[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KootMiraDrum

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 22:30

precies 10.000 berichten in tinkerpraat.....
Vanochtend om 10.30 uur met Koot zijn leenmoeder T afgesproken. Ik wilde alleen maar met de paarden bezig zijn, maar kon direct doorlopen naar een koe die drijfnat en
bevend in de sloot stond. Nadat het dier gered was konden we ons op Kootje en Mira gaan richten.
Ik heb het verharde stukje vergroot zodat de paarden konden scharrelen en toen zijn T en ik lekker gaan borstelen. Al snel werden we helemaal blij, 't was lekker weer, de zon scheen op ons, de paarden
waren braaf.
Na tijdje zijn we gaan opzadelen en hebben we een half uurtje het voorpad op en neer gereden. T zat met een gezonde rode blos te glunderen op Koot, het was geweldig om te zien hoe zij en Koot genoten.
Miertje liep prima, niet gevoelig op 't harde, lekker.
Na 't rijden moest T weg, naar een lezing toe, en ik ben nog bijna 2 uur met strontruimen en sokkenwassen bezig geweest. Biotex dit keer, wat krijg je daar toch een enge handen van! Ik heb Koot en Mira hooi
gegeven en heb de gok gewaagd en heb ze samen op 't hele verharde stuk + open stal gelaten, hopend dat Koot Mira niet weer door 't draad heen zou jagen. Ben om 15.00 uur naar huis toe gegaan om de honden op
te halen en was met de honden om 15.45 uur weer terug. Heb rustig het voeren en hooi klaarleggen gedaan en om 17.00 uur ging ik met de honden weer naar huis toe.

Net even "Er is zoveel meer" gekeken. Die knul is echt goed, en 't is duidelijk allemaal waar. Ik begrijp dat mensen van hem onder de indruk zijn. Hij laat verschillende kanten zien als ik naar em kijk, van een onzeker jongetje, naar iemand die heel zeker van zichzelf gevoelens en emoties interpreteert.
Laatst bijgewerkt door KootMiraDrum op 18-12-05 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 22:31

Oeieoeioei, lekker "samen" in bad gelegen, Jellie? Vandaar snel je bedje in, huh

TM, sterkte, 't valt even allemaal niet mee.

Ik ben ook een emomuts, was ik nooit zo, maar met sommige programma's houd ik het ook niet droog wat niet goed is voor mijn wallen. Moet daarna meteen deppen en oogcreme erop doen.

Was net wel emo om die helderziende man te zien op rtl4, het ging over Oscar Carrré en zijn lievelingspaard (Fries zo te zien). Die man die dus al tig jaar dood is had het nog over dat paard. Walzertraum of zoiets.

Ik weet niet of ik een nieuwe bijrijdster neem, vanwege de financiën moet het eigenlijk wel nu met de stal erbij. En dit meisje kan ook nog eens heel goed rijden wat ook meegenomen is. Ik neem in ieder geval niet zo maar iemand meer. Maar misschien houdt ze Sox wel erbij hoor want met de kwpn-er kan ze geen buitenritten maken.

Ik ga er nog over na denken, ben in ieder geval wel geschrokken van de nieuwe ziekenfondspremie die voor mij ruim verdubbelt. Ben benieuwd wat ik terugkrijg van de belastingteruggave. Al met al zie ik het ietwat sombertjes in.

Shayla, je paardje gewoon aandacht geven en lekker poetsen is ook wat waard. Tenminste bij mij wel. Ik heb nooit de aandrang gehad dat ik er iedere dag wat mee moest doen. Dat is juist het voordeel van een tinker. Maar ze moeten dan wel hun beweging kunnen krijgen. Gelukkig, en ik ben hier echt bevoorrecht, hebben we hier zandgrond die vrijhoog ligt. De paarden hebben de beschikking over 2x 1 ha prima weideland. Dat wordt ook niet kapotgelopen omdat ze er maar met 3 grote paarden en 2 ponies op lopen.

