[TI] Een kaartje voor Tinkerbokker

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

vuurtoren

Re: Een kaartje voor Tinkerbokker ikenindi (Agnes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 13:19

he balen van die cyste maar nu weet je tenminste waar je buikpijn vandaan komt en gewoon blijven vragen om pijnstilling je gaat toch niet voor je lol niet slapen .......
en paardrijden dat is helemaal super wel foto's maken kunnen wij je zien rijden.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 18:30

pff ik net een heel verhaal getypt, valt internet uit. nu eerst eten, dan doe ik t nog wel n keer opnieuw...

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 21:23

nah ff int kort...

vandaag nieuw onderzoek gehad na nog een nacht niet slapen. cyste is toch wss de oorzaak. ze kunnen hem vanaf de buitenkant gewoon voelen:s

verder lekker gezwommen vanochtend. de rest van de dag was wat minder, maar vanmiddag lekker naar huis gegaan. da is geweest om te enten. kreeg compliment over hoe indi er uit zag. die is volgens mij echt een stuk hoger ineens! ze was altijd ongeveer even groot als roos, maar nu duidelijk hoger. volgende maand de hoefsmid maar weer ff vragen om haar op te meten. ik ben heel benieuwd.
ik was ook helemaal trots. ik zei dat we gewoon los in de wei konden enten dat we dat afgelopen maand ook hadden gedaan. ja dat wist ie want dat ging helemaal de ronde daar dat ze zo verbaast was dat dat kon. dus het was nu bij allemaal bekend daar dat mijn knollies zo braaf waren. das toch leuk om te horen:D

verder nog ff op roos gereden vandaag. die was druk! steigeren en bokken, maar na een tijdje hardstikke braaf. ze had echt de kolder in de kop. ik heb 45 minuten gereden(alleen gestapt) en ze was zeiknat van het zweet onder de singel en in haar liezen enzo. gewoon van t druk doen...tsja...veel te lang niet gereden he:( nu maar weer even wat beter bijhouden...

verder nog wat foto`s gemaakt van indi:P
check die staart! Afbeelding
Afbeelding
beidehante kop: Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

verder vertel ik n andere keer wel weer. nu ff lkkr n avond met me vriendje bankhangen:)

doeiiii

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 22:03

he agnes fijn dat het beterder gaat zowel met jou als met indi ,
ja en roos ik snap nog steeds niet waarom anton haar toen heeft gehaald want ze doen er werkelijk helemaal niks mee ! arm peerdje maar ja ,
vind het ook niet raar dat ze weet geen conditie en een beginnende wintervacht omdat ze altijd buiten staan hihi zal haar wel een zweetdeken dan even opleggen na het rijden omdat het behoorlijk fris is met die wind zeker vandaag .
ik kom echt gauw een keer naar de wei hoor maar dan moet jij er ook wel zijn natuurlijk haha
mooie staart krijgt indi (eindelijk he )

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 19:26

nou ik heb zondag lekker van het mooie weer genoten samen met indi. die moest het bezuren dit keer. die schat van een knol is toch maar weer heel super geweest. liever dan liefst kan niet, maar toch isindi het!

ik heb haar uit de wei gehaald en ben met haar naar het bos geweest. daar samen gekeken naar spelende honden. die vervolgens ook al blaffend en gek doende om indi heen kwamen staan. indi de lafbek ging zich verschuilen achter mij. hihi. ik was met scoot-mobiel en haar aan halster met touw mee genomen. ik heb mooie foto`s kunnen maken, maar krijg ze niet online hier. stomme computerbeveiliging hier... mss dat ie t morgen weer gaat doen...
daarna zijn we even langs mijn huis gegaan. beide even wat gedronken, en toen mocht ze weer terug naar roos. ze is dus in haar eentje(zonder haar vriendinnetje roos) naar het bos geweest, door het dorp, door het centrum, langs allemaal weilanden met paarden er in braaf met mij mee gegaan. ze heeft ineens een vel betere conditie merk ik wel. tijd om te gaan rijden............
o t is zo`n schat. op het laatste stukje vande terugweg kwamen we sparky10 nog tegen, dus die heeft haar even kunnen bewonderen int echt:)

nou verdere update over mij: ik heb vannacht eindelijk weer n keer echt geslapen. nieuwe slaapmedicatie gehad. vanochtend merkte ik daardoor wel hoe moe ik was.

verder gestaan vandaag... 20 seconde, helemaal rechtop, en echt super. en amper getrild. daardoor ook minder pijnlijk. ik heb denk ik wel 20 keer gestaan vandaag. gaat super dus:)

buikpijn lijkt ook wat minder te worden. of dat nou door medicatie komt of doordat die cyste weg gaat weet ik niet. hoop het laatste:)

nou verder geen nieuws. groetjes maar weer foto`s komen nog.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 19:30

ja indi was echt mega braaf hoor gisteren kan niks anders zeggen ik kwam net terug van een kl*te dag van stal en zie agnes en indi de straat op rijden dus ik erheen praatje gemaakt en besloten ik ga wel mee terug met je kunnen we even bijbeppen ,
heb nog even gekeken of ze echt kon stan maar ze kan het hoor!!!!

