Ja, ik vind het ook onwijs moeilijk om te schatten, merk ik Ik denk dat het meer is... Als ik vergelijk met pakken suiker, zijn het toch wel 5 pakken suiker per keer... Pffff En ik heb maar een klein kruiwagentje Het is een flinke stapel als ik alles uit elkaar pluis. Dan is het wel een 1-1.5 meter en 70 cm op het hoogste punt. Lastig in te schatten. Vanavond de weegschaal mee naar de wei
Toen ik nog plakken hooi voerde, was het ongeveer 4-5 plakken per keer, dus een pak per dag.
Uhm.. bij ons staan ze nog op het volle gras. Leon weet wel hoe het gras eruit ziet Als dat eenmaal op is dan komen er hele balen voordroog in, en mogen ze eten zoveel ze willen. En versmeren zoveel ze willen Qua krachtvoer, dat krijgt Jessie als ik er ben. En anders niet Flynn krijgt meer voor de jum dan dat hij het nodig heeft, hij haalt genoeg uit het gras.
Hele dag gewerkt, nog even langs de H& gehopt en een winterjas voor €30,- gescoord en zo lekker in bad.
Ik ben er ook mee eens dat Nigel meer ruwvoer moet hebben. Ziggy en Dundee krijgen samen ongeveer 2x per dag 10 -13 kilo hooi. Ziggy krijgt o,5 kilo basisbrok. Dundee krijgt helemaal geen krachtvoer. En ze lopen nog 24 uur per dag buiten, met niet zo veel gras.
Een paar daagjes weg geweest en er is alweer heeeel veel gekletst!!
Niet alles bij gelezen..... Wel gelezen dat er wat zieke mensen en paardjes zijn dus voor iedereen die dat nodig heeft een dikke knuffel!!
Ook nog wat gelezen over voer..... Boncho krijgt 's morgens kuil en 0,5 kilo basisbrok en 's avonds hooi en 0,5 kilo basisbrok. Overdag staat ie meestal een uur of 3 op het gras.
Morgen weer heerlijk rijden op Bons! Dinsdag was ik het bos in geweest en daar liep ie zo lekker!! Waar de andere paardjes bang waren liep mijn held (meestal op sokken) Super goed voorop!
Hoop adviezen over ruwvoer.. Ik denk ook dat er meer ruwvoer gegeven moet worden. Ik heb t ooit eens op school geleerd hoeveel kg droge stof er per 100 kg lichaamsgewicht gegeven moest worden, maar dat ben ik weer kwijt.. Maar gem. kwam je bij een paard van 600 kilo toch wel boven de 5 kg hooi per dag..
Qua krachtvoer krijgt Shania 3 kg natures best (ben dat door blijven voeren vanaf de trainingsstal) en Amy krijgt 2 kg Pavo liga.
Beterschap met Whis Peet, balen dat ze nog niet zo opknapt als jullie zouden willen..
Welkom terug Marleen, hoe was t?
Laatst bijgewerkt door Sita_ op 17-10-08 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Hier ook weer thuis van stal. Whis lekker geknuft en uier lekker ingesmeert met menthol creme. Morgen ochtend mkomt de Da weer dus kijken of ze nu meer tevreden is
of het nu goed of fout gaat met de uier... als Whis weer op orde is, komt ze gewoon weer terug Peet en d'r meissie zijn hier sowieso welkom! Ook zonder het plan om te fokken dus.
Laatst bijgewerkt door snowdon op 17-10-08 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Das wel de bedoeling. Alleen moet ik eerst van de Da horen of ze straks helemaal beter is. anders blijft ze voorlopig op stal Ik ga niet Leon en Arjan met mijn ellende opzadelen. Ze staat nu voorlopig de nachten op haar oude box.
Janet: Oww die beslissing is nog lang niet nodig, eerst maar s Whis op orde, vind je niet? Vind dat belangrijker! Doel 1 hier was om Petra te helpen, fokken zou n mooie bijkomstigheid zijn.