[TI] Keuring ICS Someren 24 juni 2012

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 22:49

Jayney schreef:
Goed paard voor de kar ik hoor het al! :') :+ ~~}>

haha Ja daar heb je meteen 1 vd redenen te pakken waarom ik Ruari gefokt heb :+

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 22:54

Nou ik sta weer ontzettend charmant op de foto :') :')

Iedereen hier gefeliciteerd met de premie's!

Ik vond het een hartstikke gezellige dag. Er werd inderdaad wel erg streng gejureerd.
En inderdaad hier nog eentje die Kelsey wel zou willen hebben, wat een ontzettend lieve merrie <3

MukiwaCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 14:10

@ Jayney en Grid

Dankje...vorig jaar bij john in oirsbeek had ze 146 punten, nu had ze er 144 :O
vond ik wel raar maarja.....evengoed ster geworden :D

heeft iemand nog foto's van Mary/Maddy ? :Y)

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 14:17

Het is toch juist goed dat er nu eindelijk streng gejureerd word? Dan weet je ook dat je oftewel goede paarden hebt of iets minder goede :o Vooral voor de mensen die serieus fokken is dat toch een goede graadmeter als alles zo als vroeger met veel behang maar goed gekeurt werd komt het ook niet ten goede
van het ras...Ik ben juist blij met de strenge regels :o

julian

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 15:34

De `uitzondelijk` mooie paarden, moeten beloond met eerste premie en Ster .
Dus ben het met hengstveulen eens, er moet streng gekeurd worden, zodat een eerste premie of Ster ook daadwerkelijk waarde heeft en blijft houden. ;)
Naar mijn bescheiden mening word er teveel met eerste premies gestrooid.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 16:40

hengstveulen schreef:
Het is toch juist goed dat er nu eindelijk streng gejureerd word? Dan weet je ook dat je oftewel goede paarden hebt of iets minder goede :o Vooral voor de mensen die serieus fokken is dat toch een goede graadmeter als alles zo als vroeger met veel behang maar goed gekeurt werd komt het ook niet ten goede

_/-\o_

Al moet ik wel zeggen dat ik hoop dat het wel op alle keuringen gelijk wordt getrokken dan.

stalnijmegen

Re: Keuring ICS Someren 24 juni 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 17:11

De kwaliteiten gaan met de jaren omhoog.
dat zie je heel duidelijk.
Als je bv kijkt na zo een 10jr terug het meeste import paarden, met een ster op hun naam
zet die naast een merrie van nu die ook een ster op dr naam heeft. De meeste zouden zeggen, dat kan nooit dat die ster is.
Otw in mijn ogen zijn we goed bezig in t kikkerlandje, aangezien de meeste dieren nu NL fok zijn
denk dat we daar met zijn alle trots op mogen zijn

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 17:53

Ben ik helemaal mee eens.

Maar veel van die vroegere ster hengsten en ster merries geven nu ook de ster generatie.

Maar een premie keuring is en blijft een moment opname.

En daar hoort een goede voorbereiding bij.

Niet de wasbeurt, dat is een standaard gebeuren. :7
Lekker op zaterdag soppen en wassen en drogen en invlechten en zorgen dat ze 's nachts niet vies worden.

Maar oefen en train je paard in de weken voor de keuring.
Dus, daarnaast, voorbrenger zorg dat je zelf ook getraind bent samen met de aanjager.

De tijd van, ik trek op zaterdag het paard uit de wei, maak hem schoon en ga zondag ochtend ff naar de keuring is echt voorbij.

lizzy_lisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 18:01

HijadelaLuna schreef:
hengstveulen schreef:

_/-\o_

Al moet ik wel zeggen dat ik hoop dat het wel op alle keuringen gelijk wordt getrokken dan.

En inderdaad een 1ste premie of STER die moet je verdienen en niet krijgen.
En dan ben ik het hier mee eens ;) dan moeten ze wel het hele kalenderjaar hetzelfde keuren :j

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 18:08

Het hele kalender jaar het zelfde keuren. :7

Dat is het grootste probleem van een jury sport.

Blendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 08:01

*D Schitterende foto's *\o/*

Zijn er nog meer foto's gemaakt? :)

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 09:42

hengstveulen schreef:

Helemaal gelijk :) wel ook met kanttekening wat Lizzy_lisa zegt :j en verder is het bij deze voorbeelden niet zo dat deze Járen geleden hoger gekeurd zijn, maar gewoon vorig jaar (of evt jaar ervoor) ;) dat zou naar mijn mening toch niet zóveel verschil moeten kunnen maken zeker niet als ze in betere conditie zijn?!