lekker dat je geslapen hebt vannacht ! goed zo !

vond het weer lekker om even met je bij te beppen en je zag er goed uit ! en indi natuurlijk en en het is echt heus en waar indi krijgt inderdaad de staart die haar zo sierlijk maar hihi

moeten we weer vaker doen agnes zo is gezellig en zo zien we elkaar weer vaker Haha!

vuurtoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 19:34

lekker met je paard naar het bos geweest dat is echt genieten en er is bewijs geleverd door Sparky10 ze heeft je zien staan super op naar het eerste stukje lopen.
en nachtrust dan merk je pas hoe lekker het is om te slapen en die buikpijn ook wat op de achtergrond,zoek nu maar snel uit hoe je die foto's online krijg dan kunnen wij ze ook zien.
gr. annita

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 20:02

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:07

zijn mooi geworden hoor jeetje ik had er ook een paar moeten maken van brave indi in het dorp langs alles alles heen lopend naast de scoot van ag en ik me maar zorgen maken om die accu haha want toen ik daar nog stond was de accu van ag een keer bijna leeg hihi , toch jammer dat ik niet meer op de wei sta , maar ja sta nu ook goed en kom iedere dag langs indi

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 18:45

dank je dianne:)

vanochtend weer gezwommen. kheb ze laten schrikken. hihi. er waren dit keer andere therapeuten, en ik zwem lekkerder onder water dan boven. maar ze waren me ineens kwijt(zij zaten aan de kant gewoon op een stoel en zagen mijn hoofd ineens niet meer. hahahaha. maar ik heb wel mijn doel gehaald: het hele bad onder water kunnen zwemmen:) uiteindelijk toen ze me er uit holpen zeiden ze dat ik wel erg goed onder water kon zwemmen dat ze dat nog nooit hadden gezien.

verder staan ging ook weer super. vandaag heb ik 10 keer achter elkaar egstaan. weer 17 seconde en 16 seconden. en weer zonder dat extreme trillen. dus dat gaat echt goed.

en ik heb vanmiddag lekker gebadmintont. vannacht ook weer 7 uur geslapen. doet de mens ook goed.

vuurtoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 14:24

leuke foto's van indi en inderdaad misschien de volgende keer een actiefoto van indi naast de scootmobiel houden we te goed

en misschien was je een zeepaardje in je vorige leven en kan je daarom goed onder water zwemmen wel je begeleiders even waarschuwen de volgende keer haha.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 11:09

vandaag waren t dezelfde begeleiders, dus khoef niks meer te zeggen gelukkig. haha een zeepaardje. hoe kom je daar dan weer op:) paardenforum hier zeker;)

en die `actiefoto`s` van indi naast scootmobiel...dan moet ik joyce maar weer een keer tegenkomen denk ik;)

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 19:07

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 16:49

Adala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 18:02

Je hebt echt een ontzettend leuk paard, met van die geweldige krulmanen. Dat zij (hij?) zo rustig is en toch nog zo jong!

Heb zo'n zelfde iets meegemaakt en ik herkende veel in je verhaal. Ik heb je even een pm gestuurd, een heel verhaal, heb je wat te lezen Haha! .

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-07 18:14

hee, heb net je topic gelezen, wat goed van je zeg!!! ben bennieuwd op wat voor paardje je de volgende keer mag!!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 21:48

ik ook:)

ik zal hier ook even updaten over mijn revalidatie... het gaat deze week een stuk minder. echt k*t! mijn 2 tenen zijn ontzettend ontstoken en er zit echt veel wildvlees bij nu. mijn revalidatiearts durfde er niets aan te doen. bang dat mijn lichaam er weer verkeerd op zou reageren en dat ik mss dystrofie er door zou krijgen ook in mijn voeten...
nu is zij donderdag opgenomen in het ziekenhuis(operatie) en had ik vanaf toen een andere verantwoordelijke revalidatie arts, die mij niet eens kent. zij heeft zonder mijn tenen ook maar gezien te hebben gezegd dat we het toch maar aan moeten stippen met natriumsulfaat. ik heb foto`s. zijn erg smerig, dus niet kijken als je er niet tegen kunt...

