[TI] Tinkervoeding en TinkerBrok

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes_R

Re: Tinkervoeding en TinkerBrok

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 15:07

Ik ben gestopt met de tinkerbrok, onder andere vanwege de prijs. Ik merkte ook geen verschil in energie, glans of afname van mok. Dus eigenlijk geen vpoordelen ten opzichte van de gewone brok van de Havens.
Ik heb nu weer de Havens basis sportbrok, en die is nu bj ons in de aanbieding voor 6,50 euro. Dat vind ik een goede prijs.
Daarij voer ik muesli van Havens, meestal de blauwe zak, soms voor de lekkerte de groene zak met kruidenmuesli.
Mijn paarden doen het hier goed op dus ik blijf erbij.

Kiara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 15:46

Ik voer een mix van Lucerne en muesli.
Lijkt op Hartog Balance, maar dan stel ik het zelf samen.
Ik ben groot voorstander van ruwvoer, en lucerne is ruwvoer.
Ik merk geen verschil in gevoeligheid voor mok oid tussen mijn mix en het gebruik van brok.
Ik merk wel verschil tussen het gebruik van hooi en kuil.
Nu ze wer hooi krijgt is de gevoeligheid voor mok minder tot over.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 15:56

Had nog op de site van Hartog gekeken, en heb daar ook Lucerne gezien, maar wat is dat precies voor spul eigenlijk, een soort gras ofzo? Kan het niet echtr plaatsen eigenlijk. Het zelfde spul lijkt ook in de Balance te zitten, althans daar zitten groene stengeltjes in.

Kiara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 16:05

Precies, die groene stengeltjes
Dit heb ik even gehaald van de site van hartog:
Citaat:
Lucerne is een kwalitatief hoogwaardig ruwvoeder, met zeer veelzijdige eigenschappen. Het is kerngezond, hoogwaardig, zit vol energie en is van nature rijk aan calcium, vitaminen en mineralen.
Het jonge, verse groen (de gehakselde lucerne vermengt met haver- en klaverbestanddelen) vormt een belangrijke component van de specifieke samenstelling van de melange. Deze combinatie staat garant voor een verhoogd energiegehalte, bij een gereduceerd gehalte aan uitgebalanceerde en volledig verteerbare eiwitten. Een bijzondere toevoeging is de melasse: deze verbetert de goede smaak en garandeert een absoluut stofvrij voeder;

Enya_Indy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 19:36

nog even over de prijs van tinkerbrok bij mij in de randstad is dus 9.75 euro en bij 10 zakken krijg je de 11 de gratis ik ben bezig om een spaarkaart te maken dit dus om alle misverstanden te voorkomen en teuntje krijgt gewoon haar euro terug dat is al afgesproken .

DianneM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 19:46

Kiara schreef:
Precies, die groene stengeltjes
Dit heb ik even gehaald van de site van hartog:
Citaat:
Lucerne is een kwalitatief hoogwaardig ruwvoeder, met zeer veelzijdige eigenschappen. Het is kerngezond, hoogwaardig, zit vol energie en is van nature rijk aan calcium, vitaminen en mineralen.
Het jonge, verse groen (de gehakselde lucerne vermengt met haver- en klaverbestanddelen) vormt een belangrijke component van de specifieke samenstelling van de melange. Deze combinatie staat garant voor een verhoogd energiegehalte, bij een gereduceerd gehalte aan uitgebalanceerde en volledig verteerbare eiwitten. Een bijzondere toevoeging is de melasse: deze verbetert de goede smaak en garandeert een absoluut stofvrij voeder;

Heb nog even gekeken naar de voedingssamenstelling van de losse Luzerne, maar het eiwitgehalte is heel hoog, 17%, naast de 9,7% van de Tinkerbrok.

Mijn voedingswaardenlijstje is inmiddels uitgebreid met Pavo Liga (Op verzoek van Irish_lady en met Luzerne.

Enya_Indy schreef:
nog even over de prijs van tinkerbrok bij mij in de randstad is dus 9.75 euro en bij 10 zakken krijg je de 11 de gratis ik ben bezig om een spaarkaart te maken dit dus om alle misverstanden te voorkomen en teuntje krijgt gewoon haar euro terug dat is al afgesproken .

