[TI] Tinkers in de sport (uitslagen/verslagen)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

POLLO

Re: Tinkers in de sport (uitslagen/verslagen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 19:54

Misschien moet Leo maar is gaan springen. Duivel
Kan ze dat eerst met mijn paard doen en dan op Baggio.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-07 19:59

POLLO schreef:
Misschien moet Leo maar is gaan springen. Duivel
Kan ze dat eerst met mijn paard doen en dan op Baggio.

Euhm, dan begin ik wel met die van jou Knipoog

Nu weer ontopic Ja

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 20:00

Balen van die 179, dat zijn echt rotpunten, en helemaal als je wel echt een lekker gevoel had...

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-07 20:02

WenK schreef:
Balen van die 179, dat zijn echt rotpunten, en helemaal als je wel echt een lekker gevoel had...

Niet Ilona had er een goed gevoel bij (en die zat erop) maar ook iedereen die het gezien had. Behalve de jury Clown

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 23:07

Hoera.. Blizz en ik op WRAN C wed 1e in de trail! en vierde in de pleasure ( beginnners) vandaag.

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 23:11

hooi allemaal
ik ga dit jaar ook wedstrijden rijden, murf kan alle z-oefeningen Tong uitsteken dus dan leid ze me helemaal tot de z (als het meezit) tot nu toe alleen nog maar rotopmerkngen gehad...
maare.. we zullen ze een poepie laten ruiken Tong uitsteken
ik heb foto's van mijn aller eerste wedstrijd met murf op gras (in hoofddorp een tinkerwedstrijd, ik had nog geen startkaart):
http://www.evy.nl/Murphy/Murphy_westrid.htm
ik had 164 en ??? punten Tong uitsteken
(oude proefjes)

xxx

POLLO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 23:46

Dapperdier gefeliciteerd ,wat moet je dan allemaal doen in zo'n wedstrijd?
Guppekop ik wens je veel succes met Murf. Wat hadden ze voor opmerkingen dan?

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 23:57

oef Pollo, daar stel je een vraag die je niet 123 uitlegt. Meer info over western rijden vind je oa op www.whoa.nl Ik rij dus Pleasure en trail en soms pak ik Western horsemanship en reining mee.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 09:17

Jullie gaan allemaal weer goed zeg!

Gefeliciteerd Dapperdier! Haha!
En Pollo en Leonoor, jammer van de punten.. Volgende keer beter.. Maar het is inderdaad altijd zo balen als het wel goed ging en het toch anders beoordeeld word..

Hier ligt het op het moment even stil..
We hebben pas nog een enduranceritje gedaan, daar ook een medaille aan overgehouden.. Maar verder niet zoveel.. Was onderling en maar 15 km ofzo..

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 12:18

met springen bijvoorbeeld dat ik moest opletten dat ze niet omviel.. en met dressuur van die stomme dingen zoals dat ik niet met een tink de sport in moet en dat ze dat niet aankan (de oefeningen) enzo....

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 13:45

Cool Dapperdier goed bezig !!

Pollo jammer dat dan net geen winst is, maarja dat heb je idd soms met jurysport, toch is het altijd een goed gevoel als ze goed hun best doen tijdens de proef OK dan!

en idd vaak wordt voor verzorging een standaard punt gegeven (zie ook bokt bij wedstrijden, juryleden Knipoog ) ene geeft altijd een 7 ander altijd een 8 of t bv moet extreem slecht zijn dan gaan ze wel omlaag, maar doorsnee krijgt gewoon ieder hetzelfde punt Ja

Weet verder wel door te schrijven dat sommige juryleden wel eens een lager punt geven voor afgroeten en/ of verzorging omdat de punten net hoger uitkwamen dan ze als algemeen beeld hadden (soms ook ivm eindplaatsing) en dan dus daarmee de punten een beetje rechttrekken ... persoonlijk vind ik dat niet helemaal eerlijk (je hebt de punten toch gegeven ...) maar t gebeurt wel Ja

Guppekop, jammer dat je zo'n opmerkingen krijgt ... maar gewoon negeren en laten zien wat je paardje kan Knipoog en gelukkig heeft iedereen een andere smaak want allemaal dezelfde paarden en pony's zou toch ook saai zijn Clown
Hier gelukkig alleen maar positieve reacties, zowel van pension als op wedstrijd dus mag niet klagen Haha! --> oké soms vinden ze bont niet mooi of zien ze liever een paard van 1.80m maar ze zijn vrijwel altijd positief verrast over Say's karakter, gangen en snelheid Haha!

