[TI] Insuline resistentie

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

SuperRoos

Re: Insuline resistentie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 17:44

November 2008
Afbeelding

Juli 2009
Afbeelding

Stuk beter toch!?

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 17:48

Wil je het heel eerlijk horen? Persoonlijk vind ik het gelijk. Bij de bovenste foto is het de wintervacht erbij. Op beide foto's vind ik haar nog vreselijk dik. Kijk maar naar de bolling op de schoft...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 21:03

ja te dik dat wist ze zelf ook wel,maar je kunt toch beter spieren zien zitten vind ik
dat hele vadzige is er nu mooi af.
plus dat ie zelf ook een stuk blijer kijkt :D

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 21:20

Eleonoor, ik kan me eerlijk gezegd even niet herinneren dat ik je hier eerder heb gezien. Heb je ook een IR paard?

Op de bovenste foto woog Fiek 635 kilo en op de laatste 550..

Ellepel, dankjewel..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 21:23

hoe groot was fiek eigenlijk?
en hoeveel zou hij eigenlijk moeten wegen..weet je dat ook?
wil altijd nog es met appie op zo'n paardenweegschaal staan, ben best benieuwd wat die nou zou wegen

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 21:25

Fiek is 1.43.. Hij zal nog zo'n 75 kilo lichter mogen wegen en dan zal hij nog iets overgewicht hebben denk ik..
Ooit woog hij 450 kilo maar als ik die foto's terugzie vind ik hem ook niet 'gezond'...

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 21:28

Net terug van holiday en ff bij lezen.
Super roos ben heel blij voor je dat hij het nu goed doet!
Ik schrok erg dat ik het net las.
Hij ziet er idd een stuk beter uit,en heeft niet zo,n vermoeide blik in zijn ogen
Nu vol houden figgie ;)

Weer heel veel bruikbare info erbij +:)+

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 09:39

superroos....ik zie wel degelijk verschil hoor!
Ten eerste kijkt hij op de laatste foto veel frisser uit zijn ogen
en ten tweede heeft hij duidelijk veel minder oedeem rond de koker en buik!
Het gaat de goede kant uit!

Butsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 10:04

Superroos: ik zie ook best wel verschil hoor. Alleen die enorme speknek al van de eerste foto! En hij kijkt inderdaad een heel stuk levendiger uit z'n ogen.
Er mag inderdaad nog wel iets vanaf maar ja, als je niet met hem aan het werk kan gaat is dat heel moeilijk.
Succes!

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 21:32

Ook hier maar even een update van mn eigen operatie...

Mocht vanavond eindelijk naar huis na wat zeuren haha

korte samenvatting:
was mooi vroeg aan de beurt maandag.. infuus aanleggen ging al erg moeizaam en de beenverdoving zetten ging nauwelijks en was extreem pijnlijk..
koos ervoor wakker te blijven tijdens de operatie maar viel uit mijzelf in slaap..
halverwege de operatie werd ik wakker en voelde ik veel van wat ze aan het doen waren.. schreeuwde het uit volgens mij en werd toen gelijk onder algehele narcose gebracht..
was pas laat terug op de kamer en had een drain in mijn been om bij te verdoven.. deze heeft 48 uur gewerkt en na de eerste 24 uur kon ik zelfstandig naar de wc en aardig lopen..
was al bang dat dit anders zou zijn wanneer die drain uit zou werken en dat klopte..
moest trouwens gelijk de eerste dag in een apparaat om mn been 90 graden te buigen maar dat was gelukkig nog met die heerlijke drain..

maargoed, toen die eenmaal uitgewerkt was barstte de pijn los, viel er bijna flauw van maar mag geen morfine want daar ben ik allergisch voor..
kreeg dipidolor, daar bleek ik ook allergisch voor en dat was te merken aan de hele nacht overgeven en duizelig..
toen gingen ze over op tramadol en toen mn ouders me savonds even mee naar buiten namen in de rolstoel werd ik niet goed.. lage hartslag, lage bloeddruk en koorts..
direct gestopt met tramadol en van daar mocht ik alleen nog maar asperientjes.. lekker met zo'n verse operatiewond..
als ik weer voor de drain had gekozen had ik er nog een aantal dagen gelegen..

bij fysiotherapie moest ik weer tot 90 graden buigen. redt het nog maar tot 75 met extreem veel pijn dus dat gaat nog niet helemaal goed.. ook was de wond nog nat en mocht ik eigenlijk niet naar huis maar na lang zeuren.. want die lage bloeddruk en hartslag had ik de vorige keer ook van het lange liggen en binnen zitten mocht ik vanavond gelukkig toch naar huis

al met al valt het vies tegen en de pijn is soms niet te harden, maar liever dat dan helemaal licht in mn hoofd en constant gevoel van overgeven en onwel raken...

lig nu met de laptop in bed dus dat is wel ideaal.. moet nu 6 weken met krukken lopen en mag het been maar voor 50% belasten.. ik hoop dat de revalidatie vlot gaat...

groetjes roos

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 18:07

Voor de mensen met paardjes met Insuline Resistentie:

Paard van mijn instructrice heft het ook, en niets hielp meer.
Toen kwam ze incontact met een vrij jong net afgestudeerde VA. Die gaf haar een middel Gluco Balance van Phytonics en dit heeft het paard ontzettend goed geholpen. Die is zo verschrikkelijk goed opgeknapt. Was bijna een hopeloze zaak.......

