[TI] tinkerland

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Caye

Re: tinkerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 12:12

Ik kan me dat ook nog herinneren toevallig.. draai ook enige tijd mee in tinkerend nederland

SBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 12:21

Caira schreef:
Hier even een reactie van 'dat meisje' (hoe denigrerend kun je een aanspreektitel maken?). Ik weet dat ik niet jouw leeftijd heb, maar een meisje kun je me toch ook niet meer noemen.
Het zijn geen beschuldigingen en iedereen die toendertijd op tw zat kan dat beamen, niet alleen ik maar meerdere mensen hebben toendertijd zulke gedichten ontvangen, prachtige gedichten maar waarschijnlijk niet helemaal de juiste toon. Rob is vrij om hier te reageren en geloof mij, dat kan hij perfect. Ik snap dat ze de brief weggehaald hebben want iedereen kan wel zeggen dat deze brief van hem is.
Daarnaast was dat even een opmerking omdat het even een vlaag van 'vroeger' terugbracht, want wat zaten we veel op dat forum!
Wat Tinkerland betreft, je kunt niet ontkennen dat de berichten over de ICS op zijn minst 'gekleurd' zijn.

Ik ben nog niet zo heel lang lid dus ik ken de berichtgeving rond het ICS niet. Ik weet wel dat er een heel gedoe rond het ICS is gewwest en als de Tinkerland daar verslag van heeft gedaan dan kan dat natuurlijk gekleurd zijn geweest. Maar nogmaals ik weet dat niet. Overigens ben ik zelf bij de ICS met mijn Tinkers en dat bevalt uitstekend.

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 12:24

Ik voel me toch ook maar geroepen om even wat hier neer te zetten. Ik schrijf dus ook voor de Tinkerland. En ik doe het nog steeds met plezier. Ik hou van schrijven en van Tinkers en ik heb er plezier in. Dat is de enige reden waarom ik het doe.

Ik heb al heel lang geleden besloten om mijn volledig buiten de NTS ISC discussie te houden en dat doe ik hier ook. Ik heb wel een mening, maar die is voor mij en mijn naasten en uit ik niet openbaar vanwege de gevoelighied, nog steeds.

Ik denk ook dat de TL beter kan, maar dat kan niet zonder inzet van anderen.. wie dat ook zijn.
Het kan altijd beter.

Uit het topic zelf blijkt al dat je niet iedereen een plezier kan doen. De knutsel topcis zijn niet voor iedereen en ook het 'penny' verhaal is niet voor iedereen. Dat is een kwestie van smaak en niet kwaliteit in mijn ogen.

Blizz is een groot deel van mijn leven en ik probeer in mijn schrijven niet alleen neer te zetten wat we doen, maar het ook te relativeren aan het leven en hoe een paard ( Tinker) invloed daarop heeft.
Of de lezer dat ook zo leest weet ik niet en dat kan ik ook niet veranderen, dat is aan de lezer.

In elk blad staan dingen waar je het niet meer eens kunt zijn of waar je ronduit tegen bent en uiteindelijk is er maar zoveel wat je kunt zeggen over Tinkers en paarden. Er staan zeker informatieve dingen in. Ik heb zelf geen merrie, dus wat heb ik aan fokverhalen en Hengsten edities.. Toch lees en schrijf ik nog steeds met plezier.
Helaas bezit ik niet de kennis om informatiever te schrijven en hou ik het bij Glossy heppie column achtige stukken.

Misshcien komt daar ook eens een einde aan, als ik niets meer te zeggen heb, omdat alles al gezegd is. Ik hoop het niet.

Groetjes..
Signe

Oh een PS voor JandeVries: Sjapoo voor het wagenop internet, er zijn gelukkig nog andere fora waar men wel gevoel voor humor kan hebben in een serieus topic en een opmerking als ( kinderen!) met een lach kan worden gelezen. Laat dit u niet ontmoedigen. Net als in de echte wereld heeft de internet/forum wereld zijn mooie en minder mooie plekjes. Voor elk wat wils en zijn eigen niche.

Tinkerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 13:55

Ik ben Rob, de redacteur/uitgever van het Tinkerland Maandblad.
Op dit forum voel ik mij niet thuis. Daarom wil ik het graag bij dit ene berichtje houden.
Verwacht verder geen reacties van mij.