zo begon het: http://www.mijnalbum.nl/Foto-CSIGF33Z.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LPS4QJMQ.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OQYWMFFV.jpg
toen zo: http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZIXYPNHQ.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DUVC3SKR.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CW7WUEGO.jpg

foto`s van nu (nu is het nog erger) zal ik morgen wel eens maken. foto`s zijn erg wazig, maar daardoor gelukkig minder smerig;)

dankzij die tenen kan en mag ik geen sokken aan en ook geen schoenen(vandaar mijn sloffen tijdens de paardrijdles. die waren 5 maten groter dan ik heb;))
doordat ik geen schoenen meer aan heb krijgen mijn enkels weer de kans gek te gaan doen, dus mijn voeten staan weer in dezelfde houding als waar ik mee begon...
ik mag nu niet meer oefenen te staan totdat die tenen over zijn en mijn voeten beter staan. mss weer botuline spuiten eerst straks, maar mss ook weer niet... tis allemaal nog erg vaag. ik baal goed, maarja. gelukkig vandaag weer lekker bij roos en indi geweest. doet een hoop goed:)

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 22:36

vuurtoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 00:08

he balen van je tenen weer een stapje terug maar wel positief blijven en dan maar even wachten tot het weer kan met revalideren.
sterkte gr. annita

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 01:09

we gaan t proberen:)

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 23:11

zo, heb lang niets van me laten horen. ik weet ook eerlijk gezegd niet zo goed waar ik moet beginnen. tgaat niet heel lekker met iedereen om mij heen lijkt wel. iedereen lijkt ineens in de problemen te zitten en me nodig te hebben. en dat terwijl ik daar helemaal niet goed in ben! klinkt lekker stom, maar is wel zo!

daarnaast gaat t met mij zelf ook niet echt lekker meer. voor de zekerheiod in t kort: tenen zijn ontstoken, wildvleesgroei, hebben ze nu aangestipt, is zwart. reageert niet zoals het moet. krijg blaren met pus er onder. erg vaag allemaal. doet erg veel pijn. niemand weet hoe het komt, maar al helemaal niemand weet hoe ik er af kom. door die pijn in de tenen (beide grote tenen op dezelfde plek???) zijn mijn voeten ook weer naar binnen gestaan. logischte verklarimg= pijn=prikkel=spanning in de spieren=dystonie...

maar daardoor gaat het revalideren ook al 3 weken niet goed nu, en is het weer achteruit gegaan. ze hebben afgelopen donderdag overleg gehad en zeggen dat ik daar waarschijnlijk niet op mijn plek zit. waar ik dat wel zou zitten wisten ze ook niet. maandag komt mijn revalidatiearts even langs. dat mens is gek. ze is afgelopen donderdag geopereerd. zou 3 weken minimaal uit de running zijn, maar komt nu speciaal voor mij even langs om naar mijn tenen te kijken en haar oordeel te geven. zij is hoofdbehandelaar van mij, en ze hadden haar gebeld met de mededeling dat zij t niet meer zagen zitten mij langer opgenomen te laten zijn als ik toch niet vooruit ging. maar daar hoor ik dus maandag meer over.

als ik idd daar niet verder wordt behandeld gaan ze op papier zetten zwart op wit dat ik uitbehandeld ben. dat betekend dat ik de rest van mijn leven toch in die k*trolstoel moet zitten. beetje naar vericht als ze een paar weken terug nog zeiden dat ik weer zou kunnen gaan traplopen en tussen sinterklaas en kerst weer lopend met ontslag zou kunnen.

ik hoop dat maandag de revalidatiearts toch wat positiever is. ik heb zelf zoiets van: ik heb toch laten zien dat ik het kan? die tegenslagen tussendoor kan ik ook niets aan doen...

demn ik baal en kan niet wachten tot maandag. gewoon omdat ik wil weten waar ik aan toe ben...

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 00:08

He bah wat een rotbericht zeg!
Volhouden hoor, je kan het! Maandag komt vast beter nieuws, moet toch niet zo kunnen zijn dat het vooruitzicht in die paar weken zo veranderd is??
Ik duim voor je!

vuurtoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 00:14

jemig daar ga je weer heb je geen bacterie infectie bij je tenen en wat doen ze eraan ze kunnen je toch niet laten vallen na al die mooie toekomstplannen.
ook al laten ze je vallen blijf vechten eerst je voeten laten genezen en dan weer keihard aan de gang maar in je eigen tempo en blijven praten tegen ons wij kletsen wel terug.
laat je niet kisten succes
gr. annita

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 00:53

Ik las dit berichtje ook, tjee wat erg zeg! Ik hoop dat ze niet je behandeling stopzetten, wat je al zegt, je kan nou eenmaal een tegenslag hebben. Je voeten en tenen hebben al heel lang de grond niet of amper gezien, is toch logisch dat het nu gaat protesteren? Laat je niks aanpraten hoor meid! Gewoon zeggen dat je verder wilt, al leer je alleen maar kruipen bij wijze van spreken! Elke stap is er 1, en soms moet je nou eenmaal 3 stappen terug doen om weer omhoog te kruipen!
Succes en een dikke knuf!!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 11:25

dank jullie voor jullie liever reacties. ik zit echt te zenuwenlijden hier. kwou dat t morgenavond was. dan wist ik tenminste waar ik aan toe was...