[TI] zoektocht tinker pfff

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SeaSide

Re: zoektocht tinker pfff

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 16:54

ik heb vorig jaar ook maanden gezocht naar een leuke tink deze heb ik gevonden bij stal vosgesangh ontzettend leuke mensen paardjes worden met geduld behandelt en ze hebben alle soorten,maten,vlekjes,manen die je maar kunt bedenken. ik heb daar zelf een leuke jonge ruin van 6 gekocht super lief ( druk) ponytje. http://www.stalvosgesangh.nl/pagina/nl/1/1/home.html

emke2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 09:00

Ik ben ook heel benieuwd naar de foto´s van Dino!
Dan is hij het wachten waard geweest!

dentan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 20:04

nou eerste keer dat ik wat antwoord op bokt dus...

Even voorstellen:
Man en vrouw , beide paardengek, eigenaar nu van een eigenwijze helaas geblesseerde fjord van 12 jaar.

Ook op zoek gegaan naar een nieuwe viervoeter en deze gevonden! Bij stoeterij de ierse tinker te oirsbeek!

9 augustus wordt hij gekeurd dus fingers crossed!

ik wil meteen iedereen op bokt een pluim geven jullie geven veel en nuttige info waar je wat aan hebt,

zodoende zijn wij bij john uitgekomen en kan niet anders zeggen perfect en ze geven je een goed gevoel,

even over nagedacht knoop doorgehakt ,maar hopelijk gaat bruce met ons mee naar huis de 9e!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 20:08

Ik was natuurlijk weer meteen nieuwsgierig en ben even gaan kijken. Wat een leukerd zeg <3 Ik duim met jullie mee!

Caily
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 21:49

Duimen draaien! Knapperd is ie, die Bruce!

dentan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 08:24

thnx @kirsha/@caily,

Zal wel effe wennen worden hoor, onze fjord was 1.53 en bruce een stuk kleiner, gelukkig zal ie nog wel wat cm's groeien aangezien hij pas 4 is, hij past perfect aangezien de vrouw maar 1.56 is zelfs ik met 1.78 staat er niet verkeerd op hoor! maar ga voornamelijk aangespannen met hem aan t werk,

Heb alleen nog twijfels of we een 1,5 paards trailer meenemen of een 2 paards (met tussenschot)

wat denken jullie?

hij was in ieder geval super braaf toen wij er waren zal nog wel zn uitspattingen krijgen maar ben wel wat gewend met de fjord dus dat komt wel goed

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 08:56

Wij hebben 1.5 paards genomen, als je maar 1 paard hebt is dat makkelijker en stabieler om mee te rijden. Ook zijn Tinkers best breed en bij een 1.5 paards trailer heeft het paard veel meer ruimte om te staan. Echt een leuk beestje! Hoop voor jullie dat hij goedgekeurd word!

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:25

Past leuk bij elkaar hoor, Fjord en Tinker!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 15:23

Volgens mij volg ik het even niet. Heb je die Fjord nog wel? Want dan zou ik voor een tweepaardstrailer gaan :Y)

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 16:31

Oh zie nu in je vorige post dat jullie nog wel in het bezig zijn van die fjord, was even niet duidelijk.

In welke mate is jullie fjord kreupel, echt dat die nooit meer bereden kan worden oid? Als je met die fjord en tinker nog op pad wil (vakantie/buitenritten) dan zou ik een 2 paards trailer doen.

Voor welke doeleinden willen jullie een trailer?

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 19:12

Volgens mij vraagt de TS welke trailer ze mee zal nemen om Bruce op te halen :o

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 19:19

hoihoi, kijk eens op www.detukkerij.nl dat is een stal in Hengelo Overijssel met stuk of 40 a 50 tinkers :) ! alleen maar tinkers !!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 20:39

hengstveulen schreef:
Volgens mij vraagt de TS welke trailer ze mee zal nemen om Bruce op te halen :o

Verrek, je hebt gelijk _O- Volgens mij heeft de hitte mijn hersenen aangetast. Dan zou ik gaan voor de 1,5 paards!

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 23:36

Oh dan is mijn eerste antwoord van toepassing ;)

dentan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 12:15

haha,

Nee idd ging het over het vervoer van bruce naar ons toe, idd ben ook van mening dat een 1,5 paards trailer het beste is,

@donnar, de fjord is met pensioen ernstige beschadiging sprongewricht dus die gaat naar een 24 uurs weide! wel blijft ie bij ons op stal (dichtbij). Bruce gaat in eerste instantie meteen door om hem te betuigen mocht ie goedgekeurd worden maar daar ga ik wel van uit.