Ik lees in dit topic alsmaar over de ICS, dat is het Irish Cob Stamboek.
Daarover is de laatste jaren niets meer geschreven in Tinkerland.
Zelfs de letters ICS komen in geen van de laatste 20 of 30 bladen voor Lachen
Enige uitzondering: het foto-overzicht van ICS-hengsten in ons december-nummer.
Daar hebben we heel veel positieve reacties op ontvangen.
Een tijdje daarvoor hadden we een heel blad gewijd aan de NST-hengsten;
ik vond dat die ICS-mannen ook wel eens in de schijnwerpers mochten.

In ons blad van deze maand (januari 2007) heb ik niet geschreven over de ICS, maar over de ICV. Dat scheelt maar een letter, maar is iets heel anders.
ICV staat voor: Irish Cob Vereniging.
Ik had namelijk graag een artikeltje willen plaatsen over het 1-jarig bestaan van deze Vereniging.
Je zou verwachten dat het Bestuur van de ICV daar blij mee zou zijn, of er op z’n minst aan wilde meewerken.
Het Bestuur weigert echter informatie te geven. Dat vond ik raar; misschien hebben ze iets te verbergen. Misschien is het eerste jaar tegengevallen of zo.
Daarom heb ik een korte oproep geplaatst in ons januari-nummer met het verzoek om informatie via de leden. Zij mochten hun ervaringen, positief of negatief, per email aan ons laten weten.
En daar komt dan in februari natuurlijk een verslagje over in Tinkerland.
Heel zwak vond ik dat het Bestuur niet eens antwoordde op mijn herhaalde verzoek om aan een artikel over de ICV mee te werken.
Ik bied 'gratis zendtijd' aan, en ze pakken het niet op. Vreemd toch?

Natuurlijk is de ICV niet blij met het bericht in Tinkerland en vechten zij terug.
Dat wist ik natuurlijk vooraf: wie kaatst moet de bal verwachten Lachen
Dat is op dit forum wel te zien.

En wat het blad zelf betreft: er zijn talloze trouwe lezers.
Mensen die al zes jaar op rij, geheel vrijwillig, voor het blad betalen en er elke maand naar uitkijken.
Natuurlijk: zoveel mensen, zoveel smaken...
Elke maand zijn er wel twee of drie opzeggingen, maar vaak sturen die mensen een vriendelijk briefje.
Ze schrijven of mailen dan dat zij van het blad genoten hebben, maar... en dan komt de reden: geen Tinker meer, bezuinigen, echtscheiding etc.
Eigenlijk zeggen die berichtjes, van opzeggers dus, mij meer dan de hele discussie op Bokt.

Als het ooit tegenzit denk ik maar aan de tweeduizend tevreden lezers die elke maand lekker wegdromen in ons blad.
We hebben lang geen vervolgverhaal meer gehad in de geest van 'Mijn Tinker en ik'.
Weet je waarom ik daar in januari weer mee begonnen ben?
Omdat daar regelmatig naar gevraagd werd!

En die klacht over te veel reclame neem ik ook met een korreltje zout.
Een blad waarin niemand wil adverteren, daar zou ik me meer zorg om maken.
Er zitten grote bedrijven tussen. Die werken via reclame-bureaus.
Deze stellen hoge eisen aan de bladen waarin zij adverteren.
Denk bijvoorbeeld aan Subli, EFO en Henra.
Alledrie adverteerders van het eerste uur!
Elke maand ontvangen zij een bewijsnummer.
En een rekening.
Elk jaar bekijken zij kritisch met welke bladen zij verder willen.

En de klacht dat er te weinig informatie in het blad zou staan? Onzin!
Neem de laatste Tinkerland, daarin vind je onder andere artikelen over:
Parelli-methode
Nabeschouwing Apassionata
Tinkerende Tenor
Rob's Tweespan
Terug in de tijd
Fotoreportage Apassionata
Spannend Tinkerverhaal voor de jeugd
De rijdende rechter

Ik doe mijn best en kan het niet beter. Wanneer de critici het stokje van mij willen overnemen, dan zijn ze welkom!
Zij zullen dan merken dat de Tinkerwereld enorm verdeeld is in allerlei kampen en dat iedereen probeert elkaar tegen te werken.
Ik houd heel veel van Tinkers, maar soms wat minder van Tinker-mensen... hihihihihihi

