[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Keeva

Re: Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 12:57

Vasthi schreef:
Kan ik niet bij jou komen wassen dan

Ja hoor, komt u maar !! Holthesedijk 7, Overloon Zeg je wel even hoe laat je komt, dan maak ik een was-schema

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 12:59

Iedereen die het nodig heeft sterkte en de 'wassers' veel succes met al het schrobwerk!

Ga snel weer verder.

Kreeg trouwens geen berichtje dat er hier gepost was, terwijl ik al wel hier gepost had. Na ja, hebben er meer last van las ik. Zal wel weer goed komen.

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 13:00

Esme_27 schreef:
Ik wou dat mijn vader makkelijker was, want warm water is natuurlijk wel in het woonhuis... tuinslang door raam, en voila

Ik ga toch nog eens vragen of ik echt niet aan warm water kan komen... mijn tuinslang is wel erg lang

Of een paar slangen aan elkaar .... . Dat is toch geen probleem, of vind hij de hoeveelheid water een probleem ? Koud wassen lijkt me niet optimaal met dit weer ...

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 13:00

Is t goed dat ik Flan ook effe afdrop dan? Kan ze gelijk mee in de was.. Ik ga niet naar de keuring maar een lekkere schone tink inlc. witte staart is natuurlijk niet te versmaden

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 13:02

Niet bij te benen hier hoor

Over zwanger worden....vriendin met Fries woont naast soort familie Flodder. Er woont nu ook een dochter bij in met haar 2 kleine kinderen en die is hoogzwanger van haar broer. Daarbij is het hele spul moeilijk lerend dus zit op speciaal onderwijs.

Knap hoor Chub, dat je zo snel kan uitwerken. Ik deed het meestal 's-avonds thuis omdat ik op kantoor te vaak gestoord werd. Doe jij het ook in steno of meteen op de laptop?

Gallagher is bezig met de afrastering van de weides bij de nieuwe pensionstal. De palen zitten al in de grond, ze waren bezig met het onderste cord en daarboven komen nog 2 cordlagen.

Ga nu eens kijken bij het tinker subforum.

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 13:14

Jellie schreef:
Is t goed dat ik Flan ook effe afdrop dan? Kan ze gelijk mee in de was.. Ik ga niet naar de keuring maar een lekkere schone tink inlc. witte staart is natuurlijk niet te versmaden

Ja hoor, dan zet ik jou op ... effe kijken ... kwart voor 2 morgenmiddag (na Vasthi en Cesair)

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 13:14

Ook geen frisse familie dus Sox... tja en als je de kranten erop na leest hoe vaak hoor je dan geen incestverhalen

Heb net mijn eerste reactie op t subforum gezet

Hahaha,dan zijn we net klaar met lessen dus komt goed uit Keeva

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 13:15

meld me even maar ben druk dus reageer straks wel verder...

#WenK: doe rustig aan...!!!

#Esme: heel veel succes met al dat wassen...en gewoon Papa heeeeeeeeel lief aankijken voor warm water, ach die ene keer moet wel kunnen....!

#Cheveyo: geniet maar van elke dag! kan me heel goed voorstellen dat het nog emo is de komende tijd, het was niet niks wat je hebt moeten doorstaan

de rest tot laterrrr

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 13:26

weer maar een nieuwe poging om geabbonneerd te raken op deel 6....
zeg Jean nog een plaatsje over in je auto?

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 13:32

Proberen jullie anders even in het blokje bovenin: abonnner of schrijf je in op dit topic. Heb ik ook gedaan en nog niets gepost en wel steeds bericht.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 13:33

Bonte, heb je mijn voicemailtje nog gehoord?
Hoop dat jullie alsnog iemand kunnen vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 13:34

Chubby, vind jij notuleren nou echt leuk? Ik kan volgen dat je het graag druk en stresserig hebt, vind ik zelf ook leuk en werk ik beter. Maar notuleren vind ik toch echt geen bal aan, wij moesten diverse keren doen bij vergaderingen voor groepsoverleg, ook in Duits en Engels. Het gaat wel, maar eigenlijk heb ik er meer een hekel aan dan dat het leuk is

Trailers… gelukkig mag onze auto de tweepaardstrailer trekken van een vriendin die we bijna altijd lenen als we er al een lenen En mijn vader en broer hebben hun E en zijn er ook best goed mee. Vind die trailer helemaal geweldig, groot wit, goeie wegligging, fijne bodem en schotten. Maar zelf gebruikt ze hem tegenwoordig niet zo vaak meer. Later als ik groot ben zal ik eerder voor een klein vrachtwagentje willen gaan… Heb gemerkt dat Amanda daar super op stapt en onderweg heel relaxt staat, trailer vond ze helemaal niet fijn, is inmiddels wel over maar toch. Wat Dewi van de trailer gaat vinden zie ik over 2 weken wel…

Jellie, fijn dat de les goed ging en je lekker gereden hebt in de andere les voortaan dus samen met Jan rijden?

