[TI] Extreem gevaarlijke tinker

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

terpentijn

Re: Extreem gevaarlijke tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 17:09

Heel positief dat Jessica gunstig reageert op clicker-training, dan heb je al vast een aanwijzing, van aanpaksrichting: clickeren is voor haar waarschijnlijk zeer "veilig" en niet-bedreigend, bovendien geheel gericht op positief belonen.

Zelf werk ik er niet mee, het "ligt" me niet zo, plus geen ervaring mee, maar genoeg gehoord, gelezen en bij anderen (paarden zowel als honden) resultaten van gezien, dus als je er mee om kunt gaan (komt heel erg aan op juiste timing van de "click") is het een uiterst effectief-vriendelijke wijze van aanpak. Bovendien is een groot voordeel in deze situatie, dat je om op het juiste ogenblik belonend te kunnen clicken, het paard en diens reacties nauwgezet moet observeren/leren "lezen".

De deur staat bij Jessica dus alvast op een kiertje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 19:31

Eindelijk zijn we eruit met de handelaar en kunnen we beginnen vooruit te kijken :)

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 20:14

En? Wat nu?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 20:22

Ze blijft sowieso tot maart. Dan bekijken we het opnieuw

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 23:07

En wat heb je afgesproken met de handelaar dan? Moest daar nog een rechtszaak van komen of heeft hij eieren voor zijn geld gekozen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 01:16

We krijgen een vergoeding. Verre van wat we ervoor hebben betaald maar we mogen Jessica wel houden. :)

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 18:03

En dan hoop ik nog meer in de toekomst over de vorderingen van Jessica te mogen lezen, je bent de enige niet die wel eens een ontzettend lastige in de klauwtjes krijgt, ik ben erg blij dat jullie haar tot maart nog de kans geven... tijd heelt vele wonden... en doet vaak wonderen!

Ik sluit niet uit dat dit toch nog een onverwacht succesverhaal zou kunnen gaan worden.

lisantjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 17:57

Ts, ik hoop dat je ons op de hoogte wilt houden en daarbij de negatieve reacties te negeren! Want je bent een ontzettend grote stap vooruit vergeleken met het begin vam dit topic!

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:49

Ik denk dat Geronimo die merrie Jessica wel aanpakt.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 21:13

Ik hoop voor hem dat hij niet hetzelfde doet als op de foto want ik heb een merrie die daar niet opgesteld is ;-) wel een leuke foto. Je ziet goed hoeveel hij verbreed en mooier is geworden met de jaren ;-)

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 21:19

Zijn dochter en kleindochters zijn de lievelingetjes hier op stal.

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:59

mooie foto !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 21:48

Jessica tijdens een massage langs de ruggengraat. Haar halster aankrijgen heeft redelijk wat tijd genomen. Het was haar dag niet vandaag. Maar ze gaat ook moeten beginnen leren dat als het haar dag niet is we er ook aan moeten kunnen komen... Ze zal maar eens ontsnappen ofzo. Massege deed haar echt veel deugd en voor het eerst zag ik haar zo ontspannen.

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 3599_n.jpg

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 22:10

Leuk om te zien hoe ze daar ontspannen staat! Mijn complimenten aan jou, TS

lisantjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 18:50

Gefeliciteerd TS!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 19:45

Ik hoop dat je doorzet en minstens net zo gevoelig maar ook koppig bent als jouw Jessica.
"JOUW" Jessica?
Ja, elke dag een halve millimeter is ook vooruitgang boeken.

Misschien lijken jullie wel meer op elkaar dan je wil weten.

Ik heb er toch nog enig geloof in, dat TS Jessica nog eens "aan de praat" (zie dit symbolisch) gaat krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 20:43

Het ziet er echt wel naar uit dat ze gewoon blijft :-) ze loopt niet in de weg :-)

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 02:16

Leuk om de vorderingen te lezen!

ponytricks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 08:38

Persoonlijk denk ik dat je er wat meer tijd voor uit moet trekken.
Klinkt lekker makkelijk dat weet ik, maar mijn ervaring is dat tijd de meeste wonden heelt en
verder klinkt het alsof ze een heel goed plekje heeft bij jullie.
Ik heb een paardje die bang was voor alle mensen en zwaar mishandeld was geweest weer
helemaal goed gekregen. Eerst kon je niks met haar. Ze stond op een land van 2 hectare en
niemand kon bij haar komen. je hoefde het land maar in te komen dan was ze al in rep en roer. Alleen
maar weg angstig weg rennen. Kwam je dan wel een keer in buurt dan draaide ze de kont toe.
Heb maanden bij haar in het land gezeten. Op de hurken of kont met ogen naar de grond.
Soms ook met de rug naar haar toe ( nu begrijp ik dat als jou paard altijd gelijk naar je gaat schoppen dat je je
niet graag klein maakt ) maar bij bange paarden die niet dominant zijn, alleen maar bang doet dit echt wonderen.
Het duurde en duurde maar en ze kwam maar niet dichterbij. Hopeloos maar weer proberen en na echt tijden. (Weet niet
meer precies hoe lang) kwam ze een paar stappen in mijn richting. Toen maakte ik de fout om haar aan te kijken
en weg was ze weer. In ieder geval naar tijden kwam ze uiteindelijk eens aan me snuffelen. dat gebeurde vaker en beetje bij beetje
mocht ik haar aanraken. Uiteindelijk ook eens aaien en dat zo steeds meer uitgebreid.
Er is echt heel veel tijd overheen gegaan, maar was zo trots dat ik dit bereikt had samen met haar en dat ze me begon te vertrouwen.