Op zo'n forum als Bokt kun je mensen ook beschadigen.
En dat gaat te ver.
Zo las ik een bericht van een zekere Jacqui70 (dat is Lonneke)
Zij schrijft iets vaags over ‘liefdesbrieven’.
Heel kwalijk! Het zegt meer over Lonneke dan over mij.
Het zit zo: dat bericht slaat op zes jaar geleden.
Ik was toen begonnen met het schrijven van een roman.
Dat was nieuw voor mij.
Zelf vond ik het wel iets hebben, maar belangrijker is wat anderen ervan vinden.
Je wilt het boek immers op de markt brengen.
Daarom zond ik naar ca. tien mensen het eerste hoofdstuk.
Mensen met wie ik regelmatig mailde.
Ik vroeg om hun eerlijke mening.
Er kwam geen enkel schuttingwoord of wat dan ook in voor.
De meesten reageerden heel positief.
Iemand anders vergeleek het met de Boeket-reeks... Boos!
Niet leuk, maar o.k.
En Lonneke reageerde alsof ik haar wat had aangedaan.
Ze schreef dat haar moeder ook geschrokken was van het verhaal.
Waarom was me niet duidelijk.
En interesseert me nu, zes jaar later, ook echt niet meer.
Nu ik op Bokt zie dat Lonneke het nodig vindt om zo'n oude koe uit de sloot te halen heb ik meer medelijden met haar dan met mijzelf.

Misschien reageert Lonneke hierop.
Daar ga ik dan absoluut niet op in!
Ik heb mij zes jaar geleden voorgenomen nooit meer met Lonneke te mailen of wat dan ook.
En daar heb ik nog steeds geen spijt van.
En Lonneke: denk driemaal na voor je iets op internet schrijft wat niet waar is.
Op smaad staan forse straffen.
Misschien geef ik een snert-blad uit, maar op juridisch gebied sta ik mijn mannetje!
Je bent gewaarschuwd!

Rob
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-01-07 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Achternaam verwijderd, het is niet toegestaan om dergelijke info op Bokt te plaatsen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 14:01

Volgens mij ben ik hier niet degene die dreigementen uit?

Daarnaast is het misschien wijs om even goed te lezen, dan kun je namelijk zien dat mijn nickname Caira is, jaqueline heeft hier niets mee te maken en ik vind ook niet dat ze hier in betrokken hoeft te worden.

Je bent nu zelf meer aan het vertellen dan in mijn ogen nodig is. Dat je al 6 jaar geen contact met me hebt is ook niet geheel correct omdat je 2 jaar terug nog aan mij vroeg of ik niet iets over de ICS (negatief)in je blad wilde zetten.

Ik heb een tijd lang gratis voor je geschreven terwijl later bleek dat anderen wel betaald werden.

En het siert je nu niet bepaald dat je dit stukje afsluit met die, in mijn ogen, onnodige woorden.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 14:10

ik wil toch even mijn mening geven ik heb alles bijgelezen
ik ga er verder niet te veel op in ik sta achter en voor niemand Clown
iedereen is vrij in zijn mening en vind je TL niks lees het dan niet
ik kijk iedere maand uit naar de TL en geniet van de verhalen en de mooie foto's
en de ene keer staat er meer in wat ik leuk vind dan de andere keer
dat is nu eenmaal zo intresses en meningen verschillen nu eenmaal
alleen al van de mooie foto's kan ik genieten
ik ben ook lid van het blad van de ICS nou en ??
ik heb een tinker en wil daar alles over lezen en het intresseert me niet bij welk stamboek of vereniging ze zijn aangesloten
ik loop nu 4 jaar mee in de tinkerwereld en weet hoeveel haat en nijt er is
maar ik hou me er verder niet mee bezig
ik geniet van alle bladen en verhalen wat over onze sokkenbeesten gaan Haha!
van wie of wat ze ook zijn Haha!

SBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 14:37

tinkert_tje schreef:
ik wil toch even mijn mening geven ik heb alles bijgelezen
ik ga er verder niet te veel op in ik sta achter en voor niemand Clown
iedereen is vrij in zijn mening en vind je TL niks lees het dan niet
ik kijk iedere maand uit naar de TL en geniet van de verhalen en de mooie foto's
en de ene keer staat er meer in wat ik leuk vind dan de andere keer
dat is nu eenmaal zo intresses en meningen verschillen nu eenmaal
alleen al van de mooie foto's kan ik genieten
ik ben ook lid van het blad van de ICS nou en ??
ik heb een tinker en wil daar alles over lezen en het intresseert me niet bij welk stamboek of vereniging ze zijn aangesloten
ik loop nu 4 jaar mee in de tinkerwereld en weet hoeveel haat en nijt er is
maar ik hou me er verder niet mee bezig
ik geniet van alle bladen en verhalen wat over onze sokkenbeesten gaan Haha!
van wie of wat ze ook zijn Haha!

