Bij de friezen is sokken en manen ook heilig hoor.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

8nnemiek schreef:kimmie, nee toch?! Ik zou ook in tranen zijn! Stel je voor, jaren lang manen gekweekt en dan ineens alles eraf, ik zou er weken wakker van liggen
![]()
Ik snap dat ook niet dat mensen een tinker zouden kopen en dan alles eraf halenAls je het karakter alleen belangrijk vindt dan neem je dat tinkeruiterlijk toch gewoon voor lief?
Stel je voor dat iemand een St Bernhard hond koopt omdat ie zo lief is en vervolgens het dier scheert omdat ze die vacht lastig of lelijk vindenDat doe je toch niet? Een ras heeft nu eenmaal bepaalde kenmerken en ik vind dat je die in ere moet houden.
En zijn toch zat andere leuke paarden met een geweldig karakter?
en ook dat vergelijk slaat natuurlijk nergens op. Die sokken scheren is even veel werk als bij een KWPN'er als je een beetje fatsoenlijk materiaal koopt dus dat is echt een beredenering van niks. Alleen omdat een of andere pipo tig jaar terug bedacht heeft dat een KWPN'er nette voeten moet hebben mag het ineens wel. Wat een kul. 8nnemiek schreef:kimmie, nee toch?! Ik zou ook in tranen zijn! Stel je voor, jaren lang manen gekweekt en dan ineens alles eraf, ik zou er weken wakker van liggen
,maar vooral die vriend,geloof dat ie een rol beroerte kreeg,vrees dat er láng ruzie is geweest tussen hem en zijn vriendin,die mij toestemming had gegeven op radicaal fatsoeneren.

tinker_sally schreef:Bij de mijne toen ik haar net gekocht had haar sokken eraf gehaald omdat ik wilde weten hoe haar benen eronder eruit zagen.
Maar nooit meer.
Wat een afschuwelijk zicht was dat. Een dikke braadworst op spillebeentjes.
[ [url=m/GjUgD1.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nu zijn ze weer lekker lang en dik.
[ [url=m/uXIhCi.jpg]Afbeelding[/url] ]
Haar knieholtes houdt ik kort vanwege de rasp, verder doe ik er bijna niets aan.
Kan ook niet snappen dat mensen een tinker nemen maar de sokken eraf halen.
Behalve voor een medische reden.
Maar dat is mijn mening.
.
Chay_Flame schreef:meganx schreef:Ik kan er echt niet bij,waarom jullie dan een tinker aanschaffen als de sokken jullie ding niet zijn![]()
Hier doe ik met de smid gewoon panty's over de sokken aan, 1.2 hup klaar haha!
Hoe meer behang hoe liever!
Het komt echt vreemd over, zo een knappe bonte tinker zonder sokken en korte manen ...
Ach ik zal wel een van die zijn ,die het zonde vindt
Ik vind het ook ronduit belachelijk eerlijk gezegd. Neem dan gewoon een lekker simpel bont rijpaardOok daar zitten paarden tussen die best braaf zijn. En ook lang niet alle tinkers hebben die koele karakters dus wat dat betreft.
Nies_ schreef:Nou een vos Fries vind ik anders mooier dan een zwarte

estja schreef:@tinker-Sally, heel eerlijk gezegd vind ik je tinker met sokken nogal slonzig uitzien. I.p.v. wit zijn ze vuilbruin en piekerig. Zonder ziet echt verzorgder uit.
Waarmee ik niet wil zeggen dat een tinker niet heel mooi kan uitzien met sokken! Maar dan moeten ze wel fatsoenlijk verzorgd worden.

Gelukkig moet ik ze elke 2-3 weken knippen, dus dan valt de schade mee, je zou denken dat ik na een paar jaar wel handig in zou zijn, maar daar heb ik dus echt geen talent voor
Als je nu naar een keuring of wedstrijd ofzo gaat, tuurlijk, maar een paard moet toch paard kunnen zijn? Ben blij dat al die tinkers zo geel zijn want dat betekent dat ze allemaal lekker veel buiten komen
Thanks bokt voor deze nieuwe inzichten
Shalimar schreef:Ik sta helemaal verbaasd dat er onder die dikke pakken haar zulke knappe sportpaardjes kunnen zitten na een flinke toiletteerbeurt! Mocht er ooit een harig paard op mijn pad komen dan vormen lange manen, sokken en baarden dus opeens toch geen probleem meer, eraf met die handel, inderdaad zo'n strakke sportcoupeThanks bokt voor deze nieuwe inzichten
(grapje!!!)