[TI] Hengstenshow 8 april

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 20:41

silas schreef:
ja jammer Lien maar zeker heeel belangrijk, je dochter wordt maar 1 keer 16 en dat is een speciaal iets...!
heel veel plezier alvast die dag!

Zit me net te bedenken dat me pa en ma toen me broer 16 werd... in tunesie zaten voro zaken reis.. en hij zegt ELK jaar als hij jarig wordt.. ik ben nooit 16 geweest want pa en ma zijn er niet geweest toen
Hij is nu 35

Toen ik 16 werd.. waren ze er OOK niet savonds laat kwamen ze thuis.. en weer een zakenreis gehad..

idd het is erg belangrijke dag als je 16 wordt

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 20:47

Waarom is het belangrijk als iemand 16 wordt?

Jammer Lien, maar je hebt een goed excuus

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 20:48

dat is best een belangrijke leeftijd als je puber bent Leon )

Dan mag je meer : lees: drank.. roken.. en brommer rijden

BrankaZ

Re: Hengstenshow 8 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:26

Er is mij verteld dat ik ook kom Ben dus de 8ste ook van de partij.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 22:55

BrankaZ schreef:
Er is mij verteld dat ik ook kom Ben dus de 8ste ook van de partij.

Echt wel! Je bent aangesteld als groom voor de hele dag!

verzetten is zinloos! Sleep je gewoon mee.

chas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 10:05

ik denk dat ik ook maar komt ....

Trea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 11:29

Als je je hengst voorbrengt hoe dan ook, zorg altijd dat zijn gangen goed duidelijk zijn. Dus wil je hem onder het zadel of in het tuig of zelfs aan de lange lijnen showen, zorg dan dat ze al een beetje los zijn voor ze de showring in gaan. Vaak zie je dat de hengst zo uit de stal de showring in komt en dan nog wat stijfjes zijn en zo hun gangen niet echt tonen. (das jammer vind ik) En als je je hengst onder het zadel showt laat dan ook wat zien van die gangen, mooie gedragen draf en een ruime stap. Mijn advies als ze nog niet echt goed onder het zadel zijn laat ze dan aan de hand voorbrengen of aan de lange lijnen.

Helaas (vind ik) worden vaak hengsten onder het zadel geshowt en komt er niet echt uit wat er in zit, omdat ze of niet goed gereden worden of nog niet goed door gereden zijn en nog een beetje zoekende zijn naar hun balans. Dit is echt jammer en hiermee wil ik echt niemand aanvallen dit is alleen mijn mening.

En als je een promotie verhaaltje over je hengst schrijft (wat voor gelezen moet worden door de speaker) schrijf dan ook niet hoe braaf die wel niet is en dat hij gewoon bij de merrie's kan lopen enzo dat is iets wat iedereen schrijft. Maak er eens wat leuks van bv hoe eigenwijs die is of wat hij allemaal kan en ook leuke streken mogen best naar boven komen, laat het publiek eens lachen
Als er nog van die verhalen worden voorgelezen, vorig jaar was dit nog een punt van discussie.

Nogmaals dit is geen kritiek op niemand, maar gewoon mijn mening

Poosje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 12:24

He Jammer Trea, hebben we net zo'n leuk humoristisch verhaal geschreven....

grid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 14:25

Leonoor schreef:
He Jammer Trea, hebben we net zo'n leuk humoristisch verhaal geschreven....

Dat zegt ze toch net dat ze dat leuker vindt of

Trea schreef:
En als je een promotie verhaaltje over je hengst schrijft (wat voor gelezen moet worden door de speaker) schrijf dan ook
niet
hoe braaf die wel niet is en dat hij gewoon bij de merrie's kan lopen enzo dat is iets wat iedereen schrijft.
Maak er eens wat leuks van bv hoe eigenwijs die is of wat hij allemaal kan en ook leuke streken mogen best naar boven komen, laat het publiek eens lachen
Als er nog van die verhalen worden voorgelezen, vorig jaar was dit nog een punt van discussie.

Nogmaals dit is geen kritiek op niemand, maar gewoon mijn mening

En in show dus vooral met goede ruiter, waardoor kwaliteiten goed tot uiting komen, lees ik eruit --> dat gaat toch ook wel lukken toch Leonoor

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 14:29

Grid, Trea zegt ook "Als er nog verhalen worden voorgelezen", misschien roepen ze dus dit jaar alleen maar een naam om.....

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 14:33

Vasthi schreef:
Grid, Trea zegt ook "Als er nog verhalen worden voorgelezen", misschien roepen ze dus dit jaar alleen maar een naam om.....

Dat bedoelde ik inderdaad!

En grid, ja, ik vertrouw voor 100% op de rijkunsten van Ilona!

Overigens ben ik er dus ook met een jaarling! Hij moet sowieso nog opgenomen worden....

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 14:47

dacht dat t over 1ste stuk ging, maar dus misschien helemaal geen verhaaltjes ohhh

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 15:41

vind die verhaaltjes wel van belang eerlijk gezegd.. iig beetje reklame. zal het raar vinden als het niet meer is..