En hier sluit ik mij dus helemaal en volledig bij aan!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 19:25

Moderatoropmerking:
Laat me duidelijk zijn, zowel Jandevries als Sandratien hebben geen OW gekregen, enkel een kleine tip om ervoor te zorgen dat men zijn eigen account gebruikte, dit omdat de regel op Bokt geldt dat accounts persoonlijk zijn Lachen Geen gedreig, gewoon een simpele opmerking om op de regels te wijzen zonder gedoe. Dat wilde ik toch even rechtzetten.

Daarnaast zou het sowieso fijn zijn als men persoonlijke modder thuislaat en hetzij IRL, hetzij per mail of per pb met de betrokken personen het uitpraat.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 20:23

Tinkerland schreef:
Natuurlijk is de ICV niet blij met het bericht in Tinkerland en vechten zij terug.
Dat wist ik natuurlijk vooraf: wie kaatst moet de bal verwachten Lachen
Dat is op dit forum wel te zien.

Waar waar?? Rolleyes Nors opkijken
Hij zal toch niet serieus denken dat de negatieve reacties in dit topic van de ICV komen?
Zo de waard is... zullen we maar zeggen.
Laatst bijgewerkt door Mariska_28 op 10-01-07 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 20:50

Nee zoals ik het begrijp omdat jullie geen uitleg willen geven om het een of ander of zo.

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 20:53

Zoals ik het lees,ben ik het eens met mariska en geeft hij de
icv de schuld van "onze" negatieve reactie's.

Volgens mij is er bijna niemand van ons lid van het ICV,en heeft ook
niemand het betreffende artikel gelezen.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 20:58

ICV staat voor: Irish Cob Vereniging.
Ik had namelijk graag een artikeltje willen plaatsen over het 1-jarig bestaan van deze
Citaat:
Vereniging.
Je zou verwachten dat het Bestuur van de ICV daar blij mee zou zijn, of er op z’n minst aan wilde meewerken.
Het Bestuur weigert echter informatie te geven. Dat vond ik raar; misschien hebben ze iets te verbergen. Misschien is het eerste jaar tegengevallen of zo.
Daarom heb ik een korte oproep geplaatst in ons januari-nummer met het verzoek om informatie via de leden. Zij mochten hun ervaringen, positief of negatief, per email aan ons laten weten.
En daar komt dan in februari natuurlijk een verslagje over in Tinkerland.
Heel zwak vond ik dat het Bestuur niet eens antwoordde op mijn herhaalde verzoek om aan een artikel over de ICV mee te werken.
Ik bied 'gratis zendtijd' aan, en ze pakken het niet op. Vreemd toch?

dit schreef hij, zoals ik het lees staat dat echt los van wat wij nu doen, er wordt hier een mening over TL gevraagd, en die wordt gegeven, staat geheel los van de ICV//

waar de meesten hier over vallen is toch over de ICS en wat daar allemaal over geschreven is en op MP is geplaatst, is toch echt iets heel anders.

maar goed ik vind ook dat hij de ICV niet hoeft af te kraken in zijn blad, hij wil dat niet over zijn blad en hun willen dat natuurlijk ook niet over hun vereneging, is het nou zo moeilijk om nutraal te blijven, en dat soort zaken er buiten te houden.
Laatst bijgewerkt door dobbel op 10-01-07 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 20:58

Jullie noemen de Tinkerland gossip.... maar Bokt staat bij mij toch echt op nr.1 voor wat betreft onzin en roddels binnen handbereik!
Kostelijk vermaak zou je dit topic kunnen noemen, kinders! ( Knipoog )

Maargoed, ik heb de Tinkerland al enige tijd niet meer in handen gehad. En ook ik ben iemand die ooit artikelen voor de Tinkerland heb geschreven. Waarom ik daarmee gestopt ben, doet er niet toe.
Als ik de diverse reacties zo lees, kan ik alleen maar concluderen dat Tinkerland in al die jaren hetzelfde is gebleven. Dat is ook om trots op te zijn toch?!
Ik vind mezelf absoluut niet meer tot de doelgroep behoren, maar ben dan ook geen familie-man. Ooit vond ik de Tinkerland een gezellig blad en zo te lezen zijn er nog meer dan genoeg mensen die dat tegenwoordig vinden.