Het is net nieuw op de markt, dus nog wel wat onbekend:
http://www.natuurlijkinbalans.nl/webwin ... 1e39da15d7

En bij hoefbevangenheid:
http://www.natuurlijkinbalans.nl/webwin ... 1e39da15d7

Echt, heb nog nooit een paard zo zien veranderen van hoopje ellende die het zelf op had gegeven tot en paardje wat weer lekker levendig uit zijn ogen kijkt.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 20:13

ik geef het mijn paard sinds kort en zie veel verbetering.. ben dus erg blij met jouw bericht!

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 13:12

Zijn er meer mensen die gluco balance geven hier? Van phytonics..
Fiek was weer wat af gevallen ondanks dat ik niks kan doen met hem door de operatie.. Lijkt dus wel iets in werking te zetten..
Meetlint gaf 535 kilo aan, paar weken terug zat hij nog op 560 dus dat is mooi..

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 15:14

SuperRoos schreef:
Zijn er meer mensen die gluco balance geven hier? Van phytonics..
Fiek was weer wat af gevallen ondanks dat ik niks kan doen met hem door de operatie.. Lijkt dus wel iets in werking te zetten..
Meetlint gaf 535 kilo aan, paar weken terug zat hij nog op 560 dus dat is mooi..

Weet je toevallig het aantal cm bij de kg 560 en 535

Hoe is het verder met je? Al minder pijn?
En wel fijn dat Fiek aan het afvallen is door niets te doen.

Heb helaas geen ervaring met gluco balance

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 15:20

dat weet ik helaas niet, geloof dat je het lint wel zo bij de paardendrogist kunt bestellen..
met mij gaat het wel, beetje doorbijten af en toe, wond lekt nog teveel eigenlijk..

jolin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 00:08

Mijn paard slaat door naar de andere kant, ze word nog steeds magerder. Heeft er iemand een idee? Ze is nu van de magnesium af gaat 5uur de wei op, dan een paddock op met graszaad hooi en krijgt 2x daags 2bekers flexibel move. Mijn idee is om dat flex wat op te hogen.

Superroos; Heel veel beterschap en sterkte de komende weken!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 05:58

hoeveel van dat graszaadhooi geef je dan?
zou daar ook wat meer van aanbieden.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 09:56

jolin, heeft ze geen andere medische kwaal erbij? meen dat er andere paarden in het topic waren die ook doorsloegen naar de andere kant.. weet niet zeker hoor :(:)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 11:13

jolin schreef:
Mijn paard slaat door naar de andere kant, ze word nog steeds magerder. Heeft er iemand een idee? Ze is nu van de magnesium af gaat 5uur de wei op, dan een paddock op met graszaad hooi en krijgt 2x daags 2bekers flexibel move. Mijn idee is om dat flex wat op te hogen.

Superroos; Heel veel beterschap en sterkte de komende weken!

waarom geef je haar geen suikerbietpulp?
de meeste ir paarden verdragen dat goed,het word ook in amerika aanbevolen voor ir paarden.
wel zonder melasse natuurlijk...

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 11:24

Zoals bv Kwikbeet. Is in 10 minuten klaar.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 12:14

Connor was te dun maar nu zijn lever weer helemaal optimaal werkt heb ik vor het eerst in 8 jaar een (te) dikke tinker. We konden er ook induwen wat we wilden maar aankomen was er niet bij.

Butsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 14:37

jolin schreef:

Meer hooi? Zou je iets rijker hooi kunnen proberen om dat te mengen met het graszaadhooi of durf je dat niet aan?

Bietenpulp is een goede tip. Gekookt lijnzaad zou je kunnen overwegen (wel gedoe). In plaats van krachtvoer geef ik Ezra Seniores Priores van Subli, dat is voer met 8% zetmeel met onder andere kaf, grasbrok en bietenpulp (voor z'n supplementen). Moet je wel 6 uur weken!

Sterkte!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 17:29

Ik gebruik de Gluco-balans ook voor mijn Haflinger. Hij heeft nog niet het stempel van IR gekregen.

Ik hoop dat hij daar wat van gaat afvallen. Hij is namelijk nogal wat te dik. Laatste keer dat ik hem met een meetlint heb gemeten was hij 620 kg.

Misschien is het leuk om mijn ervaring/ vordering met dit supplement hier aan te geven?!

Ik ben er nu 2 wk. mee bezig. Hij kreeg 1 schepje per dag maar vanaf vandaag moet hij 2 schepjes per dag voor 2 wk. ivm spierbevangenheid.

jolin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 22:56

karuna schreef:
Connor was te dun maar nu zijn lever weer helemaal optimaal werkt heb ik vor het eerst in 8 jaar een (te) dikke tinker. We konden er ook induwen wat we wilden maar aankomen was er niet bij.

Wat heb jij eraan gedaan?

Alle anderen ook, bedankt voor de adviezen! Ik laat toch ook maar even een DA komen, voor alle zekerheid. Ik denk zelf dat het ook aan de hooikwaliteit ligt. Al heeft ze wel voldoende tot haar beschikking, haar lijf kan er niet zoveel mee.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 08:31

jolin schreef:
karuna schreef:

Wat heb jij eraan gedaan?

Alle anderen ook, bedankt voor de adviezen! Ik laat toch ook maar even een DA komen, voor alle zekerheid. Ik denk zelf dat het ook aan de hooikwaliteit ligt. Al heeft ze wel voldoende tot haar beschikking, haar lijf kan er niet zoveel mee.

Hoe is haar ontlasting? Ontlast ze veel?
Er zijn ook paarden die heel veel mesten. Te veel eigenlijk... ze eten en poepen het meteen weer uit en nemen niet genoeg stoffen uit het eten op in het lichaam. Vaak is het zo dat de darmen dan niet goed zijn. Kuurtje Pro-Biotica doet wonderen!