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 18:03

Leonoor schreef:
Overigens ben ik er dus ook met een jaarling! Hij moet sowieso nog opgenomen worden....

he wat leuk dat je Mike ook meebrengt! Ben wel nieuwsgierig naar hem

Maar gaat Wanagi nu niet meer mee met jullie dan? Of proppen jullie 3 hengsten in 1 trailer?

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 21:30

Zeg Leonoor, neem je Mike al mee naar de keuring?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 22:00

snowdon schreef:
Maar gaat Wanagi nu niet meer mee met jullie dan? Of proppen jullie 3 hengsten in 1 trailer?

Logistiek probleempje waar we nog 2 maanden voor hebben

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 06:06

Ik begrijp dus dat veel mensen gangwerk willen zien, aangezien we maar drie minuten hebben is het voor mij het 1 of het ander, in mijn show is te zien hoe bomproof Chuck is, maar daardoor is weinig tot geen tijd om gangwerk te laten zien.
Ik denk dus dat ik Chuck dan dit jaar gewoon eens aan de hand voor laat brengen, ik vind het wel jammer, het is vind ik best wel saai om naar te kijken als de meeste aan de hand getoond worden.
Wat vinden jullie, show of voorbrengen?

Poosje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 09:53

Tijdens de show loopt hij toch wel?

esziiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 09:55

Hoi,
Waar is het?
En is het alleen met Tinkers neem ik aan?
Als het beeje in de buurt is ben ik van de partij

Trea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 09:58

Tinkermuts schreef:
Ik begrijp dus dat veel mensen gangwerk willen zien, aangezien we maar drie minuten hebben is het voor mij het 1 of het ander, in mijn show is te zien hoe bomproof Chuck is, maar daardoor is weinig tot geen tijd om gangwerk te laten zien.
Ik denk dus dat ik Chuck dan dit jaar gewoon eens aan de hand voor laat brengen, ik vind het wel jammer, het is vind ik best wel saai om naar te kijken als de meeste aan de hand getoond worden.
Wat vinden jullie, show of voorbrengen?

Ey Sas dat kun jij toch makkelijk combineren en leuke show en die beer dan ook nog eens te laten lopen ? Ken die makkelijk, zoals we al ITP hebben kunnen zien vind die longeren ook heeeeeeeeeeeeeeel leuk

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 10:35

een rondje stap, draf en galop is zo gedaan en dan kun je nog een showtje weggeven toch

idd al die paarden aan de hand is vrij saai, vooral voor de "aanhang" die er niks in ziet

en als de verhaaltjes niet meer mogen is dan niet bv: een flyer uitdelen met foto + verhaaltje en kosten dekgeld erop, een idee .

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 10:48

Ik persoonlijk zou dus ook graag gangwerk zien, een show is erg leuk maar ik zou dat dan zeker combineren met wat gangwerk. Voor mij zou alleen om te zien hoe bomproof een tink is niet direct de keuze daar op vallen, Ik vind een combinatie er van erg belangrijk.
Ja ik sta nu ook aan de andere kant en ga op zoek naar een hengst voor mijn merrie.
Ik heb er verder veel zin in,

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 17:21

Ik sluit me bij Dobbel aan.
Ook ik zou graag een beetje gangen werk willen zien.
En ben van plan om aan de hand van de show toch echt een kerel uit te zoeken voor mijn roosje.

En flyers vind ik een super goed idee met info van de Hengsten,dat zou helemaal top zijn.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 17:31

roosa schreef:
Ik sluit me bij Dobbel aan.
Ook ik zou graag een beetje gangen werk willen zien.
En ben van plan om aan de hand van de show toch echt een kerel uit te zoeken voor mijn roosje.

En flyers vind ik een super goed idee met info van de Hengsten,dat zou helemaal top zijn.

Flyers maak ik sowieso wel. Ook voor op de wedstrijden, shows etc. Altijd handig.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 17:32

Chuckie kan uitstekend lopen, dat is ook het probleem niet, maar probeer maar eens een spetterende show, daarbij stappen draven, galloperen op de goede manier in 3 minuten te proppen, de meesten weten wat ik voor een show geef, dat gaat allemaal echt niet lukken in 3 minuten.
Wat ik wel jammer vind, is dat er zoveel nadruk op het gangwerk gelegd word dat veel hengstenhouders er toch voor kiezen om de hengst alleen aan de hand te laten voorbrengen, en hoe ontzettend braaf karakter (wat in mijn ogen ook toch echt 1 van de belangrijkste kenmerken v/d tinker is) wat naar de achtergrond schuift.
En natuurlijk is gangwerk ook heel belangrijk, dat ontken ik niet, maar een zware cob als Chuck kan echt niet oplopen tegen een lichte grai, nu weet ik dat daar heus wel onderscheid in gemaakt word, maar niet door de groene tinkermensen, vandaar dat ik graag de beste kwaliteiten van Chuck laat zien.
Maar zoals ik begrijp van de merriehouders vinden die het aan de hand voorbrengen het belangrijkste zodat het gangwerk optimaal bekeken kan worden.
Ik denk dat ik dan toch voor voor laten brengen ga kiezen, het zelf doen is geen optie omdat ik daar onvoldoende conditie voor heb