Klopt als een bus, maken we nog een nieuwe afspraak?

Groetjes Dianne

Enya_Indy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 20:09

tuurlijk dianne
ik zie je van de week

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 22:20

Ook in Noord Brabant hebben we sinds vandaag een verkooppunt voor de TinkerBrok!
Kijk snel op www.tinkerbrok.nl voor de adres gegevens van het nieuwe verkooppunt.

8nnemiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 23:34

Sow dat is wel een verschil, bij ons kost ie maar 8 euro
Ik ben nu aan mijn tweede zak tinkerbrok bezig, gebruik het nu anderhalve maand, en ik zie toch wel langzaam wat veranderingen, al weet ik niet zeker of dat echt alleen door de tinkerbrok komt, we zijn ook pas verhuisd. Maar hij is nu heel snel in zijn wintervacht gekomen, waar hij vorig jaar lang over deed, en hij wordt ook braver, minder opgefokt. De groei van de manen en staart is nu nog niet te zien..

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 08:18

Waarschijnlijk is dat nog de introductieprijs??
Jij haalt de brokken bij stoeterij de ierse tinker neem ik aan?

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 08:35

Je hebt het aldoor over de introductieprijs, maar ik haal die brokken al anderhalf jaar voor die prijs? Lijkt me dan geen introductie meer!

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 08:54

Lucerne geef ik ook aan offspring. maar merk echt geen verschil met mok. dat heeft hij toch wel altijd.
Ik vind het een lekker aan vuliing op de voeding.
en daar bij zie ik weinig verschil tussen tinkerbrok en onderhoudsbrok die ik voer.

Ja 1 ding de prijs

IK vind lucerne ook erg fijn voor als ze weer naar het land gaan. de overgang is minder groot omdat ze al wat meer eiwitten krijgten
net als het jonge voorjaarsgras. dat stikt van de eiwitten. en dan kan verkeerd uit pakken als je het niet op bouwt

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 09:02

Dat heeft ook te maken met dat dat jonge gras regelrecht door de darmen 'heenfluit' en de dikke darm weinig werk hoeft te doen. Hierdoor krijgen paarden dan gaskoliek. De lucerne zorgt dan voor genoeg 'ruwigheid' wat de dikke darm aan de gang houdt.

Cars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 14:08

yarka schreef:
Ook in Noord Brabant hebben we sinds vandaag een verkooppunt voor de TinkerBrok!
Kijk snel op www.tinkerbrok.nl voor de adres gegevens van het nieuwe verkooppunt.

Bij de link van Ruby's westernstore word je fout doorgelinkt(link klopt niet)

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 14:10

Klopt, dat ga ik vanavond meteen aanpassen!
Bedankt voor je oplettendheid!

Berdien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 21:54

Heb nou ook een zak Tinkerbrok, maar eerst moet het restantje brok dat ik nog heb op. Daarna zal ik het eens proberen.
Jessie krijgt alleen een inimini beetje brok na het "werk", meer voor het idee dan als bjivoeding. Mevrouw is bol genoeg.
Verder heb ik haar aan alles gehad, brok, muesli van verschillende merken.
Vind de prijs van tinkerbrok wel erg hoog, denk dat ik haar daarna weer aan de pony brok van subli zet, dat is ook heel sober.

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 08:19

CarS schreef:
yarka schreef:

Bij de link van Ruby's westernstore word je fout doorgelinkt(link klopt niet)

Hij doet ut!

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 11:38

Ja ik heb het ook gezien

Vanaf morgen kunnen jullie brokken bij mij afhalen , ze kosten 9.75 , misschien prijzig , maar je kan er minder van voeren , dus per saldo komt het waarschijnlijk op het zelfde neer.

In overleg en tegen een kleine vergoeding kunnen de brokken ook thuis afgeleverd worden.

-------------------------------------------------------------------------------------------
www.rubyswesternstore.nl

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 12:26

Misschien een stomme vraag hoor, maar waarom zijn de prijzen van de Tinkerbrok niet landelijk gelijk? Is het een kwestie van miscommunicatie?