Op kleigrond wordt het inderdaad een ander verhaal.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 22:42

nikitagogo, lekker hulp gehad van je ouders dus, paps in de stallen, mams in huis, en sisi die lekker kan lopen dus, doe eens wat actiefoto's dan!
gafe foto's van maxolo hoor, en over halster of hoofdstel, als een hengst, of eigenlijk elk paard echt gaat, dan hou je dr toch niks aan, heb zelf altijd het liefst gewoon een halster
ook een leuke romy foto!

shayla, geen idee waarom je dingen doet zoals je ze doet met shay, ik kan het ook niet uitleggen maar ik begrijp wat je bedoeld

chubby, chub lekker boegje aan het krijgen, doe eens een beetje aan fig!

pellie, leuke southpark creatie! hihi
en alweer zoveel brandweer, stiekem een pyromaan ofzo

cheveyo, lekker gewandeld met kit, zadeltje op gehad, leuk hoor
en leuke foto's ook

FK, haha sexy mira op de foto voor kit!
wat een gedoe met de koe zeg... pfff
verder eens met wat je zegt over die robert

jellie, haha soembalippen hebben gewerkt!
balen van je longen weer
jan wel lekker gereden gelukkig en flan ook nog lekker uitgeraast
gafe foto zeg! en ook nog lekker met de kar weg geweest, leuk hoor, flantje heeft echt lekker afwisseling!

yarka, leuk plaatje van je veestapel!

ingrid, gala een succes dus, je zag dr leuk uit, je haar zit wel gaaf zo van de achterkant, leuk hoor!

TM, wat erg van je vader, ook dat nog erbij, ontzettend veel sterkte de aankomende dagen

vasthi, thanx
gefeli met je broer nog! alleen geen ritje met vasthi gemaakt

mazzelmeid, leuke foto's van leon
ook leuke foto's van je eigen beessies, reactie in je topic ook
balen van de verkoop hoor, jammer dat t niet doorgaat

sjietaah, hihi vieze amy, wel lekker dier!

annick, sterkte met je schoonma idd, 36 kilo maar, jeetje...

maya, lekker ritje gemaakt met je 2 dames, lekker hoor

indezz, leuke lucy foto idd

wenk, lekker paarden dagje gehad, leuke foto's ook van de hongerige beessies!
lekker gereden ook nog en fonsie mee, leuk hoor
en stuiterpaardjes bij je kennis hihi
leuke foto's van lis en fons!
filmpje is ook gaaf!

branka, leuke foto's van IL en rohan!

zo, ff alles bijgelezen, ben verder ff minder hier weer...

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 22:52

ik vind het ook heel lekker om gewoon te knuffelen met whis en te poetsen en lekker te tuttebellen.
om de dag rijd ik haar in ieder geval intensief.

maar meiden en ook heren ik ga slapen was een lange dag vandaag met die wedstrijd .
tot morgen doei doei

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 22:53

Vergeet nog wat:
Afbeelding
Afbeelding
Mira wilde een wortel waarvan ze wist dat ik em in mijn zak had en was 't zat om erop te moeten wachten.

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 22:54

ahhhhhhhhhhhhh lief zeg fjordkooitje

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 23:16

Ben terug en bijgeslapen. Heb echt liggen woelen vannacht, nu toch even van 17.30 tot 22.00 geslapen (lig wel vanavond weer wakker dan maar goed, had het even nodig).

Heb echt de hele dag stress op de maag gehad. En mijn mannetje wilde ook niet laden, de soepkip!! Na een uur stond hij er met een wortel in (ggrrrmmmbblll idee van stalbazin...wil eigenlijk niet met voer laden maar goed, we moesten iets..). Het trailerladen wordt op de MontyRoberts-manier daar afgetraind dus dat is mooi. Te veel druk is namelijk explosiegevaar en te weinig druk is gelijk aan in de zeik genomen worden.

