[TI] Grizzly gaat bergafwaards, duim met ons mee ...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

smileydees

Re: Grizzly gaat bergafwaards, duim met ons mee ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 11:25

aaaaah, wat een droppie, ik ben verllefd!!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 11:28

Gooiske schreef:
Zo sneu, sterkte ermee, is er ook aan tetanus gedacht?

Denk zelf van niet, dan zou hij ook heel stijf moeten lopen en kan hij amper eten en drinken.

Of daar heb ik over heen moeten hebben lezen.

Sterkte ts hoe is het nu?

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-17 11:37

GamblersCup schreef:
Fijn dat je hem naar een kliniek gebracht hebt, dat was hard nodig!
Zonder trailer, gewoon achterin de auto?!? :')

Keihard duimen draaien hier dat ie vooruit gaat!

Ja gewoon achter in de auto :o Het is een bedrijfs auto dus alleen twee stoelen voor in, grote "koffer" bak waar hij in paste en zelfs languit in kon liggen. We hadden nog de optie om hem in een trailer te doen maar ben blij dat we dat niet gedaan hebben want onder weg wou hij nog een paar keer in de benen en viel hij steeds weer neer, we hadden de touwen om zijn buik laten zitten, waar mee we hem omhoog hadden getilt thuis, en zo kon ik hem in de auto nog een beetje in bedwang houden en heeft hij zich niet bezeerd in een poging op te staan.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 12:31

welke wormen hadden ze gevonden?

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 12:36

Janinevv schreef:
Gooiske schreef:

Denk zelf van niet, dan zou hij ook heel stijf moeten lopen en kan hij amper eten en drinken.

Ts zei in de OP dat het veulen strompelend liep, voor wat betreft het slecht eten en drinken, klopt dat dit een symptoom is, maar mijn dochter heeft afgelopen oktober stage gelopen bij een stal, waar een veulen ook tetanus bleek te hebben, er werd eerst een vergiftiging gedacht van esdoornblad, omdat hij wel gewoon at en dronk, bleek later dus toch tetanus te zijn.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 12:39

Gooiske schreef:
Janinevv schreef:

Ts zei in de OP dat het veulen strompelend liep, voor wat betreft het slecht eten en drinken, klopt dat dit een symptoom is, maar mijn dochter heeft afgelopen oktober stage gelopen bij een stal, waar een veulen ook tetanus bleek te hebben, er werd eerst een vergiftiging gedacht van esdoornblad, omdat hij wel gewoon at en dronk, bleek later dus toch tetanus te zijn.[/quote]

Ons veulen had het ook, je krijgt ook het derde ooglid te zien, strompelend is denk wel iets anders als echt stijf, ook kunnen ze gaan smakken en pompt het hart heel snel en ademhaling gaat ook omhoog.

Ligt natuurlijk wel aan in welk stadium je zit inderdaad!
Maar ik denk zelf van niet, maar ts is hier al op getest?

Kunt het beter laten testen dan niet natuurlijk als symptomen er naar wijzen.

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 12:41

Had ook geen derde ooglid, dit veulen, maar kon totaal niet staan, heeft maar liefst 3 week geduurd voor hij uit zichzelf weer kon staan.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 12:43

Gooiske schreef:
Had ook geen derde ooglid, dit veulen, maar kon totaal niet staan, heeft maar liefst 3 week geduurd voor hij uit zichzelf weer kon staan.

Ohja, nou hier stond mij veulen nog wel maar reageerde heel sloom, en was eigenlijk al te ver. Hebben moeten laten inslapen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 13:04

ruitje schreef:
Weet je wat over zijn leverwaardes?

Die zijn weer normaal staat in het bericht.

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 15:03

Tetanus is heel erg en gaat heel snel. Begint (op het oog) sloom reageren,dan met verstijfde oren en kaak. Dan gaat het binnen een paar uur naar benen en staart. .Als het tetanus is duurt het geen week. Kan zelfs binnen 12 á 24 uur afgelopen zijn. Is heel erg om te zien en te voorkomen door op tijd te laten enten (1x per jaar) Kleine moeite en scheelt veel pijn en ellende voor je paard. Het komt helaas vaker voor dan je denkt.
Maar deze symptomen lijken daar niet op. Ik blijf eerder bij de bloedwormen.
En dat is ook al zo verrekte moeilijk om er vanaf te komen.
Helaas beide ziekte's van zeer dichtbij mee gemaakt. Allebei overleden.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 15:10

