_Roosmarijn_ schreef:Ik ben ook voor het verplicht stellen van een cap. Met zo'n grote groep hebben we dan ook wel een soort voorbeeldfunctie gezien de publiciteit en hoeveelheid toeschouwers die we waarschijnlijk hebben. Beter in de krant met 'de groep was een voorbeeld van veiligheid' dan met 'tijdens recordrit valt ruiter van paard met hersenletsel afgevoerd naar het ziekenhuis ivm het niet dragen van een cap'.
En dit is precies hoe ik erover denk. Cap is hoe dan ook verplicht! Al is deelname natuurlijk op eigen risico.
Ik las ergens -weet niet of het hier of op facebook was- waarom we gaan draven, en daar wil ik even op in gaan.
Het is niet zo dat we moeten draven, hoe of wat precies durf ik niet te zeggen. Ik zet neer stap en draf omdat ik daarmee hoop de echte "beginners" (mensen die enkele keer op hun paard hebben gezeten en mee willen voor het effect/paarden die niet of nauwelijks beleerd zijn) op afstand te houden. Maar ik ben wel eerlijk over het feit dat we niet gaan galopperen (of galopgroep splitst af), want dat zal ook weer veel mensen afschrikken, wat dus niet nodig is. Vandaar dus.
In de basis organiseer ik nog alleen, maar ik heb veel mensen die willen, en ook kunnen, helpen. Dat is erg fijn. Daarbij is bij wel een dosis ervaring aanwezig en een basiskennis van "hoe en wat bij het organiseren van een evenement", dus het zit wat dat betreft wel goed. Al heb ik nog nooit 120 (150?!) Tinkers bij elkaar verzameld, haha. Wel altijd eens willen doen