Wij hebben er sinds vorig zomer ook weer een kleine bij. Weet niet precies hoe groot maar denk dat ze de 1.40 niet haalt. De merrie gaat het om,niet het veulen
Mijn Tinkie is 1,59m en zijn halfbroer is nog groter (sorry dit moest ik ff mededelen )
jansje73
Geplaatst: 16-02-15 23:00
Ik stel jullie mijn kleine Tinker merrie Tara van de Bontehoeve voor. Ik schat Tara nu tussen de 138/140 cm in. Bij de volgende DA bezoek laat ik haar opmeten.
Juliekeuh
Geplaatst: 22-02-15 21:03
Hier ook twee kleintjes staan. Casanova had ik hier geloof ik ooit al eens aangehaald maar omdat ie nog in de groei was werd er geloof ik gezegd dat hij toch niet zo'n kleintje was... Vorig jaar op de HK is ie 1,37m gemeten, deze zomer heb ik hem eens 1,38m gemeten en hoop dat ie dus de 1,40m nog gaat halen (dat moet geloof ik nog net lukken )
Verder vorig jaar nog een merrietje gekocht, ze bleek iets kleiner te zijn dan mij verteld was voor ik ging kijken maar had me er al op voorbereid haar mee te nemen, thuis gemeten bleek ze dan net geen 1,40m te zijn (had toen nog geen eigen meetstok liggen) en op de keuring deze zomer is ze 1,39m gemeten geloof ik. Toen ze net hier was (toen nog met weelderige sokken die ik helaas heb moeten afdoen omwille van grote beenwonden, mok, mijten,...): Na een half jaartje hier (1e keer dat ze hier een zadeltje op nadat ze al wat bekomen was van de verwaarlozing)
Vind ze best wel gezellig die 'kleintjes' :p
suus_elviera
Geplaatst: 17-01-16 19:48
hallo is er hier nog wel eens iemand hihih hier een kleinte maat 1.36 met ook de bij behorende korte rug
Haha t is echt stil hier. Heb je foto's van jou kleintje? Ja zadels blijft een lastig punt op die korte ruggen.
Mijn kleintje is 1.42 gemeten dus volgens de begrippen van dit topic geen kleintje, haha ik vind d'r nog steeds klein hoor. Ook veel moeite gehad een zadel te vinden, heb nu een tekna S6 17inch
Poosje81
Geplaatst: 18-01-16 12:34
Hier doet ons kleintje het ook prima, 137 is ze en behoorlijk drachtig, over kleine 2 maanden uitgerekend van Victorio (135)
Zadeltje past dus niet meer door dracht, heb een vzh zadel met brede boom en 16,5 inch voor haar kunnen vinden. Deze ligt nu op een jonge (grotere) ruin tijdelijk voor het inrijden.