WendyLotte schreef:
Tetanus is heel erg en gaat heel snel. Begint (op het oog) sloom reageren,dan met verstijfde oren en kaak. Dan gaat het binnen een paar uur naar benen en staart. .Als het tetanus is duurt het geen week. Kan zelfs binnen 12 á 24 uur afgelopen zijn. Is heel erg om te zien en te voorkomen door op tijd te laten enten (1x per jaar) Kleine moeite en scheelt veel pijn en ellende voor je paard. Het komt helaas vaker voor dan je denkt.
Maar deze symptomen lijken daar niet op. Ik blijf eerder bij de bloedwormen.
En dat is ook al zo verrekte moeilijk om er vanaf te komen.
Helaas beide ziekte's van zeer dichtbij mee gemaakt. Allebei overleden.

Mijn veulen ook iets langer dan maand geleden laten inslapen door tetanus, ze zou de nacht waarschijnlijk niet halen, dierenarts kreeg de kaak niet meer open eind van middag, heb zelfs de moeder gemolken en met spuit naar binnen proberen te brengen maar helaas..

Denk zelf dat het ook niet is.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 15:17

Och jee, ik duim mee. Hoop dat hij het redt. Hij ziet er zo leuk uit en is nog zo jong.

Maar een flinke infectie kan toch ook de oorzaak van het vermageren zijn? Vooral als hij al niet in een al te beste conditie was...

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-17 16:03

Tetanus is het niet. Het vermageren is denk ik al bij de fokkers begonnen omdat hij met wat kilos lichter bij ons kwam. Hij strompelde ook niet, maar gewoon langzaam lopen in het mom van "ik heb alle tijd van de wereld". De laatste week had hij wat moeite om zijn achter voeten goed te plaatsen maar hij is nooit gevallen.

En wat betreft de wormen, zondag zagen we dus de bloedwormen er uit komen met de diarree en ze hebben dus in de kliniek nog spoelwormen gevonden.

Ik heb zojuist ook contact gehad met de eigenaar van Grizzly's half broertje en deze heeft dus ook wat groei problemen, een ongeluk gehad met twee maanden en dit is dus niet verteld bij de verkoop maar pas bij de aflevering, en de fokker heeft haar dus ook niet op de hoogte gebracht van de problemen met Grizzly, het is toch logisch dat je de eigenaar van het andere veulentje even op de hoogte brengt ? Zeker omdat ze veel samen hebben gelopen ...

We zijn er bijna zeker van dat we toch achter de fokkers aan gaan om een financiële regeling te treffen.

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-17 20:28

De kosten lopen op ! Ze verdenken Grizzly er nu van dat hij ataxie heeft omdat hij nog steeds niet uit zichzelf op kan staan ...

Dus morgen gaan ze foto's maken van zijn rug en nek om te zien of daar iets fout zit.
We hopen uiteraard van niet.

Dan zou zijn niet op kunnen staan komen van het feit dat hij geen spier massa meer heeft en dus nog steeds heel zwak is.

Anders zit er neurologisch toch iets niet goed, dit kan met zijn leeftijd weg groeien maar het kan ook erger worden ;(

Als hij nu uit zichzelf op kon staan zouden we hem morgen op kunnen halen want hij eet en drinkt gewoon harstikke goed, de diarree is weg ...

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door balance op 27-01-17 00:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: bericht aangepast waar het de donatie betreft

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 20:37

zou de oorzaak niet gewoon een ernstige bloedworminfectie zijn?Veulens kunnen daar vreselijk van verzwakken,met dit beeld.
Hoezo de fokker achter aan gaan?Die kan er toch niets aan doen dat jullie hem niet ontwormd hebben?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 20:40

Azara71 schreef:
Tetanus is het niet. Het vermageren is denk ik al bij de fokkers begonnen omdat hij met wat kilos lichter bij ons kwam. Hij strompelde ook niet, maar gewoon langzaam lopen in het mom van "ik heb alle tijd van de wereld". De laatste week had hij wat moeite om zijn achter voeten goed te plaatsen maar hij is nooit gevallen.

En wat betreft de wormen, zondag zagen we dus de bloedwormen er uit komen met de diarree en ze hebben dus in de kliniek nog spoelwormen gevonden.