Zou ook het liefst 2 span rijden maar dat zou qua maat er waarschijnlijk niet echt uitzien :

fjord 1.53
bruce 1.42

klein verschilletje

:)

emke2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 11:29

Bruce vind ik ook een erg mooie tinker en een hele leuke maat!
Spannend om te wachten op de keuring, maar dat gaat vast goed komen!
Nu de vakantie er weer op zit, ga ik mijn zoektocht ook weer voortzetten.....
Vandaag een hele mooie en lieve tinker gezien.
Alleen pas 3 en al flink grof van bouw, dat is voor mij niet zo fijn met rijden helaas.

dentanwes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:34

zo gister was d-day,

De keuring is top verlopen, Dus Bruce ging gister met ons mee naar huis, liep meteen de trailer op dus dat was super! helaas na ca 30 min onderweg te zijn had onze kleine vriend al 3 keer met zijn voorbenen over de stang heen gezeten haha, Gelukkig geen schade maar vond het toch wel wijs om er naast te gaan zitten op eigen risico .

dat hielp erg en na een uur werd bruce eindelijk rustig , veilig na ruim 2 uur aangekomen nu rustig bijkomen!

wij zijn er erg blij mee!

emke2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 13:15

Dat was nog een spannende reis dan!
Fijn dat het allemaal goed verlopen is en dat je nu heerlijk van en met hem kunt gaan genieten!
Veel plezier samen en houdt ons op de hoogte!

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 19:27

Ja Bruce is leuk he.heb hem vorige maand nog gezien.helaas heb ik Dino toen weer terug gebracht. Veel plezier met Bruce, gaat vast lukken. Stond Dino er trouwens nog? Denk nog vaak hem. Inmiddels heb ik weer een andere topper gevonden.lijkt qua uiterlijk veel op Dino. Volgende week maandag komt hij.

Heb je zelf inmiddels al wat gevonden Emke2001?

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 19:34

Weet niet of jullie al geslaagd zijn voor een tinker? We zijn de afgelopen maand bij Jaskolka in Polen geweest. Prachtige tinkers en superlief! De kinderen hebben er diverse buitenritten op gemaakt, ook op de jongere tinkers. (http://www.tinker.pl). De stoeterij is van Nederlandse mensen.

edit: handig is dat je er eerst op vakantie zou kunnen gaan en kijken welke tinker het beste bij je past qua rijden en karakter. Ze hebben een pension en een camping.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 20:09

Wat een leuk concept. Is wel een hele verhuizing als je daar dan een paard koopt :)

Fijn dat Bruce is goedgekeurd! Veel plezier met hem :D

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 20:38

Ik zou het zelf erg omslachtig vinden om een paard zover vandaan te halen. Vond Limburg al zo'n eind. En waarom uit Polen halen als er in Nederland ook genoeg te koop is

dentan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:59

KarinLF schreef:
Ja Bruce is leuk he.heb hem vorige maand nog gezien.helaas heb ik Dino toen weer terug gebracht. Veel plezier met Bruce, gaat vast lukken. Stond Dino er trouwens nog? Denk nog vaak hem. Inmiddels heb ik weer een andere topper gevonden.lijkt qua uiterlijk veel op Dino. Volgende week maandag komt hij.

Heb je zelf inmiddels al wat gevonden Emke2001?

@karinlf,

Dino zwarte met wit, dan stond ie er nog ! volgens mij

eerste indruk van bruce , rustig en kalm (behalve dan in de trailer) hihi,

Gaan heel rustig met hem aan de gang eerst maar eens bijkomen!

wij zijn ook zeer tevreden met de handelswijze van john en carolien/ miriam, je voelt je er erg welkom ,

Kan het iedereen aanraden, uiteraard helpt t als je al enige ervaring met koudbloeden hebt, eigenwijsheid zit in het karakter en heb geleerd van onze topper fjord Wessel streng maar rechtvaardig en eerlijk zijn tegenover je paard helpt zeker op de lange duur.

zal de vorderingen op bokt vermelden voor degene die het leuk vindt!

gr :)

jeaninedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:11

Wat een super knap ding die Bruce ! Ik had 't ook wel geweten als ik jullie was! Veel plezier met hem

Zandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:13

He Karin,

Ben benieuwd naar je nieuwe topper. Heb je een foto?