Aangezien Kit vol woede en frustratie zat (bedacht zichzelf dat hij wel erg stom was om MET wortel wel dat hokkie op wielen in te gaan), hebben we hem daar even laten 'ontluchten' hihi.
Ze zullen morgen wel met hem gaan beginnen, ben zo benieuwd hoe hij reageert en hoe zij hem zullen vinden.

Er werd gevraagd of ik wel deel zou nemen aan de training. De reden dat ik voor deze oplossing heb gekozen is puur mijn operatie. Voor mijn gevoel zal mijn borstkas nooit meer dezelfde sterkte terug krijgen als voorheen ook al is hij met staaldraad aan elkaar vastgemaakt. Ik ga het risico van de eerste bok- en steigerperiode niet lopen met mijn lichaam, daar betaal ik een ander wel voor. Zij doen het werk dagelijks en zijn daar veel beter en meer ingetraind dan ik (laatste keer inrijden was 15 jaar terug voor mij). Ben zeker wel deelgenoot van deze training gelukkig.

Ik ga elke week 2 keer heen en leer zo samen met hem de ontwikkelingen uit te breiden. Krijg les op mijn eigen paard wanneer de omstandigheden dat toelaten en zal proberen naderhand ook nog maandelijks of 2-maandelijks bij hem mijn les te volgen. Alles afhankelijk van de financien (r)uiter(p)aard.

Voor Kit's reacties onder het rijden later ben ik nu niet echt bang. Ik weet hoe hij is en wat ik van hem kan verwachten. Hij is gewoon te heet en gevoelig om er zonder rafeltjes van af te komen. Helemaal niet erg, that's Kit.

Wel een tip gekregen om niet zoveel wortelen te geven (6) omdat dat caroteen soms zorgt dat een paard hyper kan worden (Kit -> Hyper?? hihi). Kit zal zijn favorite food dus moeten minder (hij heeft het zo slecht haha). We gaan nu terug naar 3. Niet erg het is dat ik een zak wortelen moet wegwerken in een week omdat het anders snot gaat worden en gaat schimmelen op onze vochtige stal.

Nu Show erbij is gaat de zak redelijk goed leeg maar voorheen hield ik echt de helft over en kon dat weggooien, vandaar dat ik de hoeveelheid wortelen had opgevoerd.

Heb nog geen foto's van vandaag (ze hebben ook nog niks gedaan). Angelique heeft wel een klein stukje gefilmd volgens mij maar dat is voor later . Thanks voor het helpen meid, je hulp heb ik hard nodig gehad en dankbaar gebruikt

Sorry voor mijn ego bericht maar dit is even iets wat al mijn gedachten vraagt c.q. opeist.
Wel hele leuke foto's gezien (o.a. snowdon, nikita, jellie, wenk, fk) maar ook rotberichten over zieke (schoon)ouders, sterkte allemaal.

Oh ja 1): Annick, ik zag dat je zelf al een mooie kerstkaart hebt gemaakt van Damian, kan ik jouw naam dan van het lijstje afhalen? dan kan ik verder met een andere namelijk.

Oh ja 2): Genieten van je paard zonder te rijden o.i.d kan heel erg goed. Je kunt wandelen, grondwerk, poetsen, knuffelen ehum nog veel meer.

Baileys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 23:28

Cheveyo schreef:
(r)uiter(p)aard.

Leuke woordspeling, Nicole.

