Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
GamblersCup schreef:Fijn dat je hem naar een kliniek gebracht hebt, dat was hard nodig!
Zonder trailer, gewoon achterin de auto?!?![]()
Keihard duimen draaien hier dat ie vooruit gaat!
Janinevv schreef:Gooiske schreef:Zo sneu, sterkte ermee, is er ook aan tetanus gedacht?
Denk zelf van niet, dan zou hij ook heel stijf moeten lopen en kan hij amper eten en drinken.
Of daar heb ik over heen moeten hebben lezen.
Sterkte ts hoe is het nu?
Gooiske schreef:Janinevv schreef:
Zo sneu, sterkte ermee, is er ook aan tetanus gedacht?
Denk zelf van niet, dan zou hij ook heel stijf moeten lopen en kan hij amper eten en drinken.
Of daar heb ik over heen moeten hebben lezen.
Sterkte ts hoe is het nu?
WendyLotte schreef:Tetanus is heel erg en gaat heel snel. Begint (op het oog) sloom reageren,dan met verstijfde oren en kaak. Dan gaat het binnen een paar uur naar benen en staart. .Als het tetanus is duurt het geen week. Kan zelfs binnen 12 á 24 uur afgelopen zijn. Is heel erg om te zien en te voorkomen door op tijd te laten enten (1x per jaar) Kleine moeite en scheelt veel pijn en ellende voor je paard. Het komt helaas vaker voor dan je denkt.
Maar deze symptomen lijken daar niet op. Ik blijf eerder bij de bloedwormen.
En dat is ook al zo verrekte moeilijk om er vanaf te komen.
Helaas beide ziekte's van zeer dichtbij mee gemaakt. Allebei overleden.
Azara71 schreef:Tetanus is het niet. Het vermageren is denk ik al bij de fokkers begonnen omdat hij met wat kilos lichter bij ons kwam. Hij strompelde ook niet, maar gewoon langzaam lopen in het mom van "ik heb alle tijd van de wereld". De laatste week had hij wat moeite om zijn achter voeten goed te plaatsen maar hij is nooit gevallen.
En wat betreft de wormen, zondag zagen we dus de bloedwormen er uit komen met de diarree en ze hebben dus in de kliniek nog spoelwormen gevonden.
Ik heb zojuist ook contact gehad met de eigenaar van Grizzly's half broertje en deze heeft dus ook wat groei problemen, een ongeluk gehad met twee maanden en dit is dus niet verteld bij de verkoop maar pas bij de aflevering, en de fokker heeft haar dus ook niet op de hoogte gebracht van de problemen met Grizzly, het is toch logisch dat je de eigenaar van het andere veulentje even op de hoogte brengt ? Zeker omdat ze veel samen hebben gelopen ...
We zijn er bijna zeker van dat we toch achter de fokkers aan gaan om een financiële regeling te treffen.
geerke schreef:zou de oorzaak niet gewoon een ernstige bloedworminfectie zijn?Veulens kunnen daar vreselijk van verzwakken,met dit beeld.
Hoezo de fokker achter aan gaan?Die kan er toch niets aan doen dat jullie hem niet ontwormd hebben?
dieseltje schreef:Heel veel sterkte met Grizzly!
(Wat ik alleen niet goed snap is dat je om donaties vraagt terwijl er een spaarpot voor hem is. Zoals alle diereneigenaren kom je wel eens ergens voor te staan, denk niet dat het dan de bedoeling is dat dan om financiële steun wordt gevraagd. Al snap ik heel goed dat onverwacht medisch ingrijpen zwaar kan zijn, heb het net zelf aan de hand gehad.)
geerke schreef:zou de oorzaak niet gewoon een ernstige bloedworminfectie zijn?Veulens kunnen daar vreselijk van verzwakken,met dit beeld.
Hoezo de fokker achter aan gaan?Die kan er toch niets aan doen dat jullie hem niet ontwormd hebben?
WendyLotte schreef:Als de fokker niet ontwormt heeft, en jij doet het, kan het goed zijn dat zijn hele darmflora heel erg van slag is en dat het alleen maar meer geactiveerd is. Het gebeurt helaas vaker dat het gezegd wordt, ja dat hebben we gedaan, maar dat het niet gebeurt is.