Wat staan er trouwens ontzettend veel verwarrende afkortingen in dit topic, vind het dan ook niet gek dat buitenstaanders en nieuwelingen er geen pijl meer op kunnen trekken. Het is me wel wat hoor... is het geen stamboekstrijd, dan wel een strijd tussen een magazine en een vereniging Verward

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 21:01

Maar dat bedoel ik nou net leon. Tinkerland doet alsof er een strijd is, maar die is er helemaal niet. Dat wou ik met mijn posting even aangeven.

EDIT: Foutje bedankt idd leon Haha!
Laatst bijgewerkt door Mariska_28 op 10-01-07 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 21:03

Tsja... je bedoelt nu neem ik aan Tinkerland? Dat is tegenwoordig nl heel wat anders dan Tinkerwereld.

Maar foute woordkeuze van mijn kant dan. Geen strijd.... wel onenigheid? Knipoog

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 21:05

En ik eigelijk ook, ik snap dus ook niet waarom dat in zo`n blad moet, maar goed wie ben ik, hou het lekker bij de tinkers, schrijf leuke verhalen doe er wat interesante dingen bij, en laat alles verder achterwegen,

maar goed het is wat ja, maar ja je hebt gelijk hoor snowdon, bokt is inderdaad een grote roddelkrant

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 21:08

snowdon schreef:
Tsja... je bedoelt nu neem ik aan Tinkerland? Dat is tegenwoordig nl heel wat anders dan Tinkerwereld.

Maar foute woordkeuze van mijn kant dan. Geen strijd.... wel onenigheid? Knipoog

Ook niet volgens mij.. Ik zou niet weten waar en hoe. Zie jij dat ergens in dit topic?

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 21:12

Duidelijk genoeg van 1 kant in elk geval. Ik dacht te lezen dat Anne-Mai schreef dat er dingen instonden over de ICV ipv het ICS. Maar daar las iedereen overheen merkte ik toen al op.
Ik haal uit dit topic ook dat de Tinkerland zich genegeerd voelt door de ICV, is het zo stom om dan te denken dat jullie niets met hen van doen willen hebben?

(Laat 1 ding duidelijk zijn... ik heb geen mening over de ICV, dus ook geen negatieve Knipoog)

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 21:14

Tinkerland vind dus van wel, en gaat gelijk overal wat achterzoeken, en dat is dus juist zo jammer en zouden ze niet moeten doen. maar goed.

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 23:40

Ik ben ook lid van Tinkerland, al van het begin. De reclames vind ik ook veel, maar de rest is prima. De ene keer meer als de andere, maar smaken verschillen. Knipoog

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 23:53

Mijn indruk: prima blad, leuke verhalen, te snel uit Knipoog , goede kwaliteit druk, geen blokkige advertenties, tot nu toe prettig en vlot via email communiceren.

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 08:08

dobbel schreef:
Tinkerland vind dus van wel, en gaat gelijk overal wat achterzoeken, en dat is dus juist zo jammer en zouden ze niet moeten doen. maar goed.

Niet alleen Tinkerland zoekt overal wat achter..... bij heel dit topic wordt overal wat achter gezocht.... Pfffff... wat een geze*k.... Ik lees Tinkerland ook. Ene keer leuker dan de andere keer.... Verhalen van Signe vind ik erg leuk, zeker die van het maken van haar nieuwe zadel. Maar ook de Parelli stukken vind ik interessant.

cheyenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 17:28

Ik ben al een paar jaar lid van tinkerland, en ik vind het een leuk blad.
Tuurlijk staan er ook wel eens verhalen in die ik iets minder vind.
Maar die staan in elk blad.
De"mijn paard en ik verhalen" vind ik juist erg leuk om te lezen.

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 18:29

cheyenna schreef:

En die vind ik nou weer verschrikkelijk... Al dat pennygezemel.... Maar ben nuchter genoeg om te weten dat anderen dat dus wel leuk vinden. Ik lees die artikels dus echt niet, maar er staan momenteel wel interessantere artikels in als een jaar geleden of zo... Vind ik althans...

cheyenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 18:42

Lucy_1 schreef:
cheyenna schreef:

En die vind ik nou weer verschrikkelijk... Al dat pennygezemel.... Maar ben nuchter genoeg om te weten dat anderen dat dus wel leuk vinden. Ik lees die artikels dus echt niet, maar er staan momenteel wel interessantere artikels in als een jaar geleden of zo... Vind ik althans...

Daarom vind ik het blad de laatste tijd ook veel verbeterd.
En staan nu meer informatieve verhalen in dan een tijdje geleden.
Voor mensen die de "mijn paard en ik"verhalen niet zo leuk vinden is er nu meer te lezen.