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 00:10

Nog even voor het hondjes uitlaten de laatste post op bokt gelezen, van chev. Goed dat je het zo voelt en verstandig ook. Irri dat Kit niet super op de trailer wilde maar er zijn er meer zo. Is ook niet het belangrijkste op de wereld. Wèl belangrijk is dat je je betrokken voelt bij je paardje en er dus een paar keer per week heengaat om zijn verrichtingen te volgen. Zo houd je ook contact en knuffelcontact. Persoonlijk vind ik het knuffelcontact heel belangrijk, niet dat je ligt te dweilen en te snotteren maar gewoon het aanraken, lekker je neus in zijn hals, handen over schoft en rug. Sox reageert er soms op alsof ik een paard ben, gaat haar hoofd rusten op mijn schouderbladen, zó lief.
Ik geef nu ook minder wortels dan voorheen, ze krijgt er nu een paar per dag terwijl ik er vorig jaar ook een zak van 25 kg snel doorheen moest jassen.
Lieve foto's van fjordkootje trouwens!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 00:29

Knutselen voor schreef:
:

-
Vasthi
- kerstkaart, naam nog even toevoegen aan kaart
- Keevagirl, kerstkaart foto;s per pb ontvangen
- Roos, Figor, foto's heb ik zelf (cd volgt meis )
- Spetter, kaartje kerst? Graag foto's mailen naar cheveyo@planet.nl
- Pellie foto Gammon neus in sneeuw, foto van topic genomen
- Sjietaah, Kerstkaartje met Amy, foto's ontvangen
-Jean, foto met Drum in sneeuw? foto ontvangen
-Tinkermuts, foto Chuck foto ontvangen
-Tinkermuts, foto Chital foto ontvangen
- Chubby, kalender, foto's komen later
- Jellie kaartje met Flan, sneeuwfoto's komen later

tot hier is even mijn lijstje, ga mijn best doen om dit allemaal voor de kerst af te hebben

Thanks Sox, ik vind het ook belangrijk om daar bij betrokken te zijn.
Haha Baileys, jij hebt goed gelezen

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 00:44

OH jee, ben de lijst van Cowboy Magic helemaal uit het oog verloren, heb geprobeerd hem te vinden in dit topic maar no result...
Wie helpt zoeken??

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 01:00

Kwam nog een stukje tegen op de site van de Irish Cob Vereniging, dat deed mijn gezicht toch een andere uitdrukking aannemen....

Wat is het verschil tussen de vereniging en de twee in Nederland bestaande stamboeken?

- Wij behandelen alle leden gelijk.

Op mij komt dit over alsof dit bij het NSvT niet zo zou zijn omdat dit over een paar puntjes gaat die afwijken van de TWEE in Nederland bestaande stamboeken...... Afbeelding

Dat gevoel deel ik dus echt niet, sorry.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 01:36

Gevonden! Ik laat hem nog even tot woensdag a.s. staan voor de mensen die dit over het hoofd hebben gezien.

Afbeelding
Cowboy Magic Detangler & Shine 118 ml Tube 10.50
- 1 x Cheveyo
- 1 x tinkermuts
- 1 x Vasthi
- 1 x Dobbel

Cowboy Magic Detangler & Shine 354 ml Fles 25.00

- 1 x Indezz

Cowboy Magic Green Spot Remover 710 ml Fles 11.00

- 1 x Cheveyo
- 1 x tinkermuts
- 4 x Vasthi
- 1 x Dobbel
- 1 x Indezz

De flessen en tubes zal ik dan op de hengstenkeuring overhandigen, graag ook gelijk contant en gepast betalen daar, ik zal natuurlijk zeggen op hoeveel de kosten komen. De verzendkosten en rembourskosten worden uiteraard verdeeld over het aantal afnemers.

Afbeelding

Leon, ik zal Cornelie inderdaad even bellen wanneer ik de exacte aantallen weet. Korting is altijd meegenomen.

Afbeelding

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 04:01

Hallo,

Heb net 9 pagina's bijgelezen weet niet alles meer maar wil hier iig op reageren.

