[TI] **recordpoging tinker rit**

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 15:12

43 aanmeldingen per mail? Dus er komen er van Bokt ook nog wel een aantal bij denk ik. Mensen die nog geen mail hebben gestuurd, zoals ik (omdat ze t nog niet zeker weten)

Pellie

Re: **recordpoging tinker rit**

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 16:06

ooohw ja aanmelden... waar doe ik dat ook alweer

wjerbo_en_ik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 21:45

ik gaa ook mee waarschijnlijk, al is het een eind rijden. ik moet nog inschrijven, tot wannneer kan dat??

silas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 21:59

Vasthi schreef:
Angelique, laat je het ook in de agenda van het NSvT opnemen? Dan komt het zowel op de site als in de Battie.

op de agende van de site staat hij inmiddels al

#inschrijven kan voorlopig nog wel

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 11:28

Ik weet nog niet zeker of ik mee kan.
Shayla zou dan iets meer dan 5 maanden drachtig zijn en ik weet nog niet hoe ze zich gaat houden i.v.m. het extra gewicht van ruiter en dracht (even met het oog op haar artrose)

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 11:36

Shayla schreef:
Ik weet nog niet zeker of ik mee kan.
Shayla zou dan iets meer dan 5 maanden drachtig zijn en ik weet nog niet hoe ze zich gaat houden i.v.m. het extra gewicht van ruiter en dracht (even met het oog op haar artrose)
Dan is de vrucht ongeveer zo groot als een konijn,en weegt het ongeveer 3 kilo...

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 11:54

Oke ! Bedankt

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:01

Ze houden ook vocht vast he.. En de vruchtblaas met inhoud weegt wel net ietsje meer denk ik..

Maar goed, laat het 10 kilo zijn, da's natuurlijk nog steeds niet echt een gewicht om rekening mee te moeten houden..

Rachel_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:03

Gaaf johh! Jammer dat ik tinkerloos ben..

GeneralFlynn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 20:07

Karaat_Lover schreef:
Gaaf johh! Jammer dat ik tinkerloos ben..
Grappig,ik vind het niet erg om Tinkerloos te zijn...(grapje)

chas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 08:37

Citaat:
ik niet het is te ver weg en zonder trailer kom je nergens

mischien kunnen we wat regelen spock ...????

ik heb wel `n rijbewijs maar niet voor een trailler (mag er vast wel 1van iemand lenen van stal of mn vriendin) zou wel leuk zijn he .....ik ga `ns even kijken wat ik kan doen ..weet nog `n paar meiden die wel mee zouden willen met hun tinker .......

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 09:49

geen trailerrijbewijs en een trailer lenen van iemand? best gevaarlijk lijkt me.

chas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 10:04

Cheveyo schreef:
geen trailerrijbewijs en een trailer lenen van iemand? best gevaarlijk lijkt me.

nou hehehe mn man heefd daar wel wat op zn rijbewijs voor staan nl

of wat andere vriendinnen ouders ofzo ???......

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 19:03

als je de goede auto er voor hebt en je leent een anderhalf paards trailer dan mag je daar gewoon mee rijden, moet je wel een zware auto hebben.

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 21:13

mits je goed uitkomt met alle gewichten en maxima die daar aan gesteld zijn natuurlijk.

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 21:16

dat klopt maar met een redelijke auto en een niet al te grote zware trailer dan lukt dat al gauw hoor.

chas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 10:54

Citaat:
mits je goed uitkomt met alle gewichten en maxima die daar aan gesteld zijn natuurlijk.

en als dat zo mogen (wandt je mag niet zwaarder dan 3500 kg incl auto en evt aanhanger...tje ...trekken,kijk maar in je rijbewijs ) heb je nog geen ervaring en k vindt met levende dieren een beetje te groot risico ....dan maar niet .en trouwens n auto die een trailler + een paard kan trekken weegt zelfs al veel meer dan 3500 kg .zie je het al voor je een fiat panda en een paardetrailer erachter ....

MAAR ik kreeg een pb en diegene heefdt een 6 paardsvrachtwagen en 2x 2 trailler die wonen hier in de buurt en "kent "de rest ook ..owww zo wel leuk zijn ..

dit is toch voor het goede doel ....?
Laatst bijgewerkt door chas op 10-05-06 11:08, in het totaal 3 keer bewerkt

roosa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 10:59

dobbel schreef:
dat klopt maar met een redelijke auto en een niet al te grote zware trailer dan lukt dat al gauw hoor.