Zondag mag ik trouwens weer Nagelbijten / Gniffelen --> ga nu maar onder t zadel naar de wedstrijd, want vorige keer ging t niet helemaal goed met de trailer en heb toen dus uiteindelijk niet gereden Ach gut
Het dichtbij Ja maar denk toch nog wel 45 minuten ...
Laatst bijgewerkt door grid op 19-02-07 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 13:45

argh die qouteknop ipv edit en waarom kan ik nog steeds geen berichtjes helemaal wissen Bloos

POLLO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 19:20

guppekop schreef:
met springen bijvoorbeeld dat ik moest opletten dat ze niet omviel.. en met dressuur van die stomme dingen zoals dat ik niet met een tink de sport in moet en dat ze dat niet aankan (de oefeningen) enzo....

Nou ja
Laat ze maar een poepje ruiken dan Clown

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 19:42

Ik krijg vaak alleen maar positieve reacties.. ( of ik vergeet de negatieve) Ik heb meer last van dat ik ons zelf onderuit haal. Ik zie zoveel meer quarters en 'echte' westernpaarden in de sport. Maar we moeten ons niet gek laten maken hoor.. een paard is een paard.

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 20:13

ja.. idd Tong uitsteken

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 21:43

dapperdier schreef:
Ik krijg vaak alleen maar positieve reacties.. ( of ik vergeet de negatieve) Ik heb meer last van dat ik ons zelf onderuit haal. Ik zie zoveel meer quarters en 'echte' westernpaarden in de sport. Maar we moeten ons niet gek laten maken hoor.. een paard is een paard.

Inderdaad! Enne onze bontjes kunnen echt wel op tegen die kwartjes hoor! Ja

devon04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:48

OOOh ik wil ook weer op wedstrijd als ik jullie zo allemaal hoor kben best wel jaloers.
Wij liggen even uit de training doordat mijn bak niet echt meewerkt en ik zelf niet met de trailer kan rijden. Clown
Hierdoor kan ik niet elke week lessen dus het schiet niet echt op. Verdrietig
Jullie doen het wel allemaal super lees ik jammer idd dat somige jury's heel negatief over tinkers kunnen doen.
Maar daar trekken wij ons niks van aan toch Clown

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 00:19

neej
enne.. tink's kunnen ook wel op tegen andere sportpaarden (ik rij namelijk niet western.. teminste nit als sport.. probeer het wel soms als ik naar de bak loop.. dan probeer ik een stukje met lange teugels te draven en dan in de ho... gaat niet altijd Tong uitsteken wel lukt het om (dressuurmatig dan) vanuit achteruit naar de galop.. doen jullie dat eigenlij ook?)
heo ziet een westrnwedstrjd d'r uit?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 13:36

http://www.youtube.com/watch?v=Mpknj551Yzs

Filmpje van mijn wedstrijd 11/2 Waarbij de jury aangaf dat dit paard kreupel was, achter... Ik zie het niet... Haha! Wel andere fouten van mij, maar daar zijn we niet voor niets mee aan het werk...

POLLO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 19:23

wenk
ik heb aandachtig naar je fimpje zitten kijken en idd ik zie het ook niet.
maar ik heb wel een idee wat de jury gezien heeft.
je rijd in draf een iets te hoog tempo waardoor ze gaat krabbelen. wij zijn dat gewent maar dat kunnen ze aanzien als kreupel, al vind ik dat wel ver gezocht.
ik zou ze in een iets lager tempo rond sturen.
na de eerste galop had je een heel mooi draf tempo dat tempo dat bedoel ik daar waar je bij de E afwent. er wel op letten dat je ze vanachter goed erbij houd.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:07

Dank je wel Pollo, dat zijn tips waar ik iets mee kan. De balans tussen hard/actief rijden is soms heel moeilijk. Op deze wedstrijd had ik haar bewust wat hoger in tempo omdat ze in deze bak altijd loopt te zeuren, de wand met de spiegel is heel eng en wat te denken van de deuren bij de A.... Als ik haar dan voldoende voorwaarts hou loopt ze ook op die stukken een beetje normaal door... Haha!

