Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
chimello schreef:Persoonlijk vind ik dat zelfs "gewone" kleuren aparte Tinkers hebben. Bepaalde aftekeningen zijn zo speciaal en uniek dat ze moeilijk in een kopie gefokt kunnen worden terwijl bruin en zwart op zich heel makkelijk te fokken is. Zelfs valk, palomino is echt heel makkelijk te fokken.
Maar bepaalde blesjes of vlekken tsjah dat is gewoon apart. Kleurmutaties zijn ook speciaal maar ik heb eigenlijk nog geen Tinker gezien met mutaties.
Onze QH heeft bv Bend-Or spots (chestnut met zwarte stippen), en heeft veel half-broers en zussen en die hebben dat niet. Hijzelf heeft heel ver weg Engelse volbloed in zijn stamboom en het is met een Engelse volbloed begonnen. Hoe hij het nu heeft? Geen idee, maar uniek is het wel. Maar verder is hij wel een "saaie" vos
Dus op zich sabino kan best apart uitpakken qua patroon, maar gewoon bruinbont vind ik eigenlijk ook niet speciaal mits er echt iets apart aan de gang is met z'n vlekken wat wel weer uniek kan zijn.
Zo een heb ik op een ICS keuring ook gezien, hengstje was dat geloof ik had ook een zwarte sok.
Allienda schreef:Ik vind juist dat er zoveel "aparte" tinkers zijn en daar ook opgefokt worden dat je de "standaard" bruin-/vos bonte tinkers steeds minder voorbij ziet komen. Wat ik persoonlijk, als fervent liefhebber van vosbont of bruin bont wel jammer vind. Dus deze tinkers zijn in mijn ogen ook apart........en worden ook steeds moeilijk om te vinden.
Guess Who is super gaaf alleen zo'n zonde dat hij aan de kleine maat is.
Caily schreef:Naar mijn inziens hoort Lake Ridge Lively Leo hier ook met zijn voskleurige sok
[ Afbeelding ]
Kanter had een zwartbonte merrie met zo'n zwarte sok, Tourterella:
[ Afbeelding ]