Toen een keer een halster om geprobeerd nou dit duurde weer tijden, want dit was nieuw natuurlijk. Ze was altijd vrij en zo'n
halster is natuurlijk het tegenovergestelde. Eerst weer bang en weg, maar kwam nu alweer sneller naar me toe.

Dan komt het banketstaaf.. Paardje was niet van mij, maar van een boertje. Kom ik op een keer bij het land was ze weg..
Wat was ik boos. Ik weet nog steeds waar ze naar toe is gegaan en hoe of wat ze uit het land is gehaald.
Ik kan alleen maar hopen dat het werk wat ik met haar heb gedaan dat dat zo goed is geweest dat nu iemand heel blij
met haar is.

Dan heb ik ook een keer een hele dominante merrie verzorgd. Voor als je haar wel een keer kan vangen heb ik misschien een
oefening voor je om met haar te doen. Ik deed dit met de merrie, omdat ze geen respect voor me had. Je moet je eigen ruimte
opeisen bij paarden. Ik liet de merrie los in de bak. geen halster niks. Dan pakte ik een leadrope en draaide deze om me heen.
Niet heftig draaien maar gewoon beetje om je heen slaan en rond lopen in de bak. Niet je merie opzoeken, gewoon je eigen ding doen.
Kom je bij je merrie in de buurt gewoon door gaan met je ding alsof je merrie er niet is. Ze zal voor je moeten wijken omdat jij je ruimte opeist door middel van draaiende leadrope. ik vond dit een hele fijne oefening en het heeft bij mij geholpen dat ze zeer snel respect voor me had en me zag als leider.

Nu heb ik gelukkig mijn eigen paarden en die heb ik vanaf veulen, dus die zijn allemaal een stuk makkelijker en zonder angst.
Weet niet of je wat hebt aan mijn tips, maar zo ie zo wens ik je veel succes met je merrie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:30

Ik denk dat je het topic niet hebt d
oorgelezen :-) ondertussen heb ik Jessica al een half jaar en begint het te lukken :-)

ringelberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 23:09

DeMolenhoek schreef:
Nee dat doelde niet op jou... Maar ik kan toch moeilijk alle namen van mensen beginnen noemen die ik niet bedoel?

hmmm mensen die mij een leugenaar noemen gaan bij mij gelijk aan de schandpaal hoor.waarom zou je die beschermen?

succes met je paardje ;)

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 14:51

Als ik vragen mag: hoe gaat 't nu met Jessica, TS?
Is er nog vooruitgang aan haar te bespeuren, of valt het tegen (kan per dag wisselen, dat weet ik)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 15:17

Ze wisseld heel EEG per dag. Donderdag is de dierenarts komen enten en ontwormen. Dus ja dat moest ze ook hebben. Enorm bang uiteraard. De hele Tijd steigeren. Is uiteindelijk toch gelukt. Heb er enkeledagen niet kunnen aankomen maar gisteren lukte het weer. Uiteraard vertoond ze weer iets meer spanning maar ja, wat kan je verwachten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 13:10

Nou ja, meer kan ik niet zeggen dan dat het goed met haar gaat. Jessica toen niet veel vooruit gang meer, maar het is altijd al heel erg traag gegaan, dus ik verschiet er niet van... Maar, ze voelt zich goed! En zoals het een tinker beaamd, is ze super nieuwsgierig, en dat speelt uiteraard in ons voordeel. Gisteren moest ik moeite doen om een deftige foto te trekken want het enigste wat ze deed was haar neus tegen de camera aanduwen om te zien wat dat was. Gelukkig dat we al zover zijn dat ze al zelf toenadering zoekt!

https://www.facebook.com/nele.desmet.14 ... =3&theater

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 13:47

Wat is het toch een leuke, mooi getekende merrie.
Die kruipt nog wel meer uit d'r schulp: als ze al geen camera-angst heeft, vind ik dit al weer een heel gunstig teken: ze is dan dus nieuwsgierig, en niet BOM afgesloten voor de (menselijke) buitenwereld.
Hier zal heel veel tijd en geduld voor nodig zijn: laat het haar zelf maar aangeven.
GOED BEZIG!!!!