Overigens, wat bedoel je precies met krabbelen? Ik vind namelijk dat ze een mooi actief en ondertredend achterbeen heeft. Of moet ik het meer zien als rustiger in tempo en passen meer afmaken?

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:29

guppekop schreef:
neej
enne.. tink's kunnen ook wel op tegen andere sportpaarden (ik rij namelijk niet western.. teminste niet als sport.. probeer het wel soms als ik naar de bak loop.. dan probeer ik een stukje met lange teugels te draven en dan in de ho... gaat niet altijd Tong uitsteken wel lukt het om (dressuurmatig dan) vanuit achteruit naar de galop.. doen jullie dat eigenlij ook?)
heo ziet een westrnwedstrjd d'r uit?

Laat ik meteen maar 1 fabel de wereld uit helpen.. Losse teugel is niet western! In de dresuur moet een paard ook met losse teugel kunnen draven! En als ik me niet vergis ook vanuit stilstand aangallopperen? Voor zover ik weet wordt er nooit vanuit achterwaarts galop gevraagd, er moet altijd een stilstand tussen zitten.

Momenteel les ik zelfs bij een dressuurruiter! Met mijn tinker zijn de dressuurmatig oefeningen nodig om hem los te krijgen. Dat lukt namelijk niet met een los teugeltje, hij heeft een korte stevige nek en lijf.
Het grootste verschil zit hem in de mentaliteit, een western paard moet op zichzelf lopen en zichzelf dragen, de hulpen zijn minimaal en sluiten het paard niet op tussen handen en lijf zoals in de dressuur. Ook op de wedstrijden hangt een gemoedelijke sfeer en wenst iedereen elkaar succes. Er zijn veel verschillende onderdelen dus je kunt het onderdeel uitzoeken bij je eigen kunnen en dat van je paard!

hier:
http://www.youtube.com/watch?v=8E3AlAgluRc
vind je later een filmpje van Blizz en ik tijdens de wedstrijd, pleasure, hier werd de lope ( galop) gevraagd. KAn even duren voordat de link het doet hoor, ik heb hem net geupload.
Je kunt ook op mijn web-log kijken ( www.dapperdier.web-log.nl ) daar staan foto's en verhalen, ook van de lessen en hoe anders we dan rijden..

sorry voor de lange post... Cool

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:38

WenK schreef:
Dank je wel Pollo, dat zijn tips waar ik iets mee kan. De balans tussen hard/actief rijden is soms heel moeilijk. Op deze wedstrijd had ik haar bewust wat hoger in tempo omdat ze in deze bak altijd loopt te zeuren, de wand met de spiegel is heel eng en wat te denken van de deuren bij de A.... Als ik haar dan voldoende voorwaarts hou loopt ze ook op die stukken een beetje normaal door... Haha!

Overigens, wat bedoel je precies met krabbelen? Ik vind namelijk dat ze een mooi actief en ondertredend achterbeen heeft. Of moet ik het meer zien als rustiger in tempo en passen meer afmaken?

Krabbelen ligt meer in het nemen van korte snelle passen tussendoor. Ik zie het ook helaas. Niet kreupel, maar onregelmatig met name daar waar het moeilijk voor haar wordt (in de bochten) Ik herken het omdat ik met hetzelfde probleem kamp, binnen achterbeen! Wij zijn bezig met volte openen en sluiten om het been er nog beter onder te krijgen. En we werken aan de regelmaat van de gangen.. moeilijk, maar noodzakelijk.
Halsstrekken deed ze mooi zeg! Jammer van het weer op pakken van de teugels, iets rustige doen volgende keer denk ik. En ik ben jaloers op de overgangen van draf naar galop!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:52

Halsstrekken kan ze veel beter, ze was nu opstandig, daarom ook de "discussie" met het teugels weer aannemen...

De draf-galop overgangen is het resultaat van heel hard oefenen met een hele fijne, geduldige maar strenge juf... Haha!

En we zijn nog heel hard bezig. Als ik naga dat ze pas een half jaar terug onder het zadel is, en pas een maand of 2 linkergalop kan... Haha!

POLLO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:43

ja wen ik bedoel idd dat als je een rustiger tempo neemt dat zehaarpassen meerkan afmaken en dan ook nog ruimer wordt.
overigens ik vond het verder netjes
en een beetje muggezifte van de jury.
ze had ook kunnen zeggen let een beetje op je tempo daar was je veel verder mee gekomen. Knipoog