[TI] Tinker, dik in haar wintervacht, wordt erg intensief gereden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pietnhoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 10:29

Ik sluit me helemaal bij supertje aan....Quincy is ook helemaal geschoren, zn benen, stukje onder het zadel en zn hoofd. Als je een goedpassend zadel hebt krijg je geen schuurplekken. Ik vind het maar een heel raar gezicht als ik Quincy helemaal scheer en zn benen niet...dat ziet er niet uit:S Ook hoort zn hoofd erbij....anders is dat zo behaard in vergelijking met zn lichaam! kortom helemaal kaal:)

Berendje

Re: Tinker, dik in haar wintervacht, wordt erg intensief ger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 22:33

ik vind het persoonlijk niet slim om onder het zadel het ook weg te scheren en als je een mooi lijntje maakt bij het hoofd dan zie je er niks van. En het scheelt bij mij tinkie een hoop stress

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 00:38

Nogmaals, als je zadel goed past is het geen enkel probleem. Krijg je wel kale plekken dan past je zadel niet.
Dat je het hoofd niet scheert bij een paard wat enorm in de stress schiet kan ik wel helemaal inkomen.
Jordy vindt het juist heerlijk als zijn hoofd geschoren wordt, vooral de voorkant van zijn hoofd vindt hij lekker, mafketel. Ook kun je zo om zijn ogen heen scheren, maakt hem allemaal niets uit. Zijn hoofd wordt dan ook altijd geschoren terwijl hij gewoon los staat, zonder halster, scheert makkelijker
Jordy is verder een grote schijtluis, hij is altijd overal bang voor, maar scheren niet, zolang het door iemand gedaan wordt die hij kent. Voor vreemden is hij nogal onhandelbaar.

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 21:58

Supertje schreef:
Bij Jordy wordt tot onder de knieën geschoren, dus er gaat ook een stukje sokken mee, vind ik mooier
Jordy is trouwens gisteren voor het eerst dit jaar weer geschoren, en heeft gisteren en vandaag gewoon zonder deken een paar uurtjes buiten gestaan, hij had het echt niet koud.

Ik scheer offie altijd in zn oksel naat ( ja die spier bedoel ik

Iedereen het "hoort" niet bij een tinker.. ik vind het koeienpoep! een paard is een paard.. en een tinker is een paard. die van mij *( oude paard)* kreeg door zn lange vacht die niet droog werd. longonsteking. Sinds dien scheer ik ze. veel beter voor hun gezondheid als je toch zo veel wilt rijden dat ze bezweet zijn