[TI] Boris

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 12:19

Met Jordy ga ik nu dit voorjaar écht starten
Alles is goed bevestigd, vorig jaar was het al de bedoeling te gaan starten, helaas liep ik toen een hernia op en ging het hele feest niet door
Hij beheerst thuis alle oefeningen t/m het M, en ook de eenvoudige wissels e.d. doet hij nu netjes. Het is echter een onwijze schijterd, en hij kan dan ook goed door het lint gaan op vreemd terrein (gaat in paniek rennen, en hard ook) hoewel het steeds beter gaat. Maar door de onwijze spanning wil het er weleens niet helemaal uitkomen wat hij kan. Dat is naar mijn idee gewoon weer een kwestie van kilometers maken, als hij het vaker doet gaat het wel beter.
Ik ga hem dus zelf in de dressuur starten, en mijn bijrijdster gaat met hem springen. Tussen de paarden (Jordy is 1.54). De hoogte is voor Jordy geen probleem, maar de afstanden zullen wel wat groot zijn voor hem. Gelukkig kan hij zelf heel goed afstanden schatten.
Ze heeft al wat oefenparcoursen gereden, en dat gaat nu goed.

roosa

Re: Boris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 12:28

Zet,m op supertje!gaat helemaal goed komen met jullie.
Starten die hap

Zondag a.s is de dag weer voor roos en mij willen jullie een piep klein beetje duimen

Wie moet er ook weer spoedig starten?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 12:31

roosa schreef:
Zet,m op supertje!gaat helemaal goed komen met jullie.
Starten die hap

Zondag a.s is de dag weer voor roos en mij willen jullie een piep klein beetje duimen

Wie moet er ook weer spoedig starten?

Zullen we dit toch maar even in een apart topic doen??

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 12:31

Leuk Supertje, kom je straks ook in het rijtje mits Jordy zich goed gedraagt

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 12:32

even nog over boris

Ik heb hem ook niet vergeleken met een rijpaard
vind hem sowieso erg knap, zei alleen dat men hem in duitsland de titel "barokpinto" zou geven, wat in die mensen hun ogen een ontzettend compliment zou zijn (zeg NOOIT tinker tegen een barokpinto dan krijg je rellen )
Ik vind hem weldegelijk tinker, maar dan zeer luxe én een spetter

Een sticky topic lijkt me overigens erg leuk, hoewel ik meer aan boscrossen doe, ben ik graag op de hoogte van wedstrijdprestaties

Poosje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 12:34

Bonte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:17

roosa schreef:
Roosje loopt L2 +7 en is een dikke cob dame

Wil je je profiel dan aanpassen

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:19

Ojeee Mariel tja die zal ik ff updaten dat kan niet he

sneppie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 10:47

Soxje schreef:
Zou het wel een leuk onderwerp vinden. Nu verdwijnen de resultaten eigenlijk in het niets. En ik had al eerder een rondje (virtuele) taart beloofd aan de eerste Z-tinker

hee sox ! geldt dit ook voor het mennen? Ik ben hard op weg naar het Z- dressuur mennen !!

sneppie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 10:57

Soxje schreef:
Er is toch ook iemand op het subforum die ment met haar tinkers, op M-niveau geloof ik?

Jaha ikke

en o.h. zadel L1 + 1 (vinden we allebei nietsoleuk)

sneppie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 11:12

Nadine@ Ik vroeg me af of het misschien een optie is om hem 1 of twee keer te laten springen en die rietjes daarvan in te vriezen?
Zodat hij toch een aantal dames kan bedienen en hij er in sport geen last van heeft. Geen idee hoe dat verder werkt hoor, maar vroeg het me af.
Hoezo Rij je met dubbele teugels? (vroeg ik me gewoon af)
Hengst pas in L2 starten: Dit regelement is er puur voor de veiligheid. Er zijn in het verleden in de B te veel ''ongelukken'' gebeurt met name door onkundige jonge ruitertjes die even vergeten waren hoe een hengst ook kan reageren op een vreemd terrein met zoveel lekkere dames en concurerende ruinen en geloof me het is een aparte ervaring om ineens een ''aanhanger'' te hebben

nadinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 11:20

Sneppie: Het invriezen van sperma is heel erg duur, tevens de inseminatie van het sperma is duurder dan vers sperma. Dit sperma wordt echt bv op de minuut geinsemineerd, dat houd dan natuurlijk wel in dat het scannen van de merrie zelfs om de 8 - 12 uur moet gebeuren, dus voor een merriehouder zeer prijzig. Ik vind het geen probleem om het te doen, maar denk dat we dan wel meer dekkingen moeten hebben zodat we wel uit de "kosten" kunnen komen. Denk niet dat Tinkerland daar klaar voor is in Nederland. (Niet banketstaaf bedoeld hoor) maar het dekgeld gaat daardoor wel omhoog.

Dubbele teugels, eigenlijk alleen de reden, dat als hij op ander terrein vandoor springt, hij ietsje makkeler op een dubbelgebroken bitje weer stilstaat hahah. Maar de regels van het KNHS zijn veranderd en vanaf 1 april mag het niet meer. Dus vanaf 1 janauri loopt hij gewoon weer om een enkele teugel.

Hengst in L2 starten. Ja klopt, maar als bv een klein meisje L2 was geweest met haar pony, mag ze een hengst gewoon starten. terwijl ze hem niet kent. Dat vind ik wel krom aan deze regel!. volwassenen met hengsten kennen ze vaak wat beter dan de jeugdige ruiters onder ons. Vind eigenlijk dat er een soort test moet komen voor de ruiters bv boven de 16 jaar met een hengst. Kijk naar Dobbel, die kan niet rijden met haar hengst omdat ze niet L2 is. Vind dat krom, zij kent hem toch het beste, en misschien is het wel de grootste lieverd die er is, en zal hij de rare dingen nooit doen.... Vind dat gewoon jammer!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 11:57

nadinec schreef:
Sneppie: Het invriezen van sperma is heel erg duur, tevens de inseminatie van het sperma is duurder dan vers sperma. Dit sperma wordt echt bv op de minuut geinsemineerd, dat houd dan natuurlijk wel in dat het scannen van de merrie zelfs om de 8 - 12 uur moet gebeuren, dus voor een merriehouder zeer prijzig. Ik vind het geen probleem om het te doen, maar denk dat we dan wel meer dekkingen moeten hebben zodat we wel uit de "kosten" kunnen komen. Denk niet dat Tinkerland daar klaar voor is in Nederland. (Niet banketstaaf bedoeld hoor) maar het dekgeld gaat daardoor wel omhoog.

Hengst in L2 starten. Ja klopt, maar als bv een klein meisje L2 was geweest met haar pony, mag ze een hengst gewoon starten. terwijl ze hem niet kent. Dat vind ik wel krom aan deze regel!. volwassenen met hengsten kennen ze vaak wat beter dan de jeugdige ruiters onder ons. Vind eigenlijk dat er een soort test moet komen voor de ruiters bv boven de 16 jaar met een hengst. Kijk naar Dobbel, die kan niet rijden met haar hengst omdat ze niet L2 is. Vind dat krom, zij kent hem toch het beste, en misschien is het wel de grootste lieverd die er is, en zal hij de rare dingen nooit doen.... Vind dat gewoon jammer!

Toch jammer hoor van het dekken ik ben van 2 hengsten echt gek en dat zijn bram en boris voor mijn merrie bedoel ik dan he, vind nog wel meer hengsten enorm mooi.