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 13:11

midgie schreef:
Ja ik heb het ook gezien

Vanaf morgen kunnen jullie brokken bij mij afhalen , ze kosten 9.75 , misschien prijzig , maar je kan er minder van voeren , dus per saldo komt het waarschijnlijk op het zelfde neer.

In overleg en tegen een kleine vergoeding kunnen de brokken ook thuis afgeleverd worden.

-------------------------------------------------------------------------------------------
www.rubyswesternstore.nl

Daar blijf ik me nu aan storen, ik betaal nu 6,50 per zak 25 kilo dat valt echt niet gelijk te trekken hoor,

En ik stoor me er dus ook aan dat er zoveel prijsverschil in zit, bij de een 8 euro en bij de ander 9.75, als het bij de een voor 8 euro kan moet het bij de ander ook kunnen,

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 13:15

Dat is niet te doen voor 8 euro doorverkopen, dan leg je er geld op toe(heb ik ook gedaan).
Zelf ben ik gestop met het doorverkopen, mensen halen het of via via of er wordt zo weinig besteld.
Zeker als je doorgeeft dat de prijs voortaan €9,75 is haken er veel af.
De voorraad die ik nu nog heb maak ik zelf maar op.

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 13:20

Ik denk maar zo als de een het kan kan de ander het ook,
en ja als er veel mensen afhaken op de prijs dan zou ik zeggen tegen de mensen achter tinkerbrok, doe er wat aan,

zou het 8 euro zijn dan zou ik vanaf april het best willen proberen, maar 3 euro meer per zak betalen is mij te gek

coydog

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 13:31

Als ik 8 euro als inkoop heb betaald en dan het vervoer er nog bovenop moet rekenen redt ik het niet, waarschijnlijk hebben ze ergens anders de vervoerskosten niet (BP).
Zelfs de eigenlijke inkoopsprijs is niet laag genoeg om nog op 8 euro kosten per zak te komen incl kosten vervoer.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 13:37

Ik betaal nu 10,75 voor een zak tinkerbrok en krijg de 10e zak gratis, wat uiteindelijk op 9,68 per zak uitkomt, maar vind het een beetje oneerlijk dat er in andere delen van Nederland dus wel blijvend 8 euro voor een zak betaald wordt, terwijl dat voor mij de introductieprijs was.

Ik vind het fijne brok, en mijn vorige brok was bijna net zo duur (9,25), maar het kan voor mij de moeite lonen een grotere voorraad ergens anders te halen, aangezien ik op LPG rijd.

Of mensen nu afhaken of niet, ik vind het een beetje raar dat de prijzen niet consequent en landelijk hetzelfde zijn. Ik zelf haak in ieder geval niet af bij deze prijs, maar ik denk dat je meer onvrede krijgt door niet landelijk dezelfde prijzen aan te houden.

Het zou dus wel prettig zijn als er een duidelijke inkoopsprijs wordt afgesproken en de daarbij behorende vaste verkoopsprijs. Al is het alleen maar om te voorkomen dat mensen die wel de juiste prijzen hanteren in de vingers worden gesneden.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 13:50

Hé ik zie dat meer mensen hypostar voeren. Dat kregen "onze" tinkers ook op vorige locatie. Dan wel de recreation (minder eiwit ). idd ca € 6,25 da's een mooie prijs en ze deden het er zeer goed op

Nu krijgen ze gewoon wat standaard is op pension --> conditiebrok van ?? was zeer vergelijkbaar met de recreation van hypostar vandaar dat we daar ook gewoon op overgegaan zijn (anders was brok trouwens op eigen kosten en moet je dat per dag klaarzetten enzo, maar brok is oke dus dat hoeft niet)

Op de dagen dat ze werken krijgen ze daarnaast nog wat eiwitarme/ structuurrijke muesli/ momenteel een slobbermix aan t uitproberen
en verder soms een wortel of appel of zo ...

Ijslanderstal waar ik reed voert al 30 jr de basisbrok van Havens, doen ze t ook erg goed op en verzorgijsco's van vriendin krijgen pavo liga (vind ik ook best prijzig, denk vergelijkbaar met tinkerbrok?!) dat is ook voor sobere rassen

Vind de tinkerbrok geen voordelen hebben tenopzichte van andere mogelijkheden