Tinkermuts, heel veel sterkte, voor je vrienden maar ook voor jezelf.

soxje, heb het voor mezelf gedaan, dus pech als tie het niet mooi vind hahaha

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 05:53

goedemorgen, wel bijgelezen, niet zo veel fut om op alles te reageren, super veel thanks voor jullie lieve woorden.
wel veel leuke foto's gezien en nikita, in de thuissituatie heb ik Chuck altijd aan een halster, is geen probleem, heeft ook nog nooit gek gedaan in al die jaren, op vreemd terrein met andere paarden krijgt hij wel een bitje in.

fijne dag allemaal.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 05:54

goedemorgen, wel bijgelezen, niet zo veel fut om op alles te reageren, super veel thanks voor jullie lieve woorden.
wel veel leuke foto's gezien en nikita, in de thuissituatie heb ik Chuck altijd aan een halster, is geen probleem, heeft ook nog nooit gek gedaan in al die jaren, op vreemd terrein met andere paarden krijgt hij wel een bitje in.

fijne dag allemaal.

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 08:14

goeiesmorgens allemaal!

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 08:26

Goedemorgen. Heb niet alles bijgelezen....

Maya schreef:
Wen, ziet er leuk uit, evenals dat filmpje! Ik zou mezelf ook graag eens op foto zien met handpaard, maarja nooit een fotograaf in de buurt behalve mezelf. Heb jij niet het probleem met ongelijke gangen? Hier passen ze zich heel sterk aan elkaar aan, wat erg handig is.

Het valt wel mee. Lisje past zich vrij goed aan. Daarbij loopt Fons gewoon wat harder... Het scheelt wel dat Fons wat pittiger is dan Lisje, daardoor is ie wat voorwaartser en houd hij Lisje goed bij. Lisje is trouwens gewend om met heel veel verschillende paarden te lopen, zij word vaak als opvoeder gebruikt. Zo plaatst zij zich ook altijd onder mij als een handpaard vervelend is...

Verkoop in termijnen zou ook mijn keuze niet zijn. Tenzij je de (ver)koper echt goed kent..

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 08:28

Goedemorgen!!
Cheveyo, spannende periode voor jou en Kit dus! Hopelijk wordt ie wel braaf met rijden!
Superroos zie je erg tegen de operatie op?
Jellie, heerlijk in bad! Nog een paar weekjes en dan kan ik dat ook zeggen! Ik kan nu wel weer thuis douchen gelukkig.
Gisteravond mijn buurvrouw, tevens vriendin geworden opgenomen in het ziekenhuis. Ze kon al tijden geen eten en drinken meer binnenhouden. Had al medicatie voor de maag. Gisteravond ging het dus niet goed en moest ze naar het ziekenhuis. Ik kon er niet van slapen. Maak me gelijk erge zorgen als mensen die ik lief heb ziek zijn.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 08:31

Goedemorgen!

Heb een hoop leuke foto's voorbij zien komen! Maar weet ff niet meer waarop te reageren...

Heb gisteren lekker ruim een half uur met Chubby gewandeld buiten. Het was tenslotte een keer licht dat ik er was. Ze vond het wel gezellig geloof ik

Verder weinig nieuws van mijn kant...

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 08:53

Goedemorgen!

@ Ook nog naar nieuws over je vader...
Heel veel sterkte met alles TM!
Fijn dat Chuck met je mee voelde, toch een soort troost.

@ Dat is Kathinka, Vasthi. Goed gezien van je.
Ze is een 1,5 jarige merrie, nu al 1,52m hoog en een dochter van Davy en Lady van het Meijersnest.
Mijn laatste aanwinst. Met haar ga ik over zo'n 2 jaar fokken. Eerst mag ze lekker groeien en spelen.

@ Pellie: van links naar rechts; Jane, Kathinka, Hilton en Cody

@ Gave foto van Flan Jellie!

@ Ook een gave foto van Maxolo voorbij zien komen.

@ En een hele reportage van Wenk, leuk!

@ Wat een belevenis weer Des!

@ Vooral die eerste foto is super lief Fjordkootje!

@ Gelukkig heb je Kit uiteindelijk op de trailer gekregen. Was hij onderweg wel rustig?
Fijn dat je een goed adres hebt waar je hem laat inrijden en waar je zelf ook aan de training deel kunt nemen voor zover je het zelf aankunt. Veel succes! Ben benieuwd naar de foto's!