Verder ben ik het met je eens iedereen die Lonan kent weet dat ik niet overdrijf dat hij dus echt enorm mak is en dat je aan hem vrijwel niet merkt dat hij hengst is, dit komt natuurlijk ook dat hij nog nooit gedekt heeft. verder vind hij gewone paarden niks aan en kijkt hij alleen naar andere tinkers. maar ook dan heb ik geen moeite met hem en kan ik nog met een lang teugeltje rijden.
Ik had ook graag een test gedaan ik weet zeker dat we daar door hadden gekomen,
En verder ja dochter van eigenaresse van pensionstal was met haar 12 de l2 en mag dus nu officeel een hengst starten.

nadinec

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 12:11

Dobbel: als ik zeker wist dat ik een bepaald aantal dekkingen had bv. voor volgend jaar, dan vind ik het geen probleem om naar meer mogelijkheden te kijken. Maar voor die enkele dekkingen die wij als hengstenhouder hebben, is het uiteindelijk niet te doen. Helemaal niet als je KI dekt. Wij hebben ook een hoop kosten om alleen nog maar het sperma op te vangen etc etc... Het is ook uiteindelijk onze keuze geweest om hem via KI aan te bieden, dat is ook wel zo.... maar nu hij elke keer wedstrijd heeft en goed in training staat, vind ik het zielig om hem elke keer smorgens vroeg of savonds laat uit zijn bed te lichten.... Wie weet zijn er volgend jaar meer mogelijkheden.....

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 12:13

Ja helaas daar heb ik zo weinig aan, maar goed ik kan het enigzins best begrijpen maar het is toch ook wel jammer, is het niet een optie om hem toch natuurlijk te laten dekken,

nadinec

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 12:28

Nou het probleem is eigenlijk, dat hij bonte paardjes zo leuk vind dat als hij op het wedstrijd terrein, dan ook alleen maar 1 gedachte heeft hahahaha. Daarom hebben we hem via KI aangeboden.

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 12:30

Ja daar was ik al bang voor, heel erg jammer.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 13:16

hoe krijgt ze die hengstenvlecht zo strak tegen manenkam

Mij lukt dat (nog) niet zit altijd stukje eronder

Hoe lang/ dik zijn die manen ?! voorpluk ziet er erg stoer uit , grotere bos dan verwacht adhv knot, die wel zeer sjiek staat op wedstrijd --> sommigen staat het en sommigen niet in dit geval echt wel .

Zit ook te twijfelen of voorpluk straks zal gaan vlechten of niet maar iedereen op stal zegt van wel want dan komt koppie mooi uit en staat netter dat zien jury's graag

hm zal eens foto's maken met nieuwe hoofdstel enzo ... dan mogen jullie ook mee discusseren over wel/ niet invlechten

nadinec

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 13:21

Normaal vlecht ik zelf altijd "de Verkeerde" kant op, zodat de vlecht naar buiten komt. Elke keer pak je gewoon een stukje erbij zoals je normaal ook vlecht. Het enige wat ik je wel kan vertellen is dat ik altijd even kramp in mijn handen heb. En als hij even gaat schudden met zijn hals, kan ik gelijk weer opnieuw beginnen.

Zijn manen zijn net als zijn voorpluk in voldoende mate aanwezig. Weet niet precies de lengte maar het komt tot ongeveer de bovenkant van zijn been. denk dat ze wel ongeveer een meter lang zijn. Ga het voor de gein eens een keer opmeten.... Zijn voorpluk zit heel erg strak gevlochten en ik vrommel het vlechtje atijd helemaal naar binnen, dan twee keer dubbel en je krijgt een "grote" knot... Soms vlecht ik wel een helemaal scheef en dan zit de knot helemaal om een hoekje. ziet er dan echt niet uit....

Poosje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 13:32

Bij Baggio blijft een hengstenvlecht dus niet zitten. Maar we blijven proberen....

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 13:39

Messchien zijn de manen daar nog iets te kort voor dan, mijn ervaring is dat je toch best vrij lange manen moet hebben wil het blijven zitten,
Ik heb het gisteren bij viane geprobeert maar ook hier bleef het niet in zitten, Bij lonan blijft het wel altijd zitten maar ik krijg het niet zo mooi als bij Boris

nadinec

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 13:39

Cursusje?? intresse hahaha

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 13:40

Helaas zoetemeer is iets te ver voor een hengstenvlecht haha

nadinec

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 13:42

Hazerswoude wordt het dan. Misschien een keer op een keuring of een show....

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 13:43

dat zou wellicht een idee zijn,