Wen veel beterschap, en dat uitzendbureau moet je gewoon negeren. Alsof je voor je lol ziek gaat worden… Ik weet dat er idd van die slappelingen zijn die zich zo snel mogelijk ziek melden, maar daar mogen zij niet vanuit gaan… Klinkt net alsof je expres ziek zou zijn geworden… Kruip jij maar lekker in bed en veel beterschap!

Ajakkes Jeanie… wat een situatie weer… zwanger zijn van je moeders exvriend…

Marcella, succes op wedstrijd !

Esme, kan je de beesten niet op stal zetten na het wassen tot ze weer opgedroogd zijn? Eventueel met een opgevouwen zweetdeken. Bedoel, ze moeten schoon zijn en blijven, en tenzij jij in een zeer lokaal droogte-gebied zit, kan je ze na wassen toch niet weer buiten zetten? Ik ga over twee weken Dewi ook gewoon met koud water wassen, ongeacht welk weer het is. Daarna op stal eerst met de zweetdeken met hals, en later een dunne deken op, zodat ze niet weer een mestvlek maakt. Sokken worden gebandageerd, staart in een paar vlechten (is toch zwart, scheelt weer). ’s Avonds laat nog een keer mesten en superdik opstrooien, en ik weet zeker dat ze het dan voor elkaar krijgt om een vieze plek op de hals te krijgen ofzoo…

Ooh, is het subforum er dan al? Zal daar vanavond eens in neuzen

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 13:40

Maya, ik hoop dat ik voortaan bij Jan in de les kan.. maar moet nog even overleggen met lesgeefmens. Een vrachtwagentje lijkt me ook super! Maar ik heb ook niets te klagen over mijn ouwe trailertje. Ik zou niet weten of Flan makkelijk de vrachtwagen op zou gaan. Heb wel begrepen dat paarden dat vaak fijner vinden dan een trailer. Hoe zou dat komen?

Koetje, al nieuws over een baan?

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 13:45

Halloooo, daar ben ik weer, ben ik ff een paar daagjes weg en dan is er een nieuwe TP, tjee, wat kunnen jullie toch heerlijk beppen.
Ik heb een paar heerlijke dagen gehad, man, honden, eten, drinken en bootje mee, en vooral lekker luieren en primitief doen, wat wil een mens nog meer, het was vooral dinsdag superweer, nog lekker gezwommen met de hondjes
Nu nog effe een paar daagjes vrij en zaterdag mooie tinkertjes kijken, ben heel benieuwd naar jullie mooie bontjes.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 13:48

ps ben een beetje dommig, maarre hoe kom ik bij dat subforum, ben wel nieuwsgierig

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 13:48

esme, wat een gedoe met die trailer zo idd, jeetje

jellie, flink eind kunnen lopen dus over die wei
wel leuk in de les van jan, zou ook leuk zijn als je daar kon blijfen

jeanie, heerlijk toch, lekker rijden in de regen, hihi ney hoop voor je dat het weer meevalt

cheveyo, druk met profieltje, is idd vaak veel werk
ik maak hem altijd gewoon aan in word en kopieer dan, kan het ook niet fout gaan met knopjes enzo haha

wenk beterschap, even rustig aan doen en naar de docter gaan ja..

marcelle, ben benieuwd hoe die het gaat doen met dat bitje..

waar staat het subforum???

pellie, wordt het een blits kleurtje? de tegels?

wat een boel erbij geschreven zeg, sorry als ik belangrijke dingen heb gemist
vanmiddag ff geshopt, een knalgroene wollen trui, ik ben zaterdag dus herkenbaar haha
als er iets manks paars groens voorbij komt dan weet je het haha

zo ff liggen dan maar, toch wel flinke pijn aan mn been, stond ik al mee op maar heb al pilletjes gesnoept, neem zaterdag ook wel een rolletje mee haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 13:52

Jellie, een vrachtwagen heeft een betere wegligging, is stabieler, vaak wat groter, en ze kunnen er vaak zijwaarts in staan wat beter is. Uit onderzoeken is gebleken dat paarden het beste schuin achteruit reizen. Heeft iets te maken voor met evenwicht en balans enzo.