Een kort weekje voor de boeg, vrijdag heb ik lekker vrij genomen. Ook tussen kerst en nieuwjaar ben ik vrij, maar wel weer helemaal vol gepland qua activiteiten....

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 09:06

Goedemorgen allemaal,

Mooie foto's van Fjordkootje gezien..... Shayla, ik snap jouw niet helemaal hoor. Je hebt een prachtig paard, harstikke lief...... Persoonlijk hoef ik niet altijd te rijden, ik geniet al ontzettend om alleen al naar de paardjes te kijken of te poetsen.... Probeer gewoon te genieten van wat je heb en probeer niet te veel te kijken naar wat je niet meer kunt.....

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 09:28

Goedemorgen Allemaal,

Indezz:

IK snap Shayla wel,door omstandigheden heb ik ook een tijd
niet op macho gereden (in het verleden ), en ik geniet ook van het poetsen etc.,maar een paard kost zoveel geld dat je erook op wilt rijden al is het maar een of twee keer per week.
Je werk er tenslotte hard voor en als je op een pensionstalling staat kost het een hoop geld.
Als ik op den duur niet meer op macho had gereden of was gaan mennen had ik toch de moeilijke beslissing genomen om hem te verkopen.
Mijn omstandigheden waren wel heel anders dan bij Shayla dus dat is niet te vergelijken.

Zometeen weer naar macho,gezellig met corneel een buitenrit maken.

Vanmiddag naar de kapper,kijken voor een leuk modelletje in mijn haar en misschien een kleurtje.

Gisteren goed geslaagt met de kadootjes,word ik altijd weer blij van ,moet alleen uitkijken anders koop ik veelste veel voor de kids en dan kom ik eind van de maand niet goed uit !

silas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 09:31

Goedemorgen allemaal,

Heb wel bijgelezen maar geen puf...
Ben de hele avond en nacht ziek geweest en voel me nu ook hartstikke belabberd...

#Tinkermuts: jeetje hoeveel kan een mens aan! Heel veel sterkte de komende tijd en mijn pb box staat voor je open hoor!

#Annick: heel veel sterkte voor je schoonmoeder

#Cheveyo: wat een lekker ding is Kit... Ik heb je met alle plezier geholpen en hoewel het aan de ene kant niet goed was dat hij met voer de trailer ingelokt is, was ik wel blij dat hij er in stond....
Ik denk dat het ook een groot deel de zenuwen van deze dag waren. Hij voelt je feilloos aan. Gelukkig gaan ze daaraan werken!
Volgende keer ga ik graag met je mee om te filmen voor je, leer ik ook weer van en is leuk om mee te maken.....

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 09:32

Oei, Wendy wat waren ze vies zeg
Leuke foto’s! Filmpje is ook stoer trouwens

Jeetje, ik zou Romy echt geen 1,5 geven, Dienie, dat wordt echt een hele grote en knappe dame volgens mij!

BrankaZ mooie foto´s!

Leuk zo´n uitverkoop, Jellie. Wel lekker om alle dingen die je toch niet meer gebruikt eens de deur uit te doen

Maya, dat is inderdaad ook zo, er zitten een hoop nadelen aan verkoop in termijnen..

Wat een gedoe met die jongeman zeg, desillies. Je hebt van die gekken..
Goed gereageerd hoor!

Vervelend van je verzorgster, Sox

Wauw, alweer 10.000 berichten op TP, gaat hard zeg!

FK gek he, die Robbert van den broeke, hij woont hier niet zover vandaan.
Ik vind het prachtig wat hij doet.
Lieve foto´s!

Spannend allemaal, hoor Cheveyo. Succes met je paardje

Lekker, zo´n kort weekje, Yarka! Geniet ervan

Ik ga even ontbijten en dan naar school!
Fijne dag allemaal!