Kijk bij Say was het maar 1 puntje dat kán gewoon :j zeker omdat het toch gewoon een moment opname is en eerlijk gezegd vond ik haar persoonlijk vorige keer ook net iets beter op gewicht/ in model/ verhouding :o dus dat puntje is voor mij best verklaarbaar :) al zou het natuurlijk wel leuker geweest zijn als ze dat ene puntje nét wel gehaald had :P zeker omdat ze 2e is geworden :o maarja dit is dus iets wat ik denk ik wel zou kunnen "verbeteren" voor een volgende keer :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 12:31

Maar toch, neem nou bijvoorbeeld Kelsey, die had vorig jaar als 2-jarige (!!) 150 punten, is nu een jaartje ouder, en krijgt 145 punten, als ik op de foto's kijk zie ik niet een paard wat in mindere conditie is, dus dan zou ook ik denken dat er wel degelijk een stuk strenger beoordeeld is, en dat geeft niet, integendeel. Maar ik vind wel dat ze dat dan het hele seizoen vast moeten houden.

Aniekepiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 15:28

Ik vind ook dat het strenge goed is, zeer zeker! Maar ik vind wel dat het moet kloppen. Kijk 2 jaar geleden kwamen wij met graadmagere merrie (opgegeven en toch maar niet afgemeld, stom) was toen met veulen aan de voet zo ingevallen, nu weten we een goede manier om dr wat dikker te houden met veulen aan de voet, (na lang zoeken! wat bij haar werkte!) en was ze prachtig vol. We wisten haar min punten en vind haar ook niet 1ste premie waardig, al hoop je daar natuurlijk wel op, wat niet klopte is dat ze toen 141 punten had, toen ze zo mager was, je zag echt haar ribben en een hele iellige hals, en nu 140 punten, dat klopt dan niet met elkaar. Kijk als ze er toen ook gewoon goed uitzag was er niks aan de hand geweest maar nu klopt het gewoon niet met elkaar.

(overgens vind ik dat ze toen te veel punten heeft gekregen, maar daar waren we natuurlijk gewoon blij mee!)

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 16:20

HijadelaLuna schreef:
Maar toch, neem nou bijvoorbeeld Kelsey, die had vorig jaar als 2-jarige (!!) 150 punten, is nu een jaartje ouder, en krijgt 145 punten, als ik op de foto's kijk zie ik niet een paard wat in mindere conditie is, dus dan zou ook ik denken dat er wel degelijk een stuk strenger beoordeeld is, en dat geeft niet, integendeel. Maar ik vind wel dat ze dat dan het hele seizoen vast moeten houden.

Idd dat zeg ik toch ook :)

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 18:48

Naar mijn weten had Kelsey Go-Go geen 150 punten hoor als 2 jarige, maar 147 punten. Dus ze heeft 2 punten minder, niet 5.

Verder als je naar Farell kijkt, wat wel een mooi voorbeeld is omdat die echt naar super veel keuringen is geweest. Die had vorig jaar steeds wisselend tussen de 147 en 149 punten. Die heeft deze keuring weer 147 punten. En in Bergen op Zoom dit jaar 148 punten. Niet lager dan wat je zou verwachten dus.

Vind de conclusie dat er veel strenger gejureerd is wel iet wat kort door de bocht. Op welke punten zitten de verschillen dan? Ik bedoel, presentatie, stap, draf, gedrag etc. dat zijn echte momentopnamen en het zou dus ook echt niet gek zijn dat je daardoor wat verschillen ziet in de punten ten opzichte van vorig jaar.
Tuurlijk blijft het ook een jury 'sport', en kan het natuurlijk best een keer wat strenger of minder streng beoordeeld zijn, maar er zijn natuurlijk meer factoren die lagere punten kunnen verklaren...

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 20:07

Misschien hebben ze vorige keer geprobeerd door de mindere conditie van Masha heen te kijken of vertekende het toen juist de bouw.
Nu ze in een betere conditie was konden ze misschien preciezer keuren?

Ik zit ook maar te gissen hoor, heeft iemand al om een toelichting van de jury gevraagd over het keuren?

Overigens vind ik ook dat over het algemeen de kwaliteit steeds beter wordt en dat daarmee ook de eisen wel wat omhoog mogen gaan :)

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 22:15

foto's hangen nu aan de website ;)

Blendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 07:46

*D