Ik stond er ook van te kijken toendertijd. Amanda moest nl naar Dronten verhuisd worden, de trailer die we normaal leenden kon toen niet. Dus hebben we een vee-vrachtwagen kunnen regelen met chauffeur. Dat ding was relatief laag (voor een paard van 1.60 zou hij te laag zijn qua extra vrije hoofdruimte). Ook vrij donker (alleen kleppen bovenaan), en ook nog eens een steile laadklep vergeleken met een trailer. Amanda, die daarvoor lichte trailerangst had opgelopen, door met poot over de voorstang proberen te kruipen, liep daar eigenlijk na 1 keer twijfelen zo op. Ze stond dan overdwars, en in de 4 uur naar Dronten was we uberrelaxt, ook toen ze eraf kwam. Met trailer de keren ervoor stond ze toch meer te stampen en kwam er wat vochtig af. Inmiddels reist ze ook op de trailer goed, maar laden kost nog redelijk moeite…

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 13:53

Tinkermuts + Roos, als je bij Forums kijkt bij tijdelijke forum kan je erin

Superroos, leuke trui gekocht dus Rustig aan he

Edit:
Oh, dat wist ik niet maya. Heb je dat op school geleerd? Gaaf (nou,ja.. klinkt ook gekker dan ikhet bedoel) dat je dat zo ook hebt ondervonden Met Flanna laden gaat het de laatste tijd gelukkig ook weer goed.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 13:57

@ Keeveagirl: mijn vaders probleem is dat hij het teveel moeite vind en dat zijn keuken dan "vies" wordt

@ Maya: ik zet ze daarna idd op stal met een lekkere wollen zweetdeken. Kan ze echt niet buiten zetten daarna, veel te koud en het wassen was dan ook voor niks..

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 13:58

Thanks Jellie

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 14:25

ja deel 6 is er. Ik probeer wel bij te lezen maar dat is zowat geen doen.

iedereen is druk met de keuring voor zaterdag zo te lezen. En doet poging zijn paardje schoon te krijgen. Bij Connor helpt op stal zetten met een deken na het wassen totaal niet. In de wei blijft hij schoner dan op stal. Hij gaat altijd met zijn nek in de poep liggen draaien en daar helpt helemaal niks tegen.

Iedereen trouwens succes zaterdag die gaat. Ik ga niet, zit zaterdag in een oude stoomtrein terwijl Sander probeert hem bij te houden met rennen .

Rijden ging gister super. Ik had 2 weken niet gereden omdat ik te duizelig was maar gister ging het eigenlijk beter dan ooit. Lekker licht in de hand, achterhand eronder en zelfs 3 keer een goede overgang van stap naar galop terwijl hij heel netjes met aanleuning bleef rijden. Draven kost me steeds meer moeite maar stap en galop gaat goed vandaar dat we dar hard aan het werk in zijn.

Onze verhuisplannen beginnen langzaam vorm te krijgen. 2 boden op 2 huizen naast elkaar waren afgewezen omdat iemadn meer had geboden helaas. Maar nu hebben we vandaag weer een bod op ons eerste huis eigenlijk gedaan. Dat hadden we in augustus al gezien maar het is eigenlijk boven budget. maar wel perfect aangepast.

De makelaar van het huis belde gister op of we nog interesse hadden. blijken die mensen verschillende boden hebben afgewezen omdat ze het aleen aan een gehandicapte willen verkopen. En dat terwijl ze weten dat het eigenlijk te duur is voor ons en we alleen heel laag kunnen bieden. Maar ja ik ben benieuwd.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 14:33

Graag gedaan TM

Karuna, leuk dat je op pad gaat met een oude stoomtrein! Fijn dat het rijden lekker ging. Zou fijn zijn als ze jullie dat huis verkopen

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 14:38

jiiihoe!
deel 6 alweer, iedereen gefeliciteerd

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 14:49

desillies schreef:
weer maar een nieuwe poging om geabbonneerd te raken op deel 6....
zeg Jean nog een plaatsje over in je auto?

Tuurlijk

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 14:55

die wedstrijd is echt gekkenwerk. de lopers vertrekken eerst voor een afstand van dacht ik 15 km. Vlak erna vertrekt de trein met supporters. En het is de bedoeling dat de lopers eerder aankomen dan de trein. Hoe ze het verzinnen weet ik ook niet maar ik zak lekker onderuit.

En met dat huis is heel raar gelopen. We hadden het op internet zien staan. hebben die dag een rondje gereden en *schaam* gewoon bij dat huis aangebeld. Uiteindelijk is dat een heel gezellige middag en avond geworden. Uren zitten beppen met wildvreemde mensen. Het huis heeft alles wat we ooit wilde hebben (belangrijke dingen hoor) een dubbele voordeur, een vlaggenmast in de tuin, markies als zonwering, fruitbomen in de tuin, moestuintje, vijver, garage (met electrische deur).

Verder is het perfect aangepast aan rolstoelgebruik. De eigenaar heeft het zelf ontworpen destijds voor zijn vrouw. Schuifdeuren ipv draaideuren een luxe bodemwassing in de badkamer , en alles goed onderhouden. verhuizen zou een kwestie van de meubels erin zetten zijn. Op termijn zal de keuken een keer vervangen moeten worden omdat die voor mij net te hoog is.

We hopen wel maar we rekenen nergens op.