DeMolenhoek schreef:Ik heb een jaar lang 2 keer per week op mijn eigen tinker gereden en woog 95 kilo. Die was 1.45 en cob, maar een heel lichte cobOf het voor haar niet fijn was? Geen idee, ze had altijd enorm veel zin om te werken
En de enigste die op haar mocht rijden was ik, al de rest pleurde ze eraf
Nu, regelmatig stond ze een keer een week stil etc. Heb haar nooit blessure's weten hebben en ze had een mooi getrainde rug. Helaas is ze overleden aan kanker op 4.5 jarige leeftijd...
Foto:
http://www.freewebs.com/wolfy007/Kira/bokt5.jpg
Wat ik met deze foto wil duidelijk maken is dat mijn zadel duidelijk te klein is voor mij. Een groter zadel kon al niet i.v.m haar rug. Nu, thuis reed ik met een western zadel. Niet 1, 2, 3 foto's van, waar ik wel perfect inpaste en die niet te lang was voor haar rug. Je ziet ook dat ik eigenlijk wat te groot was en ook te zwaar.
Noem het egoïstisch, doe wat je wilt, was mijn eigen keuze.
Met zo'n instelling op een jong paard stappen, vind ik idd een egoistische keuze.
Of het voor haar niet fijn was? Geen idee, ze had altijd enorm veel zin om te werken
En de enigste die op haar mocht rijden was ik, al de rest pleurde ze eraf
Ik ben door omstandigheden een paar jaar geleden ook zo zwaar geweest en als ik dit toen had gelezen over mezelf weet ik niet wat ik had gedaan.. 

Van me nooitniet dat ik op een paard stap, wat voor ras ook. Niet alleen omdat ik het paard in de weg zit, maar ook omdat ik mezelf drastisch in de weg zit...
dan is het wel een schrikbarend gewicht