Ik heb zojuist ook contact gehad met de eigenaar van Grizzly's half broertje en deze heeft dus ook wat groei problemen, een ongeluk gehad met twee maanden en dit is dus niet verteld bij de verkoop maar pas bij de aflevering, en de fokker heeft haar dus ook niet op de hoogte gebracht van de problemen met Grizzly, het is toch logisch dat je de eigenaar van het andere veulentje even op de hoogte brengt ? Zeker omdat ze veel samen hebben gelopen ...

We zijn er bijna zeker van dat we toch achter de fokkers aan gaan om een financiële regeling te treffen.

weer een bewijs dat mestonderzoek niet betrouwbaar is....in de mest was niets te vinden maar na de wormkuur kwamen er bloedwormen uit.Mestonderzoek zou verboden moeten worden....deze onzin kost paardenlevens!

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 21:25

geerke schreef:
zou de oorzaak niet gewoon een ernstige bloedworminfectie zijn?Veulens kunnen daar vreselijk van verzwakken,met dit beeld.
Hoezo de fokker achter aan gaan?Die kan er toch niets aan doen dat jullie hem niet ontwormd hebben?

eens, veul is opgegeten door de wormen waarschijnlijk, geen fokker die daar wat aan kan doen helaas.

daarbij... en dat is geen aanval, zo vermageren doe je niet in een week.

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 21:39

Veel sterkte gewenst.

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 21:45

Heel veel sterkte met Grizzly!
Laatst bijgewerkt door balance op 27-01-17 00:33, in het totaal 1 keer bewerkt

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 21:51

Heeft hij kracht in zijn staart?

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 21:59

dieseltje schreef:
Heel veel sterkte met Grizzly!

(Wat ik alleen niet goed snap is dat je om donaties vraagt terwijl er een spaarpot voor hem is. Zoals alle diereneigenaren kom je wel eens ergens voor te staan, denk niet dat het dan de bedoeling is dat dan om financiële steun wordt gevraagd. Al snap ik heel goed dat onverwacht medisch ingrijpen zwaar kan zijn, heb het net zelf aan de hand gehad.)

Gun mensen gewoon ... Als jij iets goeds doet voor een ander doet een ander iets goed voor jou

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 23:18

Heel de bokt wereld volgt een oude, verwaarloosde pony, die misschien beter meteen had kunnen ingeslapen worden, zoals het plan oorspronkelijk was en wil dekens en geld sturen terwijl de weldoener het allemaal zelf wil doen. Zelfs de media wilden ze erbij betrekken en nu doet iemand iets voor een veulen en dan is het brutaal of raar om een funding op te starten ? Waarom niet.
Ik doe er ook niet aan mee maar als iemand anders wel wil helpen : prima toch.
Ik ben alleen bang dat het ook hier te laat is om daad werkelijk te helpen. Maar dat je gaat schrikken van de rekening, dat kan ik wel begrijpen.
Ik zou alleen de fokker aan zijn oren trekken. Als die niet goed ontwormt heeft, is dat nalatigheid. Das ook niet mis denk ik zo...

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-17 23:25

geerke schreef:

Hoezo hebben wij hem niet goed ontwormd ?? Ik dacht toch echt dat wij hem in December nog een keer ontwormd hebben zelfs terwijl de fokker ons had verteld dat het pas in januari februari weer hoefde te gebeuren !

De fokker heeft ons verteld dat hij steeds op tijd is ontwormd maar dit is niet gebeurd daar geloof ik niks van ! Zijn half broertje is ook afgeleverd een maand geleden bij zijn nieuwe eigenaar en deze vertelde mij vandaag dat hij ook niet op en top in form is !

De fokker vertelde mij ook dat Grizzly onbeperkt veulen brokken kreeg, ja onbeperkt !! Terwijl hij bij ons de eerste week niks maar dan ook NIKS van brokken wilde hebben !!

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 23:30

Als de fokker niet ontwormt heeft, en jij doet het, kan het goed zijn dat zijn hele darmflora heel erg van slag is en dat het alleen maar meer geactiveerd is. Het gebeurt helaas vaker dat het gezegd wordt, ja dat hebben we gedaan, maar dat het niet gebeurt is.
Laatst bijgewerkt door balance op 27-01-17 00:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-17 23:32

WendyLotte schreef:
Als de fokker niet ontwormt heeft, en jij doet het, kan het goed zijn dat zijn hele darmflora heel erg van slag is en dat het alleen maar meer geactiveerd is. Het gebeurt helaas vaker dat het gezegd wordt, ja dat hebben we gedaan, maar dat het niet gebeurt is.
Laatst bijgewerkt door balance op 27-01-17 00:28, in het totaal 1 keer bewerkt