Op deze foto's heb ik Nikita zo uit het land geplukt, dus lekker viesssss.
Op Nikita heb ik een Kieffer dressuurzadel Wien liggen, 18". Nooit zadelpijn gehad en ik doe er alles mee, dressuur, springen, cross country etc. Superzadel voor mij.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Lauss schreef:Ik ben op zoek naar een nieuw zadel voor mijn verzorgtinkertje.
Ik heb er nu een wintec 500 vzh op liggen maar daar ben ik toch niet helemaal tevreden over..
Dus ik ben benieuwd waar jullie mee rijden!

!! Moet eerst mijn spaarloonuitkering hebben, hoop dat ze dan nog steeds voorraad hebben. Ik wil een zwarte!
. Ik wil wel graag die knop op mijn zadel.
. Het is te gebruiken tot maat 46 en dat moet mij wel gaan lukken.
Ik vind zowiezo de bruine barefoot mooier dan een zwarte, ook al is mijn cob zwartbont. De zwarte vind ik grijs/vaal lijken en de natuurlijke kleur van het bruine nubuck vind ik mooier.
Cheveyo schreef:Site zegt: In zwart of bruin nubuck leer , alleen in maat 1½ verkrijgbaar.
Wat nou moeilijk doen over maat 1 of 2 hihi, het is er gewoon alleen in maat 1,5 zo weer een dilemma minder voor mij. Het is te gebruiken tot maat 46 en dat moet mij wel gaan lukken.
Was het maar maandag dan kon ik mijn spaarloonstortingsformulier gaan invullen
Cheveyo schreef:Nou weet nog niet welke maat ik nodig heb. Heb maat 38 normaal (nu 40 soms door het stoppen met roken maar ga daar wel weer naar terug natuurlijk). Weet jij dan welke maat ik moet hebben, 1 of 2?
) en net aan beide kanten een touwtje minder (neem graag veel spullen mee onderweg
).
.Indezz schreef:Wil niet vervelend zijn. Maar ik heb ook maat 40 en voor mij was 2 te groot. Ik heb mijn boomloos zadel helaas moeten verkopen.
Als ik jouw was zou ik eerst 1 een weekje proef nemen, puur voor de maat. Het is zo zonde om een verkeerde maat te kopen...... (uit eigen ervaring)
Maar ik wil ook niet vervelend zijn, maar jij had toch een ander type/merk boomloos zadel?
gevonden http://www.ciwtrailers.com/SGGirths.htm (onderaan)
) een Barefoot Nevada, ook in 't bruin. Op mijn zwartbonte Keeva vond ik dat toch het mooiste, bovendien vind ik dat een westernzadel op de één of andere manier bruin MOET zijn
. Ik had een heel fijn Continental westernzadel, maar dat kan toch niet tippen aan de Barefoot, hoor. Ik heb het testzadel een week gehad (ook de Nevada) en was meteen om.
) :