Onze allereerste tinker heette Kiss, hij is helaas overleden, Daarna kwamen, Blondie, Gipsy King, Santana en Spice Girl. Blondie heeft 5 nakomelingen: Prince (vader onbekend) Sting (vader, Pablo vd Bonte Parels) Jewel (vader Gipsy King van de Woltershof) Enya (vader Gipsy King) Toto (vader Gipsy King) is helaas overleden Santana heeft 3 nakomelingen Simpy Red, Nirvana (Ned kampioen) en Falco (dekhengst in Frankrijk) allemaal van Gipsy King Spice Girl heeft 1 veulen, Kane, vader ook Gipsy King en Sting heeft ook een nakomeling, Adamo, zijn moeder heet Labelle. We hebben ook nog een kruising van onze bonte kwpner, Bronski Beat en een kruising tinker arabier, Twarres (hebben we als veulen gekocht in Friesland) Al onze tinker hebben de achternaam van de Woltershof. Overige nakomelingen van Gipsy heten Gipsy King 2e, Destiny, Madoc dat waren ze geloof ik wel, je ziet wij houden van muzikale namen
Prins Damian van 't Kwartjeshof Toen we hem kochten konden we zijn naam niet meer veranderen..Maar wij wilden ons paard echt geen Prins noemen Sta je daar bij het hek "Prins!! Prins kom je!?", nee dat zagen we niet zitten. Dus we hebben hem Damian genoemd
Mijn merrie heette toen we haar kochten Melody in haar paspoort stond Melodie met ie... Omdat ze zo groot en stoer was en we Melody niet zo leuk vonden zochten we een andere naam voor haar. Dat is geworden: Donna!
Mijn eerste tinkertje heb ik Spetter genoemd (merrie) Haar drie veulens: Floyd (hengst) Jip (henst) Tjizzie (merrie) En mijn nieuwe merrie heet Maan. (eigenlijk heet ze rhana vegelin van claerbergen.. maar ik vond maan een leukere naam...)
De tinkers van mijn tante (waar spetter, jip en tjizzie ook staan) heten: Gipsy (merrie) Joep (ruin)
Mijn zwartbonte ruin (kruising: moeder Irish Cob, vader Fries) heet Jaopie van de Weideblick. Meer over hem (en mij) vind je in het topic over Bonte Jaopie van terpentijn.
indiana, omdat ze indianenpaardje lijkt voor mij. ze heette sanny. afschuwelijke naam vond ik voor haar. tpast totaal niet. ik heb zitten twijfelen tussen indiana en beau, maar t is dus indiana afgekort indi geworden:)
mooie naam indi!! WEet je dat bó t iers is voor koe? Zo wilde ik mijn veulentje eerst noemen.. leek me grappig. Nu heet ze tjizzie.. ach. (niet zelf verzonnen.. mijn nichtjes wilde graag een naam verzinne)
hoi ik heb sinds kort een nieuw verzorgpaard/mag ik ook een beetje beschouwen als eigen het is een bonte tinker (zwartwit) en ze heet treasure (gipsy treasure) is nu 16 of 18 jaar