[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sandra1984

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 20:49

king heeft ook zo'n lekkere ijssnor, doe ik helemaal niets aan hihi

een deken krijgt king niet meer, dat was een ramp en meneer werd er alles behalve vrolijk van..
nu heeft hij het veel warmer!

flowerstreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 20:53

nee de mijne vind het wel fijn . ik ook wel want ze is bijna hellen maal wit . gelukig heeft mijn nieuwen tinker meer bruin dan wit

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 20:54

maar als ze bezweet izjn mogen ze niet eens onder een deken.
nu stap ik hem uit en gooi ik hem op de wei/in de stal.. eerst moest ik hem eerst nog helemaal afdrogen, zweetdekentje erop(waardoor ie nog meer zweette) en dan pas weer eens terug onder de deken..

sofietje0802

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 20:54

Heb ook besloten Diesel volgend jaar zonder deken te zetten. Staat al heel de zomer met die ellendige eczeemdeken. Heeft nu én een wintervacht én een deken op, dus wat dat betreft maakt het ook niet uit.
En die knuffel-beren-tinkers zijn zoooooo schattig!!

flowerstreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 20:56

ja mijn nieuwen doe ik ook geen dek op

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:01

@Sofietje0802

Hier een foto van Pride :)

Afbeelding

flowerstreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:04

is een flecedeken of niet

sofietje0802

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:43

Wat leuk die 'kleine' tinkies!! Diesel is 1.50 gelukkig ook niet mega groot...

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:49

Ben juist fan van de grote tinks :+ Maar dat is persoonlijk, ben zelf ook erg lang.
Maar die kleintjes vind ik dan wel erg leuk om te zien en ben ook blij dat ze er zijn :j

flowerstreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:56

ja ik vind wat groter en grover ook mooier maar mijn eert tink is ook een klein cobje die was ook leuk

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:58

Van mij hoeven ze niet eens grover te zijn, ik houd van de grais die ook wat hoogte hebben, maar dan niet te luxe, echt nog wel dat je ziet dat het een tinker is, met fijn gangwerk :j

flowerstreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:00

nee bij mij type vanner een klein beet je met knie actie maar niet veel het liefst heel veel behang

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:01

nee ik hou juist van kleine grove tinkers.. maar king is iets anders uitgepakt. Het karakter wat hij heeft is helemaal geweldig! Dat vind ik dan weer belangrijker dan uiterlijk. Hij heeft alleen een rugzakje en ik ook, en soms is dat lastig dragen die 2 tegelijk en dan botst het. Zijn rugzakje wordt al minder zwaar en de mijne minder groot. Dus samen komen we er wel..
Denk dat er ook niet zo heel veel paarden zijn die mijn adhd stuitermomenten zo goed aankunnen als king..

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:01

Yeay, eindelijk ff tijd om te lezen en te reageren *\o/* (ook pb's etc allemaal bijgewerkt, want waren ook al 2 wekn oud ofzo, foei Mara)

Iedereen nogmaals bedankt voor de lieve reacties. Met Mona en ook met mij gaat het weer helemaal goed.

Ikzelf heb bewust gekozen voor een 1,50+ tinker, aangezien ik zelf wel een beetje een bulletje ben hahaha. Ik hoop alleen dat Mona dat red haha. Zelf ben ik 1.65 dus wat kleiner zal ook niet mistaan hoor.

Tsja persoonlijk ben ik ook niet van een deken. Mijn Ferro merrie moest wel, want die maakte echt geen vacht aan, maar Mona doe ik niet.
Maar is het ook niet zo dat als je nu een deken op doet, dat je dan niet ten minste 200 gram en + op moet leggen, aangezien je dce functie van de vacht weg neemt en een paard zich dan niet warm kan houden met minder dan 200 gram? Iets wat ik eens gehoord heb hoor, geen idee hoe dat zit.
Alhoewel een deken wel makkelijk is ivm schoon paard haha. Maar ik heb het geluk dat mona best grove haren heeft en als ik even mijn hand over vuiligheid haal is het alweer weg. Vaak is het de volgende dag uit zichzelf al weg. Ideaal. hetzelfde met de manen, hoef ik ook niet in te vlechten ofzo.

skysari; Mona heeft idd ook een ijssnor haha. En ook een ijsbaard haha. Wilde t eerst afknippen, omdat ze er erg gevoelig op reageert, maar ik mag er nieteens bij komen om t af te knippen. Dus moet ze nog maar ff 2 weken vertoeven zo.

Jackytje: welke maat heb je nu gehaald? En passen ze?

