor iedereen die het kan gebruiken vandaag:

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 13:23

Potverdorie, dan moet het deze keer toch lukken Dobbel! Je krijgt zoiets toch 3 maal vergoed, of is dat inmiddels ook veranderd?

Spet, sterkte! Een huisarts die niet meewerkt is erg vervelend.

Chev, ik ben het met je eens wat betreft de nieuwe vereniging. Geen goed begin om gelijk al weer zo negatief uit de hoek te komen. Althans, zo komt het over. Zelf heb ik ook geen behoefte om lid te worden van een Tinkervereniging. Ik vind dat er genoeg te doen is buiten het stamboek/een vereniging om. Over Kit: ik stuur je even een PB.

Chub, leuk nieuwtje. Nu dus maar duimen.

Zo Sjietaah, ook nog in de paardenkrant! Gewoon doen wat Silas al zegt.

Yarka, weer een nieuwe aanwinst! Leuk hoor. Heb je meer foto's van haar?

Ben het met Indezz en Pellie eens, bij mijn paardjes gaat het meer de verzorging en het contact dan om het rijden. Ik ben niet gek van paardrijden maar van paarden.

Hmmmm, Julian wil niet slapen........ligt al tien minuten te roepen: "mama kijken...mama kijken...."