Je mag toch maar met een gewoon B rijbewijs tot 750 kilo trekken??

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 13:37

nee hoor dan ben je niet goed geinformeerd. je mag tot 3500 kilo trekken met je auto, auto moet zwaarder zijn als de trailer+laadvermogen dus niet wat je paard weegt maar wat de trailer mag laden. En de auto moet het op papier ook mogen trekken.

vb auto is 1600 kilo mag op papier 1530 kilo trekken trailer+ laadvermogen is 1250 1600+1250=2850 mag je dus gewoon mee rijden.

dis was een vb van onze eigen auto met oude trailer.
met de 2 paards mogen we officeel niet rijden zonder rijbewijs.

als je maar 750 kilo zou mogen trekken mogen de meeste mensen ook geen caravan achter de auto hangen die zijn toch ook al gauw zwaarder.
dit heb ik officeel bij de rdw en verschillende rijscholen opgevraagt en dit klopt.

chas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:55

dobbel schreef:
nee hoor dan ben je niet goed geinformeerd. je mag tot 3500 kilo trekken met je auto, auto moet zwaarder zijn als de trailer+laadvermogen dus niet wat je paard weegt maar wat de trailer mag laden. En de auto moet het op papier ook mogen trekken.

vb auto is 1600 kilo mag op papier 1530 kilo trekken trailer+ laadvermogen is 1250 1600+1250=2850 mag je dus gewoon mee rijden.

als je maar 750 kilo zou mogen trekken mogen de meeste mensen ook geen caravan achter de auto hangen die zijn toch ook al gauw zwaarder.
dit heb ik officeel bij de rdw en verschillende rijscholen opgevraagt en dit klopt.

je hebt hellemaal gelijk ,ik had het een beetje raar neergezet ,zat het nu net door te lezen .....

maar in ieder geval ik rij dus niet met een trailer achter mn auto ..eerst maar mn aanhanger rijbewijs halen ,en dat gebeurd verloopig niet ,,,wil eerst m`n mennbewijs halen .....

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 20:32

dobbel schreef:

dit heb ik officeel bij de rdw en verschillende rijscholen opgevraagt en dit klopt
.

Nog even voor de goede orde, je mag geen maximaal 3500 trekken maar je combinatie auto/trailer/laadvermogen mag maximaal 3500 kg zijn

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 23:50

Nog even een vraag/antwoord van Rijbewijs.nl, gaat hier over zweefvliegtuig maar dat doet niet terzake.

6. Ik ben in het bezit van een rijbewijs B (zonder E). Volgens het kenteken is het gewicht van deze auto 1060 kg. Volgens het boekje dat bij de auto zit mag ik met deze auto een geremde aanhanger van 1100 kg. trekken. Het is de bedoeling dat ik komende zomer met een aanhanger met daar in een zweefvliegtuig naar Zuid-Afrika ga. De (dubbel-assige) aanhanger met zweefvliegtuig heeft een totale massa van 1100 kg. Mag ik met deze combinatie de weg op of moet ik hiervoor nog mijn E-rijbewijs halen?

Antwoord:
Als u alleen een B rijbewijs heeft, dan mag het maximum laadvermogen (ledig gewicht + laadvermogen) van de aanhanger niet zwaarder zijn dan het ledig gewicht van de auto. Het totaal gewicht (auto + aanhanger) mag in alle gevallen niet boven de 3500 kg. uitkomen. In uw geval is het alleen toegestaan met deze combinatie de weg op te gaan wanneer het gewicht van de aanhanger met lading dat op het registratiebewijs staat niet zwaarder is dan het ledig gewicht van de auto

chas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 08:59

zie je nou wel ....

maare dit topic gaat over Recordpoging tinker rit en niet over aanhangwagens .laten we er asjebliefd geen discussie van maken

chas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 09:01

Collinnnnn schreef:
Ik doe ook mee! Stuur je zsm en mail!

gezelligg !!!

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 13:24

nee dat met die 3500 kilo bedoelde ik ook in totaal hoor, auto plus trailer inclusief laadvermogen.