Juliekeuh ; stage klinkt leuk.

Wow Diaz is echt klein idd, was me eerder niet opgevallen. Bewust een kleinere gekocht? en leuke site.

Inney: welkom en wat een leuke paardjes!

War Horse moet ik nog gaan kijken, maar ga ik in mn uppie thuis doen denk ik. Ik ben zo een emo persoon daarin haha. Dan maar in mn eentje huilen. Net zoals GTST vorige week met overlijden van Edwin, ik heb elke dag lopen janken hahaha... Erg he. En dan zit ik nog aan de antip depresiva hahaha... Wat werkt het toch goed dan hahahaha...

Ellie, hoe is het met je moeder?

Bommeltje_ : leuk filmpje. Als je paardje na het rollen weg galoppeerd lijkt het echt een western galop haha.

Tinkerplein ook mooie foto's

Kailonne : zijn er al mensen wezen kijken. 1 ding: vertrouw op je gevoel. Twijfel je, niet doen! Weet je, mochten er uiteindelijk mensen zijn waarbij je wel een goed gevoel hebt, dan verkoop je je paardje tenminste met een gerust hart. Als er geen mensen zijn die aan je wensen en verwachtingen voldoen, dan ben je er niet klaar voor om te verkopen. Zo is het ook verlopen bij mijn Ferro merrie. Nu nooit spijt gehad van de verkoop, want ze staat nu super goed. Maar echt, vertrouw op je gevoel. Dan kom je vanzelf het gevoel tegen die je de juiste weg wijst en waarmee je een keuze kan maken (houden of verkopen).

Becs, ook mooie foto's.`

Ik hoop dat ik zo voldoende heb bijgelezen :D

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:06

Maar Challenger, is jouw nieuwe merrie niet een cob dan?

Tamadine, je hebt schitterend bijgelezen, complimenten!

Vanners vind ik ook prachtig hoor, heb er op dit moment ook 1 onder het zadel. En heb dan nog Baggio, die een grai is en King, die weer een cob is (van rond de 1.50). Die heb ik dus uitbesteed, want ik ben echt te groot voor hem op dit moment.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:07

Tinky heeft een 185, past perfect! Ik had voor de shetten eerst een 100.. maar dat was véél te klein. Uiteindelijk is het een 145 geworden _O- Is ietsje te groot aan de borst, maar voor de rest perfect :P Mijn shetters zijn echt te dik..

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:08

leonoor, jouw king heeft de kleuren die ik graag wilde bij mijn king hahahahaha.

flowerstreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:08

ja weet 100 procent dat ze vanner is zelfs haar opa en oma zijn al bij vanner en de mijn is nou 1. 60

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:10

Maar ze is als volwassen paard nog niet gekeurd toch?

Sandra, die aftekening en dat brutale smoeltje viel ik ook voor :+ Dat hij leuk uitgegroeid is alleen maar mooi meegenomen, haha.

flowerstreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:10

challenger3 schreef:
ja weet 100 procent dat ze vanner is zelfs haar opa en oma zijn al bij vanner en de mijn is nou 1. 60

maar hoort ook wat grover te zij dan een grai

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:11

Ja maar je hebt ook nog een ander type ;) Silas komt ook uit 2 vanners en is een cob van ruim 1.60 ;)

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:12

snap ik! Hij heeft echt een mooi koppie!

tis dat ik niet 2 paarden kan betalen, anders had ik heel graag nog een tinkie erbij gehad.. maja bijna 500 euro aan stalling kan ik niet betalen..

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:13

Jemig, daarvoor ik kan hier bijna 4 paarden kwijt :+ Maar dan komen de andere kosten er nog bij natuurlijk.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:14

Ik vind zowel klein als groot wat hebben. Als ze maar niet luxe zijn. Het is ten slotte wel een tinker.

Kennen jullie Janesho (is van bokker Frenia geweest) ? Echt er zijn tot nu toe maar 2 paardjes in mijn hoofd blijven hangen met hartjes erom heen <3 :D Die Janesho en Kayleigh' tje.
Voor de liefhebbers die hem niet kennen (shame on you) [KS-ITP] Tinker Spetter Janesho SvG als jaarling ITP

Stiekem hou ik wel van die bulldozertjes, wel in goede conditie. :)

Jeetje Sandra dat is echt veel. Zitten hier je kosten van enting / andere dierenarts kosten al bij ? Of is het echt alleen stalling, zonder les / voer ect.

flowerstreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:15

weet ik betaal dan nog 200 hondert vind ik geld . nee die van mij is echt een vanner vader is pablo en moeder anna ook vanner