[TI] Tinkers in Horse & Co

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

flicka

Re: Tinkers in Horse & Co

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 22:41

Het viel me wel op dat veel tinkers beslagen waren dus of ze voor een kar hebben gelopen????

Ik zat er vanavond nog over na te denken. Tinkers worden veelal gezien als cool in het hoofd, leuk voor moeder èn kind, beetje buiten rijden, beetje in de bak dressuren etc etc. Beetje leuk van alles....

Onze ervaringen, als tinkermensen, wijken toch iets af van dat schoothondjespaard. Tinkers zijn sterk, eigenwijs (koppig), en hebben duidelijk een baas boven zich nodig. Ik vind ze wel heel braaf in de omgang, ook op stal. Ze zullen niet snel slaan of bijten. In de groep zijn ze over het algemeen heel relaxed en wat ook in het programma werd gezegd door die meneer van het NSvT, sober. Maar ik vind het echt geen kinderpaard.

Volgens Ciara vindt Anky tinkers wel leuk wier voorkeur duidelijk uitging naar de ruin met zijn behang.

Wie weet, als Anky stopt met dressuren en d'r hittepetitjes gaat ze ook voor een lekkere stevigerd Lachen

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 22:42

ja dat hoop ik wel, of dat ze in ieder geval les nemen en hulp zoeken. maar zo zagen ze er wel naar uit... *edit* dit was dus bedoeld als reactie op Pellie

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 22:52

ik vind dunla niet zo een mooie tinker maar das echt mijn persoonlijke smaak

en ze hebben inderdaad nog veel te leren

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 23:29

Vind dat er met Dunla niks mis is.... Ziet eruit als een merrie die meerdere veulens heeft gehad. Was wel lekker voorwaarts. De ruin vond ik erg kort in zijn draf. Had wel wat ruimer mogen zijn.... zeker voor dat geld.... De merrie Jamy vond ik ook heel erg mooi om te zien en lekker voorwaarts. Maar het is volgens mij heel moeilijk om dat zo met 1x rijden te beoordelen. Die mensen gaan het echt niet makkelijk krijgen met die ruin als ze geen begeleiding krijgen. Volgens mij waren het alledrie paardjes met karakter....
Braaf voor de eerste keer, maar iid straks als ze bij hun op stal staan.... maar op een manege heb je wel weer gauw begeleiding.
Heb zelf ook een tinker verkocht aan een meisje van 12. Het eerste half jaar ging prima, maar daarna ging de merrie haar toch wel uitproberen. Meisje had nog nooit een paard gehad, maar heeft wel doorgezet. Heeft een paar jaartjes geduurd, maar gaat echt prima. Dat kan met deze mensen natuurlijk ook...

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 23:32

Ik ben het helemaal met Flicka eens ! *LOL*

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 00:33

Thanks Marije.
Duidelijk is dat ze niet zo maar 3 tinkers hebben uitgezocht. Wèl 3 hele mooie en sieraden voor het ras.

Ik was in ieder geval blij met de 3 keuzes. Is een goede reclame voor de tinker. Het jammere is dan dat ze zo'n tinker niet goed de bak rondkrijgen want de hoefslag is niet eens gevolgd volgens mij. Dat had ma wel even kunnen rechtzetten misschien? Ik denk dat er zich voor Dunla en Jamie genoeg kopers zullen aanbieden. Ik heb het op video staan en ga er nog eens rustig voor zitten Lachen

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 00:44

Vond het alle drie mooie Tinkers!
Vooral de laatste twee..

Vond het ook gek om te zien dat dat meisje ze niet eens
normaal over de hoefslag kon sturen.. ging allemaal maar
beetje klungelig vond ik!
Maarja, hebben dan ook echt maar heel even gezien..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 00:46

Maar ja dat heb je bij alle pony's of paarden eens ze weten dat ze kunnen spelen Clown
En ik denk dat die tinkers het ook goe doorhadden.
Wat ik wel raar vond dat ze dat buitenrijden beoordeelde door tussen dat strookje van de wei te lopen.

En die paaltjes anky haar gezicht was echt Haha!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 01:59

Ben ik de enige als ik zeg dat ik het idee heb dat de keuze van het dochtertje op de Tink met de meest indrukwekkende haarpartij is gevallen?
Wel een uberstoere voorpluk heeft die Banash maar dat terzijde, leuk ding!

Maar ehhe zo 'rustig' als die 3 daar, zo is de mijne niet hoor! hihi

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 08:49

Cheveyo schreef:

Al stond die van jouw te koop, dan hadden ze die vast niet uitgezocht voor deze mensen Haha! Haha! Haha! maar Kit stijgt voor mij ver boven deze 3 uit....

Het rare is dat Dunla gelijk werd bestempeld als te sterk.... terwijl ze de andere 2 ook niet eens fatsoenlijk kon sturen of de 1 ook niet in galop konden krijgen. Ik denk dat als Dunla als laatste was gepakt, had het weer anders geweest....
Om eerlijk te zijn....... vind het een rare manier van een tinker kopen, maar je hebt wel de minste kans op gebreken omdat ze er de beste voor uitzoeken.... Haha!

En idd.... buitenrijden tussen die paaltjes..... zonder auto's.... Haha! Haha! Haha! Haha!

Morhwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 08:57

Ik vond de opmerking van de vrouw in het begin het mooist: 'de meeste mensen die al een Tinker hebben verkopen hem niet zo snel' of zoiets dergelijks. Erg leuk.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 09:24

pff ik heb de uitzending ook even bekeken en heb werkelijk alle vooroordelen de revu weer zien passeren. De laatste 2 vond ik mooie Cobs, de eerste daar was ik niet zo weg van. Verder houd ik mijn hart vast of dit goed gaat met die combinatie. Volgens mij zijn moeder en dochter niet goed voorgelicht over het ras en hadden ze vlekjes voor hun ogen want ik vraag me serieus af of die al toe zijn aan een eigen paard. Ook uit de keurmeester kwam weinig vond ik, hij bleef erg op de vlakte met zijn opmerkingen en ik had juist wat meer hulp en uitleg van hem verwacht over het ras en niet de geeikte vooroordelen die hij nu opnoemde. Want volgens mij zijn de meeste daarvan allang ontkracht.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 09:39

ze hebben mijnshatje gekocht
het is echt zo'n lieverd.
wij hebben banash zelf als veulentje ooit gefokt.
heb nog foto's van zijn geboorte.
ben ik blij dat hij weer in nederland staat.
een goede keus is het zeker wel hoor Knipoog

viv1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 09:54

Toch lijkt het me ook erg lastig om na een keer rijden te bepalen of je een paard wil kopen.
Ik kan me de eerste keer nog herinneren dat ik op mijn vz-tinker reed.... het leek erg veel op wat dat meisje bij Anky presteerde. Een beetje paard (tinker) heeft het meteen door als hij met je aan de sjouw kan gaan. Ik ben blij dat ik toen de kans heb gekregen om te blijven.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 09:58

ja dat is vaker zo.
maar als je in 1 keer moet beslissen dan kies je als zo'' meisje toch wel die gene die dan het beste luisterd
maar
misschien hebben ze wel vaker dan 1 keer gereden
Laatst bijgewerkt door Toushie op 27-11-06 10:12, in het totaal 1 keer bewerkt

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 10:06

Ik neem aan dat ze buiten beeld, nog wel vaker hebben gereden... Volgens mij heefft Frunnik (een van de eerste uitzendingen) dat destijds ook verteld, dat zij ook langer en vaker had gereden. Lijkt me ook echt niet dat je kan zeggen als je een keertje op en neer tussen 2 weilanden doorgereden bent dat hij met buitenritten braaf is.
Vond Banash wel echt super mooi, maar denk toch voor de dochter een maatje te groot... Maar met goede hulp zal het best goed kunnen komen!

Srtha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 10:45

Jaa heb het gezien:D
Ze hadden de 2e tinker genomen ik vond zelf de 3 het leukste:D maarja ze zal het een leuk ding vinden:D pas denk wel bij haar:D

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 10:52

Citaat:
Het eerste half jaar ging prima, maar daarna ging de merrie haar toch wel uitproberen. Meisje had nog nooit een paard gehad, maar heeft wel doorgezet. Heeft een paar jaartjes geduurd, maar gaat echt prima. Dat kan met deze mensen natuurlijk ook...

hmmm zo herkenbaar inderdaad, al was het dan na een paar maanden... Haha! en dan is het inderdaad, of je gaat ervoor of je verkoopt!

welke vooroordelen zag je allemaal voorbijkomen dan lonneke, ik heb zeker niet goed opgelet!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 10:54

Pellie schreef:
welke vooroordelen zag je allemaal voorbijkomen dan lonneke, ik heb zeker niet goed opgelet!

Rustig, lief, harig, imposant.... Haha!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 10:59

TanteMiesje schreef:
Pellie schreef:

vergeet niet:
sober, bomproof

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 11:01

Caira schreef:
TanteMiesje schreef:

vergeet niet:
sober, bomproof

als dat zo is he.. dan heb ik hier in elk geval één nepperd staan Knipoog haha

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 11:47

Jamy 2 1/2 jaar oud : Afbeelding Haha!

gr Mon

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 11:48

wat een schitterende merrie is dat toch Kwijl

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 11:54

Is dat een schriktest ? Nagelbijten / Gniffelen

Ik vind haar zeker een hele mooie merrie ! Kwijl

Wat ik me afvraag is hoe ze aan die drie tinkers kwamen ?
Kon je je tinker daarvoor opgeven of zo ?
Of is het geregeld via het tinkerstamboek,ik geloof dat ze alledrie daarbij
hoorde of niet ?

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 12:24

Lucy_1 schreef:
Cheveyo schreef:

Al stond die van jouw te koop, dan hadden ze die vast niet uitgezocht voor deze mensen Haha! Haha! Haha! maar Kit stijgt voor mij ver boven deze 3 uit....

Denk het ook niet Haha!
Die laatste zin heeft hij gister weer eens in geuren en kleuren waar gemaakt, letterlijk genomen Nagelbijten / Gniffelen

Vind het wel leuk dat het gedrag en inborst zo uiteen kan lopen, zo kan een ieder eigenlijk op zoek naar wat de wens is in een paardje. Heb echt geen hoog in het bloed staand ras nodig, heb een Kit op stal. Wil je wat rustiger en zonder al te veel verrassende poespasjes dan zijn die ook te vinden. Das o.a. het mooie van dit ras!